بازدید 5242

چه کسی از کشتار شیعیان سود می برد؟

کد خبر: ۸۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰ 07 February 2010
"تابناک" ـ گروه جامعه و سیاست سایت "تبیان" در یادداشتی به قلم دکتر حمید نساج نوشت:

 مقارن ظهر جمعه در حالی كه میلیون ها زائر مشغول برگزاری اربعین حسینی(ع) در جوار حرم این امام همام و 72 شهید كربلا بودند، یك خودروی بمب گذاری شده كه مجاور بیمارستان صحرایی پارك شده بود، منفجر شد و شماری زائر به شهادت رسیدند. لحظاتی پس از آن فردی خودرو دوم را به همین محل رساند و در میان مجروحان و ازدحام زائران منفجر كرد. این دو انفجار جمعا جان 41 زائر را گرفت. تعداد كل مجروحان حادثه 150 تن اعلام شد. استاندار كربلا به خبرگزاری مذكور گفت تعداد زائران اربعین كربلا جمعاً 10 میلیون نفر هستند كه بیش از 100 هزار نفر از آنها از كشورهای خارج آمده اند. اواخر هفته گذشته نیز یك خودرو بمب گذاری شده در 10 كیلومتری شرق كربلا منفجر شده بود كه 23 شهید و 147 مجروح را به همراه داشت.

عامل انفجار در کربلا

نوری المالکی در بیانیه ای گروه های تکفیری را عامل این انفجار دانست و اظهار داشت که حضور میلیونها زائر که از سرتاسر عراق برای برپایی مراسم اربعین حسینی خود را به کربلای معلی رسانده بودند ضربه ای محکم به تروریستهای تکفیری، طائفه ای و بعثیهای هم پیمان آنها به شمار می رود.

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان نیز عامل این انفجار را گروه های تکفیری دانست و از علمای اسلامی خواست جریانهای تکفیری را که در پس حملات وحشیانه به بیگناهان درعراق قرار دارند، رسوا کرده و اجازه ندهند این گروههای تکفیری به اهداف شوم خود که همان فتنه افکنی میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، دست یابند.  او خاطر نشان کرد جریانهای تکفیری بزرگترین خدمت را به دشمنان امت اسلام می کنند.

وی افزود : هنوز جریانهایی هستند که همچنان از طرح فتنه افکنی، انفجار حسینیه ها و مساجد و حمله به دسته های عزاداری و تخریب حرمین امامین عسکریین(ع) در سامرا و قتل و کشتار ناامید نشده اند، این جریانها همچنان بر حرکت در این مسیر اصرار دارند، آنها از عملیات انتحاری و بمبمهای دست ساز و خودروهای بمبگذاری شده برای فتنه افکنی میان مسلمانان استفاده می کنند و دست به اقدامات تحریک آمیز و اهانتها به علمای دینی و شخصیتهای برجسته می زنند همانطور که در هفته های اخیر انجام دادند(در اشاره به اهانت یک شیخ وهابی سعودی به آیت الله سیستانی)

ریشه فکری و مذهبی گروهک جند الله و سپاه صحابه در پاکستان، طالبان و القاعده در افغانستان، گروهک ریگی در ایران و گروه های تکفیری در عراق به یک دین حمایت شده از جانب انگلیس باز می گردد: وهابیت


سیدحسین نصرالله افزود : من نمی گویم این جریانها فقط به دنبال ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل سنت هستند، این جریانها خواهان جنگ و درگیری میان تمام مسلمانان هستند، امروز از جریانهای تکفیری معلوم الحال که دارای پیشینه مشخصی هستند، سخن می گوییم، این جریانها فقط شیعیان یا درگیری و تفرقه میان شیعه و سنی را هدف خود قرار نداده اند، این جریانها فقط شیعیان را تکفیر نمی کنند، بلکه بسیاری از اهل سنت را نیز تکفیر می کنند، تنها به تکفیر به عنوان یک اعتقاد یا تفکر بسنده نمی کنند، بلکه به قتل و ارتکاب جنایات و خونریزی هم روی می آورند، آنچه طی دو روز گشته در راه کربلا رخ داد و تعداد زیادی به شهادت رسیدند و انجام این عملیات با وجود تدابیر امنیتی شدید پرده از این حقیقت بر می دارد که این جریانهای تکفیری هیچ مانعی در برابر خود برای کشتار هزاران نفر در راه کربلا برای تحقق طرحها و توطئه های خود نمی بینند، که این واقعیتی تاسف بار و دردناک است.

انفجار در کراچی:

در یك انفجار انتحاری در مسیر اتوبوس حامل شیعیان عزادار در شهر كراچی مركز ایالت سند پاكستان دست کم 15نفر را به شهادت رساند و بیش از 70 نفر دیگر را مجروح كرد. عامل انتحاری با یك موتورسیكلت حامل موادانفجاری خود را به اتوبوس حامل عزاداران حسینی كوبید. این اتوبوس بیشتر حامل زنان و كودكانی بود كه برای شركت در مراسم اربعین حسینی عازم محل برگزاری این مراسم بودند.

دومین انفجار نیز روز جمعه به فاصله یك ساعت از حمله انتحاری نخست كه در اتوبوس انجام شده بود در محل بیمارستانی كه زخمی های انفجار به آنجا منتقل شده بود روی داد و طی حداقل 13 نفر از افرادی كه برای مطلع شدن از وضعیت مجروحین در آنجا جمع شده بودند، كشته و بیش از 30 نفر نیز مجروح شدند. منابع بیمارستانی پاكستان از احتمال افزایش تعداد شهدای این دو انفجار مهیب در كراچی گزارش داده و گفتند وضعیت جسمی برخی از زخمی‌ها وخیم است. پیشتر در عملیات انتحاری در روز عاشورا سال جاری نیز در كراچی چهل تن از شیعیان این شهر جان خود را از دست دادند. رئیس پلیس كراچی از میلیون ها شیعه این شهر خواست تا آرامش خود را حفظ كنند.

عامل انفجار در کراچی:

"عبدالخالق اسدی " دبیركل مجلس وحدت مسلمین ایالت پنجاب و روحانی برجسته شیعیان این كشور وهابیان سپاه صحابه را عامل این اقدام تروریسیتی معرفی کرد. او ضمن محكوم كردن حملات تروریستی "سپاه صحابه " به سوگواران حسینی(ع) در شهر كراچی گفت: فتنه گران اجیر شده می‌خواهند به امنیت پاكستان ضربه بزنند اما شیعیان این كشور در هر شرایطی از كشور دفاع خواهند كرد. وی تصریح كرد: دولت پاكستان و نیروهای امنیتی تداركات لازم برای برقراری امنیت و صلح را در نظر گرفته بود اما دولت باید تا محو كامل طالبان و گروه منحله "سپاه صحابه " و "لشكر جنگوی " عملیات نظامی را ادامه دهد.

"عمر خطاب " رئیس تیم تحقیقاتی پلیس شهر كراچی نیز بیان داشته: پلیس كراچی چند عضو فعال گروهك تروریستی-وهابی "جند الله "مظنون به حملات تروریستی روز گذشته به عزاداران حسینی (ع) را دستگیر كرده است. وی افزود: پلیس كراچی در عملیات تجسس و جستجوی عاملان این حادثه، مقادیر زیادی سلاح سنگین و مواد منفجره كشف كرد.

گروه های تکفیری چه کسانی هستند؟

ریشه فکری و مذهبی گروهک جند الله و سپاه صحابه در پاکستان، طالبان و القاعده در افغانستان، گروهک ریگی در ایران و گروه های تکفیری در عراق به یک دین حمایت شده از جانب انگلیس باز می گردد: وهابیت

وهابیت بر اساس تفاسیر محمد بن عبدالوهاب از دین اسلام پدید امد و به دنبال پیوند خانوادگی او با محمد بن سعود (جد آل سعود) و حمایت انگلستان از آنها به عنوان دین در شبه جزیره عربستان رسمیت یافت. اولین نقد بر نظرات محمد بن عبدالوهاب را برادر او، شیخ سلیمان بن عبدالوهاب، به نام «الصواعق الالهیه» نوشت. او در كتاب مزبور چنین آورد:

"اموری كه وهابیان آن را موجب شرك و كفر دانسته و بهانه‌ی مباح بودن مال و جان مسلمانان می‌پندارند، در زمان ائمه‌ی اسلام به وجود آمده بود. ولی از هیچ یك از ائمه‌ی اسلام شنیده و روایت نشده است كه مرتكبین این اعمال را كافر یا مرتد دانسته و دستور جهاد با آنان را صادر كرده باشند یا آن كه بلاد مسلمانان را همان‌گونه كه اینان می‌گویند، بلاد شرك و دارالكفر بنامند."

برخی از باورهای فرقه وهابیه عبارتند از:

- مخالفت با توسل: هر کس به رسولان و اولیا توسّل جوید، مشرک می باشد، از این رو وهابیان زیارت قبر پیامبر و ائمه(ع) را جایز نمی دانند؛

- تعمیر قبور و ساختن بنا روی قبر پیامبر و اولیای الهی و صالحان جایز نیست و باید تخریب شود؛

- تشییع جنازه و سوگواری حرام است؛

-مخالفت با عقل و و جایگزین کردن سلف به جای آن؛ بدین معنا که از آنچه که صحابه انجام می داده اند باید تبعیت شود.

-اما مهمترین و خطرناکترین آموزه وهابیت آن است که هر کس که موارد بالا را تبعیت نکند و از جمله شیعیان که به توسل اعتقاد دارند،را کافر می دانند و از همین روست که به آنها تکفیری گفته می شود. وهابیون به جنگ با دیگر فرقه‌ها و مذاهب اسلامی معتقد هستند و مدعی اند یا باید به آیین وهابیت در آیند، یا جزیه دهند، از این رو همیشه مسلمانان دیگر را به کفر متهم نموده، اموال و نوامیس بقیه را حلال می دانند. آنان می گویند که هر کس مرتکب گناه کبیره شود، کافر است.

این اولین باری نیست که وهابیان که اکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی به صورت گروهکهای تندرو به اقدامات تروریستی مشغولند به هتک حرمت بارگاه ائمه و شیعیان مبادرت می کنند، متاسفانه این گونه اقدامات بارها از سوی آنها صورت پذیرفته است. زمانی که وهابیت در عربستان پدیدار شدو در پیوند با قدرت آل سعود قرار گرفت؛ امیر سعود با بهره گیری از آموزه های وهابیت که خون مسلمانان شیعیان را حلال می شمرد، از عربستان به شهر کربلا حمله کرد و بیشتر مردم این شهر را به قتل رسانید و غنائم جنگ را حاصل از غارت اموال مسلمانان بود میان سربازان خود تقسیم کرد.

نگاه خطرناک وهابیت در تکفیر دیگر مسلمانان -و بویژه شیعیان- سبب شده که نه تنها به بزرگترین مانع بر سر راه وحدت مسلمانان جهان مبدل شود بلکه با اقدامات تروریستی و مخرب خود غرب را در پروژه اسلام هراسی و ارائه چهره مخدوش از اسلام یاری رسانده است.


آسیبهای وهابیت

نگاه خطرناک وهابیت در تکفیر دیگر مسلمانان -و بویژه شیعیان- سبب شده که نه تنها به بزرگترین مانع بر سر راه وحدت مسلمانان جهان مبدل شود بلکه با اقدامات انحرافی و مخرب خود راه را برای سواستفاده دشمنان اسلام فراهم سازد. حتی اگر ارتباطات مستقیم و حمایتهای مالی و نظامی آمریکا و انگلستان که نمونه کوچکی از آن را در سرکوب شیعیان یمن دیدیم را نادیده بینگاریم، وهابیت با ارائه چهره ای خشن و غیرمنعطف از اسلام و مبادرت به انجام عملیاتهای تروریستی متعدد، کمک شایانی به پروژه اسلام هراسی غرب نموده است. وهابیت به دست خود بهترین سوژه های خبری را برای رسانه های صهیونیسم بین الملل در مخدوش سازی چهره عمومی اسلام در جهان فراهم آورده است.

براستی چه کسی از کشتن شیعیان سود می برد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
لعنت بر آل سعود و وهابيت
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی