بازدید 5192
۳

نگاه جامعه به قربانی تجاوز اصلاح شود

اگر در حادثه ایرانشهر، همان یکی دو مورد اولیه اطلاع داده بودند، اتفاقات بعدی رخ نمی‌داد. آن‌هم در شهری مانند ایرانشهر که عموم مردم ساکن در آن افراد مومن، متدین و متعهدی هستند، بروز این اتفاق بسیار عجیب و تاسف آور است.
کد خبر: ۸۰۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 18 June 2018

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس طی یادداشتی که در شماره امروز قانون چاپ شده است نوشت: بحث فرهنگ‌سازی میان خانواده در مواجهه با مواردی که منجر به تجاوز به عنف می‌شود بسیار مهم است. عموم مردم کشور ما شهروندانی فرهنگی، مذهبی و متعصب هستند که موضوعاتی همچون تجاوز برای‌شان غیرقابل پذیرش و باور است. به همین دلیل در مواردی که برای خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، عمدتا شاهد سرپوش و سکوت در برابر اتفاق روی داده هستیم و در اتفاق عجیبی که در ایرانشهر افتاده است نیز این موضوع به چشم می‌خورد. چنانچه از تعداد افرادی که ادعا شده به آن‌ها تجاوز شده است، تعداد کمی اطلاع داده اند و مابقی به دلایل مختلف سعی کرده اند کسی متوجه قضیه نشود. این موضوع ریشه‌ای عمیق در فرهنگ و سنت مردم ما دارد که لازم است فرهنگ سازی لازم در این باره صورت گیرد چراکه اگر در حادثه ایرانشهر، اگر همان یکی دو مورد اولیه اطلاع داده بودند، اتفاقات بعدی رخ نمی‌داد. آن‌هم در شهری مانند ایرانشهر که عموم مردم ساکن در آن افراد مومن، متدین و متعهدی هستند، بروز این اتفاق بسیار عجیب و تاسف آور است.

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز دوشنبه ۲۸ خرداد :

لازم است خانواده‌ها آموزش‌های لازم را ببینند و دولتمردان نیز در این باره وظایف خود را به درستی انجام دهند. معتقدم باید نگاه بسیاری از شهروندان به این موضوع تغییر کند و بپذیرند که تجاوز، یک اتفاق است و هم به موقع به دستگاه‌های مسئول اطلاع دهند و هم فرد مورد تجاوز را بپذیرند. مواردی را در گذشته شاهد بوده ایم که خانمی متاهل، مورد رفتار غیر اخلاقی و تجاوز افرادی جوان قرار گرفته، اما بعد از آنکه به خانواده بازگشته، همسرش او را طلاق داده است! این نشان می‌دهد که کار فرهنگی و اطلاع رسانی لازم در این باره صورت نگرفته است. از طرفی با توجه به باور‌های فرهنگی و سنتی میان مردم ما، عموما وقتی خانواده‌ها متوجه می‌شوند، دختری مورد تجاوز قرار گرفته به دیده بد به او نگاه کرده طوری که او هیچ وقت نمی‌تواند ازدواج کند، همین امر باعث می‌شود وقتی در خانواده‌ای دختری مورد تجاوز قرار می‌گیرد، اعضای خانواده بیشتر به سمت سکوت و پنهان کاری تمایل دارند تا آینده دخترشان به خطر نیفتد! یکی از زمینه‌هایی که در افزایش موارد مربوط به تجاوز در جامعه موثر است، بحث افزایش سن ازدواج است که موجب می‌شود فرد جوان برای نیاز خود دست به اعمال شومی بزند. اکنون شرایط به گونه‌ای است که اخبار مربوط به تجاوز بیشتر شده است که نشان از افزایش مشکلات جوانان در موضوع ازدواج دارد. از طرفی، توسعه استفاده از شبکه‌های اجتماعی میان جوانان و نظارت ضعیف دستگاه‌ها بر این شبکه‌ها نیز باعث شده تا موارد مربوط به تجاوز زیاد شود. در همین حادثه اخیر مدرسه معین تهران نیز موضوع شبکه‌های اجتماعی در اثرگذاری بر جوانان مشهود بود و بی بندوباری موجود در شبکه‌های اجتماعی بر روی جوانی که نمی‌تواند ازدواج کند تاثیر می‌گذارد. واقعا نمی‌دانم چرا دولتمردان ما هنوز نتوانسته اند در حوزه شبکه‌های اجتماعی به راهکاری اثر گذار برای نظارت و کنترل بیشتر برسند و این در حالی است که در بسیاری از کشور‌های دنیا در این باره تصمیم گیری و اقدام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
یاد سریال قیصر بخیر
انگار که راه کارها داره برمیگرده به قدیم
بنظرم نماینده بزرگوار و مسیولین باید قانونی بگذارند و روشی در پیش گیرند که کسی تجاوز به ذهنش خطور هم نکند. نه که متجاوز را آزاد بذاریم و از مردم بخواهیم نگاهشان را اصلاح کنند!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی در جامعه اسلامی تجاوز انقدر زیاد شده که مردم به دیده عادی میبایست به ان بنگرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی