بازدید 23497

پیام اسد به پوتین درباره انهدام هواپیمای روسیه

کد خبر: ۸۳۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 20 September 2018

رئیس‌جمهوری سوریه با صدور پیامی، ضمن تسلیت سقوط هواپیمای روسی و کشته شدن 15 نظامی این کشور، رژیم صهیونیستی را مسبب این حادثه اعلام کرد.

به گزارش فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه شامگاه چهارشنبه در پیامی به «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، جان باختن شماری از نظامیان این کشور در حادثه انهدام هواپیمای «ایلیوشین20» را تسلیت گفت.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اسد در این پیام ضمن اعلام همدردی با مردم روسیه و خانواده‌های 15 نظامی کشته شده، تاکید کرد که «عیاشی» رژیم صهیونیستی مقصر و مسبب اصلی آسیب دیدن و سقوط هواپیمای روس برفراز لاذقیه بوده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره برای دستیابی به «اهداف شوم» خود و انجام تجاوزات در منطقه به «زشت‌ترین وسیله‌ها» متوسل می‌شود، تاکید کرد: «ما مطمئنیم که چنین اقدامات زجرآوری به تداوم مبارزه شما و ما با تروریسم، اثر نمی‌گذارد».

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه بامداد چهارشنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به سانا گفت: «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پس از آن اعلام کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمای ناپدید شده روسیه از صفحات راداری حین حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، به دلیل اینکه خلبانان این رژیم از هواپیمای روس به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بودند، سرنگون شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز به دنبال این حادثه با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی