بازدید 4846

زنگ مدرسه تلویزیونی نواخته شد

کد خبر: ۱۰۰۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 05 September 2020

وزیر آموزش و پرورش درباره‌ اهمیت ارائه آموزش‌ در دوران شیوع کرونا از رسانه ملی گفت: ارائه آموزش از طریق صدا و سیما به پوشش گسترده‌ در مکان‌هایی که به آموزش دسترسی ندارند، منجر شده است. هماهنگی ایجاد شده در تدریس و استفاده از وسایل کمک آموزشی در جهت ارتقای کیفیت آموزش نیز گامی موثر برای آموزش معلمان است.

به گزارش ایسنا، همزمان با بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریور، ظهر امروز زنگ مدرسه تلویزیونی ایران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان صداوسیما نیز نواخته شد.

محسن حاجی میرزایی با حضور در شبکه آموزش افزود: تدریس از طریق رسانه‌ ملی گام مهم در جهت عدالت آموزشی است چراکه با وجود احداث مدرسه در تمام نقاط کشور اما کیفیت این مدارس هماهنگ و یکسان نیست و ارائه آموزش از طریق رسانه ملی امکان برخورداری دانش آموزان از آموزش تکمیلی را میسر می‌کند.

وی در انتها افزود: ما و صدا سیما وظیفه‌ مشترک برای آموزش داریم و امیدواریم پس از اتمام بیماری کرونا با استمرار در این همکاری ها به ارتقای کیفیت یادگیری و توسعه عدالت آموزشی کمک کنیم.

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش مقررشده روزانه ۲۲ ساعت مدرسه تلویزیونی ایران برنامه‌های آموزش تلویزیونی را برای دانش آموزان پخش کند. شبکه آموزش، شبکه چهار، شبکه قرآن، افق و شبکه دو؛ به‌طور هم‌زمان آموزش‌های تلویزیونی را پخش خواهند کرد و همچنین این برنامه‌ها در سامانه تلوبیون قرار خواهد گرفت و دانش آموزان در هرزمانی که امکان داشتند با رفتن به این سایت می‌توانند این برنامه‌ها را مشاهده کنند.

لازم به ذکر است به دلیل شیوع ویروس کرونا و هم‌زمان با تعطیلی مدارس در راستای استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان، مدرسه تلویزیونی ایران با پوشش بالای ۹۷ درصدی تشکیل شد و دانش آموزان در شرایط قرنطینه توانستند آموزش‌های خود را از طریق تلویزیون پیگیری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان