بازدید 37451
استاد معترض دانشگاه ایلام در گفت و گو با «تابناک»،

به من می گویند پسر خوبی باش تا مشکل قرارداد جذبت را حل کنیم! + سند

این سختگیری و اذیت کردن ها در قبال اعضای هیأت علمی و نخبگان در حالی است که از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر جذب آسان و سریع فرزندان هیأت رئیسه دانشگاه ها در مراکز آموزش عالی به گوش می رسد و هیأت عالی جذب نیز تسامح در این رابطه را تأیید می کند. با این تفاسیر نباید و نمی توان آینده روشنی را پیش روی نظام علمی کشور متصور شد.
کد خبر: ۷۸۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 16 March 2018

به من می گویند پسر خوبی باش تا مشکل قرارداد جذبت را حل کنیم! + سندامیدهایی که برای بهبود وضعیت دانشگاه ها و نیز شرایط اعضای هیأت علمی کشور در سال های اخیر ایجاد شده بود، با مشاهده نمونه های عجیبی که در آن بیش از علم سلایق سیاسی و شخصی دخالت دارد، تقریباً به نا امیدی کشیده می شود؛ نمونه هایی مثل وضعیت یکی از اساتید گروه فیزیک دانشگاه ایلام که پس از 10 سال ارتباط علمی و مالی با این دانشگاه، اکنون در مرحله اخراج قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، هنوز سنت زشت و ناپسند اخراج اساتید دانشگاهی آن هم بنا به دلایلی غیر از علم و دانش، به صورت کامل بر طرف نشده و هستند اساتید متعهد و متخصصی که تنها به دلیل خصومت های مدیریتی و تغییر سلایق مدیران با مشکلی چون اخراج و قفل شدن در اتاق خود رو به رو می شوند؛ اساتیدی مثل دکتر محمد نقدی، که دانشگاه ایلام از مهر سال 1384 او را بورسیه هیأت علمی کرد و حالا بنای اخراج او را دارد.

اگرچه جزئیات آنچه که در این 11 سال بر این استاد دانشگاه رفته است، بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار «تابناک»، قرار داد بسیار مفصل و دارای فراز و نشیب هایی است که البته در هیچ کدام آنها وی مقصر نبوده و نیست، اما در همه این سال ها بر این استاد دانشگاه خسارت هایی وارد می شود که حالا هیچ کس حاضر به جبران آنها نیست.

آنگونه که دکتر نقدی می گوید، وی در سال 1384 نفر اول آزمون دکتری فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان و تربیت مدرس بود که دانشگاه تربیت مدرس را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد و در همان سال با ثبت نام در بورسیه هیأت علمی دانشگاه ایلام از این دانشگاه بورس تحصیلی دریافت می کند.

بر این اساس مقرر می شود که دانشگاه ایلام تمامی هزینه های تحصیلی وی را در مقطع دکتری پرداخت کند و او پس از پایان تحصیلات برای تدریس به استخدام دانشگاه ایلام در آید. بر همین اساس است که در مقطع دکتری و با هزینه وزارت علوم در یک فرصت مطالعاتی 6 ماهه نیز در دانشگاه رم ایتالیا حضور پیدا می کند.

پس از پایان تحصیل در مقطع دکتری و فارغ التحصیلی از دانشگاه تربیت مدرس در سال 1390 و نظر به اینکه وی خدمت سربازی نرفته بود، مقرر شد می شود که به مدت 4 سال یعنی از سال 1390 تا سال 1394 هیأت علمی طرح سربازی خود را در دانشگاه ایلام سپری کند و پس از آن قرارداد پیمانی اش تنظیم شود.

با این حال در سال 1391 به این استاد دانشگاه اعلام می شود که بر اساس بررسی های انجام شده و نوشته های انتقادی و نیز صحبت هایی که علیه دولت وقت مطرح می کند، صلاحیت عمومی وی در هیأت اجرایی جذب دانشگاه رد شده است و ایشان یگر نمی تواند با دانشگاه ایلام ادامه همکاری داشته باشد.

این استاد معترض در مورد این مشکل و پیگیری های آن زمان به خبرنگار «تابناک»، گفت: من در سال 1391 یادداشت هایی انتقادی در مورد وضع موجود در رسانه های محلی منتشر می کردم که به گوش رئیس دانشگاه رسیده بود و وی تصمیم گرفت، موضوع جذب من را لغو کند.

وی افزود: وقتی دولت در سال 1392 تغییر کرد من مشکل پیش آمده را از طریق وزارت علوم پیگیری کردم و در نهایت موفق شدم دوباره به دانشگاه بازگردم و تا سال 1394 خدمت سربازی خودم را به عنوان هیأت علمی به اتمام برسانم. در این زمان وقتی منتظر تبدیل وضعیت از طرح سربازی هیأت علمی به پیمانی بودم متوجه شدم که دانشگاه بنایی برای جذب من ندارد و مسئولان دانشگاه می گویند در سال 1392 تنها با ادامه طرح سربازی شما موافقت شده است.

این استاد دانشگاه ایلام اضافه کرد: آنچه پس از اتمام طرح سربازی به بنده اعلام شد، مغایر با روند بورسیه شدن اساتید و قرار داد فی ما بین من و دانشگاه بود که وقتی این مشکل را دیدم دوباره از طریق وزارت علوم و هیأت عالی جذب مشکل را پیگیری کردم که نهایتاً پس از 2 سال هیأت عالی جذب حق را به من داد و مقرر کرد که از نیم سال دوم سال تحصیلی جاری در دانشگاه مشغول به فعالیت شوم.

وی افزود: این در حالی است که در همه این 2 سال بنده از حقوق و مزایای استادی خود در حالی که در دانشگاه حاضر بودم و کلاس های من دایر بود، محروم شدم و به همین دلیل من تصمیم اخیر هیأت عالی جذب مبنی بر ادامه فعالیت از بهمن سال جاری بدون در نظر گرفتن حقوق و مزایای 2 سال گذشته را نپذیرفتم.

نقدی در همین باره گفت: رئیس دانشگاه از اینکه من موضوع را از طریق وزارت علوم پیگیری کرده ام به شدت ناراحت است و یک بار به من گفت اگر پس خوبی باشی خودمان مشکل قرار داد جذبت را حل خواهیم کرد.

این استاد دانشگاه که مدتی نیز رو به روی ساختمان وزارت علوم تحصن کرده بود، در پایان خاطر نشان کرد: من از سال 1384 بورسیه دانشگاه ایلام بوده ام و از سال 1390 تا 1394 نیز طرح سربازی خود را در این دانشگاه سپری کرده ام و از نظر علمی نیز بسیاری از مقالات من از اعتبار و درجه علمی بالاتری نسبت به سایر اساتید برخوردار است، لذا معتقدم وزارت علوم و دانشگاه ایلام باید ضمن پذیرش اجحافی که در حق من روا داشته اند، ضمن پرداخت خسارت های 2 سال گذشته، قرار داد روشن و شفافی در مورد ادامه فرایند کاری با من منعقد کنند که در آن سلیقه مدیریتی و شخصی لحاظ نشده باشد.

آنچه در مورد این استاد دانشگاه با تکیه بر اسناد موجود به آن اشاره شد، حکایت تلخی از اعمال نفوذهای سلیقه ای و شخصی در عالی ترین سطح علم و دانش کشور است که به راحتی در بستر آن می توان حق یک فرد صالح را ضایع و این حق را احتمالاً به افراد ناصالح واگذار کرد.

این سختگیری و اذیت کردن ها در قبال اعضای هیأت علمی و نخبگان در حالی است که از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر جذب آسان و سریع فرزندان هیأت رئیسه دانشگاه ها در مراکز آموزش عالی به گوش می رسد و هیأت عالی جذب نیز تسامح در این رابطه را تأیید می کند؛ مثل ماجرای پذیرش فرزند رئیس دانشگاه هنر در این دانشگاه که در ماه های اخیر زمینه ساز موجی از اعتراضات شد.

با این تفاسیر نباید و نمی توان آینده روشنی را پیش روی نظام علمی کشور متصور شد و هر روز باید منتظر باز شدن درهای تازه ای از بی عدالتی و اجحاف در قبال نخبگان این کشور باشیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۲۸
در شهر سنت لویس ایالت میسوری حدود ۵۰ دانشجوی ایرانی که همین چند سال اخیر از طرف washington university در همین شهر از ایران جذب شده اند این دانشجویان همه المپیا فزیک و ـ ـ ـ هستند و از مغز های ایرانی که تا فوق لیسانس رو ایران بودهاند و اینجا دارند دورهphd میگذرانند همه از بی عدالتی در نظام استخدامی میکویندتا کی باید دولت در عالم رفیق بازی و فامیل بازی بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
تا ظهور
ناشناس
| Bulgaria |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
فامیلتونه تابناک؟ مگه همین ی نفر این اتفاق برلش افتاده. خبر زدی فقط مشکل اینو حل کنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
من هم اقدام کردم برای داخل ولی نشد. باید سیستم جذب هیئت علمی اصلاح بشه و عادلانه بشه. متاسفانه وزارت علوم سابقه خوبی در این زمینه نداره اگه یادتون باشه در دولت قبل بحث بورسیه های دکتراهای اعزام به خارج که بدون صلاحیت رفته بودن مطرح بود و توان اونا اینقدر زیاد بود که .... . متاسفانه وزارت علوم یکی از سیاسی ترین وزارت خانه است و وزیر علوم یکی از اخرین وزرای کابینه بود که انتخاب شد و این نشان از دست های پشت پرده فراوان است. انشا الله این دست ها قطع شوند و عدالت برگردد.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دوست گرامی بنده هم رتبه 1 ارشد و 1 دکتری وزارت بهداشت هستند میدانید بر سر من بعد از 16 سال درس خواندن چه آمده است؟ شما حداقل بورسیه و .. بودید و الان 2 ساله حقوقتان قطع شده بنده بجای هیئت علمی شدن ، دارم به عنوان طرح لیسانس کار میکنم زیر نظر یک لیسانسه ... قصه بنده بسیار دردناک تر است ... من 12 کتاب تالیفی و ترجمه نوشتم و در زشته من که پر است از اساتید آموزشی 1 نفر به اندازه من کتاب ندارد. بدتر از همه می دانید چیست اکثر قبولی های رشته من در ارشد و دکتری از سال 92 وزارت بهداشت، داتنشجوی من بودند و کتاب های من تدریس می شود در دانشگاه ها ... ولی خودم را چون میشناسند نمی گیرند مباداد که ..... دانشگاه قم هستم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
اينجا ايرانه ، انتظار ها داري اينجا يا بايد ژن خوب باشي يا وصل تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
آقای دکتر مجتبی
ابوریحان بیرونی هم به سرعت شما کتاب بیرون نداده
اعتبار کتاب و مقاله رو امثال شما که نگاه کمیتی دارین پایین آورده
مشکلت این بود که باید پزشکی می خوندی تا الان طبق کتاب تعرفه کالیفرنیا دستمزد و کارانه می گرفتی و الان دغدغه ات این بود که عید بری هلند یا سوییس. حالا نفر اول دکتری فیزیکت به چه درد خورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دقیقا درست میگید ولی مشکل اینجاست که برای پذیرفته شدن در پزشکی یا باید پولدار باشید تا حدود 100 میلیون تومن هزینه برای کلاس ، مشاور و کتاب هزینه کنید یا باید پدر و ویا مادرتان از اعضای هیات علمی دانشگاه باشند تا بدون کنکور و از طریق سهمیه وارد رشته پزشکی بشید. این بنده خدا از یک خانواده معمولی و یا رنج دیده هست که هیچ یک از شرایطی که گفتم رو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
سلام
این اتفاقات از زمان تحریم ها در سال 1391 رخ داد . قبل از اون قبول شدن در پزشکی طبق روالی که باید می بود بود. یه سری خرج می کردن قبول می شدن یه سری نه مثل بچه آدم می خوندن و قبول می شدن. چه ریاضیش چه تجربیش. از من که گذشت.برادرم ترم 5 مهندسی مکانیک بود. باهاش صحبت کردم جلو ضرر رو هر وقت بگیری سوده. سال 95 رفت پزشکی. از مسئولین باید پرسید چرا اینجوری شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
شماکه اینقدر عقده پزشکی دارید خودتون به زودی طی یک یا چند سال آینده میاید کنکور پزشکی میدید و فضای کنکور رو برای بقیه خراب می کنید و میشید جزو جامعه پزشکی و مطالبات رو زیاد می کنید و باز به این روند معیوب دامن می زنید. الان تو دانشکده های پزشکی دندانپزشکیمون پر شده از پیرمردای مهندس
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
احسنت به شما که درست گفتید ... وقتی رتبه برتر دانشگاه امیر کبیر میره کنکور تجربی میده و میشه پزشک ... یعنی ی خبرایی هست بله کارانه 200 میلیونی در ماه چیز عادی است جدای از حقوق های نجومی شان
سلام دوست عزیز جوری حرف میزنی انگار اجحاف اتفاق جدیدی در محیط علمی این کشور هست. چهل ساله اجحاف انجام میگیره و نتیجش هم غیر قابل انکار. موفق باشید
جهت استحضا از نظر قانونی بورسیه شدن یک نفر لزوما به معنای جذب ایشان نیست. نیاز دانشگاه مهم هست که الان در این رشته ها عموما مازاد هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
کاملا درسته.متاسفانه بعضی از رشته دیگه داوطلب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
جهت استحضار شما هم باید عرض کنم که دانشگاه ها ملک طلق و ارث پدری یک اقلیت خاص نیست که هر کسی رو که حرف حق بزنه و به استادای متنفذ باج نده اخراجش کنند.اینکه با بهانه نظر اکثریت اعضای گروه یا هیات اجرایی جذب، افراد نخبه و مستقل را حذف کنند، اصلا دلیل منطقی برای توجیه حذف نخبگان نیست.چرا که خیلی از این گروه های آموزشی تبدیل به الیگارشی و حلقه های بسته هیات علمی شدند و هر کسیکه با این الیگارشی هیات علمی مچ و هماهنگ نباشه و به بیگاری و مقاله سازی برای استادان تن نده حذف میشه. کسانیکه با رانت و پارتی هیات علمی شدند صلاحیت نظر در مورد جذب رو ندارند ولی متاسفانه وضعیت همینه و گویا کاری هم نمیشه کرد.رو سای دانشگاه ها هم عملا به قادر مطلق نظارت ناپذیر دانشگاه ها تبدیل شدند و تحت لوای قانون هزار
جور کار
.غیرقانونی می کنند
زیاد هم تعجب نداره. پارتی بازی یک موضوع علنی و عادی در این کشوره و از کوچکترین و دور افتاده ترین ادارات تا ارکان حکومتی ریشه دوانده.
دیگه داره تبدیل به رسم و سوم و فرهنگ ما میشه.
خودتونو اذیت نکنید. چیزی که اراده ای برای مقابله باهاش وجود نداره و عده ی زیادی از این راه نون میخورن آیا امیدی به تغییرش وجود داره؟
رییس دنشگاه ایلام، دانشگاه رو ملک شخصی خودش تصور کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
درست مثل کاری که آقای فرهاد رهبر کرده و کل دانشگاه آزاد رو ملک طلق خودشون وجناب ولایتی میدونن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
به تابناک تا این حد اطمینان داری؟ یک تنه به قاضی میروی؟
آخه ماهی چهارده پانزده میلیون تومن از بیت المال مردم بدبخت بدن به اینهمههههههههه هیئت علمی دانشگاهها که چی ؟ واقعا نطق های انتیشتینی آنها اینقدر قیمتشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
باید تمام دانشگاه هایاین کشور به غیر الز علوم پزشکی رو تعطیل کنن چون واقعا همشون ورشکسته هستن و روز به روز دارن به مشکلات این کشور اضافه میکنن. علاوه بر این بار مالی زیادی روی بیت المال دارن
ناشناس
| Portugal |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
داداش چه جوری داری حساب میکنی ؟ حقوق یک استادیار تو بهترین حالت بعد از کسر بیمه و مالیات 4 تومن میشه که برای استادیار پژوهشی 20 درصد کمتر از این مقداره
حالا خودت کلاهتو قاضی کن با این شرایط و این همه سال درس خوندن
این آقای دکتر اگر همون بیست سال پیش با دیپلم رفته بود بانک آبدارچی هم میشد الان وضع توپ بود
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
بیشتر از اینها قیمتشه برادر. هر بار که چراغ خونتو روشن میکنی، واکسن میزنی، قرص میخوری، شیر آب رو باز میکنی و... داری محصولاتی رو که همین آدمها مستقیم و غیر مستقیم در تولیدش نقش داشتن مصرف میکنی. شما واسه مملکتت چیکار کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
استاد دانشگاه هزینه اضافی نیست. هزینه اضافی اون آقازاده ها هستن که فقط بیت المال رو میخورن. کاملا واضحه که اصلا نمیدونی دانشگاه چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
هزینه اضافی حوزه ها و طلبه ها هستن. حداقل یک دانشجوی دانشگاه آزاد هم یه نقشی توی بالا بردن سطح علمی کشور داره ولی آخوندها چی؟؟ خروجی شون چیه؟؟
سينا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
من اين شخص رو در دانشگاه ايلام كاملامي شناسم و بادليل و منطق حرف ميزنه،و فقط حوزه رياست چون .درمقابلشون وايساده دارن اذيتش ميكنن،
حرف ایشون درست. وی اوضاع هم انقدر پیچده و بغرنج نیست که توصیف کردید
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
هست. یه نگاه به بودجه پژوهشی کشور بندازید. رقابت، رانت و... نه بدلیل عدم نیاز به پژوهشگر، هیئت علمی، استاد و...که بدلیل مهدودیت منابع پژوهشی است؛ بعلاوه، دانشگاه اساساً محیط بغرنج و پیچیده ای است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
بیشتر هیات علمی ها چند تایی ازین بلا ها سرشان آمده!
این موضوع جدیدی نیست، برای خود من سال ها قبل اتفاق افتاد باعث شد الان در کالیفرنیا باشم‌. این جوان هم یاد میگیرد که مفید بودن فقط این نیست که در مملکت خودت خدمت کنی، چون اول باید برای روح و روان خودت مفید باشی تا بتوانی به دیگران خدمت کنی‌ در ایران کسانی اجازه نمیدهند روح و روان شما آرامش لازم را داشته باشد.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
الآن تو کالیفرنیا به کی داری خدمت میکنی؟ این شعارهای تبلیغاتی خدمت به روح و روان خودت رو پیگیر شو ببین الآن واقعاً داری اینکارو میکنی؟ یا داری به نیازت برای تطابق با آگهی های تبلیغاتی جواب میدی؟ کاش مینوشتی الآن داری روی چی تحقیق میکنی. مینوشتی فایدش برای مردم کشور خودت چیه.
دانشجو دکترا تربیت مدرس
| Germany |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
این کامنت خوب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
افرین. من به جای ایشان بودم منت کشی نمیکردم
اگر کارش درست است خب برود
تازه انجا امکانات هم بیشتر است ولی اگر کار درست نیست باید هم منت این و انرابکشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
میشه روشش رو بگید ما هم بیایم شاید اونجا مفید باشیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
خیلی ها رو میشناسم که با ا ینکه اونور شرایط بهتری دارن اما به هزاران دلیل شخصی نمیتونند از ایران برن مثلا شخصی با اینکه پذیرش داره از یکی از معتبرترین دانشگاههای کانادا به خاطر اینکه قیم پدر و مادر پیرش و از اونها نگهداری میکنه نمیتونه بره اینهمه زود قضاوت نکنیم
به نظر من بعد از عید همه چیز درست میشه فقط چن روز صبر کنید
اینهمه شما خوردید یه ذره بزارید به جوانترها برسد
بنده حکایتی در ده سال هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهد بوده ام که روایت آن بر وزارت بهداشت است. برای خدمت صادقانه و درستکاری تازیانه میزنند و به سوء استفاده جنسی از دانشجویان و سرقط علمی جایزه می دهند. اینجا رساته آق منگولی هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
شما اطمینان داری که هیات علمی بودین؟
سرقط؟! یا سرقت
عجیب است ما در شرکت دولتی که صنعتی هست از دوره دوم دولت اصلاحات، این وضعیت را داریم یعنی هیچ کس بدون پارتی نباید رئیس و مدیری بشود و بقیه را برده این اربابان یا آقازاده ها میدانند!!!یعنی قبلاقانون آزاد بود کمی براساس شایسته سالاری پیش میرفت بعدش اصلاحات قوانین را اصلاح کرد که فقط خودیها وآشنایان مدیران وزارت صنعت و هیئت مدیره ها و مدیران رده بالا و.... باشند و ما شدیم مو!!!!خوبه دانشگاه دیرتر شروع کردن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
این دولت اصلاحات نیست اگه بود شما حالا اونجا نبودی
…خبرهایی مبنی بر جذب آسان و سریع فرزندان هیأت رئیسه دانشگاه ها در مراکز آموزش عالی به گوش می رسد…

اسم اين شاپسرا و ناز خانمها را اعلام كنيد. تأبى جون، حداقل الف ب وار اعلام كن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
نمونش دختر یکی از وزرای سابق که با داشتن فوق لیسانس در رشته تربیت بدنی استاد داشگاه علم و صنعت در رشته زبان شد!!!!!!!!!!!!
این اساتید و اعضا هیات علمی پیر که بر دانشگاه ها چنبره زدن اگر بازنشسته بشن خیلی از مشکلات حله اما متاسفانه بعد از بازنشستگی هم دوباره به کارگیری میشن. خیلی از مشکلات الان این فارغ التحصیلان به خاطر ندانم کاری همین اساتید پیر هست که بدون حساب اقدام به افزایش ظرفیت ها کردند.
پاسخ ها
علی
| Norway |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
افتابه لایق نظام اموزشی پوچ و بی هدف عالیه. یک عده به ظاهر استاد که چمبره زدند
انتخاب پنجم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
دکتر ب به دلیل این که نماینده مجلس بود و لابی قدرتمند داشت و ژن برتری بود بدون صلاحیت علمی و با وجود مخالفت شدید گروه و دانشکده به عضویت دانشگاه سیستان و بلوچستان درآمد و سپس به دلیل ضعف شدید علمی در رده مهندسی به دانشکده مدیریت انتقال یافت... این هم یک ژن برتری دیگر...
بهتر است ادامه ندهیم چون که فقط اعصابتان به هم میریزد و هیچ کاری هم نمیتوانید بکنید... هیچ کاری
ققط آدم های کار نابلد و بی مهارت دنبال و تشنه هیات علمی شدن هستند. بنده فارغ التحصیل دکتری برق دانشگاه تهران هستم و الان حدود ۵ ساله که شرکت دانش بنیانی را در پردیس تهران تاسیس کرده ام که در حال حاضر ۵ عضو هیات علمی شریف و علم و صنعت و ۱۵ نفر کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر برام زحمت میکشند. الحمدا.. با تولید محصولاتی که داشتیم علاوه بر تحصیل حقوق پرسنلم، حدود ۱۰ برابر حقوق یک هیات علمی با مرتبه علمی استاد کامل درآمد دارم. توصیه من به دوست و برادرم دکتر نقدی و سایر نخبه های کشور اینه که شبیه فعالیت بنده آستین بالا بزنند و علاوه بر خود خیل عظیم جوانان بیکار را با کارآفرینی کمک و یاری بنمایند.
بنظر من نجات کشور به خودباوری جوانان نخبه اون کشور البته به مساعدت مسئولین که خدا را شکر در راس مسئولین رهبری نظام امیدآفرین این عرصه هستند. توصیه من به جوانان نخبه این است که در طول تحصیل آموخته های خود را هدفمند کنند و برای تبدیل دانش خود به محصول و نهایتا کار آفرینی تلاش کنند. به امید اشتغال همه جوانان کشور عزیزم ایران!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
البته که میتونی چون 100 میلیار تومن وام بی بهره بابات برات گرفت که بری قطعات فندک رو از چین وارد کنی و تو ایران سرهم کنی. فندکی که میشه از چین کیلویی 100 تومن وارد کرد
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
بنده هم دکترای برق دارم و مدتی در همون پردیس مشغول بکار بودم و بخوبی با رانت های شرکت دانش بنیان اشنا هستم کسی که واقعا علمی بود و اختراعی داشت هیچ حمایتی نمیشد و شرکت دانش
فقط نقش فرار مالیاتی رو داره بنیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
بنده هم مشابه فعالیت شما را آغاز کرده ام . گرچه موانع بسیار است اما کلیت حرف شما قابل تصدیق است
وقتتو تلف نکن.
پناهندگی بگیر آمریکا یا افغانستان.

هر کدوم شد برو.
بدو...
با توجه به بیکاری زیاد در جامعه و شرایطی موجود این قضیه برای ایشون دردناک است و تا حدود زیادی حق را می شود داد ولی قانون در این زمینه متفاوته:
- بورس تحصیلی، بورس دانشگاه نیست و بورس وزارت علوم است و یک دانشگاه پس از اتمام بورس به صورت قانونی میتواند عدم نیاز طرف را اعلام کند و وزرات علوم باید ایشان را جانمایی کند و یا تعهد ایشان را ببخشد و آزاد بگذارد.
- بعد از اتمام تعهد بورس دانشگاه الزامی در ادامه همکاری ندارد و میتواند عدم نیا اعلام کند.
- در تبدیل وضعیت به پیمانی به رسمی آزمایشی نیز همین روند جاریست.

اگر این روند علمی و یا بر اثر نیاز باشد این قضیه قابل قبول است ولی اگر مسائل غیر علمی دخیل باشد واقعا جای تاسف دارد.
این قضیه در اکثر نقاط دنیا هم هست و یک هیئت علمی همواره امکان قطع همکاری برایش وجود دارد.
اگر بر شایسته سالاری بود کار به اینجا نمیرسید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
بله یکی از شرایط بسیجی بودن و متعهد بودن به نظامه. البته اگه از خودشون باشی که کارت یه شبه حل میشه حتی بدون داشتن سواد
تقصیر خودشه وقتی رم بوده، باز برگشته ایران...
همین اتفاق به نحوه دیگه ای در سال 89 در دانشگاه آزاد ایلام برام بنده اتفاق افتاد
۹ ماه از ثبت نام بنده در طرح هیات علمی گذشته بود و هر ماه مراجعه می کردم برای مصاحبه اما هر بار با بهانه واهی می گفتن ماه بعد و اطلاع می دیم وووو
یک روز (سه شنبه) زنگ زدن گفتن پنجشنبه همین هفته توی دانشگاه دولتی سنندج مصاحبه داری!!!! گفتم آخه چرا یک دفعه چرا اینجوری خلاصه به بهانه اینکه در رشته برق ما کسی نداریم با شما مصاحبه کنه ووو به اجبار ما را راهی کردن
خدا شاهده من جنوب کار می کردم و نمی دونم اصلا چطوری رفتم
وقتی صبح پنجشنبه آنجا حاضر شدم تازه فهمیدم ۳ نفریم یک خانمی که الکترونیک خوانده بود یک آقایی که مخابرات خونده بود و من که قدرت خونده بودم برای مصاحبه آمده ایم
خانومه رفت داخل و با چشمان برخون و گریان اومد بیرون گفت سوالایی بی ربط پرسیدن و گفتن ردی
برادر مخابراتی رفت تو و اومد گفت بد نبوده
من رفتم داخل در حالی که دل تو دلم نبود که مصاحبه با سوالی از الکترونیک آغاز شد و با سوالی از کنترل و در نهایت مخابرات پایان یافت
کسایی که برق خوندن می دونن بنده چی می گم
من اصلا نمی دونستم چی بگم رفتیم توی فاز مقاله و من با مدرک فوق لیسانس یک مقاله داخلی داشتم گفتن اصلا بدرد نمی خوره
خلاصه مصاحبه ای که از دکترای مخابرت باید می گرفتن از بنده که با مدرک فوق لیسانس برای سمت مربی اقدام کرده بودم پرسیده شد و فوق العاده بد برخورد شد در حدی که تا چند هفته حالت عادی نداشتم و احساس بدبختی می کردم اونم بعد از ۹ ماه انتظار
خلاصه کاشف به عمل آمد فهمیدیم برادر مخابراتی که با ما توی مصاحبه شرکت کرده بود باید بره سربازی و این آخرین شانسش بوده که سرباز مربی بشه و این نمایش برای اون ترتیب داده شده
سالها از اون ماجرا می گذره اما هنوز این حادثه تلخ از یادم نرفته

فریاد از این فساد اداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
چقدر شما نازک نارنجی هستی! این که خیلی خوب بوده پای بقیه کارایی که سر ملت میارن
پسر خوب شدن یعنی مثل کسانی که نمیتونند موزه لوور را درست تلفظ کنند
خوب سعی کنید پسر خوبی باشید :))
در دانشگاه جامع علمی کاربردی فرزندان مدیران وزارت علوم رو که اکثرا از دانشگاههای بی اعتبار همچون پیام نور و آزاد شهرستانها فارغ التحصیل شده اند هیات علمی طرح سربازی می کنند و همین افراد رو حتی به مدیریت منصوب می کنند و در مقطعی حتی بورس دکترا کرده اند و با هزینه دکترا برای فرصت مطالعاتی به خارج اعزام می کنند البته برخی از این افراد با تغییر دولتها بدلیل جناح پارتیشان حالا به مشکل برخورده اند.
تابناکجان سلام من یه درخواست ویه پیشنهاددارم امیدوارم موردتوجه قرار بگیرد اول درخواست لطفا راهکاری برای عدم دریافت پیامک تبریک سال نوروحانی ارایه دهید وپیشنهادمم اینه که بخاطرخداومردم سخنان نوروزی روحانی رابعداز سیزده بدرپخش کنید چون همش امار ووعده های دروغ میده تعطیلاتمون بااسترس ناشی ازدروغهای ایشون خراب میشه جان مادرتون یه فکری کنید
به نام خدا
تابناک عزیز
انسانهای زورگو و زورپذیری شده ایم. درد یکی دوتا نیست. به کجای این شب تیره بیاویزم پیراهن ژنده خود را!
رییس دانشگاه ما داردعوض می شود. بیاییدببینید چه کسانی در نوبتند! خدایا امیرالمومنین مضمونی دارند که زمانه ایشان را با چه کسانی در شورا همرده کرده است! به خدا اگر یکی دو پرونده ظاهرا کوچک را عادلانه به سرانجام برسانیم و حق را در موضعش قرار دهیم ان شاالله تمام مشکلات مملکت به تدریج حل می شود. اما اگر همین منوال را ادامه دهیم به خدا برای آینده مملکت و انقلاب بیمناکم!
ببخشید که کلی گویی شد...
نکرد مغول آنچه شما بکرد
بابا من با ٤٥ سال سن دانشجوي دكتري مكانيك جامدات كه امتحان جانع رو هم مدركش رو دارم و سابقه ده ساله تدريس حتي ساعتي بهم تو همون دانشگاه كار ندادن حتي ازمايشگاه و كارگاه كه مبلغش در دو سوم ضرب ميشه يك وقت كه به نفع باشد مي گويند حق گرفتني است و بار ديگر با زدن برچسب كاري ميكنند شخص هزاربار آرزوي مرگ كند . علم مسخره شده دكتري همچون ديپلم دست اشخاص شده ترا به خدا اگر دين داريد يا نداريد لااقل ديگر چندسالي جلوي پذيرش دانشجوي دكتري را بگيريد . ضرر پذيرش بي دليل دكتري رشته هاي مختلف تبعات اجتماعي و سياسي وحشتناكي براي كشور دارد ترا به خدا نگيريد از من كه گذشت به خدا سوگند حتي پول ندارم از خانه خارج شوم نه در دانشگاه نه در صنعت كاري وجود ندارد ترا به خدا جوانان زنان و مردان اين كشور را به اين راه نفرستيد. اين ره كه تو ميروي به تركستان است
دکتری فیزیک اگر جذب دانشگاه نشه کجا میتونه شغل مرتبط با رشته خودش پیدا بکنه . دکتری فیزیک .ریاضی . تاریخ . جغرافیاو........................یعنی این رشته ها غیر از دانشگاه هیچ شغل دیگری در جامعه ندارند .اول باید کارمند یک اداره ای باشی و یا آقا زاده باشی بعد بری ارشد و دکتری بگیری . اینکه سرخود بری ارشد و دکتری بگیری اشتباه هست .
دانشگاهها شده حیات خلوت .....خروجی اینهمه دانشگاه تو کشور چی هست ؟ سی پی یو میسازند یا اپولو هوا میکنند .کل گشور به سه الی چهار تا دانشگاه بیشتر نیاز نداره . الان کارمندهای پشت باجه های بانک چه قبلا با دیپلم و سوم راهنمائی بودند . فوق لیسانس اقتصاد و حسابداری دارند . چه کاریه ؟!!!!!!!!!!!!
بزنه بره خارج اینجا که برای شرکت رد سمینا ر و ارایه مقاله پول می گیرن بقیه اش چی می خواد بشه دکترای فیزیک بیکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تعداد دانشگاه در کشور خنده داره ..........همه چیز در کشور شده کاریکاتوری .
بعضی بالانشین ها ک از سوی هیأت علمی ها احساس خطر میکردن،دیگه نمیکنند؛ چون اینقدر تو ذهن مردم کردن اینا 14 تومن میگیرن ک مردم را مقابلشون قرار دادن.
یک استادیار ساده اگر 4 تومن بگیره هنر کرده
کجای کاری برادر ؟ مگه چند نفر بالای ده تومن میگیرن؟
یک استاد با بیش از 20 سال سابقه و کلی مسؤولیت بتونه ده بگیره،پولی ک در اداره جات کارمندای خاص براحتی میگیرند.
اگه دست روسای وزارتخونه با این به اصطلاح رییس دانشگاه ایلام توی یه کاسه نباشه صد در صد کارش درست میشه
این مهم است که آیا جناب دکتر، چند تا مقاله ی عملی و اجرایی را تدوین و به نتیجه رسانیده اند، در کلاس درس دانشگاه، استاد فیزیک باید درس فیزیک را تدریس کند نه بحث سیاسی و اجتماعی، وقتی خودتان مسائل را باهم مخلوط میکنید از دیگران چه توقعی دارید؟ همین شده است که فارغ التحصیلان بیکار باید این همه سختی بکشند. مگر در کشور های دیگر حق اظهار نظر در مورد سیاست را دارید؟
از برخورد سلیقه ای رییس دانشگاه ایلام گفتین چرا از برخوردهای سیاسی رییس جدید دانشگاه آزاد چیزی نمینویسین تابناک عزیز؟
هیات جذب کاملا سلیقه ای عمل می کند و متاسفانه کسی هم رسیدگی نمی کند اگر شما اشنا داشتید موفق می شوید اگر اشنا نداشته باشید امکان ندارد بتوانید به راحتی از این سد عبور کنید . جای تاسف شدید دارد.
دقیقا الان خروجی اینا چیه؟ چه دردی از ملت دوا میکنن؟
این داستان برای یک نفر در دانشگاه ایلام اتفاق افتاده

در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات ۱۷۰ استاد جوان بی حقوق باید با تمام توان کار کنند و مسئولان وزارت علوم حتی حاضر به پیگیری و ثبت شکایت نیستن. آقای رییس یک دفعه تصمیم گرفتن که حقوق ۱۷۰ عضو هیات علمی رو قطع کنن و دارن آماده میشن تا اساتید ارزشی رو جانشین این بندگان خدا کنن... این اساتید چند سال مراحل جذب شان طول کشیده و
تابناک هم هر چی براش نوشتیم به روی مبارک نیاورد

عدالت سالهاست که فراموش شده
تمام نوشته ها ی مردم را از روی چه معیاری انتخاب می کنی تابناکیها. چاپ هم نکن. من تا الان بیست بار کامینت زدم در مورد بچه هام که بیکارند نمی خواهم به گوش شماها برسد که... باید این دولت مردان بخوانند ومتوجه بشوند .برای شما که ننوشتم. شماها نوشته ای در مورد بیکاری میزنید بنده هم ناراحتی خودم را در مورد بیکاربودن فرزندانم که زن وبچه دارند ودکترا هستند اعلام میکنم وشماها هم مواظف به چاپ ان هستید نه اینکه دوساعت وقتم را صرف نوشتن بکنم ومشکلم را به یکی اعلام کنم شما هم چاپ نکن خدایی هست حلا که این مملکت شده میلیون فامیل وبچه های خودشان وفامیلهی خودشان و.... را می اورند سر کار دیگران هم غازی موجود نیست که ببرند چرا وباید با حسرت نگاه به این دردانه های ژن برتر وبا ده دوازده شغل نگاه کنند وشرمنده خانواده شان باشند .
گوش کن به حرف ببم جان پسر خوبی باش
شما از احساسات عوامانه و شیوه پوپوليستي استفاده سوئ می کنید. عوام الناس و پیرزن های روستای ما هم از همین روش برای موفقیت استفاده می کنند. چرا این استاد از طریق تحصن می خواهد استخدام شود؟
روسای زورگو در دانشگاه ها زیادند و وزارت علوم هم پاسخگو نیست.
یک عده چنبره زدند و جوون های بدبخت باید زیر دست اینها له بشن
متاسفانه در هیات جذب تخصصی هر دانشکده افراد انتصابی افراد خاص و آشنا را جذب می کنند و دانشگاه شده ملک شخصی افراد خاص و این هم عملکرد دانشگاه ها است که نه سهمی در اشتغال دارد و نه دردی از کشکر را می فهمد و تنها مصرف گننده بودجه و دامن زن بیکاری بخش خصوصی شده است
این همه سر و صدا برای دو سال عدم پرداخت حقوق که اون هم از طریق دیوان عدالت اداری قابل حله
ضمنا از این سیستم رانتی تو وزارتخونه از این بیشتر نمیشه انتظار داشت
تازه شما رو نگهداشتن به دلیل اون چند مطلب که علیه دولت وقت نوشتید
تازه من با برخی مطالب دوستان موافقم، مگه دانشگاهها چه گلی به سر مملکت زدن، اگه به نظر شما دانشگاههای مملکت ما تعطیل بشه به نظرتان کجای مملکت ضربه میخوره، به نظر من هیچ جا
همینطور که 90 درصد سیستم دولت خوابیده این هم رو بقیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
امکان نداره تو هیات علمی باشی

دانشگاه تعطیل بشه؟؟؟؟؟ از مغزتون هم استفاده کنید جای دوری نمیره به خدا
لازم نیست اینقدر به تنبان مسولان بچسبد بلکه از طریق دیوان اگر مدارک و مستندات محکومه پسند دادرد اقدام کندو یا با یک حقوق دان متبحر مشورت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
کدام دیوان .دیوان خودشون .کجای کاری دادش
با سلام،
چرا از اخراج اساتید در دانشگاه آزاد چیزی نمینویسید. آنجا که وضع خرابتر است. شاید آنها چون با شما در یک طیف هستند چیزی نوشته نمیشود و یا شاید اجحافات آنجا را تایید می کنید.
اينجا ايران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
اینجا انگلیس است
برو کانادا بهتره اونجا همه چیز هست
تبعیض در اینجا عادیه
با سلام
بنده بعنوان هیئت علمی دانشگاه ع پ شهید بهشتی پزشک و فوق تخصص تحقیقات پزشکی از آمریکا مدت 8 الی 9 سال است که علی رغم داشتن پوزیشن هیئت علمی در دانشگاه پنسیلوانیا هم برای خودم و هم برای همسرم تصمیم گرفتیم که به کشور عزیزمان ایران باز گشته و خدمت نماییم.
طی این مدت بدلیل حسادت ها ی علمی و عدم تحمل شنیدن نقد منصفانه و ... که متاسفانه جو علمی دانشگاهها را به نابودی کشانده و جو تملق و چاپلوسی حرف اول را می زند ارتقا بنده را صرفا بدلیل گفتن صادقانه و با صراحت کامل حقیقت های موجود در محیط دانشگاه کن لم یکن نگه داشته اند
بعنوان برادر دو شهید این بی عدالتی و ظلم آشکار را دو بار بطور مستقیم و کتبی به دفتر مقام معظم رهبری و دو بار از طریق اتوماسیون به دفتر ایشان ارائه داده و در خواست احقاق حق نموده ام دفتر ریاست محترم جمهوری دفتر وزارت بهداشت و دفتر ریاست محترم دانشگاه ع پ شهید بهشتی نیز کتبی و از طریق اتوماسیون شکایت خود را اعلام کرده ام از طریق سایت اقای دکتر ولایتی که از اعضای هیئت ممیزه دانشگاه میباشند اعلام نموده ام
متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرده ام و به همین دلیل برای خودم و کشور عزیزم جمهوری اسلامی ایران بسیار متاسفم
بنده فقط نمونه کوچکی هستم از تعداد بیشمار چنین بی عدالتی هایی که در محیط های دانشگاهی و در کل جامعه در جریان میباشد
امیدورام کسی پیگیر این بی عدالتی ها باشد تا شاهد اینده ای روشن برای کشور عزیزیمان ایران باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
خوب برادر من خودت رو بی خود درگیر میکنی. حالا هم اشکالی نداره فعلا با ماهی 15 میلیون سرکن انشالله ساله دیگه ارتقا که گرفتی حقوقت میشه ماهی 25 میلیون تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
فوق تخصص تحقیقات پزشکی عنوان مجعول و من درآوردی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
این اصلا خوب نیست که جواب نامه برادر 2 شهید را (مثبت یا منفی) نداده اند بماند که ریاست دانشگاه و وزارت بهداشت و اقای ولایتی هم جواب نداده اند، پس احقاق حق با چه شخصی است ؟ما کجای کار هستیم! مسئولین چه میکنند؟
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
صرفا جهت پاسخ به دو عزیزی که اعلام نظر نموده بودند عرض کنم حقوق بنده 6 میلیون میباشد و در صورت ارتقا به کمتر از 8 میلیون افزایش پیدا خواهد کرد که با احتساب کسورات مبلغ حدود یک میلیون افزایش خواهد یافت منظور بنده حقوق نبود بلکه حق تضضیع شده میباشد که ارزش آن بسیار زیاد تر از مبالغ گفته شده است مسئله شرافت انسانی و دفاع از حق و عدالت است

Post doc Clinical Epidemiology
در ایران وجود ندارد در تمامی کشور های پیشرفته دنیا واژه بسیار اشنایی میباشد این فوق تخصص یک بین رشته ای بسیار لازم برای ارتقا تحقیقات بالینی در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی میباشد و کشور نیاز مبرم به این رشته دارد
با سلام، فاتحه آموزش عالی از وقتی خوانده شد که برخلاف شایستگی سهمیه ها(البته سهمیه رزمندگان در زمان جنگ را کاملاً قبول دارم) را وارد آموزش عالی کردید. کسانی را میشناسم که دکتری گرفتند یا در حال گرفتن هستند که به اندازه یک دیپلمه سواد ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
بی سوادی ربطی به سهمیه نداره دوست عزیز. کاش فرزند یک جانباز اعصاب و روان بودی تا می‌فهمیدی که بیشتر از یک رزمنده متاثر از آلام جنگ است. سهمیه‌ها همه‌اش مال شما لطفاُ لحظه‌ای آرامش و سلامتی پدرم را به من بازگردانید. ضمن این که با همین سختی‌ها و مشکلات با حداکثر تلاش کار می‌کنیم و به لطف خدا از بسیاری از کسانی که در سایه امنیتی که پدر من و دیگر عزیزان ایجاد کردند وارد دانشگاه شده‌اند بهتر درس می‌خوانیم.
علی
| - |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
خودم فرزند شهیدم وحرفتون کاملا قبول دارم...........سهمیه نباید باشه که متاسفانه هست
تا حالا چن بار پیام گذاشتم, اما منتشر نکردید, امیدوارم لا اقل اینبار منتشر کنید. یه سر به گرو ه های اموزشی دانشگاهها بزنید, تا ببنید ارتباطات فامیلی چکار میکنه,!!!! واقعا تاسف باره, برخی اساتید به حدی هستند, که هیچ بندرت سرکار هم حضور دارند, اونوقت افراد لایق پشت در میمونن, حاضرم با مدرک ثابت کنم.
موفق باشید.
کشور از معضل پیرپاتالیزم ثروتمند رنج میبرد
این مسئله اخراج اساتید و نخبگان غیر همسو با دولت یک پدیده عجیب است که از حدود پنج سال پیش اغاز شده و در کشورهای امریکای لاتین و اروپای شرقی بعد از سقوط دولتهای مردمی توسط قدرتهای خارجی از حدود پنج سال پیش اغاز شده است.
با هدایت مدبرانه ی ریاست دانشگاه ایلام- دکتر علی اکبری- امسال رتبه ی جهانی دانشگاه ایلام از سه هزار و خورده ای به عدد 6526 رسیده؟؟؟؟؟ واقعا" جای تبریک داره- ماشاالله به این همه تدبیر و جهش نزولی
ای کاش وقتی اول کار برات سنگ اندازی می کردند خود ات کاسه کوزه را جمع می کردی که الان پلاکارت نزنی. ایلام هم شد دانشگاه, عقل ات کجاست.
بعضی جاها باید ظلم را قبول کرد اینجا ایراااااان است برادر.
من خودم هیت علمی یک دانشگاه توی تهران بودم. توی خیلی جاها هم شناخته شده هستم. زیاد کار کرم و خدمت کردم. دانشگاه خوف کرد! سنگ انداخت. مهم نبود. الان اروپا هستم بعد سه سال هم استاد شدم هم شرکت زدم. با این کار به مملکت ام خدمت کردم که یک نون خور از مملکت ام کم بشه.
" دوستان ای که دست تان به دهانتان می رسه ول کنید این دانشگاه ها را برید خارج کسی شما را لازم نداره. حداقل یک نون خور کم میشه. این خدمت بزرگی است به ایرااان"
خداوکیلی بیایید شعاردروغ تزویر وریا وفریب کاری وباند بازی وجناحی رابگذا ید گنار به لعنت خدا گرفتار شود هرکس باند بازی میکند
پسر خوبی باش انشاالله مشکلت حل میشه
رزومه علمى ايشون چندان خوب نيست
ريسرچ گيت ده مقاله با كمتر از شصت ارجاع دارن كه يعنى اچ ايندكس بسيار كم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
قابل توجه شما، اول اینکه رزومه علمی صرفا مقاله نیست؛
دوم اینکه طرف در چه رشته و چه شاخه ای کار می کنند مهم است که کار ایشان نظریه ریسمان است که پیچیده ترین شاخه فیزیک ریاضی است؛ سوم اینکه نگاه کنید مقالات ایشان بجز یکی همه تک نفری توسط خودش و در مجلات با ضریب تاثیر بالا و کیفیت اول هستند؛ پس لطفاً وقتی در یک شاخه اطلاع ندارید نظر سطحی هم ارایه ننمایید؛ ثالثا با این همه دردسر و مشکلات مگر می شود کار علمی هم انجام داد !!
جواب اين همه گفتمان راچه كسي قبول مي كند چراخودتان راتو دردسر مي اندازيد جذب هيات علمي بايستي برچيده شودبخدا حق يك عده مظلوم پايمال مي شود..................و
مسخره تو دکترای فیزیک داری اما دریغ از کی درایت و عقلاتیت. تو برای چی اینجا وا ماندی و خوب ول کن برو یم جایی که هم خودت بهره بهر ببری و هم به دیگران بهره بهتری بدهی . تو چه کاره ای که دنبال فردین باری هستی و مبخوای مملکت اباد کنی . خلابق هر چی لابق . تو مملکتب که برای دیدن اعدای صف میکسند با زن و بچه هاشون چه نیاز یه دکترای فیزیک
با با یک سری به دانشگاه باهنر کرمان بزنید ببنید هییت امنای دانشگاه با استادانشان چه رفتار دور از ادب میکنند .مسئولینی که خودشان یک روز در روستا بودند . الان صدر دانشگاهها را گرفتند یادشان رفته که باید حقوق استاد را رعایت کنند . حق استادان را بدهند ..استادی که ماهای 2800 میلیون بدون هیچ رفاهیاتی میگیرد ...نه سبد کالا نه امتیاز .نه روز زن .نه روز مرد ..نه روز عید ..نه برگه امتیاز .قدرانی . نه بهر مندی از هتلهایی که در اختیار دانشگاههای یا وزارتخانها در تهران است . هیچی ...فقط یک حقوق خالی ..تازه ان راه هم دریغ میکنند اینگار دارند صدقه سری می دهند ..دولت دارد تامین اعتبار برای انها میکنند ..انها این قدر بخیل . هستند .که منت انرا هم دارند ..... .حقوقی به اندازه ابدارچی وزراتخانها و یا کارکنان دانشگاه در تهران می دهند به یک استاد.. این همه بی حرمتی دارد ...الان فقط منتظرند که کسی با انها مخالفت کند او را با سابقه لولانی تدریس بیرون کنند ..چرا کسی که بعد از چندین سال حق التدررسی و با حقوق 15000 هزار تومان در ماه . بعد هم استادی . با حقوق 2800 میلیون .پیمانی شده الان از انها میخواهند که پیمانی دایم را امضای کنند تا انها را رسمی نکنند .اگر از تهران ابلاغ شده چرا در تهران اجرا نمی کنند .. . میگویند یا امضای کنید یا خبری از حق و حقوق نیست ..دارند استادان را به صلابه میکشند ..لطفا در این مورد نظارت بی طرفانه و مخفیانه کنید ببنید چه خبر است ..نظر همه استادان را بگیرید .ببنید چقدر از این هییت امنای دانشگاه راضی هستند ..چرا بی کفایت هها . کسانی که نه برخود می خواهند نه بر دیگران باید رراس کار باشند و برای دیگران تعیین تکلیف کنند..حق .حقوق این ارزشمندان جامع را این جوری بخورند در استانها .... اعتباراتشان که دولت برای انها تعیین کرده برای خود شیرینی به جای دادن حق و حقوق و رفاهیات برای استادان به تهران بر می گرداند تا تهرانی هها انها را بخورند ....لطفا رسیدگی بفرمایید ..سری به این دانشگاه بزنید ..نماینده محترم کرمان اقای زاهدی و ناظر محترم وزارت علوم ..لطفا نه گذارید حق این استادان در ایران پای مال شود ..متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
دانشگاهی که استاد به اصطلاح ریاضی اش درس و بحث را ببوسد دنبال کار اداری نمایندگی برود که البته علتش واضح است وضعیتش از این بهتر نمیشود ایکاش ایشان در مورد کارهای علمیشان توضیح میدادند
بنده دکتری فارغ التحصیل دکتری مهندسی پلیمر از یکی از دانشگاه های دولتی تهران هستم. بنده شاهد بودم که سال 91 جهت بورسیه نفر اول رشته ما را رد کردند چون ایشان پارتی نداشتند اما یکی از نفرات آخر به صرف اینکه از نزدیکان یکی از دولتمردان بودند جذب شدند. نفر اول که سرخورده شده بود به آمریکا مهاجرت کرد و نفر دوم الان هیات علمی هستند. امسال این وقایع جفا به ماهیت علم و جامعه علمی است. وقتی یک استاد ضعیف جذب میشود خروجی او نیز بسیار ضعیف خواهد بود
مشکل اساسی از آنجا آغاز شد که دانشگاه آزاد مدرک داد و پول گرفت و میلیونها جوان را بدبخت و کشور را فرسوده و مالامال از فساد و تباهی کرد. جوان بیسواد و صاحب مدرک که اسمش را بلد نیست بنویسد به چه درد این کشور میخورد؟ یا دزد و غارتگر بیت المال میشود و یا به آدم فروشی و کارهای کثیف روی می آورد.
اعضاي هييت علمي دانشگاه ها به علت زیاد بودن افراد شاغل با مدرک دکترا فقط در هفته یک ساعت تدریس دارنن
مقالات وپژوهش هم با کمک اینترنت وکپی از مقالات دیگران انجام می شود
تلاش برای گرفتن بورسیه وماموریت آموزشی وفرصت مطا لعاتی خارج از کشور واخذ اقامت دایم در کشورهای اروپایی
حضور فیزیکی اعضای هییت علمی دانشگاه در حدود یک الی دو ساعت
استادان محترم دانشگاه های کشور ایران سری به دانشگاه علوم پزشکی کاشان بزنید که شایسته سالاری را با تمام وجود حس کنید اجرای مو به موی قوانین و مقررات مربوط به هیئت علمی ، ارج و احترام به استادان نخبه تا بکارگیری هر چه خوبی است اصلا تبعیض و نابرابری جائی در این دانشگاه ندارد معیارهای این دانشگاه تراز جهانی دارد اینجا دنیای دیگری است تمام دنیا حسرتش را می خورند وزارت بهداشت می خواهد آن را به الگوی جهانی تبدیل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
اگر این طور است عالی است اگر نیست طعنه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
شوخی نکن
سه سال پیش یه خانم دکتر بنام حمیدی فر یکدفعه از دانشکده مدیریت تهران مرکز سر دراورد که همسر ااقایی مهم بود که توسط میرزاده ابتدا بدون مقدمه مشاور رییس واحد (دکتر حسین زاده لطفی ) ( باقرارداد ملیونی جهت ارائه طرحی ) و سپس جهت استخدام بدون طی کردن مراحل جذب شروع به تدریس دروس تخصصی غیر مرتبط با مدرکش و الان با مدرک مدیریت آموزشی!!!!!! عضو هیات علمی گروه مدیریت دولتی تهران مرکز شده و اتاقی هم دریافت کرده است . این در حالی است که بسیاری از اساتید حق التدریس بیش از 5 سال هنوز حق التدریس هستند .
اقای دکتر رهبر به داد برس
اقای دکتر طهرانچی به داد برس
اقایان دستگاههای نظارتی حراست گزینش و بازرسی تهران مرکز که بارها چشم پوشی کردید رسیدگی کنید
بنده فارغ التحصیل به عنوان دانش آموخته برتر رشته میکروب شناسی از دانشگاه تربیت مدرس هستم. دارای ۱۸ مقاله isi در مجلات معتبر در آلمان, امریکا و هلند و ایتالیا و چاپ چندین کتاب میباشم. علیرغم گذشت چهارسال از فارغ التحصیلی اینجانب، در بیش از شش فراخوان وزارت علوم و چهار فراخوان وزارت بهداشت و سه فراخوان دانشگاه آزاد شرکت کرده ام و متاسفانه در هیچکدام از آنها بنده را به عنوان هیات علمی جذب نکرده اند. بارها به دانشگاههای مختلف مراجعه کرده ام اما جواب سربالا از آنها میشنوم و حتی برخی از آنها میگویند که مثلا فلان فرد از قبل تعیین شده است و ما نمیتوانیم علیه آن کاری کنیم. متاسفانه فسادی که دانشگاههای کشورمان را دربرگرفته است، مثال زدنی نیست. هیچگونه نظارتی بر جذب هیات علمی نیست.
با تشکر از سایت شما که حداقل این اجازه را به ما میدهند که حرف دل مان را بزنیم
آهای دنیا نگام کن ببین عاشقترینم ...
شما اعضای هیات علمی را نمیشناسید- بخدا قسم من هیچ کس به خطرناکی اینها ندیده ام-
من استادایی میشناسم که دکترا دارن اندازه لیسانسه نمیفهمن. باید قرارداد هیات علمی رو به جای رسمی چهارساله ببندن که فکر نکنن خونه خاله هست.
این بیعدالتی نه تنها در دانشگاه ها که دررده شغلهای دیگر از جمله صنعت و... مشاهده میشود وحتی در شغلهایی که نیاز به سیکل دارد دامنه رقابت را به کارشناسی و... می کشاند پس باید مشکل را در جای دیگری هم دید که بارها در سایتها نوشته شده در حالی که هر ساله سرمایه داران وحتی افراد ی کمتر سرمایه ایران را به خارج از کشور منتقل بدون انکه درصدی از ان در ایران سرمایه گذاری شود چگونه میتوان امیدی برای یافتن شغل داشت وتصمیمی هم برای تغییر این رویه نیست هنگامی سرمایه فکری خارج میشود که سرمایه مالی توسط جمعیتی به اسانی قبل از ان خارج شده است قاجار بدلیل مسافرت به اروپا مورد شماتت تاریخ ایران قرار گرفت وایرانیانی که طی این سالیان سال به روشهای مختلف با سفرهایی که گاه از تعداد ماهای سال بیشتر وهر بار بصورت دلار به کشورهایی که مرگ به ان می گوییم منتقل میشود مورد شماتت که قرار خواهد گرفت باید گسترده تر دید
خواهش میکنیم اینها را برای وزات علوم بفرستید تا ببنند دانشگاهها و مدیرانی سر کار گذاشتند چطور دارند عمل میکنند...... بلاخره د رهر اداره ای نظارت وجود دارد چرا پی گیری حرف مردم را نمی کنید ....البته وظیفه شما سایت است که اینها را به مسئولین امر بفرستد و جواب انرا در همین سایت پر طرفدار بدهد ..تا کمی از درد این استادان و دانشجو.یان کم شود
گذروندن سرح سربازی در یک دانشگاه، هیچ حقی به لحاظ قانونی برای فرد برای جذب به صورت پیمانی ایجاد نمی کنه. دانشگاه هیچ تعهدی برای جذب فرد بعد از اتمام طرح سربازی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
برای کسی که بورسیه کامل بوده، بدون هیچ مشکلی و با توان بالای علمی کار می کند و دانشگاه به تخصصش نیاز دارد دلیلی قانونی برای رد وجود ندارد؛ همه چیز باید بر مبنای اصولی و قانونی باشد؛ دانشگاه ملک شخصی عده ای نیست که دلشان بخواهد کسی باشد یا نباشد.
اینکه برای هیات علمی و کار آنها ارزش قائل باشیم خیلی مهم و بجاست. اما کدام هیات علمی؟ همانها که با پارتی و رابطه جذب شده اند؟ همانها که بدون هیچ توانایی خاصی خود را استاد خطاب می کنند در حالیکه نخبگان ما خانه نشین یا مجبور به ترک وطن هستند؟
بهترین کار برای شما مهاجرت است، بی شک با این رزومه و سابقه از خیلی کشورها جذب میگیرید. وقتی خود دانشگاه شما را نمیخواهد چه اجباری به جذب دارید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی