بازدید 13576
دن کوالیک در کتاب «طرح حمله به ایران»؛

دولت در سایه، CIA و چندین دهه عملیات بدنام سازی ایران

همچنان که داستان، حلقه‌های اتصال را تدوین می‌کند، مشخص می‌شود اسرائیل، داعش و عربستان در شبکه‌ای از دروغ درباره مبارزه با تروریسم در خاورمیانه پیوند دارند، و «آمریکا در واقع از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند ... هرج و مرج ابزار مورد نظر برای ایالات متحده برای رسیدن به هدف مورد نظر است، که به نظر ایجاد هرج و مرج بیشتر است».
کد خبر: ۸۸۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 05 March 2019

رسانه های غربی، معمولا در جریان اصلی (MSM) ایران را جامعه ای منحط و فقیر تحت اختیار بنیادگرایان اسلامی تروریستی معرفی می کنند. رسانه های انتقادی و کارهای تحقیقی جدی تر اما تصویر بسیار متفاوتی از ایران دارند. «طرح حمله به ایران»، که توسط دن کوالیک، نگارش شده، وضعیت فعلی امور در ایران را در زمینه چندین دهه حملات مخفی و مستقیم که توسط ایالات متحده و متحدانش مورد حمایت و یا تحریک قرار گرفته است، برجسته می کند.

کتاب کوالیک با نام «طرح حمله به ایران - چگونه سازمان سیا و دولت در سایه طرح بدنام کردن ایران را کشیدند»، عمدتا در مورد ایران است. این اثر به خوبی نگارش شده و با استفاده از منابع مختلف و مباحث شخصی به رشته تحریر درآمده و داستان ایران را در یک زمینه جهانی و تاریخی طرح می کند و بار دیگر جنایات بشری و جنگی آمریکا را نشان می دهد که به خوبی برای کسب دانش در مورد خاورمیانه، به ویژه ایران و چگونگی ساز و کار امپراتوری ایالات متحده مفید است.

در این کتاب، تاریخ با یک صحنه معاصر در سال 2006 شروع می شود؛ با تصمیم ایالات متحده برای حمله به ایران با سلاح های هسته ای. کوالیک استدلال می کند، با آن که اسرائیل در آن زمان توسط حزب الله در لبنان به شدت زمینگیر شده بود، این حمله را برنامه ریزی کرد. همانند عراق، ایران در آن زمان توسط MSM به عنوان یک کشور تروریستی که از القاعده حمایت می کند، خواستار توسعه سلاح های هسته ای بوده و مشغول سرکوب مردم خود تحت یک حکومت توتالیتر است.

داستان سپس به سرعت به سوی چند سال اخیر جلو می رود؛ همراه با «جنگ نفتی» که در آن قیمت ها، عمدتا با افزایش یا کاهش تولید نفت عربستان سعودی کنترل می شود، «تحریم های اقتصادی کنونی آمریکا» یک «اقدام تروریسم اقتصادی است که باعث ایجاد آسیب های عمدی علیه شهروندان غیرنظامی اعمال می شود تا یک نتیجه سیاسی مطلوب به بار آورد؛ البته مطلوب برای ایالات متحده.

بیشتر بخوانید

در کنار این جنگ نفتی که در اصل هدف آن روسیه و ایران هستند، تأثیرگذاری بر اقتصاد ونزوئلاست. این پیوندها و نقاط اتصال در زمینه های دیگر، طرح های امپریالیستی ایالات متحده، نقطه جدی و قدرتمند اثر کوالیک است، که نشان دهنده تلاش های جهانی برای به انقیاد درآوردن و ساقط کردن هر دولتی است که علیه ایالات متحده باشد.

دیگر عامل مهم در روابط ایالات متحده با ایران، این است که «ایالات متحده همچنین در حمایت از گروه های تروریستی علیه ایران دخیل بوده است. مهمترین این گروه ها مجاهدین خلق است». این سازمان در سال 2012 توسط دولت اوباما از لیست سازمان های تروریستی خارج شد. جان بولتون هم آن موقع و هم اکنون اتهام زنی ها علیه ایران را که قبلا توسط وزیر امور خارجه هیلاری کلینتون حمایت می شد، به واسطه این گروه هدایت می کند.

همچنان که داستان حلقه‌های اتصال را تدوین می‌کند، مشخص می‌شود اسرائیل، داعش و عربستان در شبکه‌ای از دروغ درباره مبارزه با تروریسم در خاورمیانه پیوند دارند، و «آمریکا در واقع از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند ... هرج و مرج ابزار مورد نظر برای ایالات متحده برای رسیدن به هدف مورد نظر است، که به نظر ایجاد هرج و مرج بیشتر است».

کوالیک این موضوع را دوباره تکرار می کند: «روی کاغذ، ایالات متحده ... هرج و مرج عجیب و توصیف ناپذیری را بر منطقه تحمیل کرده است. این نه تنها موجب نابودی بی شمار زندگی و باعث درد و رنج مردم منطقه شد، بلکه موجب ریشه کنی تاریخ و فرهنگ آن ها نیز شد.» موضوع دوم (نابودی فرهنگ و تاریخ) در سراسر عراق بسیار قابل توجه است، در سوریه همچنان در مسیر موفقیت بوده و در سال ها در فلسطین اشغالی تحت اجراست.

این داستان سپس به زمان آغاز تاریخ معاصر اهداف امپریالیستی برای هژمونی که انگلیس در کنار ایالات متحده در تلاش برای ساقط کردن حکومت منتخب مردمسالار و دموکراتیک محمد مصدق در سال 1953 آغاز شد، می پردازد. در آن زمان هدف، کنترل دوجانبه منابع نفت بود. ذکر این مهم لازم است که در آن وقت کنترل و سود ناشی از نفت انگیزه اصلی بود، چرا که پیوند بین دلار آمریکا و نفت هنوز کامل ایجاد نشده بود. یکی دیگر از عوامل مطرح در مورد تمایل ایالات متحده برای هژمونی جهانی و ترس از کمونیست، تمایل به نابود کردن خطر «تسری یک نمونه خوب به دیگر کشورها» بود.

تاریخ ماجرا می گوید، آمریکا همزمان با سرنگون کردن مصدق، کار برای ورود مجدد شاه به سیاست های ایران را پیش می گیرد. با حمایت سیا از نیروهای امنیتی شاه و ساواک، ایران به یک کشور وفادار به برنامه های ایالات متحده تبدیل شد. سرکوب مقاومت باعث شد بسیاری از زندانیان سیاسی و مخالفان «ناپدید» شوند. در این میان یک راهبرد مشخص بود که توسط دیکتاتورهای مورد حمایت سیا در آرژانتین و شیلی هم تکرار شد. نتیجه همه اینها یک جامعه به کل فاسد شده توسط قدرت و ترس بود.

کوالیک با جمع بندی فعالیت های شاه و ساواک تحت حمایت آمریکا می گوید: «ایرانی ها دلایل متعدد داشته و حق دارند نسبت به آمریکا احساس خشم و حتی نفرت داشته باشند، نه فقط به خاطر آنچه آمریکا با آنها انجام داده، بلکه به این دلیل که آمریکا همچنان که این اقدامات را انجام می دهد، خود را در حکم چراغ روشن دموکراسی و آزادی به جهان تحمیل می کند.»

تاریخ با پیوندهای بیشتر بین وقایع رژیم کارتر و تجاوز در السالوادور و حمایت مداوم از رژیم شاه ادامه می یابد و دوباره این طرح ها مستقیم در جاهای دیگر قابل اجرا می شوند. نکته مهم اینکه توجه داشته باشیم که ایالات متحده آگاهانه از گزینه «سالوادور» در کشورهای دیگر مانند عراق و افغانستان استفاده کرد تا شورش ها را خاموش کند... .

جنگ افغانستان نقش چشمگیری در این تاریخ بازی می کند، زیرا ایران به ایالات متحده در عملیات خود علیه القاعده و طالبان کمک می کند و در ازای آن هیچ چیزی جر برچسب «محور شرارت» را از سوی جورج بوش به همراه تلاش برای تحریک شورش ها در منطقه بلوچ ایران دریافت نمی کند. جمع بندی کوالیک از مأموریت افغانستان این است که «حتی اگر در افغانستان چیزی هم برای پیروزی وجود داشت، ما شکست خوردیم، و باید به اشغال پایان دهیم و نقش اجتناب ناپذیر طالبان را قبول کنیم، چه دوست باشیم، چه دوست نداشته باشیم».

سرانجام جنگ در یمن به روایت آورده شده است. بر اساس ادعاهای MSM، عربستان سعودی با شجاعت علیه حوثی ها / القاعده در یمن که توسط ایران حمایت می شوند مبارزه می کند؛ اما واقعیت، جرم تجاوز توسط عربستان سعودی به قصد کنترل قلمرو بیشتر و از زاویه دید شخصی، باد انداختن به غبغب بن سلمان است. در حالی که یمن با تسلیحات ایالات متحده، با استفاده از هواپیماهای ساخته شده در ایالات متحده، با کمک سوخت رسان های ایالات متحده به جنگنده های عربستان، با کمک اطلاعاتی ایالات متحده، کوبیده می شود و ده ها هزار یمنی کشته شده و میلیون ها تن در پرتگاه گرسنگی، بیماری و قتل، قرار دارند، ایالات متحده و رسانه های MSM غربی سکوت کرده اند. قطع ارتباط رسانه ها با این موضوع کاملا نشان دهنده پویایی سیاست خارجی ایالات متحده است ... نشان دهنده استاندارد دوگانه است، بین اینکه ما چگونه «جنایات دیگران» را می بینیم و چگونه به «جنایات خودمان» نگاه می کنیم.

نتیجه گیری کوالیک مبرهن است. ایران تهدیدی برای اسرائیل نیست، که دارای 200 کلاهک هسته ای در برابر صفر کلاهک ایران است. ایران تهدیدی برای ایالات متحده نیست (شاید در کنار روسیه و چین و اجتناب از معامله با دلار آمریکا به عنوان امپراتوری در حال تنزل تهدید باشد). نفت به ویژه در عصری که ایالات متحده می تواند جهان را با فن آوری «سبز» هدایت کند ضروری نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷۰
هیچی به اندازه عملکردبرخی مسئولان کشور ، ایران را دچار مشکل نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
بله ، این حرف شما که درسته
اما هیچ کشوری هم توی دنیا وجود ندارد که به اندازه آمریکا به فکر پیشرفت و توسعه سایر کشورها باشه و دوست داشته باشه که توی بقیه کشورها دموکراسی و آزادی و حقوق بشر توسعه پیدا کنه ، این علاقه آمریکایی ها به بقیه کشورها تا اون حد هست که بخاطر مردم اون کشورها حتی حاضرند در اون کشور کودتا راه بندازند و یا تحریمش کنند و یا تحت فشار سیاسی و اقتصادی بگذارند و اگر هیچ یک از این اقدامات نتیجه نداد حتی حاضرند فداکاری کنند و به اون کشور حمله نظامی کنند و سربازاشون رو به کشتن بدند تا اون کشور رو نجات بدند و آزاد کنند
همچین آدمای خوبی هستند این آمریکایی‌ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
نه عمو همش از این حرف های که گفتید نیست . اگر قدرت امریکا نباشه همین چند تا کشور کمونیست . روسیه و چین و کره شمالی و ونزویلا و کوبا و رومانی و یوگسلاوی .... با شعار عدالت در ثروت و عدالت در کار دنیا را میگیرند از کجا معلوم اگر این قدرت نباشه الان کل خاورمیانه در تله کمونیزم بود در صورتی این ایده مرده هست عوام فریبی هست
اگر یک نظام حکومتی بتواند عدالت اجتماعی ، رفاه نسبی و آزادی های متعارف جوامع بشری همانند آزادی بیان و عقیدهو حقوق بشر را در کشور پیاده کند هیچ قدرت خارجی نمی تواند کوچکترین خللی بر آن وارد کند
ایران دارد موازنه منطقه را به هم میزند.حمله به ایران برای امریکا هزینه بسیار دارد ولی ایران آنقدر منافع امریکا را در دنیا به خطر انداخته و به قول معروف استخوان توی گلو شده که با تمام این هزینه ها احتمال اینکه امریکا این حرکت پر ریسک را انجام دهد و به ایران حمله کند بالاست.امریکا دارد به این نتیجه میرسد که دوام ایران برای امریکا پرهزینه تر است
تنش ها موجب شده کشور های عرب منطقه موافق پرداخت هزینه های جنگ باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
درست یا غلط اینکه جهان اجازه تک روی به هیچ کشوری رو نمیده
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
داداش میترسی میتونی از ایران فرار کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
هرچقدر زمان گذشته و بیشتر بگذره ایران قویتر شده و میشود ، ایرانه امروز با ایران ده سال پیش از نظر قدرت نظامی قابل مقایسه نیست و توان طرف مقابل هم در برابر ایران روز به روز کمتر شده
آمریکایی ها خوب میدونند با حمله نظامی به ایران به هدفشون نمی‌رسند و به همین دلیل الان با جنگ اقتصادی و رسانه ای دارند. به ایران حمله میکنند
ضمنا در ۸ سال گذشته ایران و همپیمانانش با آمریکا و همپیمانانش در سوریه جنگیدند و الان نتیجه این جنگ رو شاهد هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
زرشک .فرار کنیم مملکت بیفته دست شماها هر کاری خواستید بکنید؟نه داداش از این خبرا نیست
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
دوستان ناشناس:
قدرت اقتصاد حرف اول را این دوره زمونه می زنه و وضعیت اقتصادی تورم و قدرت پول هر کشوری نشان دهنده قدرت واقعی اون کشور هست که قدرت واقعی و نه نمایشی را به وضوح نشان میدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
ناشناس 34 : 15
قدرت سایر کشورها هم با 10 سال پیش قابل قیاس نیست .
خودمان را گول نزنیم ، ما قدرت جنگیدن با آمریکا رو نداریم .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
ناشناس درسته هر چی زمان بگذره ایران قوی تر میشه پس منطقیه که امریکا نگذاره زمان به نفع ایران بگذره
ناشناس 15.21
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
میخوای بجنگی باید بری سوریه و یمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
ناشناس 1521
عنایت بفرمایید که بینا خانم آن مطلب را مرقوم فرمودند و داداش شما نیستند. ضمناً ایشان که نگفتند میترسند فقط یه تحلیل ارائه دادند. شما هم اینقدر مشتاق جنگ نباش برادر. من هم مثل شما بسیجی و جنگ آورم و اگر جنگی دربگیرد من از همه زودتر خودم را به جبهه میرسانم ولی چه ضرورتی دارد که حتماً خودمان را مشتاق جنگ نشان بدهیم؟
ناشناس
| Spain |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
متاسفانه جهان داره بر علیه ما به اجماع می رسه
جنگ با ایران هم به امریکا و کشور های منطقه آسیب جدی میزنه و هم ایران رو به نابودی میکشاند
سیاست گردن کشی همیشه جواب نمیدهد
این عرایض از سر ترس نیست چون به اندازه کافی عمر کرده ام از سر دلسوزی برای میهن است.حال خواه تو پند گیر خواه ملال
ناشناس
| France |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
آمریکا میدونی هر چی بگذره حذف ایران از معادله سخت تر میشه.حالا به هر روشی یا سیاسی یا اقتصادی یا نظامی سعی داره ایران را حذف کنه حالا این که میتونه یا نمیتونه اون یه بحث دیگه است
ناشناس
| Hungary |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
تقابل نظامی ایران و ایالات متحده نه به نفع ایران است نه ایالات متحده اما احتمالش بسیار بالاست
ناشناس
| Italy |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
از این وضعیت خسته شدیم هر چی میشه غیر از اینی باشه که الان هست.من یکی دیگه تحملم تموم شده
با سلام . استکبار برای در تردید نگه داشتن سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دو مولفه{ 1- عدم تثبیت قیمت ارز 2- عدم تعیین تکلیف FATF } شدیدا تلاش می کند .با این دوروش به کشورهای ترکیه . عربستان . امارات.همسایه های شمالی حتی به افغانستان فرص می دهد . که اقتصاد خود را به پای اقتصاد ایران برسانند .ن. کشورهای همسایه برای توسعه اقتصادی روش چین را در پیش گرفته اند . نمونه اش سرمایه گذاری عربستان در هند . چین . پاکستان .در کشورهای همسایه پالایشگاه نفت و پترو شیمی احداث می کند . و کارگران ان کشور ا بکار می گیرد .
پاسخ ها
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
وضع بدتر از این حرفهاست! ثبات واحد پول کشور حتی از کشور در حال اشغال عراق افغانستان و سوریه هم کمتر است
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
استکبار کدومه برادر ، متخلسین داخلی این مسایل را راه انداختند
.اگر ایران در عراق هزینه نکند عراق به طور کامل در دامن امریکا می افتد.همکاری با ایران برای خیلی از دولتمردان عراق نان دارد.فراموش نکنیم که امریکا در عراق هزینه های گزافی کرده اما سود چندانی نبرده اگر جریانات عراق را پیگیری کرده باشید دیدید که بعد از انتخابات عراق ائتلا‌ف‌ سائرون و ائتلا‌ف‌ فتح با ایران زاویه داشتند مخصوصا مقتدی صدر به شدت مخالف نفوذ ایران در عراق بود اما بعد از مدتی ایران توانست جایگاه خود را در عراق تثبیت کند.در هر حال بقا ایران برای امریکا تماما ضرر است و امریکا با از میان برداشتن ایران میتواند به منطقه یکپارچه دست پیدا کند
دوم آنکه برای از بین بردن اسراییل توسط ایران نیازی به کلاهک هسته ای نیست پس ایران برای اسرائیل همیشه تهدید بالقوه بوده و هست و امریکایی ها همواره از سوی اسرائیل تشویق به حمله به ایران می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
عراق مگه دشمن ما نبود مگه جوون های ما رو نکشت چرا باید هزینه کنیم که دوست بمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
همکاری با ایران برای عراق نان دارد؟ خوبی عزیز جان.
عراق از لحاظ مالی هیچ نبازی به ایران نداره اونا نیاز به امنیت دارن.
شما فقط به نگاه به صادرات نفت عراق تو این دو سال اخیر پس از داعش و میزان سرمایه گذاری داخلی عراق بنداز متوجه می شه که درامدهای ایران و عراق کاملا معکوس شده و عراقی ها با افزایش درامدهای ارزی بی سابقه در یک دهه اخیر مواجهن
عراقی ها از ایران جهت مبارزه با داعش متشکرن اما تا ابد وامدار ایران نیستن. اون ها هم ااولویت شون منافع ملیه که جیز عجیبی نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
عراقی ها یادشون رفته وقتی برق عراق رو به علت دو میلیارد دلار بدهی که عراق داشت قطع کردند چطور عراقی ها ریختند تو خیابون پرچم ایران رو آتش زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
این نکته را هم بدونید که بازار عراق در حال حاضر بهترین بازار برای ایرانه و ایران با در دست گرفتن بازار عراق می‌تونه صنایع کشور رو از رکود خارج کنه
بعضیا میگند که ایران برای بازسازی عراق در حال هزینه کردن پول ملت ایران در عراقه که اینها یا نااگاهند یا این حرف رو غرض ورزانه میگند چون عراق از نظر مالی شرایطش بهتر از ایرانه و اصلا نیازی به پول ایران نداره و این ما هستیم که به بازار عراق نیاز داریم ، عراق با ۳۵ میلیون جمعیت ۵و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنه و ایران با ۸۰ میلیون جمعیت ۳.۸ میلیون بشکه نفت تولید می‌کنه که در شرایط غیر تحریمی حدود ۲میلیونش صادر میشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
اموال ایران نباید در کشور های دیگر خرج شود به هر بهانه ای و با هر هدفی
آمریکا پیشرفته ترین سامانه پدافند موشکی خود(تاد) را در اسراییل نصب کرد مفهوم این اقدام کاملا روشن است و نشان می دهد برنامه حمله نظامی استارت خورده است.بنابراین تا دیر نشده باید حق و حقوق مردم به آنها واگذار شود و اختلاس های کلان که همه مردم می دانند ریشه در کجاها دارند ریشه کن شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
ددم وای! تو که خیالت راحته
غلط کردن میگن ایران فقیره دور خودشون رو نگاه کنن چقدر آقازاده در همون کشورها با بهترین امکانات زندگی می کنن کجا ایران فقیره
کشورهای ازاد با استفاده از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ریشه فساد را تا حد زیاد خشکانده اند.
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
هرگز ازادی با ایدئولوژی جمع نمیشه
همه دروغگو هستند
ختم کلام همینه دو سه خطه : اسرائیل، داعش و عربستان در شبکه‌ای از دروغ درباره مبارزه با تروریسم در خاورمیانه پیوند دارند، و «آمریکا در واقع از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند ... هرج و مرج ابزار مورد نظر برای ایالات متحده برای رسیدن به هدف مورد نظر است، که به نظر ایجاد هرج و مرج بیشتر است».
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
هیچ دلیلی نداره عربستان و اسرائیل با پشتیبانی تروریستها منطقه رو نا آرام کنند. ما هر چقدر آرامش میخواهیم آنها هم میخواهند .

نود درصد مشکلات ما داخلیه از جمله ؛

اختلاس ، خشکسالی ، آقازاده

همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
واقعا آدم از بعضیا تعجب می‌کنه
وقتی خود آمریکاییهایی که در حد وزیر امور خارجه یا کاندیداهای ریاست‌جمهوری و یا حتی رییس‌جمهور ( ترامپ ) علنا اعتراف کردند که این خود ما آمریکاییها بودیم که داعش القاعده. را ساختیم هنوز این آدمها سعی در تطهیر آمریکا دارند و و ماله به دست دنبال آمریکایی ها راه میوفتند و هرجا که اونها جنایتی میکنند مشغول ماله کشی روی کثافتکاری‌های آمریکا میشند ، الان هم که آمریکاییها علنا از منافقین و گروهک‌های تروریستی در جنوب شرقی و شمال غربی و جنوب غربی ایران حمایت میکنند ولی از آمریکایی ها پرروتر آمریکا و ستاره هستند که این مسائل رو نمی‌بینند
اگر مسولین وظایف خودش رو صادقانه انجام بده هیچ طرح و برنامه ای نمی تونه برکنار کنه مثال بارزش حکومت کوباست که با توجه به انواع توطئه های آمریکا چون سران دقیقا مثل مردم زندگی می کنند و اینطور نیست که چندتا ویلا داخل کشور و چند تا در لندن و و تورنتو و نیویورک داشته باشند و آقازاده ها انگلیس و آمریکا رفته باشند . بلکه دارن مثل مردم زندگی می کنن برای همین علیرغم فقر و فلاکتی که در کوبا موج می زنه و آمریکا روزی یک برنامه براندازی پیاده می کنه بازهم مردمش به حکومت خانواده کاسترو وفادارند.
«حتی اگر در افغانستان چیزی هم برای پیروزی وجود داشت، ما شکست خوردیم"؟؟؟؟!!!!
سالها بعد از اشغال افغانستان حتی دولت هم اجازه ندارد کاربری اراضی زیر کشت خشخاش را به کاربری کشت محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم کشورش تبدیل کند. چرا ؟ چون تنها نفت نیست که پولساز است و درامد امریکا و متحدانش از بازار مواد مخدر که مادر ان افغانستان است بسیار بیشتر از ان چیزی است که تصور میشود.
ما امریکا را له میکنیم
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
نه بابا راست میگی؟؟؟
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
داداش دیگه چه کار هایی بلدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
حتما با گوشت کوب برقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
حاجی یه کم سخته شما بی زحمت همون سیب زمینی های آب گوشت رو له کن
ناشناس
| Czechia |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
رحم کن نکن این کار رو
اونام دولت در سایه دارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
بیخیال دولت.اونا مردمشون زیر سایه هستن مردم ما زیر آفتاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
اگر آنها یک دولت سایه دارند ما سه دولت سایه داریم
بس است برای توجیه ناکارآمدی دولت روحانی دشمن فرضی نتراشید باوجود عملکرد بسیارضعیف دولت روحانی وتورم کمرشکن وبی سابقه که صدای اعتراض همه ملت رادرآورده نیازبه دشمن خارجی نیست ناکارآمدی دولت بزرگترین دشمن ملت ایران است
با عملکردبرخی مسئولین نیاز به هیچگونه عملیات بدنام سازی برای آنها نیاز نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
تنها راه ترقی ایران جلوگیری از اختلاس ها و زد و بند و ازادی بیان و بیان تصویر حقیقی سیاسی و اقتصادی وضع کشور به ملت و جلوگیری از دخالت اشخاص بی تجربه در سیاست میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
که در شرایط فعلی ممکن نیست
مشکل بزرگ ملت ایران بادولت روحانی است اگر این دولت درپرداختیها عدالت رابین کارمندان وبازنشستگان بامقامات ووزرا رعایت میکردند اقلیتی بادریافتیهای هنگفت درناز ونعمت واکثریت زیرفشاراقتصادی به ذلت فعلی نرسیده بودند همین عدم رعایت وفاصله طبقاتی بی سابقه عامل اصلی نارضایتی ملت شده وگرنه این عملکرد صرفا بخاطرناکارآمدی دولت بوده نه توطیه دشمنان وآمریکا ناکارامد وبی کفایتی دولت رابه دشمنان ربط ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
حالا نه که رئیس جمهورهای قبلی عدالت را برقار کرده بودند
همه شبیه هم هستند
از زمان ناپلیون بناپارت ، همهٔ کشورهای اروپایی ،خطر عمده را متوجه روسیه میدانستند ؟ در دوران جنگ اول ،و دوم جهانی ،باز هم خطر عمده روسیه بوده ،و اکنون هم بعد از هشتاد و پنج سال از پایان جنگ دوم جهانی و روسیهٔ پسا کمونیسم باز اروپاییان خطر عمده را روسیه میدانند ، چرا؟ عمده مشکلات کنونی جهان مربوط به روسیه ،و انگلیس میباشد ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
دقیقا!آفرین به تو هم وطن باسواد.ناآرامی های منطقه ی ما و بسیاری دیگر از مناطق جهان تقصیر این دو کشوره البته از نقش فرانسه هم غافل نشیم.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
انگلیس یهو از کجا اومد دایی جان ؟
تجربه تلخ عملکرد 6ساله دولت روحانی ثابت نموده اگر دست دولت روحانی ونوبخت بود نه تنها یارانه هاقطع شده بود بلکه 80درصد بازنشستگان وکارمندان دیگر نفس هم نمیکشدند وازگرسنگی مرده بودند
باز شما تابناکیا یک موضوع الکی را پرتاب کردید تا به مردم فرصتی بدهید تا خیال کنند با ابراز نظراتشان در این نشریه آزادیخواه، آز آزادی بیان برخوردارند!
امریکا سامانه دفاع موشکی بسیار پیشرفته و نابود کننده موشک های بالستیک بنام تاد را در اسرائیل مستقر کرد این اقدام جهت مقابله با اقدام احتمالی موشکی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به پایگاه های نظامی ایران در سوریه است بنیامین نتانیاهو چند روز پیش دیداری با پوتین داشت و احتمالا از او خواسته بود سامانه دفاعی روسی مستقر در سوریه را غیر فعال کند تا اسرائیل بتواند به سایر اهداف نظامی ایرانی در سوریه حمله کند. بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات اینده ریاست جمهوری امریکا احتمالا با تبلیغات گسترده غولهای رسانه ای افکار عمومی مردم جهان را جهت اقدام نظامی علیه ایران اماده می کند در این جبهه جنگ احتمالا اسرائیل وظیفه حمله به پایگاه های نظامی ایران را در سوریه و لبنان به عهده خواهد گرفت و کردها و ارتش عراق وظیفه خلع سلاح حشد الشعبی و ارتش المهدی را در عراق به عهده خواهند داشت و نیروی نظامی امریکا با حمایت مالی کشور های عربی درگیری مستقیم با نیروهای نظامی ایران را اغاز خواهند کرد
نحوه انتشار نظرات تون افتضاحه یه فکری به حالش بکنید
ترجمه بهتری ارائه می‌داید.
MSM یک سازمان نیست. بلکه مخفف رسانه های پرمخاطب در داخل آمریکا و غرب و همچنین در سطح جهانی است.
بزودی به دولت دستور میدهم پیگیری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
باز قرص زرد ها رو زیادی خوردی؟
مشکلات کنونی جهان مربوط به روسیه و انگلیس نیست. روسیه و چین تاکنون به هیج کشوری جز قبول دعوت دولت وقت افغانستان و اکنون دولت وقت سوریه برعلیه پایه گداران القاعده و داعش بدست آمریکایی ها به کشوری تجاوز نکرده و آنجارا اشغال!
ولی انگلیس از ابتدای تاریخ امپراطوری انحصارها، اکثر جنگهای استعماری را طراحی واجرا کرده است و این «شیر ژیان» را پس از ذلیل شدن به ام.آمریکا سپرد «اولین کشور هم فلسطین بود»!
اکنون هم دشمن شماره یک ایران را باید در ایران جستجو کرد که اعمال راهبردیش زیر پرچم آمریکا است و سود و زیانش با انحصارات آن عجین است!
از فلسطین غزه مانده که اگر کمک‌های خارجی نباشه چند ماهه از گشنگی هلاک میشن در سوریه شاید جای این خرابه ها ساختمونهای شیکتری ساخته باشه اما واقعییت اینه که سوریه نابود شد (خالی کردن کشورها از آدم‌های موثر) عراق کشوری متفاوت در اعراب بود به طولانی شدن بحران درآن دقت کنید آیا هدفی در آن نمیبینید آیا نمیشد در جنگ اول خلیج فارس کار جنگ دوم را انجام داد وایران خودمان انقلاب جنگ وبعد از هر روز یک بحران جنگها روز به روز پیچیده تر میشود وملتهای که توان درک و مقابله با این پیچیدگی‌ها را نداشته باشند به قهقرا می‌روند این سخن تایید مرگ بر آمریکا نیست
باتوجه تجربه تلخ عملکرد 6ساله دولت روحانی و نوبخت درسازمان برنامه وبودجه با پرداختیهای تبعیض آمیز درپرداختیها بین کارمندان وبازنشستگان بامقامات ووزرا وایجاد فاصله طبقاتی بی سابقه قربانی اصلی 80درصد کارمندان وبازنشستگان وعدالت اجتماعی بوده
بخدا ما میتونیم با استفاده از آب به جای سوختهای فسیلی پاکترین زندگی رو روی زمین به جریان بندازیم...واقعاً اینهمه جنگ و خونریزی برای نفت ارزش داره...!
متاسفانه سه دولت سایه در ایران پدر ملت را در آورده اند.
دیگه به چند کشور باید آمریکا حمله کنه و نابود کنه که باورشان بشه که .....
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی