بازدید 5190

بهبود سه رکن اساسی در توسعه پایدار بر اساس مدیریت صحیح امکان پذیر می‌باشد

دکتر امیر رحیمی
کد خبر: ۸۱۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 15 July 2018

توجه به مدیریت صحیح و برنامه ریزی شده با در نظر گرفتن تعادل و پایداری آن بر روی سه رکن اساسی توسعه پایدار که شامل نیروی انسانی، اقتصاد و محیط زیست است، باعث بهبود در توسعه پایدار کشور شده و در این میان تکیه بر منابع عظیم نفتی و غیر نفتی با عنایت به سه رکن مذکور می‌تواند کشور را تقویت و به جایگاه با ارزشی در سطح بین الملل برسانیم.

به گفته دکتر رحیمی اهمیت دادن به نیروی انسانی به عنوان رکن اول در توسعه پایدار نقش چشمگیری را دارد بطوریکه سازمانی قدرتمند با بهره وری بالا زمانی شکل می‌گیرد که نیروی انسانی با کیفیت و توانمند داشته باشد. بنابراین می‌بایست با رعایت اصول ایمنی جهت بالا بردن سطح سلامت افراد، اهمیت به افراد و آموزشهای حین کار و مهیا کردن امکانات و تجهیزات استاندارد، بهره وری را در حوزه منابع انسانی، افزایش دهیم.

این مدرس دانشگاه بیان نمود در مثلث عوامل اساسی موثر بر توسعه پایدار، اقتصاد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زمانی می‌توانیم از معدن به عنوان بزرگترین پتانسیل بالقوه برای رشد اقتصادی در یک بازار رقابتی استفاده و وارد عرصه های جهانی شویم که فناوریهای روز را وارد صنایع معدنی خود نمائیم تا قابلیت رقابت در سطح بین الملل فراهم و با رونق گرفتن صنایع داخلی، بیکاری کاهش و بهره وری افزایش یابد.

دکتر رحیمی افزود توجه به استانداردهای زیست محیطی و مردمی به عنوان رکن سوم با رویکرد به فناوریهای روز و با دیدی آینده نگر نسبت به ذخائر غنی کشور و حیاطی سالم برای خود وآیندگان در کلیه فعالیتهای معدنی اعم از استخراج  فراوری میسر می‌گردد و بدین صورت می‌توان محیط زیست پاک تری را رقم زد و با شعار تولید و توسعه همگام با محیط زیست، قادر به برداشت گام موثری در جهت توسعه پایدار کشور خواهیم بود. به نقل از سازمان صمت بر اساس گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۴، ایران در شاخص محیط زیستی در میان ۱۷۸ کشور جهان، رتبه ۸۳  را داراست که این نشان دهنده فضای بسیار زیاد برای فعالیت های زیست محیطی می باشد.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد به دلیل اینکه شاخص رشد فناوری تاثیر چشمگیری به لحاظ تاثیر گذاری بر سه رکن مذکور دارد می‌توان با بررسی این شاخص جایگاه حدودی خود را در بین کشورهای دیگر تشخیص داد. طبق گزارش سازمان صمت میانگین رتبه چین در بین ۱۴۴ کشور در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، به لحاظ شاخص فناوری ۸۰ و ایران در رتبه ۱۰۵ قرار دارد. اما کشورهایی همچون آلمان و ژاپن به ترتیب در رتبه های ۱۳ و ۲۱ قرار دارند. این آمارها نشان می دهند کشورهای پیشرفته صنعتی در جایگاه برتری نسبت به کشورهای تازه صنعتی شده قرار دارند.

وی ادامه داد در نهایت با نگرشی هوشمندانه و با رویکرد به تکنولوژیهای روز می‌توان در حوزه های محیط زیست، اقتصاد و نیروی انسانی به لحاظ افزایش ایمنی نیروی انسانی، کاهش قیمت تمام شده محصولات و محیط زیستی پاک، گام بلندی در جهت رشد اقتصادی برداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی