بازدید 23933
چشمه تازه‌ای از هنرنمایی تاج و رفقا

توقیف خودروی شخصی خزانه‌دار فدراسیون جای قرض ویلموتس

کد خبر: ۱۰۰۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 02 September 2020

فدراسیون فوتبال که سال گذشته برای پرداخت دستمزد ویلموتس و با مجوز ستاد مقابله با تحریم مبلغ 2 میلیون یورو از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) قرض گرفته بود، همچنان درگیر این پرونده است.

به گزارش تابناک ورزشی، تعهد فدراسیون فوتبال برای پرداخت این قرض چک ضمانتی برای فروردین‌ماه بود که این چک نقد نشد و به همین دلیل شستا پس از تمدید مهلت پرداخت پول، علیه مسئولان ذیربط اقدام قضایی کرد. در این پرونده متعهدان مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال و علی سلیمانی، خزانه‌دار بودند و با توجه به اعتبار امضای علی کفاشیان در امور مالی فدراسیون، او نیز در این پرونده به عنوان یکی از متعهدان به شستا شناخته شد.

در این بین، پس از حکم قضایی مبنی بر توقیف اموال، علی کفاشیان با مراجعه به نهادهای مربوطه اثبات کرد که در ماجرای ویلموتس در فدراسیون حضور نداشته تا پای خود را از پرونده بیرون بکشد. با این حال دردسرهای این پرونده برای مهدی تاج، علی سلیمانی و فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و اموال آنها در صورت احراز مالکیت، توقیف می‌شود.

اخیراً خودروی علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال توسط پلیس توقیف شده و به نظر می‌رسد این توقیف در ارتباط به پرونده شستا بوده است. یک منبع آگاه در این پرونده با تایید ضمنی این خبر اعلام کرد نه تنها خودروی شخصی این افراد، بلکه حتی اگر زمین یا ملکی به نام آنها بوده، توقیف شده یا به زودی توقیف می‌شود، چراکه شستا باید این پول را به صندوق سهامداران خود بازگرداند.

در این زمینه تسنیم با علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال هم تماس گرفت که پس از طرح سوال و زمان توقیف خودرو، تماس قطع شد و پس از آن هم تلفن همراه سلیمانی از دسترس خارج شد.

پیش از این هم از بدهی بیش از 50 میلیاردی فدراسیون فوتبال به شستا (2 میلیون یورو) مبلغ 8 میلیارد به این شرکت پرداخت شد، اما هنوز تا تسویه کامل مبلغ زیادی باقی مانده است. نکته جالب دیگر اینکه فرد مطلع در این پرونده اعلام کرد که متعهدان شناخته شده این پرونده، پیش از نهایی شدن حکم توقیف اموال، حساب‌های بانکی خود را خالی کرده بودند.

از سوی دیگر، سازمان بازرسی هم پیگیر این مسئله بود که پرداخت 8 میلیارد از بدهی فدراسیون فوتبال به شستا از چه محلی بوده، چرا که پرداخت این پول از حساب‌های دولتی را تخلف می‌دانست. با این حال به نظر می‌رسد این پول با تلاش و پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان به حساب شستا واریز شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
حالا مگه خودروش چند بوده که توقیف شده؟؟؟؟
این پول مال مردم هست چرا باید راحت به فنا بره؟؟؟

شستا باید امانتدار باشد.
رئیس فدراسیونی که از وزیر ورزش بترسد باید عاقبتش چنین باشد.
اجازه بدهید از برکت بی تدبیری و نا کارامدی مدیریت بخورند حرامشان نکنید
من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم
خواستم بدانم که به چه دلیل و با کدام مجوز ، شستا توانسته است وجوهات متعلق به امثال اینجانب را به فدراسیونی بدهد که با ان فدراسیون ، هیچگونه سنخیت کاری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
سلام برادر به اونم نمی‌دادند گیر شما نمی آمد
مطمئن باشید از جیب بیت المال گند آقایان را تسویه کرده اند
مگه ماشینش چیه که اینقد ارزش داره؟!!!!!!!!!!
این پولها رو فدراسیون میخوره و گردن کسای دیگه میندازه.
همه شون دست بع دست هم دادن جیب ملت خالی میکنن
اینم که گندش درومده حتما چنتاشون سر بقیه شیره مالیدن پولارو هاپولی کردن اوناهم سهمشون میخان حکم اموال گرفتن
افزایش حقوق مستمری ۸درصد بعداز ۸سال ولی اینقدر پول داره جریمه فوتبال روتقبا می‌کنه بدبخترازمستمری بگیررو میتوان پیداکردازباعرضه بودن ریس سازمان ت اجتماعی
تامین اجتماعی با هزار ترفند ۱۴ سال است از افزایش حقوق به حق بازنشستگان طفره میرود.وقتی هم در برابر قانون مجاب میشود که حق مردم را بدهد باز قانون را دور میزنند . با این شرایط پول کارکنان و بازنشستگان از صندوق که نزد شما امانت است را به دلال های شیاد فوتبالی میدهید خدا انشااله حق مردم را از حلقوم مسئولین تامین اجتماعئ بیرون بکشد. انشااله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار