بازدید 2040

بازداشت ده‌ها مظنون وابسته به سازمان فتو توسط پلیس ترکیه

پلیس ترکیه ده‌ها تن دیگر را به ظن وابستگی به فتح‌الله گولن (سازمان فتو) که به گفته مقامات آنکارا در پشت کودتای ۲۰۱۶ قرار دارد، بازداشت کردند.
کد خبر: ۷۶۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 06 January 2018

پلیس ترکیه ده‌ها تن دیگر را به ظن وابستگی به فتح‌الله گولن (سازمان فتو) که به گفته مقامات آنکارا در پشت کودتای ۲۰۱۶ قرار دارد، بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این عملیات در ۲۷ استان ترکیه انجام گرفت و طی آن چندین تن بازداشت شدند.

در عملیات انجام شده در کارامان، پنج زن به اتهام کمک به سازمان فتو بازداشت شدند.

هم چنین یک مظنون زن دیگر در آنتالیا بازداشت شد و چهار مظنون دیگر با اوراق هویتی جعلی توسط تیم‌های مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته به عنوان بخشی از عملیات تحقیقات درباره این سازمان "تروریستی" دستگیر شدند.

دفتر داستان عمومی قونیه نیز اعلام کرد که حکم دستگیری ۷۰ نفر صادر شده است که ۴۰ نفر از آنها بازداشت شدند.  

در سامسون نیز طی عملیاتی ۱۲ مظنون از جمله چندین دانشجو و یک معلم اخراج شده به اتهام استفاده از برنامه هوشمند بایلاک که توسط اعضای وابسته به فتح‌الله گولن برای ارتباط با یکدیگر در جریان کودتای ۲۰۱۶ استفاده می‌شد، بازداشت شدند.

بر اساس اعلام یک مسوول امنیتی، هم چنین یک نفر در ادیرنه در شمال غربی ترکیه، به هنگام تلاش برای فرار به خارج از کشور در کنار سه نفر دیگر، که به مظنون کمک می‌کردند، بازداشت شد.  

این منبع اعلام کرد که این مظنون معلم پیشین ریاضی بود که از شغل خود اخراج شده و به اتهام تاسیس و مدیریت سازمان فتو توسط پلیس احضار شده بود.

او نیز از برنامه هوشمند بایلاک استفاده کرده بود.

یک منبع مطلع دیگر اعلام کرد: در شهر غازی‌آنتپ نیز یک مظنون وابسته به سازمان فتو پس از انجام تبادلاتی در دفتر اسناد رسمی بازداشت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی