بازدید 1825

پاکستان: راهبرد جدید امنیت ملی ترامپ فاقد عقلانیت است

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، آن را فاقد عقلانیت و خلاف واقعیت های موجود خواند.
کد خبر: ۷۵۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 20 December 2017

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، آن را فاقد عقلانیت و خلاف واقعیت های موجود خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس نیوز، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف حقایق زمینی و واقعیت های موجود است.

فیصل تاکید کرد که راهبرد جدید آمریکا فاقد عقلانیت است؛ در این راهبرد استفاده از زور مورد تاکید وتمرکز قرارگرفته است که این کار وضعیت جاری در افغانستان را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: پاکستان در خط مقدم جنگ با تروریسم بوده و نسبت به هر کشور دیگری بیشترین قربانیان را داده است اما امروز نسبت به این فداکاری ها چشم پوشی می شود.

فیصل افزود: پاکستان از جانب کشورهای همسایه تهدید به تروریسم می شود. بسیاری از دشمنان ما به وسیله جنگ های نیابتی در خاک پاکستان از گروه های تروریستی حمایت می کنند و برخی قدرت های بزرگ نیز خواهان ناامن کردن و بی ثبات ساختن کشور ما هستند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه گفت: امنیت آسیای جنوبی به خاطر مواضع خصمانه هند به خطر افتاده است و این کشور هر روز هزاران غیر نظامی کشمیری را به کام مرگ می کشاند.

وی افزود: با وجود حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان همچنان از خاک این کشور علیه اسلام آباد استفاده می شود و علیرغم تلاش پاکستان برای مدیریت مرزها و بازگشت مسالمت آمیز مهاجران باز هم اقدامات خرابکارانه ای در این راستا صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور آمریکا با اعلام راهبرد جدید امنیت ملی این کشور پاکستان را عامل ادامه جنگ افغانستان دانست و گفت واشنگتن میلیاردها دلار به اسلام آباد کمک می کند ولی این کشور از افراد و از گروه هایی حمایت می کند و به آنها پناه می دهد که با آمریکا در ستیزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی