بازدید 5980

عون: سپتامبر ۲۰۲۰ نقطه آغاز لبنان جدید است

رئیس جمهوری لبنان در جریان مراسم ۱۰۰ سالگی تاسیس کشور لبنان در حضور امانوئل ماکرون اظهار کرد: امید امروز ما به تشکیل دولت جدید قادر به آغاز اصلاحات دوخته شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ 01 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان تاکید کرد: امید ما امروز بر تشکیل دولت جدید دوخته شده که قادر به آغاز اصلاحات ضروری به منظور خروج کشور از بحران کنونی باشد. امید ما این است که درد‌های ما انگیزه‌ای باشند که ما را به دولتی مدنی سوق دهند به طوری‌که شایستگی معیار بوده و قانون همان ضامن برابری حقوق باشد.

او اضافه کرد: من در راستای تحقق کشوری مدنی متعهد به دعوت به مذاکرات ملی هستم تا به چارچوبی قابل قبول همه دست یابیم.

رئیس‌جمهوری لبنان افزود: اول سپتامبر ۲۰۲۰ ایستگاه آغاز لبنان جدید خواهد بود تا شهروندان مالکان باشند نه رهبران طوایف، کشور جدید باید به انتظارات ملت و خواسته‌های جوانان ما که آینده کشور هستند، پاسخ دهد.

همچنین جت‌های فرانسه به مناسبت ۱۰۰ سالگی اعلام کشور "لبنان بزرگ" و سفر ماکرون به این کشور رنگ‌های پرچم لبنان را ترسیم کردند.

یک فایل ویدیویی این نمایش هوایی را با رنگ پرچم لبنان در آسمان نشان می‌دهد که بر فراز شهرک جاج در شهرستان جبیل همزمان با سفر ماکرون به لبنان انجام گرفت. او در این سفر به منطقه محافظت شده درختان سرو جاج رفت. وی ک نهال درخت سرو را به عنوان نماد این کشور کاشت.

ژنرال گورو فرانسوی در یک سپتامبر ۱۹۲۰ سوریه را به چند کشور تقسیم کرد که از جمله آن‌ها لبنان بزرگ بود که پایتخت آن بیروت اعلام شد. پرچم لبنان ادغام دو پرچم لبنان و فرانسه با هم است.

این کشور جدید به نام لبنان بزرگ براساس افزودن شهر‌های ساحل، بقاع، طرابلس، جنوب دشت عکار به منطقه تاریخی در کوه لبنان که خودمختار و تحت حاکمیت امپراتوری عثمانی بود، توصیف شد. در ۲۳ مه ۱۹۲۶ شورای موسسان تشکیل جمهوری لبنان را تصویب و اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار