بازدید 2494

فضای خوبی در مطبوعات کشوری و دانشگاهی نداریم

کد خبر: ۸۸۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 12 March 2019

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: فضای خوبی در حوزه مطبوعات چه در کشور و چه در نشریات دانشگاهی نداریم.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمدرضا فراهانی امروز سه شنبه ۲۱ اسفند در سومین نشست مطبوعاتی مسئولان دولتی ونمایندگان مجلس با فعالان نشریات دانشگاهی که در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: در طول این پنج‌سال گذشته فضاهایی در کشور ایجاد شده که نشریات جدید پا به عرصه ظهور می‌گذارند و اندیشه‌های صاحبان قلم در قالب این نشریات به نوعی منتشر می‌شوند، اما گرفتاری‌هایی هم داشتیم.

وی افزود: هر موقع که احساس می‌کردیم که فضا دارد بهتر می‌شود فشارهای خارج دانشگاه مانع کار می‌شد و بعضاً اگر توجه به این فشارها هم نمی‌شد مداخلاتی از خارج دانشگاه داشته‌ایم و با مسئولان دانشگاهی برخورد ناشایستی می‌شده است. معنی و مفهوم آن این است که فرهنگی که ما در حوزه نشریات دانشگاهی داریم، کارآمد نیست.

فراهانی یادآور شد: در یک فضای نامناسب کار کرده‌ایم و به نظر می‌رسد مثل همه حوزه‌های دیگر برای آنکه به فضای مطلوب برسیم باید تلاش کنیم و شاید باید به نوعی مبارزه کنیم تا نتایج بهتری حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که چندین هزار سال سابقه استبدادی و شاهنشاهی داشته است و شاید این استبداد و استبدادزدگی در واقع در همه ما ایرانیان ژنی شده است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: موقعی که ما فرصتی دستمان می‌آید و بر صندلی قدرت می‌نشینیم خیلی نمی‌توانیم با مخاطبان خود یک رابطه دموکراتیک برقرار کنیم. در خانواده‌ها هم اگر نگاه کنید مرد سالاری و زن‌سالاری و فرزند سالاری داریم و کمتر در خانواده‌ای می‌توانیم موردی پیدا کنیم که مجموعه خانواده دموکرات باشند و اندیشه و آئین مدارا بلد باشند و باهم زندگی را اداره کنند، آسیب‌های اجتماعی که به وفور در خانواده‌ها دیده می‌شود، موید این مساله است.

وی گفت: در صد سال اخیر بعد از مشروطه که به دنبال آرمان‌های ارزشمندی مثل آزادی بودیم، همیشه احساس می‌کردیم در ساخت قدرت باید تغییراتی ایجاد شود که ما به آن آرمان‌هایی که مدنظرمان است، برسیم، اما من چندین سال است ک به این نتیجه رسیده‌ام که در بطن نهادهای اجتماعی باید کار کنیم و این روحیه در بطن نهادهای اجتماعی به وجود بیاید.

فراهانی اظهار داشت: اگر همه آحاد مردم ایران دموکرات بودند، امکان حکومت استبدادی بر آنها در هیچ زمانی نبود و نخواهد بود و این برمی‌گردد به نوع خصلت و فرهنگ‌مان و من احساس می‌کنم که باید کارهای عمیق‌تری کنیم و شاید این صد و اندی سال کافی نبوده و تلاش‌هایمان برای آنکه به آن اهداف و آرمان‌هایی که ملت ایران داشته‌اند برسیم، حتماً باید سعی کنیم از خودمان شروع کنیم.

وی تاکید کرد: فضایی که در حوزه نشریات دانشگاه‌ها داریم، مشخص است که کارآمد نیست و ما و شما در یک فضای نامناسب کار کردیم و به نظر می‌رسد مثل دیگر حوزه‌های دیگر برای آن که به فضای مطلوب برسیم، باید تلاش و به نوعی مبارزه کنیم که نتایج بهتری حاصل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی