بازدید 10986

کاهش قیمت مسکن به شهر‌های بزرگ رسید

کد خبر: ۹۳۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 19 October 2019

نایب رئیس مشاوران املاک با بیان این‌که برای مردم خبر خوشی داریم، گفت:روند کاهش قیمت در بازار مسکن به شهر‌های بزرگ رسیده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حسام عقبایی اظهار کرد: خبر خوشی برای مردم داریم؛ طی ماه‌های اخیر و پس از جهش قیمت در بخش مسکن، سمت و سوی بازار مسکن از منظر قیمت نزولی شده و همچنان با این رویه پیش می‌رود.

وی با یادآوری این‌که از ابتدای سال گذشته تا اواسط تیرماه امسال بازار مسکن درگیر رکود تورمی بود، افزود: افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها در بازه مورد اشاره به میزانی پیشرفت کرد که در نهایت باعث کاهش ۸۹ درصدی معاملات در تابستان امسال شد. اتفاقی که در ربع قرن اخیر در بازار مسکن ایران سابقه نداشته است.

وی با بیان این‌که قیمت واحد‌های متراژ بالا حدود ۴۰ درصد در شهر‌های بزرگ کاهش یافته است، افزود: پیش بینی ما این بود که روند کاهش قیمت‌ها از نیمه دوم سال آغاز شود، اما از اوایل شهریور امسال کاهش نرخ‌ها در بازار مسکن شروع شد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: در واحد‌های مسکونی جنوب تهران شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصد قیمت‌ها بوده‌ایم؛ به عنوان مثال قیمت واحدی که تا پیش از تیرماه ۷۵۰ میلیون تومان معامله می‌شد الان به حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

عقبایی با تاکید بر این‌که روند نزولی قیمت‌ها در بازار مسکن به این مفهوم نیست که به نرخ واقعی مسکن رسیده ایم، گفت: در حال حاضر قیمت مسکن در حال نزدیک شدن به قیمت‌های واقعی است و انتظار کاهش بیشتر نیز را در این بخش داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۸
دیر شده. چون اکثریت اجناس گرون شده مردم قدرت خرید ندارن. با درآمد دو سه میلیون نمیشه مسکن خرید . آقای عقبایی دلالان مسکن که با برخی پزشک نماها و متمولین مفت خور دست به یکی کردند و مسکن رو بیخودی گرون کردن. ملت به فکر خورد و خوراک زن وبچه هستن. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
خیلی ممنون . همه قیمت ها مثل سابق خوب شد . من دیروز ۲ تا آپارتمان خریدم و یکی هم هدیه دادند ( اشانتیون ) شد ۳ تا آپارتمان .
خدای مهربون بابت همه چیز ممنون
علی
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
تا آخر سال حداقل۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت مسکن افت میکنه .مردم دارندپول شون رو از مسکن میبرند بیرون چون مسکن
دیگه حداکثر رشدشو کرده تا چهار سال دیگه رشد نمیکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
عامل گرانی مسکن بانکها هستند البته با رضایت دولت
باشه الان می ریزیم تو خیابان می خریم. من که به فکر خانه خریدن در ترکیه هستم
بنظرم كه از اوايل مهرماه قيمت ها روند نزولي پيدا كرده...حالا باز بايد تا نيمه شش ماه دوم سال صبر كرد
دولت باید اجازه دهد تا قیمت مسکن پایین بیاد تا مردم زحمتکش خانه بخرند مستعجر نباشند.
سلام
فکر می کنم تیتر خبرتان با متن خبر هماهنگی ندارد و غلط است . چون عکس این اتفاق افتاده و می افتد . افزایش قیمت ها از شهر های بزرگ شروع و به شهرهای کوچک رسید و دامنه آن هم بسیار بیشتر از شهر های کوچک بود . در مورد کاهش قیمت ها نیز اینچنین است ابتدا از شهرهای بزرگ شروع و ادامه یافته است. بعبارت دیگر بازار اصلی مسکن در شهرهای بزرگ است و این بازار است که رهبر و تعیین کننده قیمت هاست نه شهرهای کوچک .
البتهدر متن خبر و از قول نایب رئیس املاک هم چیزی در باره تیتر شما اعلام نشده است !!
100 برابر مسكن رو گرون كردن چند واحد مياد پائين در بوق و كرنا مي كنن كه خانه ارزان شده در حاليكه اكثريت مردم ديگه توان ورود به بازار رو ندارن پس لطفا دست از اين تحليل هاي اب دوخياري تون برداريد .
زمانب میشه گفت مسکن و ‌... ارزان شده که قیمت ارز کاهش و یا به عبارتی ارزش پولی ملی افزایش یافته. با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن و کلیه اقلام امکان خرید و با معاملات را برای ۱۰ ها سال کور کرده است
وقتی رکود هست کاهش قیمت چه دردی رو دوا میکنه؟ کرایه ها که فضایی هستن!
ما که کاهشی ندیدیم!
لابد فقط دم خونه ایشون قیمت ها کاهش پیدا کرده!
این حضرات بیشتر دلال هستن تا وزیر و مسول املاک
همان ۵۰۰ میلیون هم ۱۵۰ میلیونش حبابه.
با سلام در شهر تبریز هیچ نظارتی بر قیمتها نیست و بنگاهها قیمتها را بالعکس بالا میبرند یک آپارتمانی که یکماه پیش قیمتش یکمیلیارد بود الان میگند یک و دویست وپنجاه در ولیعصر تبریز همین آپارتمان اولایل سال متری 5 تومان بود حالا به دو برابر رسیده . من نمیدونم دولت این امار و ارقام را از کجا بدست میاره ، چرا حضور قانون در جامعه احساس نمیشه ؟ آیا دولت خوابه ؟ با یک و هشصت حقوق و این قیمتها به خدا قسم سفره ها از ده روز اول ماه به بعد خالی میشه . من از مسئولین خواهشمندم یک فکری به حال مسکن بکنند مشکل مسکن دست خودمونه و به آمریکا و غرب هیچ ربطی نداره .
این برادر معمولا زیاد از این افسانه های دولتی پسند می سراید احتمالا قصد دارد وزیر یا وکیل شود
با این قیمتهای تخیلی و فضائی فقط کسانی که خیلی پولدار و کم عقل هستند در ایران مسکن میخرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی