بازدید 26461

رضا قرایی:هاشمی‌رفسنجانی مانع تعطیلی قویترین مردان شد!

ما چهار برادر بودیم که در مسابقات شرکت می‌کردیم و هم برادران فاطمی. این شباهت‌ها هم باعث این بحث‌ها شده بود. البته این را هم بگویم که در تاریخ مسابقات مردان ‌آهنین تنها برادران قرایی توانستند سه نماینده همزمان در فینال داشته باشند.
کد خبر: ۷۸۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 07 March 2018

در سال‌هایی که محراب فاطمی و برادرانش در مسابقه مردان‌ آهنین بدون رقیب به‌ نظر می‌رسیدند، ظهور برادران قرایی باعث شد تا جذابیت این رقابت برای بینندگان تلویزیونی دو چندان شود.

به گزارش تابناک ورزشی، رضا قرایی که سه دوره به ‌عنوان قهرمانی این مسابقات رسید، در سال‌های اخیر به خاطر اتفاقاتی که در زندگی شخصی خودش و برادرش رخ داد، بارها دچار حاشیه شد. گفت‌وگوی شهروند با رضا قرایی را می‌خوانید.

 هنوز هم آمادگی دوران قهرمانی در مردان‌ آهنین را دارید؟

 ورزش می‌کنم اما آن طور که برای مسابقه تمرین می‌کردم، نیست. بالاخره حضور در مسابقه مردان ‌آهنین انگیزه‌ای برای ما در طول‌ سال بود اما دیگر دلیلی نمی‌بینم به خودم فشار بیاورم.

 گفته می‌شد که مردان‌ آهنین به‌ خاطر حاشیه‌هایی که برای برخی قهرمانانش بوجود آمد، دیگر پخش نشد؟

 رشته قویترین مردان یکی از سالم‌ترین ورزش‌هاست و این صحبت‌ها هم فقط بزرگنمایی است. اختلاف و مشکل در هر رشته‌ای پیش می‌آید و مثلا در فوتبال بارها شاهد آن بوده‌ایم. ورزشکاران رشته قویترین مردان از نظر اندامی درشت هستند و به همین دلیل اخبار پیرامون آنها بزرگنمایی می‌شود. از اول هم برخی با پخش مسابقات مردان‌ آهنین مخالف بودند و آخر هم جلوی پخش آن را گرفتند. حتی اوایل دهه ٨٠ که پخش این برنامه قطع شده بود، در آخر ورزشکاران و فدراسیون با نامه‌ای که از آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی گرفتند، توانستند دوباره مسابقات را روی آنتن ببرند. به ‌هر حال این مسابقه جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های عید نوروز بود.

 پس دعوا و چاقوکشی در حاشیه مسابقات مردان‌ آهنین را تأیید نمی‌کنید؟

 دو برادر هم در یک خانه ممکن است با هم بحث و دعوا کنند اما چاقوکشی و قمه‌کشی کذب محض است. من حتی یک‌بار هم چنین اتفاقاتی را در ١٠ سالی که در رقابت‌ها شرکت می‌کردم، ندیدم.

 قبول دارید که شما هم به اندازه خودتان از این مسابقه نفع بردید و شهرت به دست آوردید؟

 این را قبول دارم اما از آن سمت هم باید بگوییم که ما اندازه خودمان زحمت کشیدیم. در طول‌ سال سختی‌های زیادی می‌کشیدیم و بارها در مسابقات جهانی شرکت کردم.

 یکی از بحث‌های داغ میان مردم اختلاف بین برادران فاطمی و برادران قرایی بود؟

 طبیعی بود که ما با هم خیلی رابطه دوستانه‌ای نداشته باشیم و حتی کری‌خوانی کنیم. قبل از من محراب فاطمی چند بار قهرمان شده بود و وقتی من آمدم، چند ‌سال پشت‌ سر هم قهرمان شدم. هم ما چهار برادر بودیم که در مسابقات شرکت می‌کردیم و هم برادران فاطمی. این شباهت‌ها هم باعث این بحث‌ها شده بود. البته این را هم بگویم که در تاریخ مسابقات مردان ‌آهنین تنها برادران قرایی توانستند سه نماینده همزمان در فینال داشته باشند.

 در سال‌های اخیر شایعات زیادی درباره شما شنیدیم که گاهی اوقات بیش از حد عجیب بود؟

 شایعه که متاسفانه زیاد است. وقتی مشکلی برای یک نفر پیش می‌آید،‌ بزرگنمایی می‌شود. جالب است که فیلم اعدامم را برای خودم فرستاده بودند! بعد از برخی شایعات من دوستانم در قویترین مردان و خبرنگاران را دعوت کردم و گفتم که اینها صحت ندارد.

 به‌ نظرت هنوز هم مثل قبل در این رشته نفرات مستعد زیاد هستند؟

 صددرصد همین‌طور است. در ایران طبق آمار رسمی ١٣‌هزار باشگاه داریم که خانواده بزرگی را برای پرورش‌اندام رقم می‌زند. فقط متاسفانه قویترین مردان برخلاف نامش مظلوم واقع شده است. وقتی یک نفر در خیابان دعوا می‌کند و هیکل بزرگی دارد، همه می‌گویند آن فردی که دعوا کرد از قویترین مردان بود!

 برخی از ورزشکاران هم می‌گفتند دوپینگ در مسابقات مردان‌ آهنین زیاد صورت می‌گرفت؟

 هزینه تست دوپینگ زیاد است و به همین خاطر در مسابقات قویترین مردان صورت نمی‌گیرد. بستگی دارد دوپینگ را چطور تعریف کنیم. حتی خوردن قرص استامینوفن هم تست دوپینگ را مثبت می‌کند. من توصیه می‌کنم ورزشکاران از مکمل‌های خوب استفاده کنند وگرنه شاید دو روز قهرمان و مطرح شوند اما درنهایت به مشکلات کبدی و گوارشی می‌خورند. در سال‌های اخیر عوارض ناشی از همین مکمل‌ها باعث شده برخی فوت کنند.

Image result for ‫رضا قرایی‬‎

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست