بازدید 154596

افزایش باورنکردنی دانلود فیلترشکن «سایفون»

کد خبر: ۷۶۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹ 13 January 2018

به‌دنبال ناآرامی‌های اخیر در کشور و فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام، بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کارهای مجازی با مشکل مواجه شدند و به‌دنبال راهکاری برای کمتر کردن ضرر و زیان ناشی از فیلتر موقت این شبکه‌های اجتماعی بودند. به‌هرحال شرایط به گونه‌ای پیش رفت که اینستاگرام رفع فیلتر شد ولی تلگرام با وجودی که در فضای کشور التهابی دیده نمی‌شود همچنان مسدود است و کاربران نمی‌توانند همچون گذشته به آسانی به آن دسترسی داشته باشند.

به گزارش روزنامه ایران، با وجود این، محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس به نکته جالب توجهی اشاره کرده است که نشان از افزایش گرایش کاربران به استفاده از فیلترشکن‌ها برای دسترسی داشتن به تلگرام دارد. وی با بیان اینکه طبق آخرین آمارها حجم دسترسی به تلگرام در کشور حدود 40میلیون نفر بود، اعلام کرد: تعداد کاربران تلگرام پس از اعمال فیلتر به 25 تا 30میلیون نفر رسیده است. وکیلی با اشاره به فیلترینگ تلگرام، گفت: بدیهی است که پس از فیلتر شبکه پرمخاطبی همچون تلگرام، انجام برخی از کارها برای تمامی اقشار جامعه به‌تناسب نوع استفاده و بهره‌گیری از آن سخت شد؛ اما پس از چند روز دوباره حجم دسترسی به این شبکه بالا رفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به گرایش مردم به فیلترشکن‌ها ادامه داد: ادامه فیلتر تلگرام با توجه به حجم بالای افرادی که در جامعه از طریق فیلترشکن‌ها وارد این فضا می شوند به معنای لوث شدن قضیه است .این در حالی است که آمار به دست آمده از میزان استفاده کاربران از فیلترشکن‌ها نیز تأییدی بر گفته‌های این نماینده مردم در خانه ملت است. آمار حکایت از افزایش 1650درصدی دانلود فیلترشکن در ایران دارد. به گزارش «مادربورد» طی یک هفته اخیر دانلود فیلترشکن سایفون از 35هزار بار دانلود در روز به روزانه 700 هزار بار رسیده است که خود رقم جالب توجهی است.

افزایش باورنکردنی دانلود فیلترشکن «سایفون»

موضوع دیگری که می‌تواند تأییدی دوباره بر افزایش استفاده کاربران از فیلترشکن‌ها و انواع VPN‌ها باشد، رشد تولید محتوا در کانال‌های پرطرفدار تلگرامی با وجود مسدود و فیلتر بودن است. آمارهای اعلامی از سوی سامانه فضای مجازی پایشگر نشان می‌دهد که در روز آغازین فیلتر شدن اپلیکیشن تلگرام، پست‌های به اشتراک گذاشته شده در کانال‌های پربازدید فارسی زبان بشدت کاهش یافت اما این افت برای کانال‌های پرطرفدار (کانال‌هایی با بیش از 10 هزار عضو) تنها دو روز دوام آورد و بتدریج شاهد افزایش پست‌های کانال‌های تلگرامی پرطرفدار بوده‌ایم که این، به معنای استفاده آنها از فیلترشکن است و ازسوی دیگر با نگاهی به میزان بازدیدها از محتوای این کانال‌های تلگرامی پرطرفدار می‌توان دریافت که دیگر کاربران نیز با استفاده از همین ابزار و دور زدن فیلترینگ، در شبکه پیام‌رسان موبایلی تلگرام فعالیت دارند.

این تحقیقات آماری که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و روی کانال‌های تلگرامی با بیش از 10 هزار عضو صورت گرفته، نشان می‌دهد که طی هفته گذشته تولید محتوای فارسی در این گروه از کانال‌های تلگرام رشد چشمگیری داشته است.

براساس این گزارش، کانال‌های پرطرفدار که در روز اول بعد از فیلترینگ تلگرام کمترین میزان پست را منتشر کرده‌ بودند، در روزهای بعد بتدریج به فعالیت خود افزودند؛ به‌طوری که تعداد پست‌های هفدهم دی‌ماه در مقایسه با پست‌های پنجم دی تنها 16درصد کاهش داشته است. آمارهای سامانه فضای مجازی پایشگر همچنین از کاهش 65 درصدی تعداد بازدید پست‌های فارسی زبان بعد از مسدود شدن تلگرام حکایت دارد.

بدافزارهایی در قالب فیلترشکن

البته ماجرای استفاده از فیلترشکن‌ها با مشکلات بسیاری همراه است و در این میان، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای(ماهر) بارها نسبت به این موضوع هشدار داده است. در حالی که کاربران به‌دنبال فیلترشکن‌هایی کارآمد هستند که بتوانند به تلگرام دسترسی داشته باشند بدون اینکه میزان زیادی از سرعت اینترنت آنها گرفته شود، هکرها و مجرمان سایبری نیز بیکار ننشسته‌اند و با ارسال لینک‌های آلوده به بدافزار و باج‌افزارهایی خطرناک، کاربران ناآگاه را به سوی فیلترشکن‌ها راهنمایی می‌کنند؛ فیلترشکن‌هایی که به محض باز شدن، می‌توانند خساراتی جبران‌ناپذیر به کاربران برسانند. به هرحال تلگرام به‌عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران شناخته می‌شود و حتی بسیاری از کاربران، آن را به‌عنوان امن‌ترین پیام‌رسان موبایلی جهان می‌شناسند و معتقدند یکی از دلایلی که کاربران ایرانی به این شبکه اجتماعی تمایل زیادی دارند همین موضوع است. در اینجا نیز ذکر این نکته ضروری است که کاربران ایرانی کمی درباره امنیت این پیام رسان دچار اشتباه شده‌اند چرا که جدیدترین آمار نشان می‌دهد تلگرام پس از واتس اپ، سیگنال و جی دیتا چت از نظر امنیت در جایگاه چهارمین پیام رسان قرار گرفته است.

افزایش باورنکردنی دانلود فیلترشکن «سایفون»

نمی‌توان مردم را مجبور به استفاده از پیام‌رسان داخلی کرد

به هرحال شبکه پیام رسان موبایلی تلگرام چند روزی است با دستور شورای امنیت ملی در کشور مسدود شده است و همچنان از وضعیت رفع فیلتر آن اخبار موثقی در دسترس نیست و در این میان بسیاری از نمایندگان مجلس و مسئولان دیگر واکنش‌های متعددی به آن نشان داده‌اند و بسیاری نیز موافق ادامه فیلتر این شبکه اجتماعی در فضای آرام جامعه امروز کشور نیستند. یکی از این نماینده‌ها، فاطمه سعیدی نایب رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس است که در این باره اعتقاد دارد: نمی‌توان مردم را مجبور به استفاده از یک پیام رسان کرد و اگر امروز می‌بینیم پیام‌ رسان‌های داخلی با اقبال مواجه نمی‌شوند علت آن، بی‌اطمینانی مردم است. وی افزود: این، حق مردم است که انتخاب کنند از کدام ابزار ارتباطی استفاده کنند و نمی‌توان این حق را از شهروندان سلب کرد. اینکه مردم را مجبور کنم از یک پیام رسان استفاده نکنند یا به عکس فقط حق داشته باشند از چند پیام رسان داخلی استفاده کنند با حقوق شهروندی آنها منافات دارد.

سعیدی یادآور شد: به جای ایجاد انحصار برای پیام رسان‌های ایرانی باید اطمینان مردم را جلب کنیم، اگر عنصر اعتماد را از بین بردیم همان اتفاقی که برای صدا و سیما در این سال‌ها افتاد، برای پیام رسان‌های داخلی هم می‌افتد. این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: امروز اگر می‌بینیم بخشی از مردم تحت تأثیر شبکه‌های فارسی زبان خارجی هستند به‌دلیل رفتار غلط خود ما و صدا و سیمای ما است. وگرنه چطور یک شبکه تلویزیونی با 100 کارمند می‌تواند یک دستگاه عریض و طویل به نام صدا و سیما را به حاشیه براند؟

با وجود میل و گرایش بالای کاربران برای استفاده از تلگرام حتی با کمک فیلترشکن و تلاش بسیاری از نماینده‌ها و مسئولان و نیز پافشاری شخص رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات برای رفع فیلتر تلگرام، ‌برخی دیگر از مسئولان با این موضوع برخوردی قاطع دارند و معتقدند که فیلتر این شبکه پیام رسان موبایلی باید ادامه داشته باشد تا جایی که عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور علاوه بر پافشاری بر ادامه فیلتر تلگرام، رفع فیلتر اینستاگرام را نیز غیرقانونی دانست و یادآور شد: از سوی دادستانی کل کشور به مسئولان وزارت ارتباطات اخطار داده شده که رفع فیلتر اینستاگرام بر خلاف موازین قانونی و قضایی انجام شده و مسئولان امر باید پاسخگو باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۵
والله پیام رسان های داخلی مشکل زیاد دارند نمیشه باهاشون کار کرد، از طرفی بهتره مسئولین به خودشون زحمت رفع فیلتر ندن چون تا کمتر از یکماه آینده نسخه جدید تلگرام میاد که کلا قابل فیلتر نیست!!!
پاسخ ها
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
از اين پنج نرم افزاري كه در بخش اشتراك گذاري سايت خودتون گذاشتين، فقط ليكداين بازه :-)

توئيتر = فيلتر
فيسبوك = فيلتر
تلگرام = فيلتر
گوگل پلاس = فيلتر

حداقل خودتون از اين نرم افزار هايي كه اسم بردين استفاده كنين كه ما هم باورمون بشه.
با تشكر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا فقط وزرای ایرانی از فیلتر شکن استفاده می کنند؟
همه در برابر قانون با هم برابرند.
خیلی ها تا ماجرای فیلتر کردن تلگرام روحشان از وجود فیلتر شکن هم خبر نداشت و الان به لطف مسئولان جوانان و نوجوانان به سایت های مختلف دسترسی پیدا کرده اند
مردم را نمیتوان مجبور به استفاده از پیام رسان داخلی کرد
همانطور که مسئولین را نمیشود مجبور به ایجاد زیر ساخت مناسب برای توسعه و کار آمدی پیام رسان داخلی کرد
کلا نمیشود هیچ کس را به هیچ کاری محبور کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
بهتر بود میگفتی " مسولین را نمیشود مجبور به دست شستن از بریز و بپاش و بخور بخور کرد"
وقتی فیلترشکن سایفون فعال باشه، کال تلگرام هم کار می کنه و میشه تماس تلفنی را از طریق تلگرام انجام داد.
آفرین به مسئولین که با انجام فیلترینگ، هزاران رایانه و تلفن همراه را در معرض جاسوسی و آسیب جدی قرار میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
خوب استفاده نكن
فیلترینگ تلگرام یک کلاس همگانی استفاده از فیلتر شکن بود. شناخت انواع فیلتر شکن ها و میزان اطمينان از امنیت آنها و خلاصه سطح آگاهی مردم در این زمینه را به اندازه کافی بالا برد.
با سلام . ده سال قبل اینترنت بدون فیلتر شکن بود . این هراس در خانواده ها وجود داشت که کودکان به سایتهای غیر اخلاقی مراجعه کنند . خوشبختانه بعضی سایت ها فیلتر شد .و احساس ارامش و امنیت به خانواده ها بازگشت . متاسفانه دوباره الان سایت ها به وسیله قیلتر شکن رفع فیلتر می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
چرا همش فکر می کنید مردم به دنبال سایت های غیر اخلاقی هستند؟ مردم ما به دنبال حقایقی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
شما ظاهرا از مدارس خبر نداری. کافیه یه نفر بلد باشه چظوری با فیلتر شکن به سایت های غیر اخلاقی دست پیدا کنه تمام مدرسه خبر دار میشن. با فیلتر کردن کار درست نمیشه فقط آموزش فقط آموزش فقط آموزش
خیلی جالبه که هر کاری نظام برای فرهنگ میکنه دقیقاً ضدفرهنگه!!
من حداقل واسه 30 نفر از آشنایان با بلوتوث سایفون رو روی گوشی هاشون نصب کردم، باور کنید که سرعت تلگرام با فیلترشکن بیشتر از پیام رسانهای داخلی بدون فیلتر شکنه
اینکه هر بار شلوغی و اعتراضی تو این مملکت اتفاق بیوفته راه های ارتباط مردم رو ببندیم که نشد کار...
اومدن ابروش رو درست کنه زدن چشمش رو هم کور کردند .
هیچ توجیه منطقی برای ادامه اینکار وجود ندارد,گویا برخی مسیولین عادت به شنیدن صدای مردم ندارند,
این نکته هم قابل توجه هستش که استفاده از فیلتر شکن به نفع سهامداران خاص شرکت مخابرات وزیر مجموعه ی فروش پهنای باند اینترنت است . از آن جهت که استفاده از فیلتر شکن حجم و ترافیک خریداری شده توسط مشتریان را بلافاصله تمام کرده و کاربران را مجبور به خرید بسته های جدید می کند . ...... دود فیلتر به چشم مردم و سود آن به جیب شرکت های خاص !!!!!!
آقا اين كه پيام رسان هست مسولين بيان از خودرو داخلي تلفن همراه داخلي استفاده كنن بعد بيان بگن ........

توي ايران تويتر ممنوع هست بعد حضرات تويت ميكنن
ای بابا این حضرات خودشون بهتر میدونن که با وجود فیلترشکن میشه راحت دستریسی داشت.. نمیدونم چه اصراریه به حماقت....
مسئولین کمی فکر کنن خطرات فیلتر شدن تلگرام به مراتب بیشتر است گویا مسئولین نمی دانن با فیلترشکن چه کارهایی که می شود کرد
حتي مادربزرگ من هم فيلتر شكن نصب كرده . من كه شاخ درآوردم شما را نميدانم .
هزینه اینترنت با فیلتر شکن دو برابر محاسبه میشه و این به نفع مخابراته پس تا میتونید استفاده کنید که سودش بره تو جیب مخابرات
سلام
روزانه ۷۰۰ هزار دانلود فقط منحصر به سایفون می باشد در حالی که انواع فیلتر شکن و vpnوجود دارد....
شرکت های طراح و سازنده فیلترشکن باید یک پاداش درست و حسابی به جناب عبدالصمد تقدیم کنند.
محدودکنندگان نامحدود و مقاومتی گویندگان نامقاوم
در باب زحمت مسولان برای اشنایی اقشار مختلف جامعه با فیلتر شکن کمال تشکر را دارم به علت وجود فرصت های شغلی بیشمار در کشور من شغل شریف مسافر کشی را انتخاب کردم من یه مسافری دارم که بنده خدا معلولیت ذهنی دارن امروز سوار شد گفت تا یه مسیری که موبایل فرپشی هست بریم گفتم چیکار داری گفت اینترتم من رو قطع کردن منظورش تلگرام بود می خوام برم فیلتر شکن نصب کنم دیگه نمی تونم عکس های خواهر زاده رو ببینم. به هر حال من زحمت کارش رو کشیدم نزاشتم هزینه براش داشته باشه مطمئن هستم تا قبل از این قضا نمی دونست فیلتر چیه چه برسه به فیلتر شکن چرا .......
همون طور که مردم رو مجبور کردید از خودروهای بسیار عالی داخلی استفاده کنند؛ اون کار دیگه رو هم می تونید بکنید.

کلآ مسئولین ما اگه یک کار رو بتونن خوب انجان بدن ، اونم مجبور کردن مردمه .
گاهی اوقات به ضرب المثلها فکرمی کنم. که این چه سنگی بود که صدتا عاقل هم نمی تواند بردارد. الان مشکل اشنایی کامل با انواع پراکسی و vpnو ... است که دست یابی به سایت های مبتذل را بچه های دبستانیم هم یادگرفتند.
افرین بر این نبوغ مسولان
تبریک بشما و تبریک ب خودم
مسیولین کاری کردن که سایفون هم به سفره هفت سین راه پیدا کرد

بخدا خارجیها بیشتر به فکر ما مردم هستن
آخه در پیام رسان های داخلی مثل سروش هم هیچ موضوع قابل استفاده ای وجود ندارد
من سایفون رو برای کارهای برنامه نویسی لازم دارم. کل سایتی های سورس برنامه نویسی خارجی برای ما تحریمن
اینکه پیام رسان ها و فیلتر شکن ها از اطلاعات ما استفاد ه میکنن رو دیگه همه میدونن چون هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره ولی خب شما بگین چیکار کنن مردم؟ وقتی میاین مردم رو مجبور میکنین دیگه چاره ای ندارن البته این دزدی اطلاعات مردم توسط پیام رسان ها و فیلتر شکن ها فردا ضررش به خود مردم و مملکت برخواهد گشت
در دنیای امروز هیچ چیز با ارزش تر از اطلاعات نیست و خدا میدونه چه درامد هایی این شرکت ها دارند از فروش این اطلاعات به شرکت های تولید کننده اقلام مصرفی گرفته تا شرکت های جاسوسی
اللهم عجل لولیک الفرج
سایفون فیلترشکن خوب وراحتی است من توصیه میکنم از این فیلترشکن حتما یک نسخه داشته باشید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی