بازدید 12582
۳

حضور متفاوت شهرداری تهران در گردهمایی اربعین امسال؛ سازماندهی به جای حضور سازمانی!

شهرداری تهران که چند سالی است حضور پررنگی در مراسم راهپیمایی اربعین دارد، امسال با تغییری بزرگ به کاروان اربعین خواهد پیوست؛ تغییری از جنس پایان دادن به حضور سازمانی و نقش آفرینی در حوزه ساماندهی داوطلبان که به منظور آن تفاهم نامه ای با سازمانی عراقی به امضا رسیده است.
کد خبر: ۹۲۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 03 October 2019

شهرداری تهران که چند سالی است حضور پررنگی در مراسم راهپیمایی اربعین دارد، امسال با تغییری بزرگ به کاروان اربعین خواهد پیوست؛ تغییری از جنس پایان دادن به حضور سازمانی و نقش آفرینی در حوزه ساماندهی داوطلبان

به گزارش «تابناک»، صبح امروز در ساختمان شورای شهر تهران، نشستی با حضور سعید صادقی، مشاور شهردار در امور ایثارگران، سیدحمید الحسینی، رئیس سازمان عراقی لواءالخدمةالحسینی و نمایندگان برخی سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد که هدف از آن، رونمایی از تفاهم نامه‌ای بود که میان شهرداری تهران و سازمان عراقی منعقد شده و قرار است تحولی در زمینه نقش آفرینی شهرداری تهران در راهپیمانی بزرگ اربعین امسال باشد.

بر پایه این تفاهم نامه، قرار است نیرو‌های داوطلب مردمی عراق (لواء الخدمه الحسینیه) با تشکل‌های مردمی شهر تهران با نام «خادم منتظر»، طرحی جامع برای پاکسازی و نظافت مسیر پیاده روی نجف به کربلا به اجرا درآورند که شهرداری تهران از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند و در سازماندهی آن نقش آفرینی خواهد کرد.

 

اتفاقی که قرار است ساعاتی دیگر طرح توجیهی ـ عملیاتی آن با حضور شهردار تهران در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تشکل‌های مردمی ارائه شده و زمینه برای حضور خادمین داوطلب در گردهمایی بزرگ اربعین امسال فراهم آید. خادمینی داوطلب که از مدتی پیش فراخوان‌هایی عمومی در کل کشور برای شناسایی شان صورت گرفته و حالا قرار است سازماندهی شده و شرح وظایفی مشخص شان را دریافت کنند.

بر اساس تفاهم صورت گرفته میان شهرداری تهران و سازمان لواءالخدمةالحسینی، قرار است این طرح با محوریت ۱۴۴۰ عمود و به میزبانی سی موکب اجرایی شود و حدود ده هزار نفر در دو نوبت ١۶ و ٢١ مهر برای خدمت‌رسانی در این زمینه سازماندهی خواهند شد؛ ده هزار نیروی داوطلب که «خادم منتظر» لقب خواهند گرفت.

این در حالی است که افزون بر این، شهرداری تهران مراسم سنتی و آیینی چاووشی خوانی را برای پیشواز و استقبال از زائران در تهران به اجرا درخواهد آورد و افزون بر آن، شهرداری‌های مناطق تهران نیز در مرز‌های کشورمان به ارائه خدماتی به زائران اربعینی مشغول خواهند شد تا سهمی در این گردهمایی بزرگ داشته باشند.

گردهمایی که چند سالی است مورد توجه جهانیان قرار گرفته و نگاه‌ها را به خود معطوف کرده و شهرداری تهران قصد دارد از این به بعد به حضور سازمانی خود در آن پایان داده و به گونه‌ای عمل کند که از برنامه‌های مردم محور حمایت و در راستای حفظ و توسعه هویت مردمی در آن حرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خوب به سلامتی، باید به شهرداری بگیم یک موقع خسته نشه اینقدر زحمت میکشه!!!!!!!!!! خدمات گسترده شهرداری به زائران اربعین مارو از درون نابود کرد!!!!!!!!!!
به کشور داری درست و منطقی و علمی بپردازید و دست از مداخلات در امور کشورهای همسایه بردارید
و از دین استفاده ابزاری نکنید .
بخدا قسم خود امام حسین ع هم از این بازی های بی محتوی و پر از اشکال و اسراف از جیب مردم برای عبادت و زیارتی که باید با عشق و خلوص انجام گیرد ناراضی هستند
بازم خوبه به جای صرف پول مردمی که ممکن است راضی به مصرف منابعشان در این مراسم نباشند، خدمات هماهنگی ارایه شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار