بازدید 6111

اجاز تردد خودرو‌های خارجی از سه ماه تا شش ماه

کد خبر: ۸۶۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 02 January 2019

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اظهار داشت:خودروهای خارجی گذرموقت در ایران از سه ماه تا شش ماه اجازه تردد دارند و پس از پایان این زمان باید به کشور مبدا بازگردانده شوند.

به گزارش میزان، چند سالی است که واردکنندگان و شرکت‌های مختلفی در زمینه واردات اتومبیل‌های گذرموقت فعالیت می‌کنند تا افرادی که از کشور‌های خارجی اقامت ندارند نیز بتوانند از این طریق، یک خودروی گذرموقت را برای خود سفارش دهند.

گویا ماجرا از این قرار است که اتومبیل مورد نظر را به شرکت‌های معتبر سفارش داده و بعد از اتمام مدت تردد نیز از طریق همان شرکت‌ها برای خروج خودرو اقدام می‌کنند. هر چند در این میان متاسفانه فعالیت تعداد زیادی از این شرکت‌ها غیرقانونی بوده و گرفتن اتومبیل از آن‌ها ممکن است دردسر‌های زیادی را برای مشتریان درپی داشته باشد.

نکته دیگر اینجاست که طبق قانون خرید و فروش اتومبیل گذرموقت ممنوع بوده و انتقال وکالتی آن نیز کاملا غیرقانونی است و گویا فقط مالک خودرو می‌تواند پشت فرمان این اتومبیل‌ها بنشیند و درصورت مشاهده تخلف، اتومبیل توقیف می‌شود.

سردار تقی مهری در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت:اجازه ورود خودرو‌های خارجی به داخل کشور زیرنظر گمرک صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی از شرکت‌ها اقدام به ورود خودرو‌های خارجی به داخل کشور کرده و این خودرو‌ها را قیمتی کم‌تر از قیمت اصلی خودرو‌ها در اختیار مشتریان خود می‌گذارند و بعد از مدتی که اجازه تردد این خودرو‌ها تمام شده دوباره آن‌ها را به کشور مبدأ منتقل کرده و سپس با اجازه مجدد به مشتری خود در ایران می‌رسانند گفت:هنوز در این مورد ابلاغی به پلیس نشده است، اما قوانین و مقررات مشخص است و متولی این کار یعنی گمرک کشور طبق قوانین اجازه ورود این نوع خودرو‌ها را به کشور می‌دهد.

مهری در ادامه افزود:طبق قانون خودرو‌های خارجی در بازه‌های زمانی سه ماهه و شش ماه حق تردد در کشور را دارند و پس از این مدت باید از کشور خارج شوند در غیراینصورت اعمال قانون خواهد شد.

رئیس پلیس راهور درباره برخورد پلیس با خودرو‌های خارجی متخلف نیز گفت:بر اساس ترددی که این خودور‌ها در سطح معابر دارند در صورت تخلف می‌توانیم این خودرو‌ها را اعمال قانون کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی