بازدید 12475
۳

ائل گولی تبریز ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی گفت: از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرده‌ایم باغ یا پارک ائل گولی‌ را در لیست بناهای ثبت جهانی قرار دهیم.
کد خبر: ۹۷۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 17 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد حمزه‌زاده، یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد : امروز ۷۵ میلیون شغل در دنیا در خطر است و بیش از ۳۰ هزار نفر در استان که در میراث فرهنگی فعالیت می‌کردند کرونا با مشکلات متعددی روبه رو کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مرمت‌های مهم میراث فرهنگی مرمت ۸ ماهه بازار «ایکی قاپیلی» ‌ بود که انجام پذیرفت.

حمزه‌زاده تصریح کرد: ۹۵ درصد از عرصه ربع رشیدی آزاد شده و ۵ درصد باقی مانده نیز امیدواریم تملک شود تا پس از اکتشاف و احیا به مردم تبریز ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی وجود برخی تناقض‌ها میان شهرداری و میراث فرهنگی موجب سو استفاده افراد سودجو دانست و افزود: مطالعه بافت تاریخی شهر تبریز درحال انجام است تا مشکلات در این زمینه نیز برطرف شود.

وی گفت: ۲۵ پروژه از این تعداد در تبریز است و ۵۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در تبریز است. ۳۱ پروژه هتل سازی در استان درحال اجرا است که ۱۷ عدد از آنها در تبریز درحال اجرا است.

حمزه‌زاده اظهار کرد : از مصوبات شورای شهر در تدوین بسته‌های حمایتی برای گردشگری و تخفیفات در بحث ارائه پروانه ساخت هتل تشکر می‌کنیم و به اطلاع می‌رسانم که امروز ۴ هتل پنج ستاره و ۷ پروژه ۴ ستاره در استان درحال ساخت است.

۶۴ رشته صنایع دستی در تبریز فعال است

وی تاکید کرد: ۶۴ رشته صنایع دستی در تبریز فعال است که هنرمندان در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، ۱۵۰ واحد کارگاهی و نمایشگاه در ورودی تبریز درحال اجرا است که تا ۱. ۵ سال آینده بهره برداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این بازار در زمینه فروش و معرفی فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی تصریح کرد: ۷۰۰ آژانس به صورت تخصصی تورهای خارجی را به ایران می‌آورند و اگر جوایز صادراتی برای آنها در نظر بگیریم موجب تشویق گردشگران برای حضور در تبریز می‌شود.

حمزه‌زاده گفت: تبریز شهر جهانی فرش دستبافت هست که لازم است یکی از میادین را با المانی مشخص برای فرش در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد : موزه‌هایی که توسط شهرداری ایجاد شده باید در لیست موزه‌های کشور ثبت شود.

حمزه‌زاده تصریح کرد: از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرده‌ایم باغ یا پارک ائل گولی‌ را در لیست بناهای ثبت جهانی قرار دهیم.

وی گفت: پروژه‌های مشارکتی میراث فرهنگی و شهرداری در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم بودجه‌های مناسبی از بودجه‌ملی دریافت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
یاشا آذربایجان
چرا مکانی که نام درستش "شاه گولی" است با نام ساختگی ائل گولی ثبت می شود
شاه گلی دیدنی ترین جای تبریز است.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی