بازدید 8110
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

نرخ تورم تیر ماه اعلام شد

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٧ به ٨.٧ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨.٢ درصد) ٠.٥ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ 23 July 2018

مرکز آمار ایران با انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده مربوط به تیر ١٣٩٧ اعلام کرد: در تیر ماه امسال عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٢١.٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٤ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٣.٨ درصد می باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ١٣.٨ درصد بیشتر از تیر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٠.٢ درصد) ٣.٦ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٧ به ٨.٧ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨.٢ درصد) ٠.٥ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٤.٩ درصد افزایش نشان می دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ١٠.٨ و ٧.٩ درصد می باشد.
افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری و روستایی

شاخص قیمت کل برای «خانوارهای شهری» کشور در تیر ماه ١٣٩٧ به عدد ١٢١.٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٦ درصد افزایش را نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٤.٠ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها٨.٨ درصد می باشد.

شاخص قیمت کل برای «خانوارهای روستایی» کشور در تیر ماه ١٣٩٧ به عدد ١٢٠.٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٢.٧ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها ٨.٢ درصد می باشد.
تغییرات قیمت کالاها در ماه جاری

در ماه جاری تمامی بخش های زیر مجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده اند که در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه دخانیات، گروه میوه و خشکبار (کشمش پلویی)، گروه روغن ها و چربی ها (کره حیوانی)، گروه آشامیدنی ها (آب معدنی) و گروه سبزیجات (لوبیا سبز، خیار، کدو سبز) می باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها (اجاره بها)، گروه بهداشت و درمان (خدمات بیمارستانی) و گروه تفریح و فرهنگ (تجهیزات رایانه، تبلت) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.
درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه‌ای

دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه ای از ٨,٤ درصد برای دهک اول تا ٨.٩ درصد برای دهک هشتم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۲۴
تورم صد درصد شده ، دیگه هیچی نمی تونیم بخریم
یعنی واقعا مردم رو چی فرض میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه چیز دوبرابر یا سه برابر شده این نرخ تورم را از کجا آوردید؟
واقعا متاسفم که این همه دروغ می شنوم
تقریبا هشتاد درصد با چیزی که ما احساس می کنیم اختلاف داره که اون هم به احتمال زیاد بخاطر حبابه!
یا آمار غلطه یا حساب کتاب جیب ما!! تورم بالای سی درصده
چطوری حساب کردند؟
نرخ تورم. در حال حاضر ۱َ۳۵ درصد است. در تیر ماه گذشته ۵۵درصد بوده است
واقعا بر اساس چه منطقی چنین فرمایشی می کنید. نرخ اجاره و خرید مسکن، خودرو، دارو، برنج، آب، طلا، و اجر، ارماتور ، کرایه تاکسی و .... را دیدید یا نیازمندی های مردم مریخ رو دیدید.
مرکز آماراین امارها را از کجا اورده. چیزی که برای مردم قابل درکه اینه که همه چیز گرون شده و قدرت خرید کاهش پیدا کرده. دیگه بقیه امارها بازی با اعداد است
تورم نسبت به سال قبل 8.7 درصد!! سکه 100 درصد و دلار 200 درصد گرون شده اونوقت اینا روی دهم تورم بحث میکنن.
بله راست میگه ۸ درصده ۸۰ درصد نیست
این همه گرونی اون وقت تورم 8 درصده؟!!
یکی بگوید این نرخ تورم کدام ایران است . در سفره مردم تورمی حداقل 50 درصدی نسیت به تیر ماه سال قبل وجود دارد . قیمت میوه و تره بار تا سه برابر پارسال است و اجاره و قیمت مسکن حدود 30 درصد افزایش دارد قیمت گوشت حدود 30 درصد بیشتر شده . لبنیات و تنقلات و ... همه افزایش بیش از 20 درصد داشته قیمت خودرو افزایش 30 تا 40 درصدی دارد . لوازم بهداشتی و خوراگی و لوازم خانگی و تجهیزات مختلف 50 تا 60 درصد گران شده . این نرخ تورم مربوط به کجاست. مسوولان که توان حل کردن مشکلات اقتصادی را ندارند حداقل با این امارها با اعصاب و روان مردم بازی تکنند.
دوتا صفر به این اعداد اضافه کنید تا واقعی شود
ملت روز به روز بیچاره تر میشن و قیمتها مدام داره بالا میرن اون وقت تورم همچنان 8 درصده!!!یه سر به بازار بزنین قیمت میوه.لبنیات.لوازم خانگی.مسکن.ماشین و ... مدام داره بالا میره
تورمی که مردم احساس می کنند تورمی صد درصدی است
تورم دروغ محضه من فقط نان خالی وپنیر پگاه می خورم که انهم گران نشده
والا نرخ واقعی که حدود ۳۶ درصد هست حالا چه جور اینها محاسبه میکنندخدا داند و بس
فقط گروه خدمات را بچسب. هرچيز اساسي كه بوده بيشترين افزايش را داشته . فكر كنم وزن گراني خونه را با لوبيا سبز يكسان حساب كردن كه حدود 14 درصد تورم داشتيم وگرنه همين يك قلم كافيه كه يه خانواده متوسط به فقير تبديل بشه
خودتون این نرخ تورم رو قبول دارین؟
چه کسی اين نرخ تورم را داده است ؟ در حالي كه نرخ تورم بالاي 100 در صد است
تورم تیرماه حداقا ۱۲۰ درصد بوده است . لطفا سری به بازار بزنید و از مردم و کسبهسوال کنید و لطفا روی کاغذ دو دو تا چهارتا نکنید
جمع کنید این آمارهاتون رو.انگار اینا توی یه کشور دیگه هستن و امار کشور سوییس رو دارن به ما میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی