بازدید 4018
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

ریزش نرخ سکه و طلا در بازارهای جهانی و داخلی

اولین روز کاری بازار جهانی فلزات گران بها، با ریزش بهای طلا و نقره همراه شد. این در حالی است که رشد ارزش دلار با پشتوانه افزایش ارزش اوراق خزانه داری آمریکا، یکی از مهم ترین دلایل این عقب نشینی اونس طلا و نقره بوده است.
کد خبر: ۷۹۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 23 April 2018

اولین روز کاری بازار جهانی فلزات گران بها، با ریزش بهای طلا و نقره همراه شد. این در حالی است که رشد ارزش دلار با پشتوانه افزایش ارزش اوراق خزانه داری آمریکا، یکی از مهم ترین دلایل این عقب نشینی اونس طلا و نقره بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در معاملات امروز بازار جهانی، هر اونس طلا در لحظه انتشار این خبر، با بیش از 12 دلار کاهش نسبت به آخرین روز کاری در هفته گذشته، به نرخ 1323 دلار و 43 سنت رسیده است. همچنین هر اونس نقره در حال حاضر با افت 46 سنت به رقم 16 دلار و 65 سنت رسیده است. پلاتین و پالادیوم نیز به عنوان دیگر فلزت گران بها در بازار جهانی، با روند نزولی همراه شده اند و به ترتیب به قیمت های 923 و 968 دلار رسیده اند. همچنین در بازار جهانی ارز، هر دلار آمریکا با افزایش 0.57 درصدی به نرخ 0.8186 در مقابل هر یورو رسیده است. و در مقابل هر یورو در لحظه انتشار خبر، با افت 0.45 درصدی به نرخ 1.2223 هر دلار آمریکا رسیده است.

سکه بازهم کاهشی شد

از بازار سکه تهران خبرها حکایت از روند نزولی بهای انواع سکه در بازار دارد. این در حالیست که روز گذشته نیز قیمت انواع سکه در بازار با کاهش همراه شده بود. بر این اساس، در بازار امروز (سوم اردیبهشت) هر سکه تمام بهار آزادی با افت 15 هزار تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت یک میلیون و 740 هزار تومان رسیده است. هر سکه تمام رح قدیم نیز در حال حاضر یک میلیون و 770 هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز یکشنبه، 50 هزار تومان کاهش قیمت داشته است. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در معاملات امروز، 15 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است و به نرخ نقدی 870 هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه نیز 14 هزار تومان نسبت به روز قبل، ارزان تر شده و به قیمت 535 هزار تومان رسیده است.

از بازار ارز داخلی چه خبر؟

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۶۴ ریال افزایش نسبت به روز یکشنبه ۵۸ هزار و ۸۷۶ ریال و هر یورو نیز با ۵۹ ریال کاهش در مدت مشابه ۵۱ هزار و ۵۵۱ ریال ارزشگذاری شد.

براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۵۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۷۰ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۶۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۲۲ ریال، روپیه هند ۶۳۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۷۲۰ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۳۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۹۵۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۹۲۹ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۴۷۵ ریال، لیر ترکیه ۱۰ هزار و ۳۳۹ ریال، روبل روسیه ۶۸۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۲۵۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۸۸۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۸۷ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۴۵۳ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۴۷ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۶۴۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۷۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳هزار و ۸۷۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۶۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۲۹۳ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۸۶۴ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۹۴۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۴۰ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی