بازدید 2393

بیش از ۴۰۰ هزار نفر در کنکور سراسری پذیرفته شدند

کد خبر: ۸۳۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 11 September 2018

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری،۲۳۴ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۱۷۴ هزار و ۵۱۵ نفر مرد هستند.

به گزارش فارس، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ساعت ۱۸ امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این تعداد ۲۳۴ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۱۷۴ هزار و ۵۱۵ نفر مرد هستند، همچنین از این تعداد ۱۹۰ هزار و ۵۲۷ نفر در رشته های تحصیلی با آزمون و تعداد ۲۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها براساس سوابق تحصیلی صورت گرفته است، پذیرفته شدند.

توکلی اظهار داشت: از مجموع تعداد پذیرفته‌شدگان، ۱۰۱ هزار و ۳۴۹ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۶۷ هزار و ۷۸۵ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۱۵ هزار و ۹۱۸ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در گروه هنر، ۱۳ هزار و ۹۵۴ نفر در گروه زبان‌های خارجی پذیرفته شدند.

به گفته وی، تمام پذیرفته شدگان باید بر اساس مندرجات اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی آنان بر روی سایت قرار می‌گیرد برای ثبت‌نام در رشته قبولی و در موسسات محل قبولی اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی