بازدید 63860

جزئیات توزیع سبد جدید کالا

کد خبر: ۷۶۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 20 January 2018

سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه با اعلام جزئیات توزیع سبد جدید کالا گفت: ظرف یکی دو ماه آینده تا قبل از عید سبد جدید توزیع می‌شود و مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد،می‌توانند کالاهای خود را خریداری کنند.

به گزارش فارس، مریم‌السادات میرمالک ثانی در رابطه با توزیع سبد حمایت غذایی گفت: تا کنون سبد حمایتی و کالا در 8 مرحله توزیع شده و از تیرماه 93 به طور متوسط سالی یک تا 2 بار انجام شده است.

وی ادامه داد:‌در سال 96 سبد کالا در ماه رمضان توزیع شد و در ماه‌های آینده که البته زمان دقیق آن مشخص نیست ظرف یکی دو ماه آینده تا قبل از عید سبد جدید داده می‌شود.

میرمالک ثانی گفت:‌ در دهه 60 توزیع کوپن یا کالابرگ را داشته‌ایم و در سال 92 وزارت بازرگانی اقدام به ارائه سبد کالا کرد که با مشکلاتی همراه بود به طور مثال سیستم توزیع کارآمد نبود، تعادل عرضه و تقاضا وجود نداشت افراد از دریافت سبد جا می‌ماندند و اختلاف حساب وجود داشت. مثلا دولت برای تأمین اعتبار 16 هزار میلیارد ریال اختصاص داده بود اما مجموع ارزش کالاها 15 هزار میلیارد ریال بود.

سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه ادامه داد: به همین منظور دستورالعمل اجرایی جدیدی در سال 93 از سوی وزارت رفاه تقدیم دولت شد و از همان سال کار آن آغاز شد، در دوره‌های قبل شناسایی دقیقی از افراد وجود نداشت به همه کالابرگ داده می‌شد اما در حال حاضر برای هدفمند کردن، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند مشمول دریافت این سبد هستند البته هر فردی که به عنوان قشر نیازمند شناسایی شده باشد و تحت این دو نهاد هم نباشد چنانچه به تأیید وزارت رفاه برسد مشمول دریافت سبد خواهد شد.

وی گفت:در شهریور 96 و در توزیع سبد قبلی 300 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم که تحت پوشش نهادهای حمایتی نبودند شناسایی شده و با پایگاه رفاه ایرانیان وزارت رفاه مرتبط بوده و این مبالغ به کارتشان واریز شد.

میرمالک ثانی در مورد نحوه دریافت این سبد گفت:‌ افراد مشمول به بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند و اگر شرایط را داشته باشند می‌توانند تحت پوشش این نهادها قرار گرفته و سبد را بگیرند البته افرادی که مستمری‌بگیر این نهادها نیستند و فقط یک مورد خدمت دریافت کرده‌اند هم می‌توانند سبد کالا بگیرند.

سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه تصریح کرد: در پی مشکلات دوره قبل وزارت رفاه برای طرح جدید فرآیند الکترونیکی ایجاد کرد به این صورت که معادل سبد به کارت یارانه سرپرست خانوار، مبالغ واریز می‌شود این مبالغ از کف 30 هزار تومان تا سقف 120 هزار تومان است برای خانوار تک‌نفره 20 هزار تومان ، دو نفره 60 هزار تومان، سه نفر به بالا به ازای هر نفر 10 هزار تومان تا سقف 120 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: کارت یارانه سرپرست خانوارها شارژ می‌شود این افراد می‌توانند به فروشگاه‌ها طرف قرارداد ما که در تهران 9 فروشگاه انتخاب شده در قالب رفاه، شهروند، اتکا و ... مراجعه و کالاهای خود را خریداری کنند. افراد در خرید کالا آزادی عمل دارند اما باید به این فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کنند.

میرمالک ثانی در مورد اینکه گفته می‌شود تزریق نقدی باعث تورم خواهد شد گفت: درحالی سبد به شکل کالا در دوره قبل داده می‌شد که فساد این اقلام غذایی را داشتیم، تاریخ مصرف آنها می‌گذشت، مرغ‌ها فاسد می‌شد و پرت منابع زیاد بود اما اکنون با واریز نقدی خیلی از مشکلات رفع شده و تورمی هم ایجاد نکرده است. از طرفی دستگاه‌های کارت‌خوان هم تحت کنترل هستند.

سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه افزود: مشمولان دریافت سبد کالا بدانند اینگونه نیست که چنانچه کالای خود را خریداری نکنند پولشان در کارت اعتبار سوخت می‌شود بلکه تا دریافت سبد بعدی می‌تواند در حساب آنها بماند.

وی ادامه داد: شهریور امسال 7 میلیون و 500 هزار نفر یا به عبارتی 3 میلیون و 200 خانوار سبد کالا دریافت کرده‌اند و کارت سرپرست خانوار آنها شارژ شده است. اطلاعات اسامی افراد تحت پوشش دو نهاد حمایتی به همراه کد ملی آنها در بانک رفاه ایرانیان کنترل می‌شود، این اسامی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود و شماره حساب به همراه شماره یارانه و بعد خانوار را زمانی که دریافت می‌کنیم دوباره داده‌ها را کنترل می‌کنیم.

وی افزود: در این فرآیند بسیار از همپوشانی‌ها رفع می‌شود چرا که در گذشته افرادی بودند که از هر دو نهاد حمایتی سبد کالا گرفتند به طوریکه سرپرست فوت کرده و سازمان حمایتی اطلاعات آنها را دیر وارد سامانه می‌کرد.

میرمالک ثانی گفت: در گذشته سامانه پیامکی به مشمولان اطلاع می‌داد که برای دریافت سبد کالا مراجعه کنند اما اکنون سامانه مدیریتی طراحی کرده‌ایم که توسط مددکاران اداره کل بهزیستی و کمیته استان‌ها به همراه اداره کار استان‌ها وضعیت مدیریت می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این ادارات در جریان اطلاعات این سبد قرار گیرند.

وی افزود: ارزش ریالی حداقل سبد کالا مطلوب است هرچند شاید 100درصد نیاز خانوارها را تأمین نکند.

سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه گفت:‌18 هزار میلیارد تومان توسط دولت برای توزیع 6 مرحله‌ای سبد کالا اختصاص داده شده، تأمین منابع آن انجام گرفته و در بودجه 97 هم دیده شده است.

وی گفت:‌طرح‌های زیادی در این رابطه روی میز وزارت رفاه قرار دارد،‌در حال بررسی آنها هستیم تا بتوانیم شیوه اثربخش‌تر را ارائه کنیم اما اگر بتوانیم با همین روال پیش برویم مشکلی در تأمین اعتبار نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
قبلا به مددجویان بهزیستی به ازای هر عضو خانواده 30 هزار تومان کالا تعلق می گرفت اما پارسال فقط به خود مددجویان
مبلغ ناچیز سی هزار تومان در کارت عابر بانکی که یارانه نقدی می گیرند ؛ شارژ کردند . پرداخت سالانه سی هزار تومان به محرومترین اقشار جامعه که اینهمه جیغ و داد نداره!
درخواست کننده
هی روزگارنامرد.
چرا با چهار فرزند تعلق نمگیرد
کارمندان زیر2میلیون را هم اضافه کنید.
نظراين اين سبد كالا كمكى به قشركم درامد است نه فقط مربوط به كميته وبهزيستى باشد ماواجد شرايط زيادى داريم خود بنده هيچ درامدى ندارم واز قشرضعيف هستم چندماه به من مبلغ سي هزاراومان ميدادند اما قطعش كردن معلوم نيست بخاطر چيه خواهش ميكنم سبد حمايتى اينجانب را هم وصل چون داراى خانواده ضعيفى ميباشم وسه تافرزند دارم متشكرم اكبرسارايى
سلام شوهر م بیکاره ویک بچه شیرخواردارم ک شیرخشک می خوره توروخدااین انصافه ماچندنوبت که سبدکالا میدن ب ماتعلق نمیگیره توروخداب فکرماهم باشین
باسلام بعضی از فروشگاههای دزفول موادغذایی مونده رو به مردم میدن یاقیمتها رو گرونترمیدن . لطفا رسیدگی کنید
قبلا به ازای هر عضو خانواده مددجویان بهزیستی ، 30 هزار تومان اعتبار برای خرید کالا در نظر می گرفتند اما پارسال فقط 30 هزار تومان به خود مددجویان بهزیستی اختصاص دادند! بهشت هم به سرزنشش نمی ارزد!
انگار صدقه میدن به ملت
ما هم کم درآمدیم به کجا مراجعه کنیم
خودم دخترم زیرنظربهزیستی شهرستان استان خو زستان هستیم ولی فقط برای من سبدکالامیادنه دخترم لطفا پیگیری کنید ؟؟؟
من هم کم درآمدهستم به کجابایدمراجعه کنم...
صدقه سبد کالا کم بود .
فعلا جایی ثبت نام نمیکنن
من دخترم خیلی در مضیقه هستم لطفا اگه میشه حتی یک کمک ناچیز به من بکنید نه پدری نه مادری تورو خدا
اخه این چه وضعیت ای است به پولداران میدین به بدبختان نمیدین عدالتتون کجاست؟
واقعا
چرا سبد کالا به کارگران ساختمانی تعلق نمیگیرد بخداظلمه حتما باید بریم در کمیته امداد گریه کنیم
شوهرم بیکار ی دختر نه ساله دارم .کار نیست چرا با مردم اینطور میکنید ..سبد کالا هم ک قطع کردید
سلام قبلا سه بار سبدکالا به من دادن کارتم تاریخش تمام شد عوضش کردم سبدکالا قطع شد خواهشن خواهشن تحقیق کنید بین فقر و دارا خیلی ازآنهاکه دارن سبد کالا میگیرند ماهی دومیلیون به بالا درآمد دارند ماکه کارگر ساده هستیم چرا...
سلام ببخشید من کارت یارانه م عوض شده با وجود اینکه سبد کالا بهم تعلق گرفته ولی رفتم فروشگاه گفتن که ندارین چون کارتتون عوض شده باید برید بانک درستش کنید بانک هم میرم میگن سایت یارانه بسته س نزدیک 10 روزه معلومم نیس کی باز میشه الان باید چکار کنم من
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی