بازدید 19861

پرداخت‌حقوق بابت مراقبت ازبازنشستگان نیروهای مسلح

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح با اشاره به پایلوت طرح برنامه مراقبتی سالمندان و معسرین در چند استان کشور گفت: بر اساس این طرح، آن عضو خانواده که مراقبت از معسر را در منزل انجام می دهد و مهارت عملی دارد، تحت آموزش تخصصی نیز قرار گرفته و حقوقی برای این منظور دریافت می کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳ 06 September 2020

به گزارش «تابناک»، غلامرضا رحیمی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: اتفاق خوب و بی نظیری در ساتا رخ داد که بدون اغراق نشان می دهد این سازمان در حوزه خدمات دهی به بازنشستگان در سطح جهانی بتدریج پیشرو می شود.

وی افزود: در موسسه توانمندسازی یک کمیته معسرین داریم و افراد بازنشسته ای که یکی از اعضای خانواده شان معسر هستند مانند اینکه یکی از اعضا معلولیتی داشته باشد یا به علت کهولت سن بستری و ضایعه نخاعی باشد و ... پرونده شان از استان ها به مرکز ارجاع می شود. در این کمیته یک حقوق بلاعوض برای مراقبت از معسرین درنظر می گیرند.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح با بیان اینکه اعتبار تخصیصی برای این کار سال گذشته ۳۷ میلیارد تومان بوده و امسال به ۵۵ میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: چندی پیش موسسه توانمند سازی به همراه سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح طرحی مشترک به نام (مهتاب) را باهم آغاز کردند.

رحیمی ادامه داد: بر اساس این طرح مشترک مقرر شد آن عضو خانواده که مراقبت از معسر را در منزل انجام می دهد و مهارت عملی دارد، تحت آموزش تخصصی نیز قرار بگیرد. با جهاددانشگاهی و دیگر دانشگاهها برای دوره های آموزشی مربوط قراردادی منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه تهران به عنوان پایلوت انتخاب شد و نخستین دانش پذیران گواهی تخصصی دریافت کردند عنوان کرد: از جمله مزیت های این اقدام این است که افراد به صورت تخصصی به بیمار خود رسیدگی می کنند. دوم آنکه دیگر به بیمارستان مراجعه نمی کنند. هزینه های درمان کاهش می یابد و افرادی که آموزش گرفته اند می توانند با گواهی که دریافت کرده اند در بیرون هم کار کنند و شغل جانبی داشته باشند.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح افزود: متاسفانه با کرونا برخورد کردیم و روند پیشبرد برنامه کند شد اما پنج استان دیگر وارد برنامه شده اند. طرح بر اساس اولویت بندی ها جلو می رود.

رحیمی درباره میزان حقوق دریافتی مراقبت از معسرین خانواده بازنشستگان گفت: ۷۰۰ هزار تومان بلاعوض پرداخت می شود ضمن آنکه هزینه درمان در منزل و .... هم داده می شود. نگهداری از بیمار معسر بسیار مشکل است. قبلا ساتا کمکی می کرد اما حالا غیر از کمک مالی ، آموزش تخصصی به روز هم ارائه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه طرح مهتاب با هدف ماندگاری خدمت اجرا می شود اظهار کرد: هرکدام از معسرین نیروهای مسلح که شرایط داشته باشند کارگروه تشکیل و پرونده شان بررسی می شود؛ در میزان پوشش محدودیتی نداریم و سلامتی خانواده برای ما حائز اهمیت است.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح درباره گواهی اعطایی پس از گذراندن دوره های آموزشی نیز گفت: عنوان مدرک «مراقب سالمند» است و جهاددانشگاهی آن را صادر می کند و معتبر است. آموزش رایگان است و سازمان خودش هزینه آن را پرداخت کرده است.

رحیمی افزود: دوره ها هشت هفته ای تعریف شده و برحسب تخصص مورد نیاز که برخی سالمندی و برخی مراقبتی است، متفاوت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۱
من الان نزدیک 15 سال دارم از یک بازنشسته نیرو های مسلح پرستاری می کنم
تا الان نشنیده بودم که سازمان ساتا بخاطر نگهداری بیاید پول بدهد !!!
اقدامی است انسان دوستانه وقابل تقدیر وتشکر
بازنشستگان کشوری را از یاد نبرید
بیشترین ظلم به بازنشسگان شد چون به نرخ روز سهم بیمه می دادند و الان که به پول نیاز داشتند با کمترین دریافتی مواجه بودند
مادر من آلزایمر داره در منزل باسختی نگهداری میشه هزینه دارو و پزشک و شوک های الکتریکی مغزی هم جای خود ولی دریغ از یک ریال کمک برای این بنده خدا که جوانی را در ارتش خدمت کرده و امروز با بدبختی زندگی میکنیم لطفا نحوه و چگونگی مراجعه و دریافت کمک را اگر شعار نیست و صحت داره بفرمایید ممنونم هستیم
شمارابه خدا ماچیزی نمیخایم فقط دروغ نگید،،، اخه نیروهای مسلح آبرو دارد،
مثل مهریه می ماند.....کی داده...کی گرفته.....
کاش در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی هم چنین لطفی بشود
کار انسانی. ارزشمندی انجام داده اید. تشکر میکنم مشگل ما در حال حاضر پرداخت هزینه بیمارستان پرداخت ویزیت پزشگان و پرداخت بهای دارو میباشد که یا بیمه ارتش را قبول ندارند و یادرصد ناچیزی از ارزش دارو مورد قبول بیمه. میباشد که باتورم هماهنگی. ندارد این مشگل را شما حل کنبد. متسکرم. رزمجو
مادرکهنسال دارم۹۴ساله مستمری بگیرمرحوم پدرم است نگهداری ازوی برای ۳فرزندش که خود نیاز به مراقبت دارندخیلی سخت وطاقت فرساشده توانمندسازی چه حمایتی ازمادرمان میتواندانجام دهد
با سلام. بنده از مادر و برادر معلولم نگهداری میکنم. که هر دو مستمری بگیر نیروهای مسلح هستند. و هر ماه مبلغی از حقوقشان برای حق عضویت سازمان توانمندی کم میشود. اگر واقعا همچنین قسطی دارین بگویید به کجا مراجعه کنیم. بنده ساکن گرگان هستم. ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل