بازدید 9624
عبدالرضا مصری، در گفت وگو با «تابناک»؛

جامعه تحمل شوک افزایش قیمت بنزین را ندارد/ نمی توانیم هر وقت کم می آوریم، دست در جیب مردم کنیم

چندي است، زمزمه‌هاي لزوم افزايش بهای بنزين در كشور به گوش مي‌رسد و هر بار گروهي در اين باره صحبت مي‌كنند و به نظر مي‌رسد، اين سخنان، تلاش‌هايي در راستاي ‌آماده ‌كردن اذهان عمومي براي افزايش قيمت بنزين باشد!
کد خبر: ۸۲۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 29 August 2018

جامعه تحمل شوک افزایش قیمت بنزین را ندارد/ نمی توانیم هر وقت کم می آوریم، دست در جیب مردم کنیمچندي است، زمزمه‌هاي لزوم افزايش بهای بنزين در كشور به گوش مي‌رسد و هر بار گروهي در اين باره صحبت مي‌كنند و به نظر مي‌رسد، اين سخنان تلاش‌هايي در راستاي ‌آماده ‌كردن اذهان عمومي براي افزايش قيمت بنزين باشد!

به گزارش «تابناک»؛ هرگاه کارشناسان دولتی به مشکل برمی خورند و دخلشان کفاف خرجشان را نمی دهد و به دنبال یک منبع مالی مطمئن برای تأمین بودجه طرح‌های خود هستند، به فکر گرفتن عوارض و کسب درآمد از محل فروش بنزین می‌افتند.

بنا بر این گزارش، پیش کشیدن موضوع افزایش بهای بنزین، نخستین بار از سوی یک عضو هیأت رئیسه مجلس و قبل از پایان سال 96 مطرح شد و هدایت الله خادمی در مصاحبه خود با تابناک اظهار داشت: زمزمه هایی در هیأت دولت برای افزایش قیمت سوخت به گوشش رسیده، ولی بعید است دولت این کار را انجام دهد!

خلاصه آنکه در آن زمان این خبر با واکنش خاصی روبه رو نشد، ولی چند وقت پیش، مصاحبه یک نماینده دیگر مجلس در خصوص این موضوع و حتی افشای برخی ماجراهای پشت پرده و تلاش دولت برای اجرای این خواسته، باعث شد تا بحث جدی تر شود.

هر چند برخی دیگر از نمایندگان مجلس، این موضوع را تکذیب کردند، دولت نه تنها آن را تکذیب نکرد، بلکه رئیس جمهور در گفت وگوی زنده خود به قیمت ارزان سوخت در ایران و قاچاق این سوخت به کشورهای همسایه اشاره و تلویحی بر گرانی بنزین در روزهای آتی تأیید کرد.

تجربه نشان داده است، هر زمان که دولت تصمیم به افزایش قیمت سوخت گرفته، از مدتها قبل زمینه سازی در این باره را شروع می کند و اخبار به صورت شنیده ها و شایعه در جامعه انعکاس پیدا می کند و پس از اینکه جامعه آمادگی لازم برای افزایش های جدید را پیدا کرد، قیمت را افزایش می دهند.

اما این بار موضوع قدری متفاوت تر است. بر پایه قانون بودجه سال 97 و برنامه پنجم توسعه، دولت مجاز به افزایش قیمت حامل های سوخت به صورت محدود و تا سقف 5 درصد در سال است و طبق همین قانون، دولت برای اینکه بتواند افزایش بیشتری انجام دهد، باید نظر مجلس را جلب و قانون بودجه را اصلاح کند.

این در حالی است که بیشتر نمایندگان مجلس با این موضوع مخالفند و انجام چنین کار را در اوضاع کنونی، بر خلاف منافع ملی و نظر مردم می دانند.

كوروش كرم‌پورحقيقي، دبير كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، در این باره می گوید: در اين شرايط اقتصادي، مردم تحمل افزايش قيمت بنزين را ندارند.

دبير كميسيون انرژي همچنان از تصميم مجلس براي مخالفت با افزايش قيمت بنزين در لايحه بودجه سال 97 دفاع مي‌كند و بر اين باور است كه در آن مقطع، شرايط زندگي مردم به نحوي نبوده كه بتوانند افزايش بهاي بنزين را تحمل كنند. او درباره وضعیت كنوني اقتصادي مردم، همين نظر را دارد، اما تأكيد مي‌كند: اگر پيشنهاددهندگان لايحه‌اي به مجلس بياورند كه دلايل قانع‌كننده و كافي در آن بوده و پيشنهادشان در جهت تقويت نظام جمهوري اسلامي و رضايتمندي آحاد مردم باشد، بی گمان نظر خود را تغيير خواهم داد.

او تأكيد مي‌كند: تشخيص فعلي من اين است كه با هرگونه افزايش قيمت بنزين مخالفم، مگر اينكه همكاران من و مسئولان مربوطه، دلايلي بياورند كه نظر من را رد كنند. آنچه ما در مجلس راجع به آن تصميم مي‌گيريم، وحي منزل نيست. مجلس منعطف است و بر اساس نياز جامعه قوانين را تصويب مي‌كند و اگر قوانين به اصلاح نياز داشته باشند، حتما اصلاحات لازم انجام مي‌شود.

همچنین عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با انتقاد از اینکه تصمیم های بودجه ای و اقتصادی با تصمیم و موقعیت های سیاسی آمیخته شده است، گفت: متأسفانه اقتصاد و بودجه کشور سیاسی است؛ به دلایلی مانند انتخابات در یک مقطع زمانی، افزایش قیمت حامل های انرژی صورت نگرفت، ولی اینکه بعد از انتخابات افزایش قیمت ها جبرانی لحاظ شود، به طور طبیعی مردم این موضوع را می فهمند و واکنش نشان می دهند.

مصری در ادامه با اشاره به تجربه افزایش قیمت حامل های انرژی در گذشته، تصریح کرد: باید توجه داشت، پول مابه التفاوت رشد نرخ حامل های انرژی در آن سالی که قیمت حامل های انرژی افزایش قابل توجهی یافت، از دو ماه قبل به حساب مردم واریز و به مردم این اطمینان داده شد، پول این افزایش قیمت به مردم پرداخت می شود، ولی باز در آن شبی که قیمت بنزین افزایش یافت، برخی از جایگاه های سوخت آتش زده شد.

نماینده کرمانشاه افزود: باید به میزان شوک پذیری جامعه توجه شود؛ حتی در برخی اوقات، شوک روانی از بابت برخی اقدامات اقتصادی به مردم منتقل می شود. به نظر بنده، اینکه قیمت حامل های انرژی با افزایش روبه رو می شود، جامعه ظرفیت پذیرش این شوک را ندارد؛ بنابراین، باید راهکاری پیدا کرد تا منابع مالی مورد نیاز دولت، تأمین شود، ولی اینکه هر وقت اصطلاحا کم بیاوریم، اولین فشار متوجه مردم شود، پذیرفته نیست. باید این موضوع بررسی شود، آیا نمی توانستیم در انجام هزینه های دستگاه های اجرایی سه قوه، مقداری از ریخت و پاش سلطنت مآبانه جلوگیری کنیم؟

نماینده مردم کرمانشاه مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: نباید هر وقت در زمینه منابع مالی کم می آوریم، از مردم کمک بخواهیم، چون آنان دیگر تحمل فشار اقتصادی بالا ندارند؛ بنابراین، باید راهکاری یافت تا به مردم و به ویژه جامعه روستایی، فشار اقتصادی فشار وارد نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۷۴
شرمندمون میکنید
با حقوق 300 دلاری میخواید بنزین ام گرون کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
خوش بحالتون. حقوق ما ۱۰۰ دلاره
هم میتونن و هم اینکارا میکند
هر چقدر دوست دارید به این ملت فشار بیارید بالاخره روزی خواهد آمد که بدست همین مردم بساط ظلم و ستم تان بر چیده شه که اون روز روز سختی برای تان خواهد بود
کی گفته نمیتوانیم؟
فقط مشکل اینجاست که دیگه پولی توی جیب مردم باقی نمونده.
با این قیمت قاچاق خیلی عجیب و غریب زیاد میشه، در واقع شده.

شاید بهتره باشه با اختصاص یک سهمیه معقول با قیمت 1000 تومن، قیمت بنزین آزاد بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
خلیج فارس برسه چیه؟ عادت کردیم فقط پدر ملت رو در بیاریم. این که نشد. دهن مردم رو اسفالت کنیم و هی بگیم اینا صداشون در نمیاد.
کم نیاوردیم که عزیز.به کارمندان وکارگرانمون متوسط ۵۰۰دلار مزد میدادیم.الان ۲۰۰دلار.به مردم ۱۱دلار یارانه میدادیم الان ۴ دلار.پس باید اضافه هم بیاریم.پولدار شدیم عزیز من.البته دولت رو میگم مردم که به خاک نشستن
مردم ایران میخواهند مثل مردم همه دنیا زندگی کنند نه یک جور دیگر!!!! تنها کشوری در دنیا که ده ها سال است هر روز ارزش پول ملی اش کم میشود ایران است. دهها سال تورم دو رقمی !
پاسخ ها
نادر
| United States |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
ببخشید منفی دادم دستم خورد شرمنده
مگر دلار را گران کردین هنوز کم دارین و میخواین بنزین را هم گرا کنین؟
مخالفت کردن با گرانی. بنزین خیلی ساده است چون مردم انرا می خواهند ولی مشکل انجاست که راهی برای جایگزین کردن ان ندارند مجبورن برای سرپا ماندن دولت هزینه های انرا تامین کنند .صرفه جویی هزینه ها هم درمملکت ما بیشتر به یک ارزو می ماند تاواقعیت چون همین مخالفین افزایش نرخ بنزین مخالف یکسری صرفه جویی ها می شوند انهم بخاطر وابستگی همه کشؤر به دولت است
جرات داشته باشید و بنـــــــزین را گران کنید
دیروز نماینده مجلس گفت، تورم بیش از 90 درصده!!!
قبل از تحریم ها ناکارآمدی بعضی مسئولان اقتصاد کشور را از پای درخواهد آورد.
یه عمر همینطوری سپری شده .
از آقازاده های لاکچری قرض بگیرید.
به مردم کاری نداشته باشید.
این شوک ها رو اگه یواش یواش به مردم بدین مردم متوجه نمیشن . بیچاره امت ....
همین حالا در شوک افزایش دلار هستیم !
تعرفه واردات خودرو را بردارید ، بنزین را هم مثل کشور های همسایه قیمت گذاری کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
دمت گرم
راه بهتر این است که ده ها میلیارد دلار منابع مالی که در هر سال صرف افزایش حقوق و دستمزد ، یارانه و . . . می شود تا سبب حفظ قدرت خرید در برابر افزایش درصد تورم گردد ، صرف افزایش ذخایر بانک مرکزی ، کاهش بدهی دولت به بانک مرکزی ، اجتناب از چاپ پول بدون پشتوانه و . . . شود تا با کاهش نرخ تورم ، قدرت خرید حفظ گردد. بدین ترتیب یکی از عوامل اصلی رشد نقدینگی که موجب تورم می شود ، برطرف خواهد شد. همچنین می توان به جای استقراض و یا فاینانس خارجی ، برای تأمین منابع مالی طرح های مهم اقتصادی و تولیدی ، از محل عرضه اوراق مشارکت مالی برای جذب سرمایه های راکد مانده داخل کشور بهره برد.
آقای روحانی باید درآمد پایین مردم ایران نشبت به کشورهای دیگه رو هم در نظر بگیرد
گرون شدن دلار و بی ارزش شدن سرمایه مردم به چه معناست؟
با توجه به اظهارات دکتر روحانی در مجلس و عدم توانایی او در اداره کشور بر نمایندگان ملت واجب است هر چه سریعتر او را استیضاح و برکنار کنند. مردم بیش از این تحمل ای بی سوئ مدیریت و افزایش شدید قیمتها و فساد بسیار بسیار گسترده در کشور را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
دیگه باید چی بشه ک اون استیضاح شه،پس استیضاح واسه کی گذاسته شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
با برداشتن دولت کار اساسی انجام نمیشه و چه بسا با امدن امثال رییسی جنگ هم به بدبختی هایمان اضافه بشود .
.آیا مالیات ازهمه گرفته میشه؟بعدش درآمدمالیات صرف چی میشه؟آسفالتها نو شده؟نیروگاه؟غبار سیستان وخوزستان.بی آبی؟
دولت بابت افزایش درآمد دلار 3500 تومانی که در حال حاضر 10000 تومان میفروشد که نباید مشکل داشته باشد، مگر اینکه کلا دنبال فقیر کردن جامعه هست که چنین اقدامی بکند
فکرکنم اگربهای بنزین افزایش یابددیگرپمپ بنزینی برای فروش نماند.مردم بشدت ناراحت و خشمگین هستند.تنها امیدشان سوال و پاسخ ازرئیس جمهوربود که آنم سخنرانی بود!
وقتی لبنیات دریک روز بیش از50درصد و سایر مایحتاج زندگی مردم لحظه به لحظه مانند دوره احمدی نژاد درحال افزایش است ودولت روحانی ونوبخت رییس سازمان برنامه وبودجه باهزاران منت وتبلیغات تلویزیونی وغیره حداکثر ده درصد به حقوق بازنشستگان وکارمندان افزوده دیگررمقی برای 80درصد کارمندان وبازنشستگان وکارگران باقی میماند روحانی مطمین باشد شرمنده کردن بازنشستگان درنزد خانواده بخاطر عدم کفاف حقوق باهزینه های سرسام آورزندگی بی پاسخ نخواهد
امیدوارم با بهانه های واهی مجلس تسلیم افزایش حامل های انرژی مخصوصا بنزین نشود.همین الان هم روزگاز ما مردم بسختی می گذرد..بجای جلو گیری از هزینه هایی که هیچ سودی به حال مردم ندارد.فقط کافی است یک نگاهی به تقسیم بندی بودجه بکنید.
حال روحانی تمام زحمات 4ساله کنترل تورم را درمدت یک سال بربادداده وتورم لجام گسیخته ازدوره احمدی نژاد هم بیشترشده
دولت بدعهد وخلف وعده ای که پس ازگذشت 5سال به هیچکدام ازوعده های سال 92 عمل نکرده وباپرداختیهای ناعادلانه فاصله طبقاتی عظیم ایجاد کرده و80درصد ملت رازیر فشاراقتصادی له نموده واقلیتی بادریافتیهای کلان در نازونعمت بسر میبرند و ادعا میکند حقوق کارمندان وبازنشستگان را 4الی 5برابر کرده وباتوجیه عملکرد ناکارآمد دولتش از ملت طلبکار میشود مطمین باشید بنزین راهم چون آب وبرق وتلفن وگاز افزایش داده
این جامعه گنجایشش خیلی زیاده ،
نماینده کرمانشاه افزود: باید به میزان شوک پذیری جامعه توجه شود؛...این جمله رو هر جور که فکر میکنم میبینم عمیقابد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
سلام سانسورچی وقیحانه چش بود گذاشی بد
افزایش سرسام آور قیمت خودرو شاخص و نشانه صادق نبودن دولت درباره قیمت واقعی ارز بود اگر دلار کماکان 4200 تومان است پراید 20 میلیونی در زمان 3700 بودن دلار حالا چطور می شود 40 میلیون؟
افزایش قیمت بنزین می تواند تایید دوباره این مطلب باشد
باوجودیکه اکثریت کارمندان وبازنشستگان وکارگران باتوجه به عدم کفاف هزینه های زندگی با حقوق دریافتی در فشاراقتصادی بی سابقه بسر میبرند آقای روحانی در صحن مجلس به دوربین نگاه میکند مدعی میشود حقوق کارمندان را چهار الی پنج برابرکرده ایم وتورم را کنتری کرده ایکم مدعی بهبود اقتصادی ورشد اقتصادی میشود مطمین باشید این دولت بنزین را هم چون آب وبرق وتلفن وگاز وسایر مایحتاج زندگی چندبرابرنموده وباارایه آمارهای اشتباه مدعی کنترل تورم وتک رقمی شدن آن خواهدبود ا
باوجودیکه اکثریت کارمندان وبازنشستگان وکارگران باتوجه به عدم کفاف هزینه های زندگی با حقوق دریافتی در فشاراقتصادی بی سابقه بسر میبرند آقای روحانی در صحن مجلس به دوربین نگاه میکند مدعی میشود حقوق کارمندان را چهار الی پنج برابرکرده ایم وتورم را کنتری کرده ایکم مدعی بهبود اقتصادی ورشد اقتصادی میشود مطمین باشید این دولت بنزین را هم چون آب وبرق وتلفن وگاز وسایر مایحتاج زندگی چندبرابرنموده وباارایه آمارهای کذب مدعی کنترل تورم وتک رقمی شدن آن خواهدبود امت خصوصا 24میلیون رای دهنده به این دولت بدعهد وخلف وعده امیدی ندارد
نمی دانم چرا مسوولین ما تعارفی شده اند ؟ اصلا تعارف نکنید ! گرانی بنزین قابل شما را ندارد . مگر چیزهای دیگر را که دو برابر یا سه برابر کردید مشکلی داشتید ؟
افزایش قیمت بنزین یعنی آخرین سنگر که فتح نشده است.
رییس جمهورمحترمی که متاسفانه تقوا راکنارمیگذارد ودر صحن النی مجلس مدعی چند برابرشدن حقوق کارمندان میشود درحالیکه 80درصدشان بخاطر کفاف نبودن حقوق با هزینه زندگی درفشاراقتصادی لجام گسیخته هستند مدعی رشد اقتصادی میشود وباوجود تورم کمرشکن مدعی کنترل تورم مطمین باشید قیمت بنزین راهم چون سایر مایحتاج زندگی ملت مظلوم وتحت فشاراقتصادی افزایش خواهدداد وبا ارایه آمارهای کذب مدعی بهبود اقتصادی مردم هم خواهدشد
درطول 8سال جنگ تحمیلی باوجود جنگ وهزینه های سرسام آور جنگ وفروش نفت به قیمت زیر ده دلار با مدیریت شایسته نخست وزیر محبوب امام اقشارآسیب پذیر چون کارمندان وکارگران وبازنشستگان دارای زندگی ساده وشرافتمندانه بودند ولی متاسفانه دردورروحانی که تحریمها رفع وجنگی هم وجود ندارد وقیمت جهانی نفت تا مرز80دلاررسیده و بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده آزادگردیده وتولید نفت اززیریک میلیون بشکه به بالای سه میلیون بشکه رسیده 80درصد کارمندان وبازنشستگان وکارگران زیرفشاراقتصادی به ذلت وخفت وخواری افتاده اند وروحانی ازمکلت طلبکارهم هست وانتظارتشکروقدردانی هم دارد وانتظاردارند ملت درمقابل اینهمه ناکارامدی دم نیاورند
همانطورکه اسطوره فوتبال ایران وقهرمان مردمی علی دایی متذکرشدند مشکل بزرک ملت ایران نداشتن مدیریت شایسته وکارآمد دراداره کشوراست وتا زمانیکه امثال نوبخت وآخوندی وکلانتری و بطحایی و.شریتمداری مدیریت میکنند وضعیت اقتصادی واداری کشوربهترازاین نخواهدشد مطمین باشید اگر بنزین رالیتری سه هزارتومان هم بکنند این دولت بهترازاین نخواهدشد مگر هزینه های حاملهای انرژی چون آب وبرق وتلفن وگازنسبت به زمان اجرای طرح چند برابر نشده مگردولت روحانی ریالی به 45000تومان زمان اجرای طرح افزوده مطمین باشید نفت بشکه 200دلارهم برسد وتحریمهای آمریکا برنگردند هم وضعیت اکثریت ملت ایران بهترازاین نخواهدشد کما اینکه با وجود دوبرابرشدن قیمت جهانی نفت و آزادشدن بیش از یک صدمیلیارددلارازاموال بلوکه شده وتولید نفت اززیریک میلیون بشکه به بالای سه میلیون بشکه تغییری ایجاد نگردید
درود ؛ علی برکت الله ؟!. بدرود
خوب اقای روحانی درامد مردم ایران مثل کشوررهای دیگر محاسبه کند بادلار بعد با دلار قیمت بنزین را از مردم بگیرید همین حالا مردم کمرشان زیر بار قیمتها شکسته شده حالا بیان قیمت بنزین هم گران کنند همین عراق کار گر صفرش به پول 5 میلیون میگره کارمند و کارگر ما چقدر میگیره
بنزین حتما باید لیتری بین 10 تا 17 هزار تومان شود تا پالایشگاه ها وصنعت نفت بتوانند ادامه فعالیت دهند در غیر اینصورت همه صنعت پخش و پالایش نفت تعطیل خواهد شد.چاره ای نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
جهنم
دولت روحانی میخواهد بدهی بیش ازیک میلیارد وپانصد هزاردلاری عراق بابت فروش برق را ازملت ایران بگیرد کمااینکه هزینه های ویرانی شهرهای سوریه ویمن وحزب اله راازملت ایران میگیرد
روحانی ونوبخت درمدت 5سال صدارت ثابت نمودند دشمنان سرسخت ملت مستضعف واقشارآسیب پذیر کشورند این رانه با شعار وحرف بلکه باپرداختیهای ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان ومقامات ووزرا به اثبات رساندند لذا ازچنین دولتی نباید انتظار زندگی ساده وشرافتمندانه برای اقشارآسیب پذیر داشته باشیم
مگر قیمت تخم مرغ ازشانه ای 9هزارتومان به شانه ای بیش از22هزارتومان وکشمش پلویی کیلیویی 9000تومان به بیش از18000تومان وشیر پاکتی 1500تومانی به 22000تومان وپنیر 400گرمی 4500تومانی به 6500تومان وگوشت به 70000تومان وگردوی کیلویی 500000تومانی به 120000تومان وسایرمایحتاج زندگی ملت در مدت اندک به 80درصد افزایش یافت دولت روحانی به روی خودش آورد ودلش بحال ملت سوخت که باگران کردن بنزین به حال ملت دلسوزی نماید
با روحانی تا گدایی راهی نیست . هی حقوقها را کم کنید قیمتهارا افزایش دهید . خودش یک ابتکاره
ازاین دولتی که 80درصد ملتش زیرفشاراقتصادی کمرشکن هستند وکارمندان وبازنشستگان وکارگرانش زیرفشاراقتصادی کاردبه استخوانشان رسیده ولی در صحن مجلس مدعی رشد اقتصادی وبهبود اقتصادی میشود هراقدام غیر معقولی را منتظر باشید
سلام تابي جون جرات اين کارروندارن قولت ميدم
افزایش قیمت بنزین مثل بنزین ریختن روی آتشه
دولت روحانی دلار 3000تومانی رابه بالای 100000تومان رساند سکه زیر یک میلایون تومانی رابه بالی سه میلیون ونیم رساند وازمحل فروش دلاروسکه درآمد سرشار بدست آورد وتورمی که افتخارمیکرد کنترل کرده درمدت چند ماه ازدوره 8ساله احمدی نژاد هم بالارفت نبقاید انتظار منصفانه داشته باشیم باوجود افرادی چون نوبخت ودکتر کلانتری و شریتمداری وآخوندی وبطحایی غیره نباید انتظار معقول داشته باشیم
گران کنید
حیف نیست بنزین 1000 تومانی در گلوی پراید 42 میلیونی ریخته نشه
دکتر حسن با کلید خوشبختی، کل ملت را شرمنده فرمودند
دکتر روحانی ثابت کرد که ریشه گرانی کمر شکن اخیر دقیقا در دستان دولت قرار دارد
با بیان این واقعیت تأسف بار
که باری ذخیره ارز در بانکهای خارجی، نرخ ارز را بالا بردیم وگرنه می توانیم شرایط را دقیقا به شهریور سال قبل برگردانیم
و چقدر این اعتراف، سنگین و کمرشکن است
بنزین سرمایه ملی و و دار واقع انفال است نباید مفت سوزانده شود قیمت واقعی بنزین بین ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان است ، ارزان نگه داشتن بنزین خیانت است
حیف که توانایی افزایش قیمت بنزین رو ندارن چندین سال هست که اقدامات عمرانی متوقف شده، مدرسه ها قدیمی و مخروبه،و ....دلمون خوشه بنزینمون ارزونه که البته موجب تشدید قاچاق هم میشود
جریمه رانندگی رانندگان خلافکار را اضافه کنید که به ریش قانون نخندند،‌راستی چرا اضافه نمی کنین؟!؟!؟!؟!
احمدی نژاد تقصیر سه برابر شدن دلار را گردن چمشید بسم ا...... انداخت
روحانی هم نقش خودش و دولتش را در سه برابر نمودن نرخ دلار لو داد و مشخص نمود که عامل اصلی گرانی کمر شکن و تورم لجام گسیخته مدیران هستند
فقط اینکه همچنان اصرار به خوب بودن اوضاع و تورم تک رقمی و چرخش چرخ اقتصاد داره، آدم رو خیلی اذیت میکنه
بخصوص وقتی قیافه حق به جانب به خود می گیره و با صدای بلند میگه عده ای ناچیز و آن هم از همان دی ماه و گاهی هم از زمان رژیم قبل، اوضاع و شرایط کنونی را بد و نابسامان و بحرانی جلوه می دن
ای دولت تدبیر و امید
جدی دمت گرم با این همه بی تدبیری و تلاش شبانه روزی در ناامید کردن ملت
و دمت گرم با اون کلیدی که نشانمان دادید
و چه زود باور بودیم که با دیدنش دو بار به شما رأی دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
تا دیگه رای ندی!
دولت باید خودش مسوولیت واردات کالاها و عرضه آنها با قیمت دلار دولتی را به عهده بگیرد. نه اینکه دلار را بدهد به افراد و آزاد باشند به هر قیمتی عرضه کنند. دلار و ارز بازار هم با دلیل عرضه شود نه اینکه عده ای پولدار دلار را بردارند بروند خوشگذرانی یا احتکار کنند. ابتدا قیمتها به شش ماه قبل برگردد. پس از آن بنزین را افزایش قیمت بدهد. چراکه مصرف بیرویه بنزین سبب آلودگیهای شدیدا بیماریزا شده و ترافیک بی دلیل را در جاده ها شاهدیم. ماشین برای کارهای ضروری و زمانهای خاص است نه برای دم و دقیقه سوار شدن و در خیابانها بی هدف گشت زدن. بیشتر از نیمی از ماشین سواریها در ایران بدون هدف و برای مقاصد بی دلیل و منطق است. یه عده هم نیان زود بگن ماشین را خریدیم که ول ول باش راه بریم نه اینکه توی پارکینگ بخوابانیم و فقط گاهی استفاده کنیم. شما یک دریل را هم که در خانه دارید پولش را داده اید. پس شب و روز بزنید به برق و در و دیوار را بی هدف سوراخ کنید. شما پول لامپهای خانه را هم داده اید. پس شب و روز همه لامپها را بی دلیل روشن بگذارید. البته که چنین کاری نمیکنید. اما بنزین ارزان شما را تحریک به ماشین سواری بی دلیل شبانه روزی میکند و ناخواسته برای دیگران مشکلات رفت و آمد و آلودگی هوا و هزاران بیماری دیگر ایجاد میکنید. هستند افرادی که برای پاکی هوا و سلامت جامعه و محیط زیست از ماشین بی دلیل استفاده نکرده یا حتی ماشین نمیخرند. گناه آنها چیست که باید دود بنزین را تحمل کنند؟
این همه راه حل چرا افزایش سوخت ؟ قیمت آب و برق و گاز و گرون کنید مثل همیشه کی میفهمه ؟ بکشید رو قبضا
مالیات بر ارزش افزودرو 2% بکشید روش, 500 تومان تراکنش مالیو بکنید 1000 تومان بازم بگم؟ این همه راه وجود داره کسیم صداش در نمیاد.
چرا مالیات کوکا کولا و پپسی کولا و سیگار وینستون را زیاد نمی کنید؟!!!!! در ضمن چطوریه با این همه مرگ بر آمریکا گفتن و ادعای مبارزه با آمریکا این همه نوشابه و سیگار آمریکایی در کشور و تحت لیسانس شیطان بزرگ تولید و توزیع می شه؟!!!!
تنها راه، گرفتن مالیات از بنزین است بدین صورت که از هر کس متناسب با قیمت خودرو اش ماهانه به میزان مالیات گرفته شود
مثلا اگر کسی خودرو ۳۰۰ میلیونی دارد باید ماهی ۳۰۰ لیتر مالیات بنزین بدهد چه استفاده کند چه استفاده نکند . باید از پولدارها مالیات بیشتری بگیریم
دسستون رو کردید تا ته تو جیب ملت، حالا با بنزین می خواهید سر و تهش رو هم بیارید.
اولا همه چیز باید با هم گران شود.
دوما وقتی قیمت عوارض وردات ماشی رو دوبرابر کردید حقوق کارمند رو ۶ درصد اضافه کردید به این می گن دست تو جیب مردم کردن نه با بنزین و نان.
دلار داره مي شه دوازده تومن صداي كسي در نمي آد . بنزين هم بشه ليتري ده هزار تومن بارم صداي كسي در نمي آد . خيال همه راحت
یه سوال داشتم الان دلار را 4 برابر قیمت می فروشید یعنی درآمد دولت 4 برابر شده است با 4 برابر شدن درآمد شما چرا کم آورده اید که دست در جیب مردم کنید برای مردم روشن نمائید که پولها کجا می رود که کم می آورید ؟
مگه تا حالا جامعه تحمل گرونی های دیگر رو داشته؟؟ اختیار دارید , جیب من و شما نداره, فقط جیب ما کوچیک تره!
روحانی، کابینه و بانک مرکزی بدتر و خشن تر از همه این چهل سال کذشته با بهره گیری از موضع ترامپ، اصولگرایان، برجام، دستور العمل ها، تجربیات گذشته و کنشها و واکنشهای طرحریزی شده ی سیستمیک نسبت به وقایع سیاسی-اقتصادی اخیر نه تنها دست در حساب بانکی، جیب و سفره مردم کرده بلکه دست در حلقوم مردم کرده و از انتهای حلقوم خانواده ایرانی نیز لقمه در حال بلعش را می رباید.
کاش دولت یارانه ی همه ی دهک ها رو قطع میکرد و دست از سر ملت بر میداشت چون از زمانی که یارانه رو وارد زندگی مردم کرد پدر همه رو در آورد و هر موقع هم که پولش کم میشه از جیب اونا برداشت میکنه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی