بازدید 21246

۴۷ کشته و زخمی حاصل برخورد اتوبوس با تانکر سوخت در محور نطنز-کاشان

شب گذشته و در محور نطنز - کاشان در حوزه استحفاظی استان اصفهان، یک دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر تهران به کرمان با تانکر سوخت برخورد کرد و منجر به بروز حادثه ای دلخراش شد؛ حادثه‌ای که در جریان آن دست کم ۲۱ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۳۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 18 September 2018

۴۷ کشته و زخمی حاصل برخورد اتوبوس با تانکر سوخت در محور نطنز-کاشانشب گذشته و در محور نطنز - کاشان در حوزه استحفاظی استان اصفهان، یک دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر تهران به کرمان با تانکر سوخت برخورد کرد و منجر به بروز حادثه ای دلخراش شد؛ حادثه‌ای که در جریان آن دست کم ۲۱ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

به گزارش «تابناک»، اتوبوس تهران -کرمان در کیلومتر ۴۰ آزاد راه کاشان به نطنز، ورودی بادرود براثر بی احتیاطی و احتمالا خواب آلودگی راننده پس از برخورد با پشت کامیون حامل سوخت واژگون شده و در لاین مخالف دچار آتش سوزی شد.

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس كشور در رابطه با این خبر به رسانه ها گفت:  اتوبوس از پشت به تانکر برخورد داشته و سطح آتش سوزی وسیع است؛ جستجو برای یافتن اجساد ادامه دارد.

در همین رابطه مسئولان سازمان امداد و‌ نجات هلال احمر اعلام کردند: در حادثه تصادف اتوبوس تهران-کرمان با تانکر سوخت در محدوده بادرود در محور کاشان - نطنز قبل از ورودی ابیانه ۴۷ نفر حادثه دیده گزارش شده است. در این حادثه ۲۱ نفر فوت کرده اند. ۲۶ نفر هم مصدوم شده‌اند.

شناسایی نشدن هویت هیچ جسدی از حادثه اتوبوس نطنز-کاشان
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۵:۲۹

رضا حاجی، آقاجانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نطنز،اظهار کرد:به علت وخامت حادثه و سوختگی اجساد تا این لحظه هویت هیچ جسدی شناسایی نشده است و نهادهای مرتبط با این موضوع در حال بررسی هویت اجساد هستند.

وی ادامه داد: آزاد راه نطنز به کاشان که حدود ساعت 23:30 شب گذشته در 5 کیلومتری بادرود بر اثر برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر حامل سوخت دچار مسدودی جزیی شده بود و باعث ایجاد ترافیک سنگینی شده بود، بازگشایی شد. با تلاش عوامل راهداری حوالی 4 صبح امروز این مسیر کاملا بازگشایی و پاکسازی شده و اکنون تردد در این مسیر بدون هیچ مشکلی در جریان است.

حال دو مصدوم برخورد تانکر با اتوبوس در اصفهان خوب است
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۵:۲۸

فریدون عابدینی- مدیر بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص دو نفر از مصدومان انتقالی به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان، اظهار کرد: دو نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) انتقال داده شدند که از همان ابتدا عملیات بر روی آنها آغاز شد.

وی افزود: یک خانم و یک آقا انتقال پیدا کرده اند که درصد سوختگی آنها 20 تا 25 درصد بوده است و حال هر دو این افراد مناسب است و مشکل خاصی ندارند.

دستور قضایی لازم برای حادثه برخورد اتوبوس با تانکر صادر شد
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۵:۲۷

احمد خسروی وفا - رییس کل دادگستری استان اصفهان در پی وقوع حادثه دلخراش برخورد اتوبوس مسافربری که از مبدأ تهران به مقصد کرمان در حرکت بود و منجر به کشته شدن 19 نفر شد، گفت: دستورات قضایی لازم صادر گردیده و علت حادثه توسط افسران و کارشناسان راهنمایی و رانندگی که هم اکنون در محل حضور دارند، در دست بررسی است و پس از اعلام نظر قطعی کارشناسی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

جزئیاتی بیشتر از سانحه برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر سوخت
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۲:۴۰

یکی از مدیران وزارت راه و شهرسازی در رابطه با سانحه شب گذشته به فارس گفت: اتوبوس مذکور مربوط به شرکت تعاونی عدل بود که بعدازظهر گذشته از ترمینال جنوب تهران به مقصد کرمان حرکت کرده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: این اتوبوس، دارای صورت وضعیت بوده و تعداد ۳۷ نفر مسافر داشته است.

وی با بیان اینکه پلیس راه در حال بررسی ابعاد مختلف بروز این حادثه است، گفت: قطعاً تا بررسی کامل پلیس‌راه نمی‌توان علل قطعی وقوع این حادثه و مقصران را اعلام کرد.

این مقام مسئول وزارت راه شهرسازی افزود: با این حال بررسی‌های اولیه نشان از این دارد که تانکر حامل نفت‌گاز انحراف به چپ و تغییر مسیر ناگهانی داشته است که پس از این تغییر مسیر، ظاهراً اتوبوس از جلو به پشت تانکر برخورد می‌کند، البته جلوی تانکر سوخت هم شواهدی از برخورد دارد اما هنوز مشخص نیست که اولین برخورد این حادثه چگونه بوده است.

وی اضافه کرد: به هر حال این اتوبوس پس از برخورد به پشت تانکر حمل سوخت، به سمت دیگر آزادراه منحرف شده و شعله‌ور می‌شود، ضمن اینکه پلیس‌راه در حال بررسی است که به چه علت این اتوبوس به لاین دیگر آزادراه منحرف شده است.

این مقام مسئول وزارت راه شهرسازی با بیان اینکه طبق بررسی‌های اولیه برای هر دو راننده تانکر سوخت و اتوبوس هیچ گونه نمره منفی ثبت نشده است، اظهار داشت: هم تانکر حمل سوخت و هم اتوبوس هر دو معاینه فنی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بارنامه تانکر به صورت آفلاین صادر شده بوده است، گفت: تانکر حامل گازوئیل شب گذشته ابتدا بار خود را خالی کرده بود‌ و مجدداً بارگیری کرده است که منتظر هستیم بارنامه دوم بارگیری هم برای ما ارسال شود.

این مقام مسئول وزارت راه شهرسازی اظهار داشت: متأسفانه تعداد ۱۹ نفر از سرنشینان اتوبوس همان ابتدا در سر صحنه حادثه جان باختند و ۲ نفر دیگر هم در بیمارستان جان باختند.

تردد در مسیر نطنز - کاشان از ساعت ۲ بامداد برقرار شد
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۰:۳۳

فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان در خصوص دلیل این حادثه و تصادف که منجر به آتش سوزی شد، اظهار کرد: هنوز دلیل اصلی این حادثه مشخص نشده و پلیس‌راه در حال بررسی این تصادف است.

وی در خصوص وضعیت تردد در این مسیر، گفت: با توجه به این‌که صحنه تصادف با آتش سوزی همراه بود، عبور سایر خودروها از مسیر انحرافی برقرار شد و ساعت ۲ بامداد شب تردد به طور کامل در این محور برقرار شد.

ادامه تلاش ها برای امداد رسانی به حادثه دیدگان
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۸:۳۰

در رابطه با حادثه برخورد اتوبوس با تانکر سوخت، شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات به فارس گفت: این حادثه ساعت 23:30 شب گذشته در محور کاشان ـ‌ نطنز قبل از ورودی ابیانه به وقوع پیوسته است.

وی افزود: در اثر این تصادف 46 مسافر دچار حادثه شدند که 26 نفر آنها به دلیل مصدومیت شدید بهبیمارستان انتقال یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: 7 تیم عملیاتی شامل 27 نفر جهت نجات جان حادثه‌دیدگان در این مأموریت مشارکت داشتند.

تصاویری از فرایند امداد رسانی به مصدومان حادثه
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۷:۳۰

 

جستجو برای یافتن اجساد ادامه دارد
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۷:۲۷

تا کنون ۲۱ نفر از مصدومین حادثه تصادف اتوبوس تهران-کرمان با تانکر سوخت در جاده نطنز به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

اطلاعات رسیده از محل حادثه حکایت از این دارد که نیروهای فوریت‌های پزشکی(اورژانس)، جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر  و در حال ایمن‌سازی محیط و انتقال آسیب‌دیدگان حادثه به مراکز درمانی هستند.

اسامی ۱۹ تن از مصدومین اعزامی به مراکز درمانی
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۷:۲۱

گزارش دقیقی از تعداد فوتی‌های احتمالی و یا آسیب‌دیدگان این حادثه تا زمان انتشار خبر اعلام نشده است. اما برخی منابع غیررسمی از اخبار ضد و نقیضی خبر می‌دهند که حاکی از وجود ۴۷ نفر حادثه‌دیده در این تصادف است که ۲۱ نفر از آنها فوت و ۲۶ نفر هم مصدوم شده‌اند. اما بر اساس اخبار اولیه اسامی ۱۹ تن از مصدومین اعزامی به مراکز درمانی بدین شرح اعلام شده است.

۱- پیمان بادپر ۲۰ ساله

۲- پژمان دوری ۲۲ ساله 

۳- طاهره پورمحمد حسینی ۳۳ ساله 

۴- امیرعباس جمالزاده ۶ ساله 

۵- مریم رازنهان ۴۰ ساله

۶- مسلم محمدی ۳۲ ساله 

۷- شمس‌الله صافی‌زاده ۱۵ ساله 

۸- ابوالفضل جمالی‌زاده ۴۲ ساله 

۹- حمید زارع ۲۲ ساله 

۱۰- محمدعلی سلیمانی ۲ ساله 

۱۱- رضا میرکماندار ۲۲ ساله 

۱۲- محمدمهدی نمازیان ۱۶ ساله 

۱۳- محسن حسنی ۲۳ ساله

۱۴- یاسین طاهری ۳۳ ساله 

۱۵- رضا رمضانی ۳۵ ساله 

۱۶- محمدعلی نمازیان ۱۹ ساله 

۱۷- طاها اناری ۱۵ ساله 

۱۸- علی سعیدی ۱۴ ساله 

۱۹- ایمان بهرامی ۲۶ ساله

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
وای وای ..در محرم خانوادها عزاذدارتر شدند ..کاش دستگاهی بود که خواب رانندگان را هشدار میداد و ازیر میکشید تا بیدار شوند و بلافاصله در سیستمی ضبط شود و پلیس کنترل کند ببیند تا اون راننده را 3 ماه محروم کند رانندگی ..متاسفانه همه بخاطر پول هم خودشون هم مردم را بکام مرگ میبرند
پاسخ ها
ایرانی
| France |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
مسخره ترین جاده کشور همین جاده هست که نه عرض مناسبی داره و نه شانه خاکی داره و نه حتی نور در شب نداره از طرفی حتی قطعات خودروهایی که در اونجا تصادف کردند به صورت پراکنده در جای جای جاده و حاشیه اش مشاهده میشه .
تا کی باید شاهد این فجایع رانندگی باشیم!!! در این مورد هنوز خبری در دست نیست، اما خود بنده به عنوان مسافر دائمی تهران-اصفهان شاهد هستم اکثر راننده ها مشغول صحبت کردن با گوشی هستند و همیشه هم بارهای غیر مجاز این ور و آن ور می برند و بر خی مسئولین هم خواب تشریف دارند!!! دلار 14 هزار تومانی که عادی شد این هم عادی شده گویا در این آشفته بازار جنگ گونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
من 2 روز پیش از همین مسیر تهران به اصفهان مسافر بودم، راننده اینقدر جوان بود که اول فکر کردم شاید شوفر باشه، لباس فرم سفید رنگ مخصوص راننده ها رو بر تن نداشت، و نزدیک به یک ساعت برای پر کردن صندلی ها ما رو در شهر معطل کرد
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
این اتفاقات همه جای دنیا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
تا وقتي كه مديريت كشور همينه.
همه چیز گرون شده
هرروزم داره گرونتر میشه
جز جون آدم
آقا وزیر راه کی قراره استیضاح بشه؟

چرا حوادث این شکلی در ایران خیلی زیاده؟

چرا هر ماه شاهد یک حادثه بزرگ هستیم؟

به نظر میرسه این حوادث برای پرت کردن حوادث مردم باشه.
هردم ازاين باغ بري ميرسد خدايابه حال اين ملت بدبخت رحم کن
تنها چیزی که ارزش نداره جون انسانهاست
خود اون بنده خدا هم راضی نیست عکسشو با شرت بزارید تو سایت
تازه دکتره هم داره میخنده
اقای آخوندی وزیر راه . تو جاده های ما سالانه 16 هزار نفر فوت میکنن کلی هم نقض عضو میشن همونقدر که برای خرید هواپیما شووووو و نمایش برگزاری میکنید یکمم هم به جاده ها برسید.
مگر يك اتوبوس چندتا مسافر داشته؟
معمولا اتوبوس ٢٧ مسافر و دو راننده و يك شاگرد دارد و كاميون هم يك يا دو راننده كه جمعا ميشود ٣٢ نَفَر.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
اتوبوس هایی هنوز هست که در هر ردیف 4 صندلی دارن، و حدود 40 مسافر شاید هم بیشتر ظرفیت دارن
انا للله و ان الیه راجعون
راحت شدن!
خدا لعنت کنه ادم بی احتیاط رو.
یعنی قشنگ هر چند وقت یک بار منتظر خبرای تصادف اساسی هستیم.
وقتی مردم در بی تدبیری مدیران زنده زنده سوزانده می شوند
راه افزایش جمعیت - کاهش کشته های جوان در تصادف است بیشتر کشته ها زیر 40 سال هستند و خیلی هایشان زیر 20 سال
خوب وقتی اتوبوس خورده به پشت تانکر یعنی اونقدر سرعتش بالا بوده که نتونسته کنترل کنه. من دیروز با یه اتوبوسی اومدم همش تو خط سبقت بود و چند بار نزدیک بود بخوره تو ماشینهای جلویی که تو خط سبقت بودند
پس این نمایندگان ملت چیکار میکنند ؟

چند نفر دیگه باید کشته بشند یا این وزیر ناکارامد رو استیضاح کنند ؟

حتما باید نسل ایرانیان رو منقرض کنند ایشون یا باید داغ به دل همه خانواده ها بزارن ؟
سلام
بدترین رانندگی در جاده ها از آن اتوبوس ها است
من چند بار با رانندگی مرگ بار اتوبوس ها برخورد کرده ام
معمولا سعی می کنم با الویت اول از جلوی رانندگان اتوبوس که در خط وسط روی خودرو های جلویی فشار می آورند بسمت باند کند رو و یا باند سرعت فرار کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
این مساله که رانندگان اتوبوس فکر میکنند میتونند در لاین دوم با حداکثر سرعت حرکت کنند و با بوق و چراغ زدن های متوالی اعصاب بقیه رانندگان رو به هم بزندد خیلی بده و هیچ چاره هم نداره گویا.
واقعا تاسف باره . تا كي ميخوا اين اتفاقا بيفته هيچكس هم صداش در نيا.
بس كه اين راننده اتوبوسها بد رانندگي ميكنن اخه جون 50 نفر تو دستته 50 خونوار .
چرا هيچ كنترلي نيست متاسفانه
با سلام
1- تعداد مسافران اعلام شده با تعداد فوتی ها و مجروحان متناقض است.
2- راننده خواب نبوده بلکه مدیران مربوطه در خواب هستند؟
3- 16000 نفر فقط تعداد فوتی های سر صحنه تصادفات و حدود 350000 نفر تعداد مجروحان و قطع نخاعی در سال.؟؟؟؟!!!!
4- اینان افراد فوتی نیستند بلکه مقتول علل مختلف از جمله سوء مدیریت و غیرکارشناس بودن مسئولان است.
5- جالب است تا کنون هیچ کسی هزینه های مستقیم و غیر مستقیم حوادث را محاسبه و اعلام نکرده است.
6- خواب آلودگی راننده فقط علت حادثه است و عوامل اصلی حادثه بر اساس مهندسی ایمنی مدیریت(وزارت راه و وزارت صمت و پلیس)، جاده و وسیله نقلیه می باشد و در کشور ما هیچ یک از این عوامل بررسی و مورد باخواست نمی گردند.
7- استقرار استاندارد ISO39000(استاندارد مدیریت ایمنی ترافیک) که در شرایط فعلی در اروپا مستقر و عملیاتی شده است چاره کار است.
8- مسولین مربوطه یاید بعنوان مدعی العموم جنبه عمومی حادثه را مورد شکایت قرار دهد که خیلی بعید است.
9- متاسفانه وزارت راه ما دارای دپارتمان ایمنی نمی باشد فقط یک کمیته عالی ایمنی داریم متشکل از افراد غیر متخصص ایمنی.
همه شاهد وضعیت ترمینال جنوب هستیم ولی کسی نیست که رسیدگی کند. اصولا برای مسولین مهم نیست. همین داستان در ترمینال مشهد و جاهای دیگر هم وجود دارد: بی نظمی - اتوبوس های فرسوده - برخورد بد- معاینه فنی الکی - سرعت زیاد - راننده های فاقد صلاحیت ....
شما اگر به وضعیت رانندگی اتوبوسها مثلا در اتوبان تهران قم توجه کنید متوجه می شوید که راننده ماشین را روی کروز کنترل با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت گذاشته وودر باند وسط حرکت می کند.در اینصورت اگر ماشین جلویی جلوی اونو خالی نکنه ممکنه بره روش.ولی ایندفعه لابد وضع فرق کرده وجلوییش ماشین سبک نبوده بلکه تانکر نفتکش بوده واین یعنی انا لله وانا الیه راجعون.خداوند به خانواده هاشون صبر عنایت فرماید.آمین
طبق معمول به دنبال مقصر نفری هستند در صورتی که این حوادث مقصر سیستمی دارند نه شخصی ؛ طبق معمول راننده کامیون را یا دلیل بی خوابی اش یا دلیل دیگری مقصر می دانند تا مرگ دلخراش هموطنانمان را توجیه کنند تا کسی گمان نکند بی کفایتی تا کجاهای این مملکت رخنه کرده است.
راننده های اتوبوس با اینکه ادمهای زحمت کشی هستند ، ولی تو رانندگی خیلی بد هستند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی