بازدید 52161

وعده معاون بایدن به اسرائیل

«کامالا هریس» معاون «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود بر حمایت بی قید و شرط آمریکا از اسرائیل تاکید کرد و وعده داد دولت بایدن - هریس در قبال تامین امنیت اسرائیل متعهد خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 01 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به گزارش نشریه میدلیست آی، هریس وعده داد: این حمایت به هر گونه تصمیم سیاسی اتخاذ شده از سوی اسرائیل مرتبط نخواهد بود.

این حرف های کامالا هریس حدود هشت هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی بیان می شود که دولت راست گرای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، همچنان در حال بررسی الحاق قسمت های زیادی از کرانه باختری اشغالی است.

هریس در نشست مجازی جمع آوری کمک های مالی رای دهندگان جامعه یهودیان آمریکا گفت: بایدن به صراحت اعلام کرده حمایت از امنیت اسرائیل را به تصمیمات سیاسی اتخاذ شده از سوی این رژیم، گره نمی زند.

این سناتور کالیفرنیایی در ادامه بر حمایت بی دریغ بایدن از اسرائیل تاکید و نقش بایدن در تامین حمایت های نظامی اسرائیل زمانی که معاون «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود را یادآور شد.

هریس همچنین گفته است همکاری های نظامی و اطلاعاتی با اسرائیل در دولت اوباما - بایدن، همچنان برقرار خواهد بود و دولت واشنگتن حفظ مزیت برتر نظامی اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

به نوشته میدل ایست آی، اسرائیل سالانه حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت می کند. «باراک اوباما» پیش از پایان دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶، تفاهم نامه ای را امضا کرد که بر اساس آن، ۳۸ میلیارد دلار کمک به اسرائیل در طول ۱۰ سال را تضمین می کند.

براساس گزارش این رسانه غربی، در انتخابات مقدماتی دموکرات ها، سناتور «برنی سندرز» پیشنهاد کرد کمک نظامی به اسرائیل منوط به رعایت حقوق بشر از سوی این رژیم شود؛ ایده ای که بایدن به سرعت آن را رد کرد.

سناتور کامالا هریس که در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری به نفع بایدن کناره‌گیری کرد، به عنوان معاون اول و شریک انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۱۳ آبان برگزیده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار