بازدید 5798

پرداخت‌۱۲.۳‌هزار‌میلیارد‌تسهیلات‌به‌طرح‌های‌روستایی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات به طرح‌های روستایی و عشایری تاکنون، ۱۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴ 02 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عیسی منصوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات به طرح‌های روستایی و عشایری، سهم ایجاد شغل جدید در روستاها، از سه درصد در سال ۹۷ به ۲۹ درصد در وضعیت کنونی ارتقا یافته است.

وی افزود: تاکنون برای ۲۱۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است که ۵۴ هزار نفر از این تعداد، زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، بخشی از مزایای صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر بهره مندند و برخی بدون بیمه هستند.

وی در باره پرداخت تسهیلات کرونایی به کسب و کار‌های خسارت دیده گفت: انتظار می‌رود در این زمینه، اطلاع رسانی بهتر و گسترده تری انجام شود تا پرداخت تسهیلات به مشمولان شتاب گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: پرداخت وام‌های زیر ۱۶۰ میلیون ریال تنها با ارائه سفته و یا چک انجام می‌شود و نیازی به معرفی ضامن نیست.

منصوری تصریح کرد: در صورتی که متقاضی در دریافت تسهیلات با مشکل معرفی ضامن رو به رو شد، شکایت خود را از طریق سامانه کارا، منعکس کند.

وی در باره پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی اظهار داشت: طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی، پارسال در ۹ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شد و امسال به سراسر کشور تعمیم می‌یابد.

وی تصریح کرد: صدور مجوز برای متقاضیان مشاغل خانگی و پرداخت وام، از جمله خدماتی بود که برای توسعه مشاغل خانگی انجام می‌شد، البته آموزش، مشاوره و اتصال به بازار هم برای حمایت از این مشاغل، در برنامه‌ها قرار دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: از دستاورد‌های مرحله پایلوت این طرح، عرضه برخی از محصولات در شرایط پیش از شیوع کرونا در بازار با برند‌های خاص است.

عیسی منصوری در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان شرکت کرد و قرار است چندین طرح اشتغالزایی نیز با حضور وی افتتاح شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار