بازدید 16915
آغاز برخورد با دلالان و محتکران و باز شدن درب انبارها برای مهار گرانی؛

«قطار گرانی» بالاخره به محله مسئولان هم رسید!

معلوم است که این مسأله بسیار جدی است و حتما در دولت بحث هایی پیرامون آن شده که رئیس دفتر رئیس جمهور از آن سخن می گویند. کارشناسان هم بر این عقیده اند که کم نیستند، بخش هایی که ارز 4200 تومانی دریافت می کنند و در موعد فروش، اجناس خود را با نرخ دلار آزاد محاسبه کرده و در اختیار مردم قرار می دهند. این موضوع یک تخلف آشکار و جدی است که باید با عاملان آن برخورد جدی شود.
کد خبر: ۸۰۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 16 June 2018

مثل اینکه بالاخره قطار گرانی ها به محله های مسئولان هم رسیده است، چون از هفته گذشته، علاوه بر اظهار نظر صریح آنان پیرامون گرانی در بازارهای مختلف، اقداماتی هم برای مهار و مقابله با گرانی آغاز شده که ای کاش چنین کارهایی سه ماه پیش انجام می شد تا وضعیت اقتصادی در مرحله بحران و هشدار قرار نمی گرفت؛ البته اگر مدیریت درستی بر بازار صورت بگیرد، می توان بسیاری از مشکلات و معضلاتی که مردم به واسطه افزایش قیمت ها درگیر آن شده اند را حداقل تا حدود زیادی برطرف کرد.

به گزارش «تابناک»؛ چهارشنبه هفته گذشته بود که دولت تصمیماتی برای رفع مشکلات اقتصادی و تنظیم وضعیت بازارهای مختلف گرفت. «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور از دستور «حسن روحانی» رئیس جمهور برای عرضه سریع اجناس داخل انبارها به مردم برای مهار گرانی های اخیر خبر داد و اعلام کرد، دوشنبه هفته آینده، قوه مجریه نشسی با حضور رئیس جمهور درباره گرانی ها برگزار می کند.

واعظی که در حاشیه نشست هیأت دولت سخن می گفت، با بیان این که مهم ترین بحث دولت در جلسه چهارشنبه هفته گذشته، رسیدگی به وضعیت اقتصادی و موضوع «گرانی» بوده است، اظهارکرد: شاهد این هستیم، بخش‌‌‌هایی که ارز 4200 تومانی می‌‌گیرند، محاسباتی برای فروش با ارز بالاتر انجام می‌‌دهند. این سخن یعنی برخی بخش های اقتصادی دولتی، خصوصی و خصولتی، ارز را به نرخ دولتی دریافت می کنند و موعد فروش که می رسد، اجناس تولیدی خود را با نرخ دلار آزاد محاسبه کرده و به مشتریان به فروش می رسانند. ارز 4200 می گیرند و با قیمت آزاد به مردم می‌فروشند. معلوم است که این مسأله بسیار جدی است و حتما در دولت بحث هایی پیرامون آن شده که رئیس دفتر رئیس جمهور از آن سخن می گویند.

کارشناسان هم بر این باورند کم نیستند بخش هایی که ارز 4200 تومانی دریافت می کنند و در موعد فروش، اجناس خود را با نرخ دلار آزاد محاسبه کرده و در اختیار مردم قرار می دهند. این موضوع یک تخلف آشکار و جدی است که باید با عاملان آن برخورد جدی شود. علاوه بر برخورد و معرفی بخش هایی که چنین اقداماتی می کنند و باعث ایجاد بحران در فضای اقتصادی کشور می شوند، باید حتما سودهایی که ناروا و از طریق گران فروشی به جیب آنها سرازیر شده، به حساب بیت المال بازگرداند؛ هرچند در مورد خساراتی که بر بازارهای اقتصادی از این طریق وارد شده، نمی توان کار خاصی کرد.

واعظی همچنین به نگرانی روحانی در قبال موضوع گرانی ها اشاره کرده و گفته است: «رئیس جمهور بر این مسأله تأکید کردند و دستور دادند، برای مهار گرانی همه دستگاه‌های ذی ربط ورود کنند و اجناس داخل انبارها به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد. رئیس جمهور بر این مسأله تأکید و همه وزیران و دستگاه ها را مسئول کردند و قرار شد، روز دوشنبه هفته آینده ایشان جلسه ای برای تصمیم گیری نهایی داشته باشند.»

وی با اشاره به گرانی خودرو اظهار کرد: بحث خودرو نیز در نشست هیأت دولت مطرح و گفته شد، خودروسازان با همان قیمتی که مصوب شده، خودرو را در اختیار مردم قرار بدهند. گویا تخلفات خودروسازان و اقدامات آنها برای گران شدن خودرو آنقدر زیاد بوده و بازار را تحت تأثیر قرار داده است که دولت به آن ورود می کند و حجت الاسلام «سید احمد علم الهدی» امام جمعه مشهد نیز از آن گله می کند.

ورود مجلس به موضوع گرانی‌ها

گویا بالاخره قرار است مجلس نیز به موضوع گرانی ها ورود کرده و در این خصوص جلسه ای برگزار کند. «علی لاریجانی» در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس پیرامون مشکلاتی که برای مردم از ناحیه افزایش قیمت ها و گران شدن محصولات ایجاد شده، از بررسی این موضوع طی هفته آتی سخن گفته است.

لاریجانی عنوان کرده است: «مساله گرانی ها در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته و مقرر شده که هفته آتی جلسه ای در این خصوص برگزار شود.» پیشتر برخی نمایندگان نیز در تذکراتی، خواستار برگزاری جلسات علنی یا غیر علنی به منظور بررسی چرایی گرانی ها اخیر به ویژه گرانی خودرو شده بود.»

به هر حال مجلس هم پس از گذشت سه ماه از مشکلات اقتصادی که در جامعه ایجاد شده، گویا به این موضوع ورود کرده است. البته مجلسی ها باید به این مسأله واقف باشند که در تصمیم گیری ها، قانون گذاری ها و سیاست گذاری ها بیشتر باید مفرهای قانونی که سوء استفاده کنندگان و دلالان برای به هم ریختن وضعیت بازار از آن بهره می برند را مسدود کند و با قانون گذاری شفاف پیرامون این مسائل به بهتر مدیریت شدن وضعیت اقتصادی کشور کمک کند، وگرنه اگر قرار به دستوری کردن اقتصاد باشد و صرفا قانون گذاری بر قوانین قبلی صورت دهند، اینگونه مسائل راه به جایی نخواهد برد.

انتقاد دادستان تهران از دستگاه‌های ناظر بر بازار

در همین حال، «عباس جفری دولت آبادی» دادستان عمومی و انقلاب تهران با انتقاد شدید از مسئولان گفت: استاندارد، تعزیرات، اتحادیه ها و وزارت صنعت و ده ها دستگاه دیگر وجود دارند، اما چرا باید شاهد این همه گرانی باشیم؟

وی افزود: اگر سازمان ها و دستگاه ها به وظایف خود عمل می کردند، اکنون شاهد این همه نابسامانی در بهداشت، گرانی، تغییر روزانه قیمت ها و احتکار نبودیم. دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: آیا مردم واقعا مستحق این همه گرانی در حوزه ارز، سکه و خودرو هستند؟ الان فریاد مردم از گرانی ها، چندنرخی بودن و عرضه کالاهای معیوب به آسمان رسیده است. متأسفانه حال و روز اقتصادی کشور، چند ماهی است که اصلا خوب نیست و مردم از این ناحیه تحت شدیدترین فشارها هستند؛ موضوعی که رهبر انقلاب آن را تلاش و برنامه ریزی برای خسته و نا امید کردن مردم خواندند و تأکید کردند، با مبارزه با مفاسد باید جلوی چنین نوسانات اقتصادی گرفته شود؛ موضوعی که برخورد با دلالان، سوء استفاده گران و فرصت طلبان در هر صنف و جایگاهی را اجتناب ناپذیر می کند.

حالا که قطار گرانی به محله های مسئولان هم رسیده و آنها نیز عزم خود را برای رفع مشکلات اقتصادی جزم کرده اند، بهتر است یک هماهنگی جدی بین سه قوه در این رابطه باشد و اقدامات هماهنگی برای عبور از این شرایط در نظر گرفته شود. قطعا اولویت اصلی باید برخورد جدی با احتکار کنندگان، دلالان و سوءاستفاده کنندگان باشد، چون بخش زیادی از مشکلات اقتصادی این روزها به واسطه اقدامات این افراد و این کارخانه ها ایجاد شده و کشور را از این ناحیه در تنگنا قرار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰۸
خسته نباشید.

نوش دارو پس از مرگ ملت !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
من به نمایندگی از ملت ار مسولین عذر خواهی می کنم.در این تابستان گرم خاطر آقای ریئس جمهور مکدر شده.

بعضیها دلار را 4200 گرفتن جنس وارد کردن حالا با دلار 8000 تومن می فروشن.
خسته نباشی اسحاق با این دلارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
همش نمایشی هست برای آرام کردن اوضاع. وقتی خودشون از این اوضاع در جهت رفع کسر بودجه بهره میبرند برای چی بیان کنترلش کنن؟؟؟
علی
| Germany |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
امروز رفتم یک شامپو بگیریم هفته قبل قیمتش 14500 تومان بود الان همون شامپو 22000 هزار تومان و تازه این شامپو تولید داخل هست.به خدا هیچ حساب کتابی نیست هر کس هر جنسی رو هر چی دلش بخواد میفروشه هیچ نظارتی نیست.تو رو به اون خدایی که میپرستین تحمل این گرانی را نداریم.یک کاربکیند .خیلی از افراد خاص اجناس رو با دلار ازاد و خیلی گرانتر دارن به مردم عرضه میکنند.از تابناک خواهش میکنم نظر رو پخش کنند
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
فقط روحانی باید استفا بده تا شاید یه فرد دلسوز دیگه بیاد سرکار تا شاید به اندازه سر سوزن به ملت دل بسوزونه.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
آقا بی خیال گرونی مگه چیزی گرون شده که ناراحتی می کنید رفع حسرو و ربنای شجریانو و رفتن خانوما به ورزشگاهو عشقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
کسر بودجه ای در کار نیست الآن درآمد سالیانه ما سه برابر عربستان است ولی این دولت در 5 سال به اندازه بودجه 4 سال پول چاپ کرده و قرض های فاینناس هم به اندازه بودجه 2 سال به حساب دولت آینده ایجاد کرده و مابقی را هم با نهایت ساده لوحی بعضی ها حساب کنید تا ببینید این گروه خاص باخودشان و مردم چند چند هستند؟؟؟
با درآمدی که بیشتر مسئولان دارند هیچ اتفاقی برای آنان نخواهد افتاد.

مردم را بدبخت کرده تیم اقتصادی دولت و دروغ و آمارهای دروغین مسئولان.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
دولتی که تدارکچی،آبدارچی است میتواند فقط پول چاپ کند و به مردم بدهد.
نتیجه هم دست بردن در جیب مردم است .
مشکل به این سادگی حل شدنی نیست .
همیشه مردم اولین قربانی و سپس مسئولان قربانیان بعدی هستند البته مسئولانی که مثل مردم زندگی میکنند و حقوق نجومی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
آیا شما مسئولی که مثل مردم زندگی بکنه و حقوق معمولی بگیره سراغ داری؟؟خیلی خیلی بعیده.
من به نمایندگی از مردم کشورم به همه مسئولان میگویم نترسید اینا همش حبابه !!!
پاسخ ها
تی ام
| Netherlands |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
امید وارم تو همین حباب غرق شن
آثار کف و صابون به محله مسئولان هم رسید .
این افزایش قیمت ها آن هم در یک دوره کوتاه نتیجه خرید مردم عادی با چند سکه و دلار نیست بلکه افرادی که شناسایی آنها برای دولت سخت نیست با وارد کردن مبالغ کلان به این بازار ها باعث این بدبختی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
دلواپسان !
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
آره داداش,همونایی که میلیاردی سکه پیش خرید میکنن یا خودرو انبار میکنن,وقتی خودمون به هموطنامون که اکثرا تحت فشار گرونی هستند رحم نمیکنیم چه انتظاری از اجنبی ها
بحث ارز و گرونی اجناس وارداتی به کنار,اجناسی که تو کشور تولید میشه و جزو صادرات ماست چرا باید اینقدر سرسام آور گرون بشه,مثلا پسته چهل هزار
تومنی شده هشتاد هزار
اینکه ما ایرانیا مصالح شخصیمون رو به مصالح ملی ترجیح میدیم بسیار زجر آوره و دودش توی چشم همه ما میره چه فقیر و چه غنی
علی
| Germany |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
این افراد و افرادی که دلار سکه خریدند خاین به کشور هستند همه این افراد رو به مردم معرفی کنید و دلارهاشون رو بگیرین و به بازار تزریق کنید و این ها رو جریمه کنید.چرا باید تو اوضاع سخت این افراد چنین کاری بکنند
به ما که رسید مسئولان سوار قطار شدن !!

مگه غیر از هواپیما از وسایل نقلیه دیگری هم استفاده میکردند ؟؟؟
دوستان یک سری به بازار کامپیوتر و قطعات بیندازند همه چیز با دلار 8000 تومان حساب میشه از هارد گرفته تا لپ تاپ و موبایل و نمونه ایرانی هم وجود نداره از طرفی وسیله روزمره هست ، یا دولت واردات این قطعات را فراموش کرده یا تاجرانی دارند از این مسئله سود میبرند و بعد از آن برید سراغ قهون و نسکافه وارداتی که همه با دلار 8500 حساب میشوند و بعد از از آن سراغ کالاهای داخلی که ربطی به دلار ندارند اما به بهونه دلار قیمتشون 2 برابر شده مثل انواع بیسکویت و کیک در ضمت یک سری هم به سایت های خرید اینترنتی بزنید متوجه میشوید که در آنها دلار چند حساب میشه این را گفتم شاید توی این گرما نتوانید بروید سراغ بازار مگر گرانی به محله خودتان بیاید تا صدایتان در بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
چاره چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
عمق فاجعه را زمانی میبینید که مسافرتی به کشورهای دیگر داشته باشید.
ارزش ریال ایران برای مسافران خارج از کشور نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد سقوط داشته. !!
جه عجله ايه ،جلسه رو يه ماه ديكه بركزار كنيد
خيلي خشنيد به خدا
ما که از همان اول این پیش یینی را کرده بودم و قدم های لازم را برای محافظت از مال خود برداشته ایم از وقتی مسولان با تفکر اقتصاد دستوری و متمرکز و سیاست دخالت در کشور های دیگر این سیاست ها را پیاده کردند ما میدانسیم چه اتفاقی در حال روی دادن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
لابد الان خودت رو زرنگ فرض میکنی,همین قدمهای جنابعالی و امثال شما به همراه بی خیالی و ناتوانی مسِولین به قیمت نابودی اقتصاد و سرمایه این مملکت تمام خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
خدا از امثال تو نگزره که همپیمان شدید با سیاستهای نادرست مسئولان
در نهایت چندتا بیانه داده میشه که باید چنین شود و چنان .
کو اقدام عملی ؟
عجب مسیولین خوابی
هیچ اتفاقی نمی افتد مثل گذشته همه ما ملت شهیدپرور در خریدن اجناس گرانتر مسابقه می گذاریم!!!!
خلایق هرچه لایق....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
عجب وضعی گرفتار شدیم
مردم فرصت طلب
مسیولین بی خیال
دشمنان بی وجدان
و....
احتمالا اقلام پنج درصدی ارزان بشه و تیتر بشه تا ملت شاد و شنگول شن.....!
تابناک جان خواهش میکنم منعکس کن.
هرچند بحث احتکار و فرهنگ غلط مردم برای خرید جنس گران شده در بروز این وضعیت بحرانی قابل بحث است، ولی بدون شک نمی توان از نقش تصمیمات مخرب بانک مرکزی و دولت هم گذشت.
در بحث سکه شاهد بودیم که بانک مرکزی بجای عرضه تدریجی سکه به بازار و کنترل آن، اقدام به پیش فروش بی ضابطه و نامحدود سکه کرد که باعث افتادن سکه یکسال آینده بازار به دست یک عده خاص شد بطوریکه حتی یک نفر تا 25 هزار سکه پیش خرید کرده است. مشخص است که این افراد پس از دریافت سکه ها هم از عرضه آن به بازار خودداری خواهند کرد و با توجه به کمبود عرضه، قیمت ها بیشتر و بیشتر بالا خواهد رفت. در این شرایط سوال اینجاست که آیا واقعا نهادهای دیگر بخصوص مجلسی ها چنین حرکت اشتباه و به زعم بنده خیانت گونه تصمیم گیران بانک مرکزی را متوجه نشدند؟!! اگر فهمیدند و کاری نکردند که آنها هم خیانت کرده اند و اگر نفهمیدند که وای بر ما!!

در بحث دلار هم باید از یکسال پیش که فضا آرام تر بود بدون این بگیر و ببندها و از کار انداختن بازار و صرافی ها یکسان سازی ارز انجام میشد. آمدند با یک تصمیم احساسی و بدون هیچگونه کارشناسی نرخ 4200 را اعلام کردند و گفتند همه نیاز ها را پوشش میدیم، ولی در عمل 60 تا 70 درصد نیاز ها را بیشتر نپوشاندند و الباقی نیازها سر از بازار سیاه و دلالان منفعت طلب درآورد و دولت هم چشم خود را بر آن بست و به نوعی سر خود را زیر برف فرو برد. ضمن آنکه فراموش کردند که کشور با یک حجم وحشتناک نقدینگی و سرمایه سرگردان مواجه است و در برابر این رفتارهای دستوری واکنش شدیدتری نشان میدهد. در این زمینه هم کم کاری و بی عرضگی تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی در عدم پیش بینی این وضعیت کاملا مشهود است که باید جوابگوی این تصمیمات اشتباه و فاجعه آمیز خود باشند.

بنده به عنوان فردی که به این دولت رای داده ام از شخص رییس جمهور درخواست پاسخگویی و حرکت عملی دولت در جبران این تصمیمات و اشتباهات بجای شعار دهی بی خاصیت را دارم.بنظر من جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است. اصرار به حفظ وضعیت فعلی ارزی و سرگردان کردن نیاز مردم در بازار سیاه و دلالان که پایه محاسبه ای همه اجناس از جمله خودرو و مسکن شده است کشور را به سمت خطرناکی سوق می دهد.
بزرگترین محتکران دو خودروساز بزرگ هستن و علی رغم حمایتهایی که همیشه ازشان و از خودروهای افتضاحشان میشه ولی در هنگام سختیها به مردم از پشت خنجر میزنن و رو به احتکار و گران کردن میارن.
برید بابا الکی سر مردم شیره نمالید کدوم قطار کدوم نظارت کدوم مهار وضع روز به روز بدتر میشه خداشاهده الان وضع افغانستان وعراق جنگ زده به مراتب به مراتب بهتراز ایرانه
تمام گرانیها با مصوبه مشکوک وزارت صنعت در مورد لغو ثبت سفارش خودرو شروع شد. که بعدش هم با بالا بردن تعرفه واردات ادامه پیدا کرد و موجب گرانی تمام اجناس شد.
دیگه بر همه ما واضح است که مشکلات ما در سیاست خارجیه ماست.منظورم وزارت خارجه نیست که نهایت یک پنجم قضیه دستشه ..الان اکثریت مردم این حرف رو قبول دارن و سوال ما این است که امنیت چی تعریف میشه ؟ بحران خودساخته رو تا حدی کنترل کنی بعد داحل کشور هیچ امنیت مالی اجتماعی و امید به زندگی نباشه ؟ البته بله برای پنج درصد جامعه امید هست خیلیم هست رفاه و درامدی که بعضی در ایران دارند هیچی جای دنیا نیست .ولی اینکه یک عده راضی و اماده برای جلوی دوربین ها باشن کافیه واقعا ؟ عدالت اینه ؟ تمام شکم سیر ها و خیال راحت ها دم از ایستادگی و نترسی و مقاومت میزنن و از حال بقیه خبر ندارن (که بنده مطمئن هستم دارن و خودشون رو میزنن به ندونستن و نسخه اشکنه و طاقت و صبر میپیچن برای بقیه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
احسنت به این نوشته که حرف مردم رو نوشتی
با سلام
به نظرم دولت بجای نظارت و پلیس بازی بازار آزاد رو یه بررسی بکنه قیمت هر کالا رو تو بازار محاسبه بکنه ببینه دلار رو چند حساب کردن، بعد با همون قیمت به تولید کننده اون کالا دلار بدن!
مثلا برای واردات گوشی موبایل باید دلار رو ۷۵۰۰ تومن بدن چون یه گوشی ۱۰۰۰ دلاری رو بیش از هشت میلیون میفروشن
مطمئنا با خالی شدن انبارها و عدم جایگزینی کالاها با قیمت قبلی ،فقط زمان گران تر شدن را عقب می اندازند ولی سونامی افزایش قیمتها را شدیدتر میکنند
این موج گرانی برای عبرت باید در تاریخ ثبت شود.انصافا موجی گرانی ناشی از مدیریت محمود به حد3ماهه نخست97نبود
کشوری که دروغ و دروغگویی توش نهادینه میشه دیگه کارش تمومه‌‌.

زشتی دروغ به اندازه‌ای است که ملائکه الهی به شدّت از آن متنفر بوده و دروغگو را مورد لعن و نفرین خود قرار داده‌اند، در روایتی رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در این باره به زیبایی می‌فرمایند: «إنّ المؤمن اذا کذب به غیر عذر لعنه سبعون الف ملک و خرج من قلبه نتن حتی یبلغ العرش و کتب الله علیه تلک الکذبة سبعین زنیة أهونها کمن زنی بِاُمّه»

مؤمن هرگاه بدون عذر دروغی بگوید، هفتاد هزار فرشته او را لعنت می‌کنند و بوی گندی از قلبش خارج می‌شود که تا به عرش می‌رسد، و خداوند به سبب این دروغ، گناه هفتاد زنا که کم‌ترین آن زنای با مادر است در پرونده‌ی اعمالش می‌نویسد.
خیلی جالبه .خودشون وارد میکنند.خودشون انبار میکنند خودشون گرون میکنند خودشون هم اعتراض میکنند.فکر نمیکنند این نمایشها دیگر نه طرفدار داره نه جذابیت .چون مردم میدونند تجارت در ایران فقط توسط دولتیها انجام میشه .بد نیست چند وقت یک بار بیاین بین مردم ببینین مردم در مورد شما چی فکر میککند.
معلم به شاگردش گفت دو دو تا چند تا میشه؟ شاگردش گفت بیست و دو تا !
معلم گفت دو دو تا میشه چهار تا ، اگه خودشو بکشه ، میشه پنج تا !
این مسولین اول بچه‌ها شون خارج زندگی میکردند الان یقین دارم خودشون هم خارج زندگی میکنند والا این گرانی پدر همه رو در آورده .
گرانی حباب حباب اب از اب تکان نمی خورد
اگه قیمتها پایین بیاد یعنی معجزه...مثلا خودرو حداقل برگرده به قیمت قبلیش؟ احتمالا تو خواب این قضیه رخ میده...
گرانی مهم نیست ، فقط دولت دستور دهد نانواها نان را با ذره بین به مشتری بفروشند!
مسولین فعلا از بیت المال ارتزاق وعشق وحال می کنند. ومی گویند اوضاع اقتصادی خوب است. و فکر میکنند مردم هم همانند آقایان شاهانه زندگی می کنند. نخیر اینطور نیست و اینطور هم نخواهد ماند
بی تدبیری دولت و همه تلاش های تندرو ها برای زمین زدن روحانی ، یعنی بدبختی مردم .
باید مشخص کنن که این طرح ریجستری موبایل چه برسر بازارش اورد؟!
الان بعضی شرکت ها دلار دولتی میگیرن اما موقع فروش نرخ دلار ازاد حساب میکنن
گوشی یک میلیون تومنی جهش 500 هزار تومنی داشته
گوشی های 3میلیونی در حد 2-3 میلیون افزایش قیمت داشتن!!
خود دولت ارزش پول ملی را با افزایش قیمت دلار و طلا 70 درصدکاهش داده حالا می خواهد با عوامفریبی بازار را کنترل کند
اگر مسئولی بتواند یک ماه آینده مسئولیتش را پیش بینی کند هرگز به او پست مدیریت نخواهد داد . ظاهرا به نحوی مدیریت کشور در اختیار کسانی است که وقتی صبح سرکار می آیند می پرسند چه خبر ؟ کی به کیه؟ حالا چی کار کنیم ؟ بعد یک تصمیمی می گیرند که نهایتا تا آخر همان روز جواب بدهد و دوباره فردا صبح بیایند ببینند چه خبر است .
مسئولین از بعضی نهادها یاد بگیرن که برای کنترل گرانی 130 هزار دستگاه سانتافه رو با قیمت 450 ملیون به مردم عرضه کردن تا قیمت پایین بیاد
یعنی دلار میدادند و بعدش نظارت نداشتند که طرف با دلارها چه کار کرده ؟اوایل انقلاب هم همین بود به برخی دلار دولتی میدادند طرف کارخونه میزد و لی جنسش رو ازاد میفروخت به همین راحتی عده ای سرمایه مفت پیدا میکردند زمین برای کارخانه میگرفتند سوله میزدند و بعدش میفروختند تا همین چند وقت پیش هم وامهای میلیاردی بانکها به بعضی افراد بدون گرفتن وثیقه صورت میگرفت یعنی طرف یک شبه صاحب سرمایه هنگفتی میشد و باهاش مسکن خودرو و چیزای دیگه معامله میکرد و کلی سود میکرد یعنی یه بچه هم میفهمه اینکارها اشتباه هست ولی حکومت هنوز نفهمیده یا نمیخواهد بفهمد همان شبکه مافیایی در کار هست دیگه.
عده ای فرصت طلب و منفعت طلب که هیچ بوعی وطن پزستی نبرده اند با استفاده از رانت های دولتی و قدرت های مافیایی سعی در نا امید کردن مردم دارند و سو مدیریت ها هم به این مسئله دامن زده،وقتی ما همه مغز ها رو از کشور فراری میدیم دیگه نباید شاهد مدیریت علمی و حساب شده باشیم
هیچکدوم از این مقامات دنبال کاهش قیمتها نیستن و با دلال ها و واسطه ها و بازاریهایی دستشون توی یک کاسه هست و توی این چند ساله هر چند وقت یک بار به بهانه جلوگیری از افزایش قیمتها در قضیه ورود میکنن نه به منظور جلوگیری از افزایش قیمتها بلکه به منظور تثبیت قیمتهای جدید اگه راست میگن قیمتها رو به قیمت یکسال قبل برگردونن و مفسدان اقتصادی رو که از دوش این ملت سواری میکشن اعدام کنن و با روح و روان ملت بازی نکنن . و مکرو و مکرالله ، والله خیرالماکرین .
خودتونو خسته نکنید جنگ داخلی در پیشه.
باسلام
توجه کنید برای یک برد در مقابل فوتبال مراکش مسولین چه کردند همه وهمه پیغام دادند وتبریک گفتند اما
بری گرنی چه چه کردند وچه میکنند هنوز نه ارزی برای واردات داده شده بله ثبت سفارش می شود مجوز واردات داده میشود اما ارزش را ازکجا بگیرد وچطور عمل کند را اعلام نکرده اند اگر این روش ادامه پیدا کند خدا می داند چه خواهد شد
وزیری نالایق مثل کرباسیان .
باورکنیداینها از جامعه دورند. این چه برنامه ای بود که به یک باره سود سپرده ها را از 22 به 15 رساند و بازارهای موازی غول نقدینگی را پذیرا شدند. وااای بر تو کرباسیان یک قاعده واضح را هم رعایت نکردی.
سایت

حامی ثروتمندان

سیاست زده ...دروغگو
کرمان موتور خودرو النترا مونتاژ داخل را با قیمت قطعی در بهمن ماه فروخته و 70 میایون گرفته ، اکنون در زمان تحویل به بهانه تحریم دبه می کنه و میخاد بجاش خودرو چینی به قیمت امروز تحویل بده و شنیده ها حاکی است که الان انبارهای شرکت پر از النترا است و احتکار کرده است.و میخاد از این طریق خریداران را منصرف کنه و ماشینها را از طروق دیگر در بازار به قیمت روز میفروشه.دولت ،دستگاههای نظارتی و دادستانی باید ورود پیدا کنه و اجازه نده کاسبان تحریم دوباره مردم را نا امید ،خسته و بی اعتماد بکنند.
پاسخ ها
ساده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
ساده اي برادر كاسب تحريم كدومه
الان كرمان موتور مال كيه؟وابسته به كجاست؟آدم عادي كه نميتونه خودرو تو اين سطح وارد كنه آخه....
بنده توهین نمی کنم ولی وقتی یک سری بر پیکره دولت استیلا یافته وحقوق نجومی بر اساس تبصره میگیرند که ملت از ان تبصره ها محروم ومعاف هستندنباید به انتظار معجزه بود بلکه آینده سیاهی با این کوچک مردها در انتظار کشور وملت خواهد بود.
سالهاست قطارگرانی ،تورم،بیکاری،فقرو...به محله مسئولان رسیده است اما بقول معروف سواره کی خبرداره ازحال پیاده .متاسفانه مسئولان ازنجابت مردم سواستفاده میکنند
مشکل همینه دیگه! از بس که این دولت چابک و پر کاره، تا بخواد بجنبه و بررسی کنه که ببینه چی شده و چیکار بايد کرد، خودش چند ماه طول میکشه. تازه وقتی بخواد اون تصميمات رو اجرا کنه چند ماه دیگه طول میکشه!! (البته با فرض خوشبینانه)
البته نتیجه هم مشخصه دیگه!!
تاریخچه بازار و اقتصاد ایران در چهل سال گذشته موید این نکته است که چیزی که به هر صورتی حالا چه قانونی و مصوب و چه تورمی و حبابی بالا رفت دیگه پایین بیا نیست دولت هم مردم را جگر فرض کرده. حالا که همه چی افسار گسیخته و انفجاری بالا رفته یادشون آمده و همین بالا رفتن ها را میخواهند تثبیت کنند یعنی چی یعنی همین قدر بماند. بعنوان یک ایرانی و در جواب آن عده قلیل و در اقلیت محض که میگن مردم ما نشاط دارند حرفهای آقای عباس عبدی را تایید میکنم و صادقانه میگم که ما بریدیم دیگه. ما دیگه به هر اتفاقی میخواد بیفته تجزیه سرزمین باشه جنگ باشه تحریم باشه قانع و راضی هستیم و برامون فرقی نمیکنه دولت خارجی و وحشی بیاید یا همین نظام بی خیال نسبت به مردمش باشه. فعلا مردم کشورهای دیگه مهمتر هستند.
دولت قادر نیست برای تمام کالاها دلار 4200 پرداخت کند بهتر است فقط به کالاهای اساسی و دارو اختصاص پیدا کند و بیت المال به حراج گذاشته نشود و ثروتهای نجومی به جیب عده ای خاص ریخته نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
بهتر نيست به جاي اين كارا ريشه رو درست كنيم ما هم مثل بقيه 172 تا كشور جهان تو صلح و آرامش كنار بقيه زندگي كنيم
چین کشوری است که با تمام توان تلاش میکند ارزش پول ملی خود را به صورت مصنوعی پایین نگه دارد که واردات دشوار گردد ما هم با تمام توان تلاش میکنیم که ارزش پول ملی را به صورت مصنوعی بالا نگه داریم که واردات اسان شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
عزيزم ميشه ول سوادتون رو ببريد بالا بعد
اولا چين نرخ ارزش رو پايين نگه ميداره كه مزيت صادراتي ايجاد كنه نه جلوي واردات رو بگيره
دوما بياي پايين رو معني كنيم نرخ برابري يوان با دلار رو اگه ما هم داشتيم خوب بود هر دلار به يوان 6.3 ولي هر دلار به ريال 7500 ميدوني اين يعني چي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مشكل مملكت ما همين شما ها هستيد كه بدون دونستن چيزي ميشن كارشناس تمام عيار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
الان 70 تومان شده 4200 و در بازار آزاد 8000 بالا نگه داشتن هست از نظر شما ؟
دولتي ها و مسئولين حال ندارن كار كنن، رئيس تعزيرات ميگه اگه به ما شكايتي بشه پيگيري ميكنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
آخه روزه بودن بعدش هم فوتبال میبینند و هوا هم گرم شده
تابی من امروز توی جاده بودم بسمت تهران.
تعداد خیلی زیادی کامیون حامل اتومبیل بسمت شهرستانها میرفتن.
امیدوارم واقعا دولت بتونه کنترل کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
داشتن ماشین ها را از انبار تهران خالی میکردند تا به بقیه بگویند پر بودن انبار یک شایعه هست
دلار ۴۲۰۰ برای یک سری ها یعنی فسادددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
کیه که بفهمه
اقا من خودم وارد کننده ام .هیچ دلار۴۲۰۰ وجود نداره اگر هم هست فقط مال نور چشمیهاست .تمام گرانیها زیر سر دولت و همه اینها فقط برای سردرگم کردن مردم و باعث بدبینی مردم نسبت به کاسبها و وارد کنندگان شده.خود من در حال ورشکستگی هستم جنس اوردم بادلار ۳۷۰۰ فروختم حالا دلار شده ۲ برابر تا چکهام نقد بشه زمان خورد و دلار ۲برابر شد حالا باید ۷۲۰۰ پرداخت کنم و زندگیم نابود شده بعد میگن دلال و وارد کننده و ؟.... تمام اینها شعار تو خالی مثل جمشید بسم الله ها و امثالهم .دیگه این حنا ها رنگی نداره ما که نابود شد یم ولی نوبت تک تک مردم میرسه با این دولت و اقتصاد داغون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
دقيقا همينه 4200 براي نور چشميهاست
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
به منفی ها دقت کن باز بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
چقدر در ماه حقوق میگیری ؟
مارا به خیر شماها امیدی نیست باری شر مرسانید و اوضاع را خراب تر نکنید چون اقایان وارد هرکاری شده اند دم اخر این ملت است که تاوان داده است و سود و کیفش را خودشان برده داند کیست که نداند دولت اولین نهادی است که از گران شدن دلار سود میبرد و میتواند بدهی های انباشته اش را که به ریال است بپردازد
مگه دولت اعلام نکرده بود ارز تکنرخی با قیمت 4200 تومانه اونوقت منظور از ارز آزاد چیه دقیقا ???
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
ارز غیر جهانگیریست
مسئولین هیچ وقت موج گرانی و مردم را درک نمی کنند.مسکن که در کاخ های دولتی ساکنند.ماشین که با اسکورت و ضدو گلوله سوارند.دکتر که داخل خانه دارند.غذا که روزی به یک مناسبت جایی سفره پهن می کنند.بچه هاشون که در خارج تحصیل می کنند....
ثبت سفارش برای واردات کالا در دو ماه اول سال97 نسبت به زمان مشابه سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده که نشان میدهد همه میخواهند از این خوان نعمت دلار 4200 تومنی استفاده کنند
تابناك جان چرا نظرات مارا منعكس نميكنيد
من نميدونم يني كسي تو اين مملكت نيست به اين مسئولين بفهمونه كه آمارهاي بانك مركزي در مورد تورم دورغه ولله تورم از صددرصد هم بالاتر رفته ما بااين حقوق بازنشستگي چكنيم چطورزندگي آبرومندانه كنيم من دختر دم بخت دارم چطور براش جهيزيه تهيه كنم قيمت ها نجومي شده بابا يكي صداي مارا برسونه به اينا بابا بازار واويلا شده
مسولان همگی یک عده مرفح بی درد هستند که از قیمت هیچ چیز خبر ندارند اگه مثل صدر عظم آلمان یک سری به بازار می زدند از درد مردم خبر داشتند و نمی گفتند هیچ خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
فارسی را پاس بداریم . مرفه درست است عزیز جان
این دولت باید منحل بشه و رییس جمهور از مردم عذر خواهی کند و استفا بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
جاش فکر میکنی آدم بهتری بیاد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
باز هم یک اصولگرا و تحلیل آبکی
اردیبهشت لاستیک یوکوها۶۵۰تومن خریدم الان ۱ملیون و۵۰تومن
پارسال دی ماه ایران خودرو ثبت نام کردم تحوبل خودرو خرداد امساله متاسفانه خودرو ساز به بهانه عدم تولید برا افزایش قیمت هنوز دعوت نامه ها رو ارسال نکرده خدا شاهده اینا همشون خائن هستند هنوز تو مملکت هیچ اتفاقی نیفتاده ابنجوری دارن درحق هم خیانت می کنند
پاسخ ها
بيدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
برادر بيدار شو هيچ اتفاقي نيوفتاده چيه دلار شده 8000 تومن اتفاق نيست؟؟؟
ارزش اندک پس اندازم به کمتر از نصف کاهش یافته من به حرف مسئولین گوش کردم مدام میگفتن با نخریدن سکه و ارز به اقتصاد کمک کنید و اطمینان میدادند که بازار تحت کنترل میباشد وقیمت ها به حالت اولیه باز خواهد گشت من که بازنشسته هستم دلم خوش بود برای هزینه دانشگاه و هنگام ازدواج دخترم اندک پس اندازی دارم خدایا مسئولینی که با بی تدبیری و ندانم کاری چنین شرایطی بوجود اوردن .................
«قطار گرانی» بالاخره به محله مسئولان هم رسید!
مسئولین مملکت جزواقشار مرفه بی درد هستن..گرانی راحس نمیکنند...مشکلات معیشتی فقط واسه کارگران و اقشار کم درآمد جامعه است.....
با سلام و احترام:
به نظر من هر چقدر به انتخابات نزدیک تر شویم صدای مسولان بیشتر به صدای مردم نزدیک میشه
دولت اگه عرضه و توانایی حل مشکل داشت که نمیومد با یه بیانیه خشک و ساده قیمت 4200 از خودش بسازه!! همون موقع که به 6 تومن رسید حل میکرد الان که همه چیز 2 برابر شده دیگه چیو میخواد حل کنه؟؟؟
نماینگان مجلس باید از اینکه خیلی دیر و از روی ناچاری به فکر مردم و اقتصاد کشور می افتند باید تا ابد شرمنده باشند که نیستند
متاسفانه مسئولین نظام دیر از خواب بیدار می شوند و همیشه مردم هستند که در صحنه هستند و پیشرو مسئولین خواهند بود
هیچ چیز به ذهنم نمیرسه جز اینکه کار خودشونه :)) واقعا اگه کار خود دولت نباشه دلیلی نداره این همه مدت ساکت باشه و به ریش مردم بخنده!!! نا سلامتی تامین کننده دلار مملکت دولت هست نه بخش خصوصی و این دولت هست که با افزایش قیمت دلار سود هنگفتی گیرش میاد!!!! اونایی هم که آقازاده هستن فقط دلار 4200 گیرشون میاد نه مردم عادی
دولت یکبار برای همیشه باید این شک بزرگ که همه این مشکلات از خود بدنه حکومت است را برطرف کند و قاطعانه با اخلالگران نظام مالی اقتصادی کشور برخورد بایسته را انجام دهد.
منتقدون ارجومند. یه سرسوزنی به خودتون بزنین بعدجوال دوزها را به دیگران؟ شما خودتان در روی کار آمدن این دولت گریبان چاک نمی دادی.حالا از بقیه طلبکار شدی. همان بقیه ای که این مسائل را سالها قبل پیش بینی می کردند وشما با الفاظ دلواپس و تندرو و...آنهارا می نواختید.
همش دروغه اولین دلالان همین خودروسازان ما هستن اگر راست میگفتن اول با آنها برخورد میشد!!
همش دروغه اولین دلالان همین خودروسازان ما هستن اگر راست میگفتن اول با آنها برخورد میشد!!
صبح بخير ايران
صبح بخير هموطن
صبح بخير نمايندگان زحمت كش
خخخخخخخخخخ
تا حالا كجا بوديد؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی