بازدید 37761

نمایندگان بازمانده از مجلس، فکر رفتن به وزارت نفت و تامین اجتماعی را از سرشان بیرون کنند

دستگاه‌های نظارتی باید در این روز‌های واپسین مجلس دهم، نظارت جدی داشته باشند تا لابی‌های موثر برخی منجر به راهی شدن آن‌ها به مجموعه‌های پولدار و پولساز نشود، چون طبیعتا نمایندگان باید به سراغ شغلی بروند که پیش از نمایندگی به آن اشتغال داشته اند. حتما نماینده شدن شأنی از این بابت که آن‌ها باید بتوانند در جای جدید و بهتری مشغول به کار شوند، در حالی که شاید استحقاق آن را ندارند، ایجاد نمی‌کند...
کد خبر: ۹۷۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 06 May 2020

نمایندگان بازمانده از مجلس فکر رفتن به وزارت نفت و تامین اجتماعی را از سرشان بیرون کنند

انتقال نمایندگان مجلس و یا نزدیکان و فرزندان آن‌ها در مجموعه ها، شرکت ها، هولدینگ‌ها و وزارتخانه‌های پولساز و پولدار، یکی از موضوعات و حاشیه‌هایی است که گاه و بیگاه شاهد انتشار اخباری پیرامون آن بوده ایم؛ موضوعی که به عنوان یکی از چالش‌های بهره گیری از رانت قدرت در جهت منتفع شدن افراد از برخی مزایا و به خصوص حقوق‌های بالای پرداختی در این مجموعه هاست که از جمله آن‌ها می‌توان به وزارت نفت، هولدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ انتقال چند تن از نمایندگان مجلس دهم از وزارتخانه‌هایی نظیر آموزش و پرورش به وزارت نفت، از جمله حواشی بود که خبر‌های مختلفی پیرامون آن طی سال‌های اخیر منتشر شد. آخرین مورد از این دست خبر‌ها هم مربوط به اردیبهشت ماه سال گذشته است که نماینده آمل در مجلس دهم، طی نامه نگاری با وزیر نفت توانسته بود دخترش را به یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه بفرستد.

همچنین پیشتر لیستی از نمایندگانی که توانسته بودند راهی وزارت نفت بشوند و در این وزارتخانه مسئولیت بگیرند، منتشر شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به محمد سعید انصاری، نماینده سابق آبادان – صندوق‌های بازنشستگی نفت، عبدالله تمیمی نماینده سابق شادگان - صندوق‌های بازنشستگی نفت، حسن شبانپور نماینده سابق مرودشت- معاونت پارلمانی وزارت نفت، حمید کریمی نماینده سابق ایلام – شرکت نفت مناطق مرکزی، شمس اله بهمیی نماینده سابق رامهرمز - معاون پشتیبانی و فناوری مرکز توسعه مدیریت وزارت نفت، سید شریف حسینی نماینده سابق اهواز- مدیرکل حسابرسی و امور مجامع وزارت نفت، سید موید حسینی صدر نماینده سابق خوی – مشاور وزیر نفت در امور پتروشیمی، امیرعباس سلطانی نماینده سابق بروجن – عضو هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره و علی مروی نماینده سابق نیشابور – رئیس هیات مدیره پتروپارس اشاره کرد.

همچنین سعید حیدری طیب نماینده سابق کرمانشاه – نماینده وزیر نفت در هیات عالی گزینش، جلیل جعفری نماینده سابق خلخال – عضو هیات مدیره شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، سید عماد حسینی نماینده سابق قروه – رئیس هیات مدیره تاپیکو، سید معروف صمدی نماینده سابق سنندج – فعال در فاز ۱۵ و ۱۶، سید محمد بیاتیان نماینده سابق بیجار – فعال در فاز ۱۴، مرتضی زرین گل نماینده سابق کردستان - معاونت توسعه طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس، احمد سجادی نماینده سابق سرخس- شرکت نفت مناطق مرکزی، ابوالقاسم رحمانی نماینده سابق اقلید – مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی، محمد سقایی نماینده سابق استهبان و نی‌ریز - مشاور وزیر و مجری طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره – جاسک، محمد ابراهیم محبی نماینده سابق سنقر - سرپرست هسته گزینش مرکزی، حمیدرضا کاتوزیان نماینده سابق تهران – رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، پورفاطمی نماینده سابق تنگستان – رئیس امور فرهنگی شهرک‌های مسکونی صنعت نفت، محمد فیروزی نماینده سابق نطنز - مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز و غلامحسین فروغی نیا نماینده سابق شیراز - مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی دیگر نمایندگان راهی شده به وزارت نفت بوده اند.

همچنین پس از آنکه «هدایت الله خادمی» نماینده ایذه و باغملک مسائل و موضوعاتی را پیرامون وزیر و عملکرد وزارت نفت عنوان کرد و وزارت نفت نیز در ازای آن، خبر از دریافت حقوق ۲۷ میلیونی این نماینده مجلس از این وزارتخانه داد، خبر‌هایی از دریافت چگونگی انتقال و دریافت حقوق‌های بالای ۲۰ میلیون تومانی توسط نمایندگانی ‎بهروز نعمتی، علی ادیانی و محسن بیگلری نمایندگان تهران، قائم‌شهر و سقز، از وزارت نفت منتشر شد.

این موضوعات و مسائل از جمله دریافت حقوق‌های آنچنانی در مجموعه‌هایی نظیر وزارت نفت، هولدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی است که جذابیت اشتغال در چنین جا‌هایی را برای نمایندگان مجلس جذاب می‌کند. به خصوص در شرایط فعلی که بیش از ۷۵ درصد ترکیب مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم تغییر پیدا کرده است و بسیاری از نمایندگان از چند هفته دیگر باید با پارلمان خداحافظی کنند.

حتما اکنون بسیاری از نمایندگانی که نتوانسته اند برای دوره یازدهم راهی مجلس بشوند، وضعیت کاری خود را برای بعد از هشتم خرداد ماه ۹۹ مشخص کرده اند؛ اما حتما باید نظارت جدی صورت بگیرد که مبادا نمایندگان به واسطه جایگاهی که دارند و همچنین شرایط مناسب مجموعه‌هایی نظیر وزارت نفت، تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، برای رهسپار شدن به این بخش‌ها تلاش کنند.

دستگاه‌های نظارتی باید در این روز‌های واپسین مجلس دهم نظارت جدی داشته باشند تا لابی‌های موثر برخی منجر به راهی شدن آن‌ها به مجموعه‌های پولدار و پولساز نشود، چراکه طبیعتا نمایندگان باید به سراغ شغلی بروند که پیش از نمایندگی به آن اشتغال داشته اند. حتما نماینده شدن شأنی از این بابت که آن‌ها باید بتوانند در جای جدید و بهتری مشغول به کار شوند، در حالی که شاید استحقاق آن را ندارند، ایجاد نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸۷
کدوم نظارت؟! اگر نظارت بود که اصلا نباید مجلس میومدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اتفاقا نظارت بسیار شدید و دقیق است.من دو فرزندم در دو دانشگاه دولتی با معدل خوب درس خوندن.یکی از اونا که تو آزمون استخدامی شرکت کرد.بانمره خوب هم قبول نشد.چون دیدن جز خدا (کسی )را نداریم.فهمیدن همان(کسی)مهم است خدا را ندیدند.آیا نظارت دقیق تر از این داریم؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
بنده بعنوان کسی که طی دو دهه گذشته با تعدادی از نمایندگان ادوار گذشته که به دولت تحمیل شده اند ارتباط کاری داشتم عرض میکنم که واقعا تعجب می‌کنم که اینها چطور به مجلس راه یافته بودند. اکثرشان بیسواد، بی استعداد و بی‌کفایت اند ولی در عوض تا دلتان بخواهد متوقع
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
آیا در مورد نمایندگان وارد شده به وزارت نفت ، وزیر نفت نباید پاسخگو باشد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
به اسم کارشناس نخبه و مجرب دوباره بر سر مسئولیتهای پول از می روند
ولی بخدا اگر در بخش خصوصی اینها را رها کنید
در عرض سال حتی پول یک ساندویچ فلافل
را نمی توانند ، کار با ارزش بسازند !!@؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
کجای کاری بنده رتبه 2 کنکور فوق لیسانس نفت هستم و الان دارم کارگری می کنم. فارغ التحصیل دانشگاه تهران با چندین مقاله بین المللی
آنکه به جایی نرسد فریاد است. من حس سیب زمینی بودن دارم. جلو چشمام میبینم چه فساد هایی اتفاق می افتد و نمی توانم دم بزنم. حداقل قدیم مفسدان پنهانی فساد می کردند
چرا جوک میگی تابناک؟ یه آمار از همین دو تا + صدا و سیما و ... بگیر معلوم میشه چند تا اون تو هستند؟
شک نکن بیشتر شرایط و مشکلات اقتصادی برمیگرده به عدم کفایت و لیاقت اونهایی که دارند این مجموعه ها را اداره میکنند. ربطی هم به اصول گرا و اصلاح طلب و ... نداره. این ممکلک با این همه ثروت و استعداد باید این باشه.
تابناک تو بگو ، کو گوش شنوا ، نمایندگانی که میلیاردها تومان خرج تبلیغات می کنند تا چند تا موافقت اصولی نگیرند و چندین نفررا به نون و نوایی نرسانند ...بیکار نیستند هزینه ای بی بازگشت انجام بدهند . اینها وکلای مردم بودند و قدمی برای مردم برنداشتند ، خدا عاقبتشان را در دو دنیا با مکافات اعمالشان همراه کند . ان شاالله .
دکی........ساده اید که فکر کردید نماینده های مجلس ساده ان.....اینها وکیل آینده خودشون هستن نه نماینده منوشما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
ایشتیباه کردم منفی دادم
وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر دوره نمایندگی شد قائم مقام وزیر صنعت وقت، الان هم شده وزیر، آقای اسماعیلی هم چند ماه پیش از مجلس اومدن شدن معاون معادن. سر مردم روبا وزارتنفت گرم نکنید وزارت صمت شده پاتوق نماینده ها، چون وزیر خودش با رانت رای اعتماد گرفته.
شرکت نفت و تامین اجتماعی برای سرگرمیه این عزیزان بعد از مجلس پیمانکاران و بدنبال بیزینسهای کلان هستن
علیرغم اینکه تامین اجتماعی متعلق به تمام بیمه شده گان آن اعم از کارگران و کارمندان و بازنشستگان میباشد
ولی متاسفانه، مانند مال یتیم و بدون سرپرست با آن برخورد میگردد
در دولت نهم که شستا را به بابک زنجانی هدیه کردند !؟
که خوشبختانه، بازگشت داده شد .
و الان هم دولت علیرغم اینکه به صندوق مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است
اما مجددا سهام شستا را در بورس برای فروش عرضه کرده و مدیریت آنرا تحت اختیار دارد
ولی برای صاحبان رسمی و قانونی آن، نهایت کم لطفی و اجحاف و ظلم را روا میدارد
مثلا برای حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی تنها مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین کرده
که با این رقم حتی نمیتوان یک هفته را با توجه به تورم و گرانی های که هرروزه صعود میکنند
زندگی کرد و این نهایت ظلم آشکار در حق آنها می باشد
به مطلب جالبی اشاره شده است ورزارت نفت مأمن امنی برای بعضی‌ها شده چندی پیش یکی از معاونین وزارت نیرو به وزرات نفت رفت و بعنوان معاون وزیر در قسمت برنامه ریزی مشغول بکار شد نکته جالب در این مورد ایشان زمانیکه در وزارت نیرو بودند قسمت بازار برق هم مسئولیتش بعهده ایشان بود در بررسی‌های مجلس روزی یکی از نمایندگان استان آذربایجان موضوع رانت نیروگاهی را مطرح کردند این مطلب بارها در وزرات نیرو و... مطرح شد لکن هیچ بازخوردی از طرف مسئولین محترم رسیدگی به این امور انجام نشد نه اطلاعیه‌ای و نه ......لذا خواهشمند است در این باره اندکی بررسی وچنانچه به گفته نماینده محترم رانت نیروگاهی بوده ویا نه اطلاع رسانی فرمایند
جالبه که تامین اجتماعی برای مدیران و در رده بعدی کارکنان آن یکی از سازمانهای پولدار محسوب میشود و برای کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان که صاحبان اصلی آن هستند یکی از فقیرترین سازمانهاست
با همین تیترها گند زدند به وزارت نفت و مزایاش.فقط یه اسم ازش مونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اتفاقا وزارت نفت اگه واسه من و تو نون و آب نداره اما واسه مدیرا و کارمندان رسمیش خوب نون و آبی داره
بعضی از مدیران شرکتهای دولتی بعداز بازنشستگی در شرکتهای مشاور دوباره مشغول بکار می شوند . با برنامه ریزی قبلی کلی از بیت المال را صرف شرکتهای مشاور می کنند تا در آینده جای پایی در شرکتهای مشاور داشته باشند.
حتما اینطور میشه مگه تو کشور اسلامی از این کارها میشه اینها شایعه ای بیش نیست
همه نخبه و کار کشته
برخیرو بفرستی اروپا و آمریکا به یه هفته نرسیده از گشنگی از بین میرن
با این وضع کشورداری مشکل میخورین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
مشکل ، می خوریم!!!!؟؟؟؟
مشکل مگر چه جوری و چه مدلی است ؟
ای بابا.
کاش مشکل فقط همین بود. کاش یه بررسی صورت بگیرد چطور برخی نمایندگان یک شبه امضای خود را زیر نامه استعفای وزرا پس می گیرند.
به نظذگر من تابناک میتونه جدولی تهیه کنه و شغل نمایندگان در قبل و بعد را اطلاع رسانی کنه
و ایضا فرزندان آنها ( عزیزان دل بابا) را هممممم.
درنمام عمر دولت ها روال همین بوده که آقازاده‌ها وانهایی که دارای منصب ومسند بوده آند بطریقی مشاغل نان و ابدار را برای خود و فرزندان خود غصب نموده آند ومشاغل درجه دو را نیز برای خویشان وبستگان خود غصب نموده آند وفرزندان لایق و شایسته زحمت‌کشان وقشر های ضعیف جامعه ،درکنج خیابانها و خانه سربار پدران و مادران رنج‌دیده خود هستند .
سوال اینجاست مگر نه این که این دوستان بعد از پایان نمایندگی حقوقی از بابت دوره نمایندگیشان نمیگیرند چرا باید دست وپا بزنند برای درآمد بیشتر این دوستان نماینده قبلا چکاره بودن یاد گل آقا بخیر با اون کاریکاتور ورودی نماینده با ژیان خروجیش با شاستی بلند کجای قانون نوشته که نماینده حتما باید جایی بره که حقوق ملیونی بگیره در این 4 و یا 8 سال چه گلی بر سر ملت گذاشتن در دوره نمایندگیشان درآمد میلیاردی که برای خودشان و اطرافیان زیرساختش را ریخته اند اگر نباشد آون درآمدهای آنچنانی خود را بدر و دیوار برای درآمد زدایی است نه برای ملت اولین قوانین قبل از اعلان در صورت سود آوری برای اطرافیان نمایندگان است
خدا قسم میدم در این 40 سال چه خیری از طرف این نمایندگان به ملت رسیده
تشنگان خدمت
اقای خادمی همین الانم دخترش در فلات قاره با کمترین سابقه مدیر میانیه وحقوق کارمتد رسمی رو هم که میتونید چقدره
یعنی واقعا تا این حد هرج و مرج وجود دارد ؟
در تمام مجموعه های دولتی افراد با پارتی با مدرک دیپلم یا لیسانس دانشگاه آزاد با معدل های افتضاح وارد شده اند و طی 4 یا 6 سال مدرک دکترا به دست منتظر پست مدیریتی هستند یا پست مدیریتی گرفته اند
و این در حالی است که فارغ التحصیلان دکتری و فوق لیسانس دانشگاههای معتبر بیکار هستند !
باور نمی کنید مدرک و معدل بدو استخدام کارمندان رسمی وزارت نفت و صنعت و معدن و امورخارجه را بررسی کنید
این موضوع که کارمندان با بالا رفتن مدرک شامل افزایش رتبه و حقوق و مزایا می شوند باعث تبدیل شدن دانشگاهها به محل فروش مدررکهای تحصیلی به درد نخور شده
الان هم هیییییچ کاری از کسی بر نمی آید چون مدیران فعلی که قدرت در دست دارند و تصمیم گیرنده هستند جزو آن دسته پارتی دارها هستند که ضمن خدمت مدرک هم خریده اند !
حتی احتمالا مجوز بررسی مدارک بدو استخدام پرسنل هم داده نشود چون پته ی خیلی ها روی آب می افتد
مدرک نماینده ها هم اگر بررسی شود همین است
طرف چندین پست مهم داشته و دانشجو هم بوده !
اینها را که نوشتم در بین دوستان و آشنایان به چشم خود دیده ام
فارغ التحصیل دکترای دانشگاه تهران بیکار و یک خودی پارتی دار با مدرک لیسانس دانشگاه آزاد با معدل 11 الان دکتری دانشگاه آزاد به دست مدیر یکی از بخش های مهم وزارت صنعت و معدن و سفرهای خارجی و ویلا و آپارتمان لاکچری و ...
بیچاره جوانان بی پارتی مثل من !
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
به عینه می بینم بعد از خدمت ارشد قبول شدم دولتی اما بخاطر اینکه دنبال کار بودم نرفتم بعد از اینکه کار پیدا کردم ازشد تو شهر خودمون خوندم کلی از همکارام از روستا امدند حتی دیپلم هم نداشتند اکثرا فامیل مدیر اداره بودند و یا فرزندان دوستانش بودند که پستش حفظ کنند ، مدیر مربوطه بعد ازچند سال اختلاس هاش رو شد و تنها کاری که کردند اینکه جریمه برای ایشون بریدند و قرارشد 750 میلیون از حقوقش کسر کننند البته خونه و ماشین اداری که انگار ماشین شخصیش بود از ایشون پس نگرفتند متاسفانه مدیر که عوض شد و مدیر جدید جرمیه ایشون با بیت المال میده به نحوی که پارسال در برج 4و برج 6 ایشان 74 میلیون حقوق گرفته تازه جریمه های قبلی هم بهش برگردوندند ، اما نیروهای که تازه واره اداره کرده بودند خیلی جالب تربودند 5تاشون اختلاس کردند که فقط ادارهشون جابه جا کردند و یک نفرهم که کلی از بیت المال بزل بخشش کرده بود فقط سمتشو ازش گرفتن کع با عوض شدن دولت ممکنه دوباره قدرت بگیره ؛از ما که گذشت ف، ولی بنظرم باید یک ان جی او تشکیل بدم و تمام این تخلفات تو فضای مجازی نشر بدیم تا درس عبرتی بشه برای سایرین و حداقل ابروی این زالوها رو ببریم ، برای همین که این دوستان از فضای مجازی و اینترنت می ترسند
مهدي تابش برادر تابش نماينده اردكان، در هيأت مديره يكي از هولدينگ هاي سيماني وابسته به بانك ملي است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
از این موارد تا دلت بخواد زیاده
روز بخیر ، خیلی جالب ، شما هم هشدار داده اید ، نماینده ای که تائید صلاحیت برای دوره بعد نشده (آنهم
حدود ۳۰% از کل نمایندگان ) واقعا ناصحیح خواهد بود که مجدد آنهم با سمت بالاتر برکردن !!!
حالا مشخص میشود نمایندگانی که به اصلی ترین کار شان که همان بررسی بودجه تن ندادند و آنوقت باکمال
تاسف در یک جلسه بدون توجه به نظرات کارشناسان ، کلیات لایحه حذف چهار سفر از پول ملی را تصویب
کردن و مطابق معمول مصوبه ای که هنوز جنبه قانونی ندارد طبق دستور ، برای آمادگی ذهن مردم عادی مثل من در بوق و کرنا در جراید ‌سیما بخورد ما میدهند
آنهم با «« قران »» نامی که بدترین دوره تاریخی مملکت عزیزمان تدابیر میکند
نظارت فقط برای دکه داران کنار خیابان است که به جرم سد معبر بساطشان جمع می شود. برای کارگران هفت تپه است که بخاطر نگرفتن چندماه حقوق اعتراض کردند.برای معلمان و کارگران است که بخاطر سختی معیشت صدایشان درآمد....درحالیکه کارگران و بازنشستگان به هر دری می زنند که حداقل حقوقشان از ۱/۸۰۰ بالاتر برود و البته دولت اهمیت نمی دهد، چرا باید نمایندگان همین مردم بروند در شرکتهای درجه اول که حقوق نجومی بگیرند..
اگر نظارت بود، وضع مملكت اين نبود
این موارد متاسفانه همیشه هست.. تامین اجتماعی هم مثل وزارت نفت حیاط خلوت خیلی از کسایی که شده که فقط باید پست و سمت داشته باشن. مثلا هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی رو نگاه کنید.. آقای تبادار و آقای رحمانی با کدوم سابقه مرتبط عضو هیئت مدیره بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور شده اند؟ مجموعه ای که حدود 70 هتل، بیش از 300 ویلا و واحد اقامتی و حدود 50 درصد از سهم حمل و نقل ریلی مسافری کشور رو داره.. آقای رحمانی زمانی که در اعتراضات آبانماه شیراز در اوج درگیری بود و ایشان سرپرستی استانداری فارس بودند( و طبیعتا ریئس شورای تامین استان) بصورت پروازی میان و در تهران جلسه هیئت مدیره هگتا شرکت میکنن!!! این اوج بی مسئولیتی نیست؟ بعد هم که عضو موظف میشن. مگر بکار گیری بازنشستگان ممنوع نیست؟ چرا آقای تبادار بعد از بازنشسته شدن ریئس هیئت مدیره ی این هلدینگ میشن؟؟ آقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی!! توی زیرمجموعه های تامین اجتماعی چه خبره؟؟
خداوند رفتگان شما را بیامرزد
یعنی تامین اجتماعی هم رده نفت است؟
به خاطر همین به هر دری میزنند که مدیریت شرکتها ی دولتی به بخش خصوصی واگذار نشود چون آنوقت همه سفارشی ها باید از پستهای نان وآبدار دست بکشند
خیلی دیر هشدار دادید، الان اتاق کار آقایان با منشی آماده شده و فقط منتظر زنگ پایان مجلس اند.... خوش بحال نمایندگان رانتی که هیچوقت روی زمین نمی مانند!!! ا
الحق که زدی تو خال
برای این کار نماینده ها تشکیلات دارند مجمع نمایندگان ادواری مجلس کار اصلیش همین امور است
خوش بحال بچه هاشون،پدارشون ۴سال توی بهارستان خانی کردن الان هم دنبال شاهی کردنن.پدراشون ۴سال به بهانه خدمت به مردم ثروت مندشدن.درحالی که پدرما ۸سال توجنگ بود و۳۰سال پاسدار نظام وجانبازه وجوانی وبهترین روزهاش درخدمت کشور بود ولی الان ۴تا فرزند متاهل پسرشداره که ۴تامون بیکار وقادربه تامین نون شب نیستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
ما دو تا پاسدار در خانواده داریم که هر دو خانه و ماشین و امکانات خوب دارند
وقتی مریض می شن تمام هزینه هاشون پرداخت می شه
برای مسافرت رفتن بهترین امکانات در شهرهای توریستی در اختیارشونه
هر دو پسرهاشون از سربازی معاف شدند و با پارتی بابا جان دختر و پسرهاشون در بانک و خودرو سازی مشغول به کار هستند
و هر دو مدرک سیکل دارند
ولی پدر من با فوق لیسانس از دانشگاه صنعتی اصفهان هنور مستاجره و در شرکتهای خصوصی مثل برده کار می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
از تو یکی بعیده مثل اینکه با ولوو از کنار مردم رد شی و بگی. با گاری بودم .......
مطمنین؟
گفتن هربیمار میتونه توی5روز105نفررو آلوده کنه
بافرض این موضوع واگر فرض کنیم شرایط برای آلوده کردن 25درصد این نفرات محیا باشه توی 5روز حالا حساب میکنیم
1*105=105
105*105=11025
11025*11025=121550625
این یعنی کل جمعیت کشور
121550625*25%=30387656
یعنی بافرض 25 درصد بودن انتقال در طول15روز30ملیون مبتلاشدن
عجب ...
امیدوارم دیگه هیچ وقت نفت فروش نره تا در این نون دونی ( وزارت نفت ) تخته بشه! تا بالاخره مسئولین ساختار مالیاتی این کشور را اصلاح کنن و جلوی این همه اختلاس گرفته بشه.
پس بيچاره ها چكار بكنند بيرون از گرسنگي بميرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
برگرده سر کار سابقش.نصف بیشترشون افتخارشون ایته معلم بودن خوب برگردن سر کلاس درس.
حتما همین الان دستورش را می دهم
لطفا بررسی نمایید.
با سلام و خسته نباشي به تحريريه تابناك
من تو يك شركت نفتي وابسته به صندوق بازنشستگي نفتم. معمولا هر چهار سال سر و كه اينجور نماينده هاي سابق كه اكثرا هم به نوعي بيسوادن و هيچگونه تخصصي ندارن تو شركت هاي اينجنيني و به عنوان مشاور مدير عامل و يا با تغيير چارت سازماني مدير ميشن، زياد ميشه و بعد اون آشنايان و فاميل ها شون استخدام ميشن به سه ماه نميكشه با ليست تعديل نيرو عذر قديمي ها رو ميخوان.
خدا بخير بگذرونه...
مطمئن باشید اصلا اعتنایی به دریافتی های کلان این دو سازمان ندارند و آن را پول تو جیبی بچه هایشان هم حساب نمی کنند.
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت
دلار ۱۶۳۰۰
سکه ۶۷۰۰۰۰۰
پراید ۹۰ میلیون ناقابل !!!
مملکت به حال خودش رها شده
علی برکت الله !!!!
سازمانهایی مثل تامین اجتماعی خصوصا شستا و وزارت نفت و اقمار مجلس مثل دیوان محاسبات و مرکز پژوهشها و کتابخانه مجلس شده اند کلوپ ورشکستگان سیاسی!
خوابید. یک تعدادی قبلا رفتند بقیه هم یک جایی را پیدا کردند. کشور از این نوع مجاری فساد اداری زیاد دارد.
خواص با بصیرت!!!!!
باسلام . مطلب شما قبول است اما باید از نمایندگان محترم مجلس که چهارسال با تمام وضعیت وزیرساخت های کشور آشنا هستند و برخی دارای تجربه هایی هم در این مورد دارند استفاده مفید و موثر گردد. این عین استفاده از سرمیه های انسانی کشور میباشد. فرض بر این بگیریم افرادی بمدت حداقل چهارسال کارآموزی کرده اند . آیا عدم استفاده از تجربیات آنها کار اشتباهی نیست؟ اما رفتن آنها به سازمانهای پولساز قطعاً مناسب نیست و بخشی از نمایندگان مجرم و یا سواستفاده کن مجلس از این موضوع خارج میباشد . زیرا همه کسانی که به مجلس راه پیدا نکردند مجرم و خطاکار نیستند. مثلاً یک آموزگار که بمدت چهارسال نماینده مجلس بوده ودارای تجربیاتی شده، درصورتی که به مسند آموزگاری خود برگردد، عین اطلاف منابع انسانی در کشورخواهد بود.
خدایا چشم و گوش مسئولین رو باز کن اینهمه گرونی و یعنی نمبینن پراید شده این قیمت خونه شده فلان قیمت
رفتار نادرست خیلی از این اقایون باعث دلسردی مردم از دین شده چون همه اینها رو پاک و مومن و دیندار میدانستند و با کج روی اقا زاده ها ضربه به اعتقادات مردم زده شده....عدالت رو در کشور کیمیا کرده اند که رکن اساسی دین اسلامه...شما رو بخدا اگر دین ندارید لا اقل ازاد مرد باشید....
چون از جناح ديگر هستند بايد نظارت شود ؟ آيا قبلاً هم درخواست نظارت براي نمايندگان ادوار گذشته هم شده بود؟
تابناک چراکامنت من غیرقابل انتشاربود؟آیا به نکته حساسی اشاره کرده بودم؟آیا این مطلب که این رانتخواری دربین همه مردم نهادینه شده وکلا همه ازموقعیتشان برای آینده خودوخانواده ودوستانشان سواستفاده می کنند؛مطلبی است که غیرقابل انتشارباشد؟لطفادرسیاستهایتان تجدیدنظرکنید.
خداوند رویتان را بخنداند کلی خندیدیم...
شورای نگهبان مدارکی که بر علیه نمایندگان رد صلاحیت شده در دست دارد رو کند و دادستانی به موضوع ورود کند و این نمایندگان را به پای میز محاکمه بکشاند
باشه حتما داریم از سرمون بیرون میکنیم، ممنون که یادآوری کردید.
اقای تابناک اون قسمت امتیاز دادن را ببر پایین هر نظر.بعضی پیامها طولانی هیتند بایدبر گردی بالا امتیاز بدی.گوشی منم از دست اگهی ها هنگ کرد
مرحوم ططری هم بعد از وکالت، مشاور وزیر نفت شده بود . نمی دانم چه تخصص نفتی داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمایندگان قدیمی این افکارو از سرشون بیرون کنن چون نمایندگان جدید قبلا این پست ها رو گرفتن
ای جناب تابناک این خبر ها راکه میزاری فقط دل مردمی که دستشان به هیچ جا بند نیست وجوان تحطیل کرده و بیکار دارنن به درد میاد کاش می توانستی این نظرات را به رده های بالاتر انتقال بدهی گرچه از انها هم هیچ تنوری داغ نمی شود چرا که یمدانند و کاری نمیکنند
الا برکت الله،
سلام-الان قراره خانم سیه فاطمه حسینی نماینده فعلی تهران که پدرش دکتر صفدر حسینی نجومی بگیر معروف و همسرش هم صرافی داشت و تخلفات بسیار برود عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی بانک ها بشود پس کی نظارت داره و چقدر-از مجلس هم بهتره براش-اگر راست میگید جلوش بگیرین
وزارت نفت مرکز بورس تحصیلی مسئولین وهم بدلیل بذل ، بخش ورانت ولابی وانتقال یک عده از مسئولین بدلیل منمایز بودن حقوق ، استخدام و بازنشستگی اکثر آقایان به اصطلاخ مسئول فکر رفتن به این وزارتخانه را دارند .بهتر است این آقایان به محل کار قبلی خود بروند و برای ایشان نیز مانند دیگر کارمندان دولت زمان بازنشستگی لحاظ گردد.
تحریم های نفتی نتیجه همین سوء‌ استفاده هاست. باید منتظر ماند تا خداوند بدرستی پاسخ دهد‌.
خوبه شورای نگهبان همون موقع ثبت نام برای نمایندگی ازشون تعهد بگیره که بعد نمایندگی نرن وزارت نفت و امثالهم!
منصوری نماینده سابق لنجان رو یادتون رفت
مصیبت دوم این است که نمایندگانی که وارد وزارت نفت می شوند یک شغل عادی نمی گیرند بلکه صاحب پست و مقامی می شوند که هیچ تخصصی نسبت به آن ندارند. ای کاش تمام شرکت هایی که با درآمد و پول سر و کار دارندخصوصی و تحت لوای بورس بودند تا هم شفافیت در آنها بهتر انجام می شد و هم مدیریت آنها برگرفته از خود سازمان بود هر چند که نقطه ضعفی در این موضوع وجود دارد و در بورس باید قانونی تصویب شود که مدیران مجموعه شرکت های بورسی باید از درون آن شرکت و یا کاملا مرتبط با تخصص آن شرکت باشد
اساس این حرص و ولع ها بی عدالتی و عدم تعریف درست جایگاه ها است مثلا همین داستان کمک مومنانه که البته نمی خواهم تلاش های خالصانه برخی افراد را نادیده بگیرم اما باید قبول کرد که وضعیت اکنون با 1400 سال پیش تفاوت دارد و نیازهای افراد یکسان نیست شما اگر از هر فردی که به آنها بسته حمایتی داده می شود سئوال کنید که آیا تمایل به معادل نقدی آن دارید بی شک معادل نقدی آنها را طلب می کنند و متاسفانه ما در این خصوص هم مشکل شناسایی داریم و هم مشکل توزیع و باید بفهمیم که جدای از اینکه صدقه دادن ارزشمند است هزینه کرد و نحوه برنامه ریزی آن ارزشمندتر است. ما باید یاد بگیریم که یاددادن ماهیگیری برای از بین بردن فقر بهتر از ماهی دادن است
بند ناف بودجه کشور را باید از فروش نفت خام برید و دخالت دولت در اقتصاد باید قطع شود و پول حاصل از فروش نفت صرف هزینه های جاری مسئولین و خانواده های آنها شود.
همچنین مردم عادی نباید انتظار استخدام دولتی داشته باشند لاکن شغل های دولتی باید برای فرزندان مظلوم مسئولین محفوظ بماند
نگران نباشید میرن وزارت صنعت، معدن تجارت بعدشم وزیر میشن!
جا هم زیاد داره شعبه دوم مجلس!
چگونه است که دولت خود را برای اشتغال جوانان مسئول نمی داند ولی ردیف بودجه برای بیمه بیکاری روحانیون دارد چرا برای این بزرگواران ردیفی جداگانه از سایر اقشار بیکار در نظر گرفته شده است
باز هم ،بیخودی داریم با معلول دسته و پنجه میندازیم
در جامعه ای که امنیت شغلی وجود نداشته باشد
مطمئن باشید که ریاست نظارت فعلی هم که باید علمدار جلوگیری از این اجحافات باشد،مسلما در ضمیر نا خوداگاه خود در حال فکر کردن به چگونگی حفظ ارتباطات لازم ، جهت ایجاد شغل تضمین شده بعدی برای خود میباشد و مریض نیست که خود را رودرروی مراکز احتمالی قدرت قرار دهد
احسنت
این یعنی فساد مشهود! رسیدگی هم که تو کوزه.
تابناک، نظر قبلیمو منتشر نکردی و نیدونم چرا؟
فقط گفته بودم 200 عضوهیات علمی پژوهشگاه صنعت نفت (کارمندان رسمی نفت که طبق آیین نامه های وزارت علوم از مزیت هیات علمی برخوردارند) قریب به 9 ماه است که توسط وزیر تعلیق و از هیچگونه مزایای کارمندان رسمی نفت برخوردار نیستند. کسی هم پاسخگوی نامه های این اعضا به وزیر و معاونینش نیست.
این نظرات مشت نمونه خروار است تمم آقایانی که رای نیاوردن و مشگل مالی ویا اخلاقی داشتن در بهترین جا و وزارت خانه ها جاشون محفوظه خدا مگر به فریتد مان برسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی