بازدید 36251

ماجراي جالب خريد ماشين از ايران خودرو

کد خبر: ۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۶ 08 April 2008
يكي از بينندگان «تابناك» درباره خريد و تحويل خودرو از ايران‌خودرو آورده است: در تاريخ 11/5/86 براي خريد خودرو پارس دوگانه‌سوز از شرکت ايران خودرو ثبت‌نام كردم كه زمان تحويل آن دي ماه 1386 اعلام شده بود، اما دي ماه تمام شد و خبري از خودرو نشد.

در تاريخ 4/11/86 شرکت اعلام کرد که مي‌توانيد براي تسريع كار، درخواست خود را به خودرو ديگري تبديل کنيد تا بيست روزه تحويل كار شود. اين کار را کردم تا خودرو جديد (پژو 405) را 24 بهمن تحويل بگيرم، اما باز هم 24 بهمن و کل بهمن گذشت و خبري از خودرو نشد.

پس از پيگيري و اعتراض و جر و بحث،‌ سرانجام در غروب 13/12/86 چشم ما به جمال 405 روشن شد، اما بدون بيمه نامه، بدون پلاک، بدون جعبه ابزار، بدون سند و شناسنامه و مهمتر از همه بدون کارت سوخت بدون کارت راهنمايي. تصور بفرماييد که تنها دو هفته مانده به تعطيلات نوروزي، ماشيني که بايد در پانزدهم دي ماه به شما تحويل مي‌شد، به شما تحويل داده مي‌شود؛ آن هم نه خود ماشين اوليه درخواستي که التبه هيچ مدرکي که اجازه رانندگي با آن را به شما بدهد، هم با آن نيست!

هر روز از روزهاي دو هفته مانده به تعطيلات براي دريافت يکي از اين مدارک در راه رفت و آمد به نمايندگي گذشت؛ يک روز براي پلاک، يک روز براي بيمه‌نامه و يک روز براي شناسنامه، اما اين تنها بخش کوچک داستان است.
پيش از تعطيلات نه از کارت راهنمايي ماشين خبري شد و نه از کارت سوخت و نه از جعبه ابزار و نه از تدبير... . نمايندگي شرکت اعلام کرد که اين دو کارت، مستقيم به آدرس خريدار فرستاده مي‌شود. آيا بنا بر مقررات مي‌توان خودرو بدون کارت راهنمايي را در جاده‌ها استفاده کرد؟ پاسخ خير است. آيا بدون بنزين خودرويي قابل استفاده است؟ نه.

باز هم بيشتر بنويسم؟ بالاخره کار راهنمايي را در هفدهم فروردين گرفتم، اما کارت سوخت را هنوز دريافت نکرده‌ام. خود مي‌توانيد چک کنيد؛ شماره‌ آن 96-133ج49 است.
و اما ديگر آن كه وزارت نفت قرار بود از 25/12/86 بنزين آزاد عرضه کند، اما نکرد و به اين ترتيب، موکول شد به 28 و آنگاه به 29. بعد هم اعلام مي‌شود که فروش بنزين آزاد کم بوده است. آيا تا 29 اسفند، بسياري از مردم به مسافرت رفته‌اند يا نرفته‌اند؟

آيا پس از هفدهم فروردين، هنوز هم مسافر نوروزي هست؟ آيا نمي‌شد همان 25 اسفند بنزين عرضه مي‌شد و من هيأت علمي به دنبال کوپن بنزين در دخمه‌ها و پس‌کوچه‌ها نباشم؟

غلامعباس کاظمي، عضو هيأت علمي دانشگاه
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۰
با سلام
ایرانخودرو همیشه از این کارها می کند مثلا بنده یک آردی در اسفند ثبت نام کردم و قرار بود اول خرداد بدهند رفت آخر شهریور دادند حالا بگو چقدر ضرر کردم : 500 هزار تومان
اینجانب در آبانماه یک دستگاه خودرو ثبت نام کردم که قرار شد بهمن تحویل بگیرم بهمن آمد اما خبری نشد نیمه اول اسفند نیز گذشت باز خبری نشد با تلفن ارتباطات ایران خودرو و بخش کارشناسان تماس گرفتم آنها اعلام کردند که این تاخیر معمولی است بیخود تلاش نکنید تا اردیبهشت خبری از ماشین نیست
به خودم خندیم و گفتم اگر واقعا ایران خودرو بخواهد در خارج نیز این کار را انجام دهد چه اتفاقی خواهد افتاد آیا مشتریان را در بلاتکلیفی نگه داشتن در راستای تسخیر بازارهای جهانی خودرو از سوی ایران خودرو است بعید می دانم ایران خودرو گوش شنوایی داشته باشد
آقای عزیز محبت ایران خودرو شامل شما تنها نشده اینجانب در تاریخ 16/12/85 خودروی 206 تیپ3 تحویل فوری 40 روزه در یکی از نمایندگیهای ایران خودرو در اهواز ثبت نام کردم با شرایط چهار قسط و تحویل 31/1/86 اما بعد یکماه از موعد تحویل مجبور به تبدیل خودرو به تیپ2 معمولی شدم و باز هم پس از یکماه و نیم تاخیر بالاخره در تاریخ 29/3/86 موفق به زیارت خودرو تبدیلی اجباری شدم البته با کارت بیمه 9 ماهه(دلیلش را هنوز نمیدانم) و مسائل دیگر از جمله اینکه مجبور شدم برای گرفتن مابالتفاوت قیمت خودرو ثبت نامی و تحویلی چند بار نامه نگاری با ایران خودرو تهران موفق به گرفتن دو چک البته بعد از چند ماه شدم و اما نکته جالب اینکه طبق محاسبه حسابداری خود نمایندگی اهواز مبلغ 280000تومان دیگر میباید ÷رداخت میکردند که هنوز خبری نشده است شاید روزی گذرم به تهران افتاد و پیگیری کردم ولی تجربه ارزنده ای برایم شد که از این به بعد تا آخر عمرم عطای ایران خودرو را به لقایش ببخشم چون انسانهای ثبت نامی را تا مرز دیوانگی پیش میبرد
ظاهرا" مشکل فوق مشکل تمامی ماست.اینجانب در بهمن ماه سال 85 برای خرید خودرو تندر 90 ثبت نام نمودم(درشرکت سایپا)قرار بود حداکثر طی ده ماه خودرو تحویل شود.پس از کلی کش و قوس وقرعه کشی (البته با سیاست تاخیری ده ماهه و حفظ مشتری؟)اکنون بعد از 15 ماه سخن از تحویل در شهریور ماه سال 87 است.آخر ترا به خدا در کجای دنیا با مشتری چنین رفتار می کنند. تلاش اینجانب برای دریافت خودرو جایگزین نیز بی نتیجه بود.آیا گوش شنوایی هست. لطفا یکی پاسخگو باشد.
مي دانيد رييس كمپاني بنز درخواست كرده تا رييس ايران خودرو بشود چون اول پول مي گيرند بعد اگر دلشان خواست بعد از كلي التماس و تاخير با چند برابر قيمت خودرو ديگري اگر شد تحويلتان مي دهند
بنده مرداد 86 سمند ال ايكس دو گانه سوز ثبت نام كرده ام براي تحويل دي اما خبري از آن نشد شكايت پيش وزير صنايع بردم اما خبري نشد ...
تورو خدا اين مطالب تكراري و مزخرف رو ننويسيد. من خودم صدتا از اين اتفاقها در ماه برام ميفته.
اين چيزا ديگه عادي شده. اگه ماشين رو سروقت ميدادند بايد تعجب ميكرديم.
لطفا مطالب مهم تر رو بنويسيد.
برو خدا رو شکر کن که ماشینت آتش نگرفته. ماشین من سمند ال ایکس پس از شرکت در طرح فراخوان آتش گرفت و هر چی کردیم به جایی نرسیدیم.
ای کاش برای اینان هم رقیبی بود...
من یک خودرو روا خریداری کردم که در قرارداد نوشته شده بود خوردوی روای گازسوز صندوق دار. ما که از همه جا بی خبر بودیم. بعدا موقع تحویل نه کپسول را دیدم و نه یخچال را. تازه متوجه شدیم این دو امکان با هم در یکجا نمی گنجد یعنی یا باید یخجال دار باشد یا گازسوز!!! پیدا کنید پرتقال فروش را.
با سلام
ماشين شما تحويل دي ماه بود كه موفق شديد ان را بگيريد اما من نيز پژو دوگانه ثبت نام كردم كه تحويل ابان ماه بود اما در اخرين روز ابان برايم دعوتنامه امد كه مبلغ مانده اخر را پرداخت كنم و در تاريخ 6 اذر پرداخت كردم و قرار شد تا يك ماه بعد ماشين را تحويل بگيرم اما تا همين الان كه اين مطلب را مينويسم هيچ ماشيني تحويل نگرفته ام و ديروز كه به دفتر قروش ايران خودرو مراجعه كردم باز هم جواب منفي شنيدم ...
برخوردهای ایران خودرو توهین آمیز است بنده حدود یکسال است که ماشین دوگانه سوز (البته با تاخیر دو ماهه) تحویل گرفته ام که نه کیت دارد و نه سیلندر. جالب است که حتی برای تکمیل خودرو حتی سایت امیگا ثبت نام هم نمی کند و جالبتر اینکه برای شکایت هم باید به خودشان مراجعه کرد که آن هم.............؟
من خانم معلمي هستم با 43 سال سن. پس از سالها يك خودروي 206 آريان وي-9 كه بهترين مدل 206 و گرانترين آن است به اقساط از ايران خودرو خريداري كرده ام. ماشين را خودم مستقيم تحويل گرفته ام. از آن زمان تاكنون بارها اتفاق افتاده است كه خودرو در جا گاز مي خورد ولي حركت نمي كند. هربار هم به نمايندگي مراجعه كرده ام پس از وصل دستگاه عيب ياب به خودرو مي گويند هيچ اشكالي ندارد و هر بار هم مبلغ يكصد هزار ريال فقط بابت وصل دستگاه دياك ( عيب ياب الكترونيكي) به ماشين از من مي گيرند. ماشين من تنها 11 ماه كار كرده است و داراي 3 سال گارانتي ايران خودرو مي باشد. لطفا با درج اين مطلب تلاش كنيد شايد وجدان خفته مديران ايران خودرو را بيدار كنيد. توضيح اينكه من به دليل پا درد ناشي از 24 سال تدريس مجبور به استفاده از خودروي اتوماتيك بودم.
با سلام
احتراما من خودم كارشناس ايران خودرو هستم. دليل عدم تحويل به موقع خودرو بسياري مسائل ريز است كه به آنها اشاره نمي كنم اما ذكر چند نكته لازم است:
1- همه خودروها با تاخير تحويل نمي شوند و بعضي انواع آنها بدليل كسري قطعات يا مشكلات خاص با تاخير تحويل مي شوند.
2- در متن قرارداد ايران خودرو خود را ملزم كرده كه به ازاي هر روز ديركرد سود پول را به عنوان خسارت از مبلغ كل دريافتي خودرو كم كند كه مشتري مي تواند اين را مطالبه نمايد.
3- كارت خودرو ربطي به ايران خودرو ندارد و توسط راهنمايي رانندگي صادر و به آدرس مشتري پست مي گردد كه اين موضوع براي همه مشتريان به همين گونه است.
4- رانندگي بدون كارت خودرو در صورتيكه كارت سبز يا همان سند خودرو در دست راننده باشد از طرف راهنمايي رانندگي هيچ ايرادي ندارد كما اينكه بنده نيز تا به حال 2 ماشين خريده ام و همين سيكل را طي كردم.
5- صدور و ارسال كارت سوخت بر عهده شركت نفت است كه پس از صدور به آدرس مشتري پست مي شود كه البته براي خودروهاي اينجانب بين 1 تا 5/1 طول كشيد تا به دستم برسد ولي اين موضوع هم ربطي به ايران خودرو ندارد.
لازم بذكر است از اين دوست عزيز كه خود را استاد دانشگاه معرفي كرده اند و چنين انتظاراتي از يك خودروساز بزرگ دارند تعجب مي كنم.
قرار نيست شركت خودروساز پاسخگوي كارت خودرو و كارت سوخت هم باشد.
دیروز خودروی خود (سمند ال ایکس) را تحویل گرفتم ،البته منهای جعبه ابزار (با این توضیح که زیاد وسایل مهمی نیست) و رادیو پخش (که سی دی خور آن از تبلیغات ایران خودرو است) واز وسایل داخلی ماشین مثل شارژر وجا فندکی نیز دریغ نکرده اند ضمن اینکه حتی بجای فنر در باز کن کاپوت موتور ،کش پول انداخته اند.
این است خودرو ملی
تا زمانیکه تعرفه واردات خودرو برداشته نشود وبازار رقابتی نشود شرکتهای خودرو ساز داخلی به مثابه کارتل عمل کرده وانحصار وبه تبع آن این مشکلات خواهد بود.
جانا سخن از دل ما گفتی... به این دوست عزیز تبریک می گویم که نهایتا ماشین خود را تحویل گرفت! حال همان طور که ایشان برای تحویل خودروی خود کفشی آهنین به پا کرد، می بایست همان کفش را به پا کند و راه بیفتد از این نمایندگی به آن نمایندگی تا عیوب خودروی جدید خود را رفع کند !
در مهر 86 سمند ال ايكس به قيمت 15 ميليون تومان خريدم . پس از دريافت ماشين متوجه شدم موتور صندلي راننده ندارد يعني اصلا نصب نكرده اند . PDSكه در تلويزيون تبليغ ميكردن يعني همين ! تازه اين كه چيزي نيست . رنگ درب موتور ( كاپوت ) تغيير كرده و زرد شده و فعلا شركت ايران خودرو هيچ كاري نكرده . عين توپ فوتبال از اين طرف به آن طرف در حال پاسكاري هستم . موضوع اين آقاي استاد بسيار كوچكتر از اين حرفهاست . تازه اگه بخوام در مورد موضع فروش اقساطي خودرو و وام خودرو ودلال بازي هاي آن بگم به اندازه يك طومار خواهد شد .
من یک دستگاه روا در مهرماه 86 ثبت نام کردم که تحویل آن ارديبهشت 87 بود ولی در 8 اسفند دعوت نامه تحویل خودرو بدستم رسید مبنی بر تحویل خودرو در اسفند و مدل آن سال 87 می باشد .پس 15 روز واریز پول ماشین را با همان مشخصات تحویل گرفتم که حتی خود هم باورم نمی شد.
اين مشكل فقط خاص ايران خودرو نيست من براي پرايد 141 سايپا فروش فوري ثبت نام كردم قرار بود 20 روزه تا اول اسفند داده شود. 3 ماه دربدر هرروز به نمايندگي مراجعه مي كردم.و نمايندگي خيلي خونسرد بمن مي گفت اين يك چيز عادي است.خدا اخر و عاقبت همه ما را بخير كند كه با مشتري اينچنين رفتار مي شود. بارها با مديران فروش سايپا تماس گرفتم اما نتيجه اي نداشت.
بله بنده نیز حدود یکسال پیش ماشین نام نویسی کردم و قرا بود بابت تاخیر مبلغی پرداخت شود که ظاهرا ایران خودرو پس از گذشت 6 ماه موضوع را هم به روی خود نمی آورد. نمایندگی فروش نیز می گوید برو شکایت کن!
با سلام خدمت خوانندگان محترم
بنده هم يكي از كارشناسان واحد مهندسي شركت ايران خودرو هستم.
متاسفانه دوست عزيزي كه در مقام پاسخ به فردي كه خود را استاد دانشگاه معرفي كرده اند ، توضيحاتي در قالب دفاع از ايران خودرو ارائه كرده اند
كه مايه تعجب من شد. چرا؟ به اين دليل كه كارشناس محترم در روز روشن و در سايت پربينند ه اي مثل تابناك همه خوانندگان را كم اطلاع و ساده انديش تصور كرده و هرگز اشاره اي به اينكه آيا اگر شركت ايران خودرو ، وظيفه تحويل كارت سوخت را ندارد ( كه ندارد) ، وظيفه تحويل به موقع خودرو را هم ندارد؟ آيا در صورت تحويل به موقع خودرو فرد خريدار با اشتياق به دنبال تهيه ساير مدارك كمبودي خورو جديد نظير كارت سوخت و ... نخواهد رفت؟ آيا بهاي مشكلات ناشي از عدم تامين به موقع قطعات كه ناشي از سوء مديريت مديران اين كارخانه بزرگ !! مي شود را نيز بايد مردم پرداخت كنند؟ متاسفانه در كشور هيچ ملجا و پناهي براي ستاندن حقوق مردم از ايران خودرو وجود ندارد.
درتاریخ10/3/88برای خریدروآثبت نام کردم بجای تحویل 20روزه 3ماهه تحویل دادندآن هم بدون پلاک. بعداز20روزدوباره عودت گرفتندچون که گفتند هیچ وقت پلاکنمیشود هنوز هم ماشین ندادندکه هیچ. انصرافم راهم قبول نکردندحالا نمیدانم چه کنم؟نه ماشین میدهند نه پول بی زبانم را.
من حدود 6 ماه ميشه كه پژو 405 دوگانه سوز خريم البته با تاخير
متاسفانه منم قول تبليغات دروغ ايران خودرو رو باور كردم و ماشين رو خريدم.
حالا اين ماشين از روز اول خرابه و مشكل اينه كه هيچ كسي تو ايران خودرو پيدا نميشه كه بفهمه ماشينم ايرادش چيه.واقعا شرم اوره.بهتره ايران خودرو بره گاري توليد كنه نه سواري
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی