بازدید 8418

پیشروی ارتش سوریه در جنوب ادلب

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی به سمت جنوب شرق ادلب واقع در شمال سوریه، جاده بین‌المللی «حلب- سراقب» را قطع و دایره محاصره تروریست‌ها را در سراقب تنگتر کردند.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 06 February 2020

 

به گزارش تابناک، بنابر اعلام شبکه المیادین، نیروهای ارتش سوریه عصر دیروز (چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه) توانستند روستای "قیراط" را تحت کنترل در آورده و دایره محاصره تروریست‌ها را از سه محور شرقی و جنوبی و غربی سراقب تنگتر کنند.
سراقب در حومه جنوبی ادلب و در شمال غرب سوریه قرار دارد و بنابر اعلام گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر" سوریه، نیروهای ارتش سوریه وارد این شهر شده اند و صدها تن از ترورست های وابسته به گروه تحریر الشام (جبهه النصره) و نیز گروههای همپیمان آن به روستاهای شمالی گریختند.

در چند هفته گذشته همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت محور جنوبی ادلب، شهر سراقب از سه محور تخلیه شده بود.

سراقب محل تلاقی جاده‌های ام۴ و ام۵ است و راه ارتباطی شهرهای دمشق و لاذقیه به حلب به شمار می آید.

به نظر می رسد، ارتش سوریه بعد از سراقب مواضع خود را پشت دروازه های ادلب مستحکم تر کرده و در هماهنگی با طرف های مختلف از جمله روسیه برای اجرای عملیات بعدی آماده می شود تا هم از آغاز دور دیگری از آوارگی مردم سوریه به ترکیه جلوگیری کرده و هم تروریست ها را در فشار تعیین سرنوشت خود قرار دهد به این ترتیب که یا باید فرار کنند یا درگیری ها کشته شوند.

همچنین المیادین پیش از این به نقل از یک منبع نظامی سوریه از متوقف کردن یک کاروان آمریکایی که در تلاش برای ورود به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در جنوب حلب بود، خبر داد.

ایست بازرسی ارتش سوریه در شهرک "تل شامیران" در حومه جنوب غربی "تل تمر" روز گذشته یک کاروان آمریکایی را که در صدد حرکت به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در جنوب جاده بین‌اللمی "حلب- الحسکه" بود، متوقف کرد.

این کاروان شامل تعدادی از افسران آمریکایی بود که تلاش داشتند از ایست بازرسی ارتش در حومه تل تمر به سمت منطقه حضور یگانهای ارتش سوریه عبور کنند.

ادلب، آخرین منطقه در سوریه است که همچنان تحت کنترل تروریست‌ها، بخصوص گروه‌های مرتبط با شبکه القاعده قرار دارد. این استان ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که با توجه به آزادسازی بخش‌هایی از آن در ماه های گذشته، سوریه می تواند بزودی کنترل کامل این استان را به دست بگیرد.

این تحولات میدانی در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه‌ای که قرار است بعد از ظهر امروز پنجشنبه برگزار شود، اوضاع استان ادلب را بررسی می کند. آمریکا، فرانسه و انگلیس خواستار برگزاری این نشست شده‌اند.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی