بازدید 5999

مصرف قارچ چه مزایایی دارد؟

کد خبر: ۸۶۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 18 December 2018

قارچ یکی از مواد غذایی مفید است که در مورد خواص آن پژوهش های زیادی انجام شده است. مصرف قارچ در رژیم غذایی روزانه می تواند در سلامت افراد عادی تاثیر گذار باشد و حتی خانم ها در دوران بارداری هم می توانند قارچ مصرف کنند. با خواص قارچ بیشتر آشنا شوید و آن را هر چه بیشتر به رژیم غذایی تان راه دهید.

مصرف قارچ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

بتاگلوکان تركیبی است كه در بیشتر قارچ‌های خوراكی پیدا می‌شود. این ترکیب به تقویت سیستم ایمنی كمك می‌كند و به این ترتیب مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها و عوامل آلرژی‌زا بالا می‌رود. بتاگلوكان در آن دسته از قارچ های خوراکی كه كلاهك پهنی دارند بیشتر دیده می‌شود.

مصرف قارچ در بارداری

مصرف قارچ در بارداری برای مادرها مجاز است اما باید از مصرف قارچ خام خودداری شود. البته همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و خانم های باردار باید تفاوت آنها را بدانند تا سلامتی شان به خطر نیفتد.

قارچ منبع خوبی از پروتئین است

هر 100 گرم قارچ حدود سه گرم پروتئین دارد اما پروتئین موجود در 100 گرم گوشت قرمز یا مرغ حدود 20 تا 30 گرم است. همین مقدار ماهی 15 تا 20 گرم پروتئین دارد، با این وجود قارچ از لحاظ داشتن پروتئین گیاهی در سطح خوبی قرار دارند و می توانند در رژیم های گیاهخواری هم مورد استفاده قرار گیرند.

ویتامین D در قارچ ها

درصورتی‌كه روزانه بیشتر ساعات روز را در محیطی سر بسته می‌گذرانید و امکان جذب ویتامین د از طریق نور خورشید را ندارید بهتر است با كمك برخی مواد غذایی ازجمله قارچ كمبود ویتامین D بدن‌تان را جبران كنید.

قارچ و پیشگیری از سرطان پروستات و سینه

قارچ‌ها به دلیل داشتن بتاگلوكان و اسید لینولئیك منبع غذایی خوبی برای پیشگیری از بروز سرطان سینه و پروستات محسوب می شوند. علاوه بر این اسید لینولئیك از ایجاد اثرات نامطلوب استروژن پیشگیری می‌كند. ترشح هورمون استروژن یكی از دلایل بروز سرطان سینه در زنان بعد از یائسگی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد
وب گردی