بازدید 19546

سه برابر شدن تجرد دختران دارای تحصیلات

کد خبر: ۹۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳ 11 May 2010
معاون مرکز اطلاعات و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: بررسی آمار میزان تجرد دختران دارای تحصیلات عالی بین یک دهه گذشته نشان می‌دهد که تعداد دختران هرگز ازدواج نکرده دارای تحصیلات عالی از حدود 5 درصد به 16 درصد رسیده است.

ناهید رام پناهی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: بررسی آمار مرکز آمار ایران حاکی از این است که میزان دختران هرگز ازدواج نکرده دارای تحصیلات متوسطه از 26 درصد در سال 75 به 42 درصد در سال 85 رسیده است.

وی تصریح کرد: نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که بالا رفتن سطح تحصیلات باعث تجرد در زنان کشور شده است و موجب شده تا دختران کمتر به ازدواج تن دهند.

معاون مرکز اطلاعات و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان اظهار داشت: برخلاف این که تحصیلات عالی تاثیر منفی بر افزایش دختران داشته است، ولی اطلاعات اخیر ارایه شده از مرکز آمار حاکی از این است که این روند بر افزایش طلاق موثر نبوده است.

وی ادامه داد: مقایسه آمار فعلی با یک دهه قبل نشان می‌دهد که طلاق در قشر تحصیلکرده درصد قابل توجی افزایش پیدا نکرده است و به همان میزانی که جامعه باسوادتر شده طلاق نیز بیشتر شده ولی در مورد تجرد این ارتباط معنی دار است و درصد مجردان دارای تحصیلات عالی به صورت قابل توجه افزایش پیدا کرده است.

رام پناهی همچنین در مورد آمار زنان و مردان مجرد کشور نیز گفت: اگر تعداد زنان و مردان هرگز ازدواج نکرده را در رده سنی بین 15 تا 34 سال در نظر بگیریم می‌بینیم تعداد مردان مجرد در این دوره سنی دو میلیون و 600 هزار نفر بیشتر از تعداد دختران مجرد است.

وی افزود: اما در صورتی که بین رده سنی دختران و پسران مجرد پنج سال اختلاف قایل شویم نشان می‌دهد که تعداد دختران 15 تا 29 ساله هرگز ازدواج نکرده از تعداد پسران 20 تا 34 ساله مجرد، یک میلیون و 300 هزار نفر بیشتر است.

وی تاکید کرد: مقایسه این آمار نشان می‌دهد که اگر اختلاف سن زوج و زوجه در ازدواجها کمتر شود به قدری به حل این بحران کمک می‌شود ولی در صورتی که این روند انتخاب همسر از سوی پسران که تمایل به ازدواج به دخترانی به چند سال اختلاف سنی هستند ادامه پیدا کند، تعداد تجرد قطعی در دختران افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث را در تابناک اجتماعی مطالعه کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
دلیل تجرد تحصیلات عالی زنان نیست .
علت این است که زنان تحصیلکرده به سطحی از آگاهی و خواسته های متعالی می رسند و دیگر حاظر نیستند در یک جامعه مرد سالار عقب مانده در کنار هر مردی زندگی کنند .
برای جلوگیری از تجرد زنان تحصیلکرده این مرد ها هستند که باید سطع درک و آگاهی خود را افزایش دهند.
اگر واقعا نگران هستید باید بگویم خانم خود بنده سال دوم دبیرستان که با من ازدواج کرد مدرسه گقت که دیگر اجازه تحصیل ندارد چون برای دانش اموزان مجرد بد آموزی دارد !!!!

از مسولان بپرسید ای .... ها ! چرا ؟!
بعد بیایید جوش مجرد ها را بزنید ...
مشکل فقط بیکاریست!
مشکل فقط تورم است !
مشکل فقط نداشتن مسکن است!
فقط این مشکلات خیلی ریز که اصلا اهمیتی ندارندازسرراه جوانها چه دختر وجه سر برداشه شود تمایل به ازدواج هم کم تیست!خلاصه شنبه یکشنبه تعطیل هست یانه؟!!!!!!
تابوی اختلاف سنی در ازدواج باید در ایران از بین برود.در ضمن تا وقتی توقعات دختر خانم های ایرانی پایین نیاد و شرایط ازدواج برای اقا پسر ها اسان تر نشود چیزی درست نمیشه.
وقتي روانشناسان و رسانه در هر مقاله اي سعي در القلي اختلاف سني 5 سال بين زوجين دارند شما توقع داريد عوام غير از اين عمل كنند؟؟!


در ضمن همين الان اكثر ازدواجها با اختلاف سني يكي دو سال و يا همسن داره صورت ميگيره اگه رسانه ها اجازه بدند و مرتب اختلاف سني 5 سال رو القا نكنند كم كم مشكل حل ميشه
کامنت اول: "حاظر" + "سطع" = نمره ات میشود 18. هنوز سطح تحصیلاتت عالی نیست!
کاملا با نظر خواننده ی اول موافقم.
عین حقیقت را بیان کردند.
مشكلات شديد اقتصادي موجود بزرگترين دليل براي عدم ازدواج پسران و دختران است در حال حاضر.
كه بيكاري و مسكن و مشكلات روحي و رواني و ... از آن مشتق ميشوند.
این فقط بیان آمار کرده اما آمار باید تحلیل بشه. با یک جمله و دو جمله نمیشه مسئله رو جمع و جور کرد. هزار نکته باریک تر ز مو اینجاست. حوزه های پژوهشی مختلفی باید به این مسئله بپردازند از جامعه شناسی گرفته تا روانشناسی و اقتصاد و... حتی الهیات تا اول مسئله خوب فهمیده بشه تا راه حل مناسبی برایش پیدا بشه. البته میشه راه حلهای کوتاه مدتی نیز به عنوان مسکن پیدا کرد اما
در جواب دوستي كه نظر اول را قرار داده و قاعدتا بايد خانم باشه،خدمتشون عرض ميكنم اين يكطرف قضيه هست ولي صورت ديگه قضيه اينه كه متاسفانه اكثر دختراي امروزي دنبال يك زندگي آماده و حاضر هستند و به هيچ عنوان حاضر نيستند براي تشكيل يك زندگي موفق تلاش كنند و زحمت بكشند،اين بي انصافيه كه همه چيز رو بخوايم يكطرفه نگاه كنيم متاسفانه مفهوم ازدواج در ديد جوانها چه پسر چه دختر خيلي تغيير كرده و معيارها همه مادي شده............
این مرکز آمار در مورد همه چیز اینقدر اطلاعات و آمار دقیق داره یا فقط در مورد یه سری مسائل که خوب برنامه های آتی براش وجود داره...؟!
من با نظر القا اختلاف ستي 5 سال موافقم. با اين اختلاف سني تعداد زيادي از دختران اكنون مجرد مي مانند و در سالهاي اينده تعداد زيادي ازپسران
با اينكه من خودم يك مردم ولي حق با دختر خانم هاست باهزار اميد وآرزو مي خواهند ازدواج كنن تازه مي بينند مردها در پي چه چيزهاي بيخودي هستندواكثر جوانها الان بي مسوليت شدند.
بله درس مي خونند بعد که مثلاَ فارغ التحصيل شدند اگه فوق ديپلم باشه دنبال شوهر ليسانسه ميگردند ، اگه ليسلنس بگيره دنبال شوهر فوق ليسانس ميگردن و الي آخر. آخرش هم دلمون خوش که هرجا رسيديم ميگيم خواهران دانشجو در تمامي رشته ها مي توانند تحصيل ککند آخرش هم ميشه اين که فساد توي جامعه زياد ميشه.
نه، بعد مي گم؟!
ما جامعه مردان اعلام ميكنيم همين سطح شعور را دوست داريم .خانم هاي مجرد يه فكري به حال خودشون بكنند.ما مشكلمون را بلديم حل كنيم!!!
من یک مرد 33 ساله هستم و خدا شاهد است از اینکه مجرد هستم و نمیتوانم همدل و همدمی داشته باشم بسیار رنج می برم. با توجه به مسائل خانوادگی و مذهبی هم دوست ندارم بدنبال دوست دختر و اینها باشم ولی با کدام کار و پول ازداوج کنم. لیسانس خود در رشته علوم سیاسی با معدل 17 را چند سال پیش در دانشگاه شهید بهشتی به پایان بردم ولی هچ کجا استخدامم نمیکنند. شما را به خدا بگید جه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکل دختران بالا رفتن تحصیلات نیست. بلکه معمولا کلیه پسرانی که توان مالی داشته و از نظر موقعیت تحصیلی به این دختران میخورند تمایلی به ازدواج نداشته و در خانه های مجردی خود به عیش و نوش مشغولند وزیر بار تشکیل زندگی نمی روند.
با سلام خانمها ذاتا متوقع و از خود راضي هستند و اين توقع با افزايش تحصيلات آنها رابطه مستقيم دارد و آقايان مگر مجبورند محبوس چنين زنداني باشند ؟
همانطور كه تجربه نشان داده معمولا يك مرد تحصيلكرده با يك خانم بي سواد يا تحصيلات پاينتر مي تونه زندگي كنه ولي برعكس خيلي مشكله و بعضي مواقع غير ممكن مخصوصا در حال حاضر و رشد تحصيلات خانمها به خاطر اينكه پسرها با مشكل سربازي و كار مواجه مي شند و بيشتر به دنبال كار هستند تا ادامه تحصيل
بایستی مسئولان به فکر بازنگری قانون باشند و حق زنان را بیشتر در نظر بگیرند مثل حق طلاق ، چرا درمورد ازدواج توافق هردو زن وشوهر شرط است اما طلاق نه، مسلما" زنان در مورد ازدواج بایستی ریسک بیشتری کنند و آزادی آنها بسیار محدودتر می شود و این طبیعی است که سخت تر ازدواج کنند ، کاملا" با نظریه اول موافقم.
نظر اول همه واقعيت نيست
چون خودشون خانم هستند .خودشان را از بيرون نميبينند.
تقصير فقط از آقايان يا فقط از خانم ها نيست.
هر دو قشر بايد خودشان را اصلاح كنند.
گرچه بنظر ميرسد عدم اعتمادبه نفس در برابر فشار هاي اقتصادي در مردان و ديد آرمانگرايانه و توقعات بالا در زنان (كه شايدبخشي از هر دو اين موارد ناشي از بالا رفتن سطح تحصيلات باشد) از موانع اصلي اين بزرگ مسئله گريبانگير جوانان باشد.
جوابش خيلي ساده است. وقتي تحصيلات‌شان ميره بالا، توقع و انتظارشون هم بالا ميره. تنها راهش اينه كه توقعشون رو پايين بيارن. همين.
حالا ازدواج چه آش دهن سوزی هست .می گن ازدواج مثل یک شهر محاصره شده است . کسانی که داخل شهر هستند می خوان بیان بیرون . اونایی که بیرون شهر هستن می خوان برن تو.
من متأهلم اما دلم برای لحظه ای همدلی لک زده است و از هرچه تأهل بیزارم .
واسه دختر ها هم اگه سربازی پیش بینی بشه این عدم توازن درست میشه...
نمونش خود بنده در مقطع لیسانس با خیلی از این دختر خانم ها همکلاس بودم و لی به واسطه سرباز بودنم 24 ماه ( 6 ماه بلا تکلیفی قبل از اعزام و 18 ماه هم دوران واقعا مفید و آموزنده!سربازی ) از درس و کار آینده فارغ شدم.. حالا هم که باید کار کرد...ولی همین خانم های همکلاسی بنده هم اکنون در مقطع دکترا در حال ادامه تحصیل هستند...البته بماند که خیلی از کارفرمایان محترم به علت بعضی مسائل که بهتره حرفش رو هم نزنم از استخدام خانم ها در دفاتر مرکزی شرکت لذت میبرند...و این گونه بود که خانم ها شدند تحصیل کرده... دلیل اصلیش هم اینه که خانم ها رقیب ندارند چون پسر ها گرفتارند....گرفتار مشکلات زندگی که حتی خانم ها نمیتوانند درکش کنند...

دختر خانمها وقتي تحصيلات بالا دارند اولش كه خواستگار مياد برايشان طاقچه بالا ميزارند و مرتب خواستگارهايشان را رد ميكنند پس براي همين سنشان بالا ميرود
هشدار به دختران مجرد به زودی دختران چینی با مهریه کم وارد ایران میشود حالا ببنیم این دخترای مجرد چه فکری به سرشان خواهند کرد ؟
مشكل اصلي اينه كه آقايون تن به ازدواج نمي دهند. فقط دنبال ارضا شدن نيازهاشون هستند و تا زمانيكه دختراني هستند كه به آسوني خودشونو دراختيار قرار مي دهند معلومه كه پسران ما نيز تمايلي براي ازدواج كردن ندارند.
در جامعه مرددسالار : زن عشق مي كارد و كينه درو مي كند... ديه اش نصف ديه توست و مجازات زنايش
با تو برابر... مي تواند تنها يك همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن
چهار همسرهستي.... براي ازدواجش ــ در هر سني ـ اجازه ولي لازم است و
تو هر زماني بخواهي به لطف قانونگذار ميتواني ازدواج كني...
او كتك مي خورد و تو محاكمه نمي شوي...
او مي زايد و تو براي فرزندش نام انتخاب مي كني...او درد مي كشد
و تو نگراني كه كودك دختر نباشد.... او بي خوابي مي كشد و تو خواب
حوريان بهشتي را مي بيني... او مادر مي شود و همه جا مي
پرسند نام پدر .....
پس چرا بايد تن به اين ننگها داد
سلام - واقعيت اينكه تعداد زيادي از دخترها توقعاتشون بالاست و به خواستگارهايي كه ممكه تو دوره دانشجويي بياين جواب منفي ميدن چون فكر ميكنن هميشه كيس بهتري پيدا ميشه. بعد از فارغ التحصيلي و افزايش سن هم ممكنه ديگه اون خواستگارهاي قبلي يا سن و سال كم ديگه پيدا نشه.
درد يار و درد كار و درد نان
هر سه باشد مشكل نسل جوان
بابا بی خیال دعوا، خودمون به فکر چاره باشیم .
یه پیشنهاد برای آقایون بالا سری:
به آقا پسر هایی که قبل از سن بیست وپنج سال ازدواج کنن هفت میلیون وام ازدواج بدین که یک میلیون آن بلا عوض باشه و به مابقی همون پنج میلیون.
فکر کنم که یه کم وسوسه انگیز تر باشه اینجوری مشکل شما دختر خانمها هم زودتر حل می شه.
تحصیلات ربطی به کاهش آمار ذکر شده د ازدواج ندارد. این حرف خیلی زشتی است، یعنی هر چه سطح سواد کمتر باشد، ازدواج بیشتر است. یعنی ازدواج با افزایش آگاهی، اعتبار خود را از دست میدهد. خواهشا اگر هم میخواهید آمار بدهید خوب فکر کنید که چیزهای با ربط را به هم وصل کنید. با چند تا چیز بی ربط نمیتوان نتایج دلخواه برخی غرض ورزان را بدست آورد.
من هم اكنون با 22 سال سن دانشجوي متالورژي امير كبير هستم و از دختر خانم همكلاسي خود تقاضاي ازدواج كردم . حالا خوب همچين تحفه اي هم نيستا ! بعد از كلي شرط گذاشتن ميگه فعلا مي خوام درسمو بخونم.
دوست دارم اون روزي كه با 35 سال سن ميمونه و ميترشه رو ببينم و كاملا دلم خنك بشه!
درج چنين خبري جز اين‌ كه جنگ بين دختران و پسران راه بيندازه هيچ فايده ديگري نداره. بهتره بدون پخش چنين خبرهايي مسئولان البته اگر بتوانند مشكل را حل كنند. و الا گفتن آن به درد نمي‌خوره.
با سلام به همه عزيزان
من يك جوون 30 ساله هستم كه حدود 1.5 سال از ازدواجم ميگذره. فكر مي‌كنم اگه نيت دختر و پسرها از ازدواج همون چيزي باشه كه در اسلام ازش ياد شده(يعني رسيدن به اطمينان و آرامش)، هر كسي در هر سطح مالي و اجتماعي مي‌تونه جفت خودش را پيدا كنه. اين را كسي ميگه كه از همه لحاظ تقريبا آدم متوسطي است.
اول تفكر كن، بعد توكل كن و دست به كار شو، دست خدا را خواهي ديد كه پيش از تو وارد اقدام شده است.«حضرت علي(ع)»
يا حق.
همه کامنتهای عزیز.
برادران و خواهران گرامی :
تا موقعی که پای دین و ایمان مردم می لنگه همین آش است وهمین کاسه.
یعنی ازدواجها دیر و سخت
زندگیها سرد و مادی و طاقت فرسا
و بالاخره طلاقها زود و سریع و توافقی.
اکثر مردم خودشون رو تو چاه هر بدبختی میاندازن که خوشبخت بشن ولی افسوس که آخرش تو یکی از همین چاهها خونه میکنن.
یا مهدی ادرکنا
خانم ها به این شعور و درک رسیده اند که حق و حقوقشان را طلب کنند. آنها حق و حقوقشان را می خواهند و به دنبال مردانی روشنفکر و منطقی هستند.
توی جامعه ای که تابوی اختلاف سنی وجود داره چه انتظاری دارید؟؟؟توی جامعه ای که تشکیل زندگی برای یه پسر حداقل 20 میلیون اب می خوره چه انتظاری دارید؟؟؟توی جامعه ای که همه چی شده تجمل گرایی چه انتظاری دارید؟؟؟؟به جای این اظهار نظر ها بهتره به فکر خودتون باشید که مجرد نمونید.
همون در كه مردسالاري بده فمينيسم هم بده. در حال حاضر هم دختران مجرد و هم پسران مجرد دچار توهم و عدم درك صحيح از زندگي مشترك هستن
اولين به دوستمون با اين شعر زيبا و كاشكي در آخر مي نوشتي كه مردها انتخاب مي كنند ولي ما بايد انتخاب شويم
اين اصطلاحات غلط ياس اور زندكي بربادده مثل"تجرد قطعي " ساخته و يرداخته ذهن بيمار كيست؟ اينده را كه ديده كه اكر تا فلان سن ازدواج رخ نداد يس ترشيدكي يا تلخيدكي قطعا" رخ ميدهد‍‍‍‍‍‍!!ايراني جماعت هيج وقت خوش فكر نبود و افق ديدش وسيع نشد.
من به عنوان یک پسر اگر خانه و کار داشته باشم همین ماه ازدواج می کنم.
شما كه سطح آگاهيت رفته بالا حاضر با ض است نه با ظ
متاسفانه این خانوم و امثال اینها که مسخ شده هستند با این آمارها منظورشون اینه که قوانین بذارند واسه ممنوع کردن درس خوندن خانومها و اینقدر با سوادن و البته خودشون می دونن علت اصلی مجرد موندن جوونها چه دختر و چه پسر تحصیلات نیست بلکه بی کاری عامل اصلیه و در کنارش موارد دیگه بله تحصیلات در تغییر دید افراد بی تاثیر نیست تا زود ازدواج نکنند اما عامل اصلی نیست از لحن کلام ایشون و امثالشون بر میاد که منظور از دادن این آمارها و حرفهای مشابه محدود کردن حضور خانومها از درس و دانشگاهه .... بابا باور کنید اگر کار داشتیم ازدواج کرده بودیم خدایا چه کنیم با این تحلیلها و دیدگاههای غیر علمی و جهت دار و سرکوبگرانه .... لطفا تایید کنید اینهمه تایپ کردم ممنون
دوستان از اين كامنت اولي ناراحت نشيد: اخه خانم هاي "تحصيل كرده" منظورشون از شعور اينه كه مثله خودشون فكر كنيد. در غير اين صورت بهتون انگ بي شعوري مي زنن. من فوق ليسانس دارم با يه كار نسبتا پردرامد. ولي وقتي رفتم خواستگاري يه خانم ترم اول پيام نور (با سطح خانوادگي پايين تر)، فرمودن سطح فكرمون به هم نمي خوره!!
در جامعه مردسالار است که زنان درخواست مهریه های نجومی میکنند و پس از مدتی در خواست طلاق میکنند و تمام مایملک مرد بیچاره را از ان خود می کنند و با ان تا اخر عمر به راحتی زندگی میکنند بدون هیچ زحمتی.باز هم بگویید جامعه مرد سالار برای زنان بد است!
جالبه که در نظر اول آمده که برای حل این مشکل مردان باید خودشان را اصلاح کنند. فکر نمی گنم این مشکل مردها باشه که دخترا دیر ازدواج می کنند. این مشکل خودشونه خواستند حلش کنند نخواستند نکنند. جوری تهدید کردند که انکار ما شب خوابمون نمی بره که دخترا دارن دیر ازدواج می کنند. اگر دخترا کمی فکر می کردند و می فهمیدند که آن ها دانشگاه نمی روند که مردی در سطح بسیار بالا پیدا کنند بلکه می روند که خدمتی به مملکت کنند.اگر این روند ادامه پیدا کند و باعث افزایش سن ازدواج شود چه در مردان چه در زنان نباشد بهتر است که این نشانه عقب افتادگی ماست نه پیشرفت.
من خیلی ناراحت شدم .... اما حاضرم از خود گذشتگی بکنم و با حدود 365 نفر از این خانم های محترم ازدواج کنم که باشد این که گوشهای از مشکلات از این جامعه کم شود
درضمن تحصیلات این جانب فوق لیسانس میباشد به امید آن روز .
ولی به نظر من همه ی دختراهم کم توقع نیشتند بااینکه تحصیل کرده ام از همسرآینده ام فقط توقع اخلاق خوب دارم همینو بس
علت كاملا" مشخصه براي 60 درصد دختر ليسانسه فقط 40درصد پسر وجود داره پس 20 درصد اين وسط يا بايد با ديپلمه ازدواج كنن يا مجرد بمونن
اگه خانوما یه کم احساس مسوولیت کنن و حاضر نباشن که ببینن هم نوعشون از درد بی شوهری دغ کنه در این صورت آقایون 3-4 تا زن میگیرن اون وقت من قول میدم هیچ زنی بدون شوهر نباشه!!!!!!
واسه دختر ها هم اگه سربازی پیش بینی بشه این عدم توازن درست میشه...
در مقطع لیسانس با خیلی از این دختر خانم ها همکلاس بودم و لی به واسطه سرباز بودنم 24 ماه ( 6 ماه بلا تکلیفی قبل از اعزام و 18 ماه هم دوران واقعا مفید و آموزنده!سربازی ) از درس و کار آینده فارغ شدم.. حالا هم که باید کار کرد...ولی همین خانم های همکلاسی بنده هم اکنون در مقطع دکترا در حال ادامه تحصیل هستند..و این گونه بود که خانم ها شدند تحصیل کرده... دلیل اصلیش هم اینه که خانم ها رقیب ندارند چون پسر ها گرفتارند....گرفتار مشکلات زندگی که حتی خانم ها نمیتوانند درکش کنند...
متاسفانه به علت فساد و دختر نبودن اکثر دختران پسرها حتی پسرهای خلاف کار حاضر به ازدواج با انان نیستند - مشکل دیگر توقعات و تفکرات غلط دختران ایرانی نسبت به زندگی مشترک است من کسانی را میشناسم که با دختران خارجی کشورهای شمالی ایران مثل روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی ازدواج کرده اند و بسیار از نحوه مدیریت و کنترل آنان در زندگی زناشویی راضی هستند . نه اهل ولخرجی نه اهل خرید لباسهای گران قیمت و نه اهل رفتن به رستورانهای گران و خلاصه اهل زندگی هستند اما شما انصافا یه نگاهی به تفکرات و اعتقادات دختران ایرانی بکنید تاسف بار است کلاس را در چیزهای بی ارزش می بینند
مسئله اجتماعى ازدواج تحت تاثير موارد متعددى است كه در اظهار نظر هاى خوانندگان آمده است به عبارتى همانند يك رشته زنجير است كه هر كدام از حلقه ها نماد مستقلى از جمله مسائل مادى٫ عاطفى٫ همزيستى٫ منطق و ۰۰۰۰ هستند و شكستن هر حلقه امر مقدس ازدواج را دچار تزلزل خواهد كرد۰
وقتي به منظور شعار حمايت از زنان اكثر ادارات در استخدام از خانم ها استفاده مي كنند بيكاري آقايان موجب اين مشكل شده است. با شعار حمايت از بانوان سياست گذلاري هاي اشتباه نكنيم.
در مورد نفر اول كه اينچنين پيام داده بودند بايد عرض كنم شما هنوز كلمه حاضر را درست بلد نيستيد بنويسيد آنوقت صحبت از متعالي شدن فرهنگ خانمها مي كنيد
مشکل خیلی از دختران سطح بالای توقعشان است. من خودم شاغل و دارای تحصیلات فوق لیسانس در یک رشته فنی هستم، چند وقت پیش به خواستگاری یک دختری 29 رفتم که اولین حرفی که از من پرسید این بود که استخدام رسمی هستم یا نه و در مقابل جواب منفی من گفت شرط من برای ازدواج اینه که همس آینده من استخدام رسمی باشه!
به بنده خدایی گفتند مدرکت چیه . گفت : فوق لیسانس .
گفتند : تو که دیپلمی هستی
گفت : خانمم که لیسانس داره .


قابل توجه عز یزان : آقا چرا اینقدر جر وبحث میکنید . خود خانمها میدونند که اگر فوق تخصص وپروفسورا هم داشته باشند آخرش باید خانه داری کنند .
به بنده
خانمها الان سطح درکشون بالاتر رفته برای همین نمیتونن حرف زور بشنون!
هر وقت آقایون محترم یاد گرفتن که حرف زور نزنن همه چی درست میشه!
من مهندسم ولي از زور بيکاري مجبور شدم به يه کار با حقوقه 200 تومن رضايت بدم. حالم از خودم به هم ميخوره که دختر مورد علاقمو يک سال و نيمه منتظره خودم گذاشتم و نمي تونم با اين حقوقه لعنتي باهاش ازدواج کنم... اون بيچاره با اينکه تحصيلکرده س و حقوقش 2 برابره منه بازم اونقدر توقعش پايينه که پاي من صبر کرده.. به نظره من تحصيلات باعث بالا رفتنه شعور ميشه
حالا بازم جمعیت را زیاد کنید.
من 22 روزه که عقدکردم دراین مدت متوجه شدم که بی مایه فتیره!ازدواج امرمقدس وخوبیه ولی پول می خواد.توصیه ام بعنوان یک پسرتازه ازدواج کرده به تمام دخترخانمها اینه که یه کم سطح توقعاتشون رو پایین بیاورندتا کمی از مشکلات تازه دامادها کمتر بشه(البته درمقام عمل نه حرف!)...
جوانهای عزیز به خدا توکل کنید و با بصیرت و آگاهی ازدواج کنید. همه چیز درست میشه. من خودم 2 سال بعد از اینکه ازدواج کردم کار پیدا کردم.الان هم زندگی خوبی دارم. ولی اکیداً توصیه می کنم به خدا توکل کنید. مطمئن باشید اگر راه درستی برید خداوند کمک می کنه.
به نظرم دختران تحصیل کرده به هر ازدواجی تن نمی دهند و شاید یکی از علل افزایش طلاق این باشد که دختر ممکن است به ازدواج هایی که تن دهد که چندان از ان راضی نیستند و ... .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی