بازدید 2567

ایران را به بهانه تجهیزات ساخت «زیمنس» کوچک نکنیم!

علیرضا چیذری*
کد خبر: ۱۲۳۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ 16 May 2024

*رئیس انجمن تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی - ایران و ایرانی همیشه فرهنگ و اصالت و غرور ملی اش بر هر متجاوز و دشمنی در نهایت پیروز شده است از مغولان بگیرید تا شورش افغان‌ها، این در نهایت فرهنگ و تمدن ایرانی است که به فرهنگ و حتی معماری آن‌ها تجلی یافته است، زیرا این مهم ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دارد.‌

نمی‌دانم چه ماجرایی است که ما باید سالانه چندین میلیون دلار بابت واردات تجهیزات سرمایه‌ای پزشکی تقدیم به شرکتی کنیم که اولین لبیک به خصم و تحریم را همیشه و مکرر داشته است؟ زیمنس یکی از پیمانکاران این نماد غرور ملی ما در نیروگاه اتمی بوشهر سال‌ها به دلیل خلف وعده و همراهی با تحریم کنندگان از ایران خارج شد و در ۲ مهرماه ۱۳۹۱ بود که رئیس وقت کمیسیون امنیت مجلس گفت که این دشمن ایران و ایرانی در تجهیزات ارائه شده برای نیروگاه، مواد منفجره به سبب ایجاد آسیب قرار داده است. حتی در سال ۱۹۸۸ نیز از قرارداد ۱۹۷۴ بوشهر در کمیسیون تجارت پاریس شانه خالی کرد و خسارت نیز نداد.

در اکتبر ۲۰۰۹، اما این دشمن ایران و ایرانی تصمیم گرفت دیگر قرارداد تجاری با ایران نداشته باشد و پتر لوشو، مدیرعامل وقت زیمنس، تمامی دفاتر و قرارداد‌های خود با ایران را معلق نمود و گفت ایران برای ما مهم نیست، زیرا کمتر از یک درصد تجارت ما در دنیا با ایران است!

چگونه ما را بیش از این کوچک بیانگارند؟ آیا ما نتوانستیم در نیروگاه و خطوط ریلی و مخابرات، جایگزینی برای این کاسب تحریم و مطیع صهیونیسم جهانی بیاییم؟ پاسخ آشکار است؛ بله! حتی شرکت‌های آمریکایی و اروپایی و آسیایی تجهیزات پزشکی نیز بودند که بدون تحریم ایران و با قیمت پایین‌تر و کیفیت جهانی جایگزین آن شدند و حتی از ایران در اوج تحریم خارج نشدند.

البته در پزشکی، زیمنس این مادر پیشتازان همراهی کننده با تحریم‌های استکبار جهانی بیش از صد‌ها رقیب تولید کننده داخلی و آسیایی و اروپایی ارزانتر و اگر نگوییم با کیفیت مشابه، بلکه بهتر دارد. جالب این است که در بخش عمده‌ای از خرید‌های وزارت بهداشت هنوز تا سال گذشته با ارز حمایتی از زیمنس این همراه همیشگی تحریم‌های استکبار جهانی انجام می‌شد. ایرانی که آرش دارد، ایرانی که ابوعلی سینا دارد، ایرانی که بیش از ۳۰۰ هزار شهید برای غرور ملی و استقلالش داده است و ایرانی که امروز موجب فخر ملت‌های استقلال طلب و ملی گرا و مسلمان است، باید دشمنی مانند زیمنس را نه امروز بلکه برای همیشه تحریم  کند و درب‌های این کشور را بروی سودجویان امثال زیمنس ببندد.

اولین شرکتی که در همراهی با تحریم ناجوانمردانه ملت ایران، دفاتر خود را در ایران بست و با تصور پوچ خود ایران را دچار مشکل نمود زیمنس بود و امروز از صنعت اتمی جهان در حال خروج است. اما خروج زیمنس با نیروگاه‌های ایران در سال ۱۴۰۱ چه کرد؟

یادم می‌آید در نشستی مدیرکل سابق تجهیزات پزشکی گفت: به نظر می‌آید در هر دستگاهی که حدود ۱ میلیون دلار قیمت داشت بیش از چند صد هزار یورو از زیمنس گرانتر خریداری شده است.

خودروساز آمریکایی را نیز تحریم کردیم و در نهایت این صنعت خودروی آمریکا بود که بزرگترین بازار آسیایی خود را از دست داد و امروز پس از ۴۰ سال بسیار کوچکتر گشته است.

زیمنس را از ایران بیرون کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج