بازدید 6545

دستور روحانی درمورد خانواده‌های خدمه نفتکش

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری امروز به چند وزیر کابینه تاکید کرد که به مشکلات و مسایل خانواده های سرنشینان نفتکش سانچی رسیدگی شود.
کد خبر: ۷۶۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 14 January 2018

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری امروز به چند وزیر کابینه تاکید کرد که به مشکلات و مسایل خانواده های سرنشینان نفتکش سانچی رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری روز یکشنبه و در حاشیه گفت و گو با خانواده های سرنشینان نفتکش سانچی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دستور رییس جمهوری در جمع خانواده ها حاضر شدم؛ در این نشست صحبت های خانواده ها را شنیدم که آن را به رییس جمهوری منتقل می کنم.
وی ادامه داد: این خانواده ها خواسته هایی داشتند که قرار است در جلسه امروز هیات دولت مطرح شود.
به گزارش ایرنا، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.


پس از این واقعه ، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.


اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت امروز (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی