بازدید 52660
هزار و شصت و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ماجرای سؤال احمدی‌نژاد از شمخانی درباره دختر آملی لاریجانی/توصیه رهبر انقلاب درباره آیت‎الله سیستانی/روایت کواکبیان از آخرین دیدار با هاشمی/احمدی‌نژادی‌ها باند هستند نه مکتب سیاسی

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند ضرغامی: سلفی جدید موگرینی با نیکی هیلی را دریابیم!/ برخی انحرافات احمدی‌نژاد هنوز به مردم گفته نشده/کشف سکه های طلا، دلار، یورو و کارت‌های هدیه از کیف یکی از بست نشینان و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 14 December 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

محسن رهامی: قرآن با مدیریت خانم ها مشکلی ندارد

هرچند در این سال‎ها همواره عنوان شده که عدم احراز صلاحیت زنان ربطی به زن بودن آنان ندارد اما، عملا آنچه که آنان را از انتخابات ریاست جمهوری دور نگه داشته، همین زن بودنشان است. رهامی در دفاع از حق بانوان ایرانی عنوان میکند: «در هیچکدام از قواعد و احکام سیاسی و آیات قرآن مجید دلیلی نداریم که نایب و وکیل و مأموری که از طرف یک جمع کاری را بر عهده می گیرد، حتما باید مرد باشد. این تفکر مردسالارانه ریشه در تفکرات اعراب دارد و از طریق نفوذ فرهنگ اعراب به ایرانیان منتقل شده است. در واقع زمانی که در بین اعراب خانم ها را تحقیر می‎کردند و به تعبیری، بعضا آنان را از حق حیات محروم می‎کردند، در ایران زمان ساسانیان زنان به عنوان پادشاه انتخاب می‎شدند و هیچ گاه هم این تصور نبوده که چرا زن باید به عنوان ملکه یا پادشاه کشور انتخاب شود.» او معتقد است که تفاسیر معمول از اصل 115 قانون اساسی و ممنوع کردن زنان برای رسیدن به پست ریاست جمهوری در واقع مبتنی بر تفکرات مردسالارانه است که در بین بعضی از حقوقدانان و خصوصا در بین فقها بیشتر رایج است. رهامی با تأکید بر اینکه قرآن مجید، اساسا با مدیریت خانمها مشکلی ندارد، می‎گوید: اما در ایران افرادی با پیشزمینه های ذهنی، از برخی روایات و احادیث تفسیرهایی خلاف این را ارائه می کنند. امیدوارم طی سال های بعد و براساس تحولات اجتماعی این نوع تفکرات قبیلگی و سنتی مرد سالارانه به تدریج از بین رفته و با آن خداحافظی کنیم. /خبرآنلاین

پرونده شکایت از نمایندگان سلفی بگیر با موگرینی مختومه شد

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: با بررسی های انجام شده در هیأت نظارت به این نتیجه رسیدیم که سلفی گرفتن نمایندگان با موگرینی خلاف شئونات نمایندگی نیست. محمدجواد جمالی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، در تشریح جزئیات جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این جلسه شکایت جمعی از مردم شیراز علیه نمایندگانی که با خانم موگرینی سلفی گرفته بودند، بررسی شد. وی با بیان اینکه این پرونده شاکی مشخصی نداشت، ادامه داد: با بررسی های انجام شده در هیأت نظارت به این نتیجه رسیدیم که این موضوع خلاف شئونات نمایندگی نیست و این پرونده مختومه است. سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به بررسی سایر پرونده ها، اظهار کرد: پرونده شکایت نیروی انتظامی از حمدالله کریمی نماینده بیجار نیز قرار است هفته آینده با حضور طرفین مورد بررسی قرار گیرد. /باشگاه خبرنگاران

کمالی سکوتش را درباره اختلاف با شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شکست

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: در انتخابات به سهمیه ها فکر نکردیم اما از خودخواهی و انحصارطلبی ها رنجیدیم و تقاضا داریم در حرکتهای بعدی این رفتارها برقرار نباشد و منطقی تر عمل کنیم. حسین کمالی در کنگره سراسری حزب کار بیان کرد: هدفی که تعقیب کردیم وحدت اصلاح طلبان بود که در کنار هم باشیم و با هم تصمیم گیری کنیم و فرهنگ اصلاحطلبی را در جامعه پیاده کنیم. اینط ور نبود که بر اساس سهمیه ای که به ما می رسد و تعداد نفراتی که در لیست ها قرار می دهیم، تصمیم بگیریم بلکه تکثرگرایی، خیرخواهی برای دیگران، وحدت، هماهنگی و پیشرفت و توسعه و علمگرایی، دوری از حرکتهای فردی از شاخصههایی بود که به آن توجه داشتیم. دبیرکل حزب اسلامی کار افزود: سعی کردیم در انتخابات به صورت برنامه ای حرکت کنیم و برنامهمند حرکت کردیم و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه ارائه شد که در اختیار مردم قرار گرفت. در بحث شورای شهر چالش های شهری را ارزیابی و برای هر کدام راه حل ارائه کردیم. اگر بدانیم که چه خطراتی در شهر تهران وجود دارد، شاید شبها خواب به چشممان نیاید. شهر را نمیشود با چمن کاشتن و گل کاشتن اداره کرد. وقتی ساختمانی ۹ طبقه دچار آتشسوزی میشود و امکان مهار و اطفای حریق را نداریم یک معضل است. کمالی بیان کرد: به سهمیه ها فکر نکردیم اما از خودخواهی و انحصارطلبیها رنجیدیم و تقاضا داریم در حرکت های بعدی این رفتارها برقرار نباشد و منطقی تر عمل کنیم.

توصیه رهبر انقلاب درباره آیت‎الله سیستانی

صدو دوازدهمین هفته نامه خط حزبالله نشریه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‎الله خامنه‎ای، توصیه ای از رهبر انقلاب به جمعی از اعضای مجلس اعلای اسلامی عراق را درباره آیت‎الله سیستانی منتشر کرد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از اعضای مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کردند: مجلس اعلا یک جواهر گرانبها در دست شماست و امیدوارم تمام تلاش خود را برای حفاظت از آن انجام دهید. حضرت آیتالله خامنه ای همچنین در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم مرجعیت در عراق فرمودند: قدر آیتالله سیستانی را بسیار بدانید و به نصایح ایشان گوش دهید.

عضو جبهه پایداری: از گفت وگو با اصلاح طلبان استقبال می کنیم

عضو جبهه پایداری گفت: اگر وجه مشترکی بین ما نباشد اصل گفت وگو نیز از نظر ما رد شده است،بر فرض مثال ما می گوییم "های "و آنها می گویند"هوی"و همین نشان میدهد که وجه مشترکی بین ما نیست. محمد جواد ابطحي درباره گفتگو با اصلاح طلبان گفت: اگر چارچوب ها و استاندارد گفت و گو مشخص شود يعني اينكه ما بر اساس چه اصول و شرايطي گفت و گو مي كنيم مانعي براي اين گفت و گوها نمي بينيم و پايداري هم با اصلاح طلبان وارد گفت و گو مي شود. وي اظهار داشت: ما يك وجه مشتركي براي گفت و گو مي خواهيم و آن وجه مشترك قانون اساسي و رهبري است كه متاسفانه اصلاح طلبان در جاهاي مختلف نشان داده اند كه در عمل بِه قانون اساسي پايبند نيستند و خلاف دستورات رهبري عمل كرده اند و در اين شكي نيست البته برخي از اصولگرايان نيز همانند اصلاح طلبان در اين موارد عمل كردند. اين نماينده اصولگراي مجلس تصريح كرد: اگر آنها استانداردها را قبول كنند باب گفت و گو باز است در واقع ما شرطي نداريم و فقط آنها بگويند ما در اين چهارچوب يعني قانون أساسي و رهبري حاضر بِه گفت و گو هستيم كه ما در اين شرايط حاضر به گفت و گو با آنها مي شويم. /نامه نیوز

پاسخ شریفی نیا به شایعه ازدواج با رز رضوی

مهران مدیری در اولین برنامه از فصل سوم برنامه «دورهمی»، روبه روی محمدرضا شریفینیا، بازیگر پرحاشیه سینمای ایران نشست و با او به گفت وگو پرداخت. مدیری که در ابتدای صحبت هایش با شریفینیا به دشوار بودن گفت وگو با او اشاره کرد، ابتدا از این بازیگر خواست تا درباره علاقه مندی اش به این حوزه بگوید که شریفی نیا در توضیح گفت: «از همان دوران تحصیل و کلاس های فوق برنامه ای که در مدارس برگزار می کردند، فعالیت های فرهنگی هنری و مناسبت ها را اجرا کردیم و کم کم به کتابخوانی علاقه مند شدم و کتابخانهای در خانه برای خودم درست کردم. همچنین پس از آن مدتی به تئاتر رفتم و بعد از دوران انقلاب اسلامی کارگردانی را شروع کردم و بلافاصله وقتی دیپلم گرفتم، معلم شدم.» این بازیگر پرکار سینما که این روزها فیلم «خالتور» را بر پرده سینماها دارد، درباره بازی کردن در نقش مردهای دوزنه در سینما اظهار داشت: «من نقش مردهای دو زنه را زیاد بازی کردم و باز هم بازی خواهم کرد. چون با خودم عهد کردم تا زمانی که این هشدار بین خانواده ها نهادینه شود، نقش مرد دو زنه را بازی کنم. من معتقدم به لحاظ روانشناسی خانواده ها و روانشناسی زن، این فیلم ها یک هشدار است. »او در بخش دیگری از صحبتهایش به شایعات ازدواجش با رز رضوی، بازیگر سریال «ملکوت» اشاره کرد و گفت: «چند سال پیش در یک برهه زمانی تصمیم گرفتند تعدادی از هنرمندان را به سفر مکه ببرند و به ما سهمیه حج دادند. در آن سفر هر خانم زیر ۴۰ سال بنا به مقررات باید با یک مَحرم آقا سفر میکرد، به همین دلیل صیغه کوتاه مدتی بین هر دو نفر از خانم ها و آقایان خوانده شد. در آن سفر ملیکا دخترم هم بود، رز رضوی دوست ملیکا نیز همراه ما بود، این امری طبیعی است اما برای ما تبعات داشت و در ایران یک روزنامه با شیطنت این اقدام را ازدواج تلقی کرد.»

ضرغامی: سلفی جدید موگرینی با نیکی هیلی را دریابیم!

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در صفحه شخصی خود نوشت: طرح مجدد سلفی نمایندگان با موگرینی برای انحراف افکار عمومی است!سلفی جدید موگرینی با نیکی هیلی (نماینده امریکا در سازمان ملل) را دریابیم! سوءاستفاده از نیم جمله ی "برجام به عنوان زیربنایی برای تعامل سازنده در منطقه" برای شروع مطالبات نامشروع جدید!با ما چه می کنند!؟

برخی انحرافات احمدی‌نژاد هنوز به مردم گفته نشده

سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به برخی سخنان و رفتارهای رئیس‌جمهور پیشین کشورمان گفت: برخی انحرافات احمدی‌نژاد هنوز به‌مردم گفته نشده است. وی با بیان اینکه عده‌ای امروز طلبکار شدند گفت: این افراد می‌گویند چرا در آن زمان از احمدی‌نژاد حمایت کردید؟ این در حالی است که طبیعی است تا مادامی که فرد در مسیر درست است باید از آن حمایت و پشتیبانی کرد و هرگاه به انحراف رفت باید در برابر آن موضع گرفت. وی به داستان طلحه و زبیر در صدر اسلام اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) هم در مقاطعی از این دو حمایت کرده و تعابیر بلندی برای آنها دارند اما بعد از انحراف آنها که نباید در برابر آنها سکوت کرد. /انتخاب

توضیحات کلانتری درباره «فکر کردید من خانم ابتکارم»!

عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور درباره حاشیه حضورش در خوزستان و درگیری به نمایندگان مجلس توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید: در فیلم‌هایی که از دعوای شما با تعدادی از نمایندگان خوزستان منتشر شده، چیزی که دیده شد این بود که برخورد و مناقشه تندی بین شما و آنها رخ داد و دعوا بالا گرفت. ما روزهای قبل روایت آن سوی این ماجرا را شنیده‌ایم، اما روایت شما را دراین‌باره نشنیده‌ایم. چه اتفاقی رخ داد و چرا کار به دعوا کشید؟ در رابطه با این دعوای شدید که الفاظ تندی هم به یکدیگر گفتید، آیا تلاشی کرده‌اید یا خواهید کرد که این مناقشه منجر به مفاهمه و رفع سوءتفاهم شود و مشکل را حل کنید؟
نه؛ مسأله ما فنی است، سیاسی که نیست. مسأله زیست‌محیطی و اجرائی است. ما برای حفظ محیط‌‌زیست خوزستان همه کار خواهیم کرد، اما نمایندگان خوزستان فکر می‌کنند با پرخاشگری و زورگفتن می‌توانند به اهدافشان برسند. حتی یکی از آنها تهدید کرد با شما همان کاری را می‌کنیم که با رئیس قبلی سازمان حفاظت محیط ‌زیست کردیم. من گفتم من خانم ابتکار نیستم. ‌درباره همین عبارتی که به کار بردید، منظورتان از گفتن آن چه بود؟

نماینده‌ای گفت با تو همان کاری را می‌کنیم که با رئیس قبلی کردیم. قبلا به خانم ابتکار اهانت و توهین کرده بودند، گفتم من خانم ابتکار نیستم و کسی بخواهد به من توهین کند، اجازه نمی‌دهم.
‌ نقدها را به این حرفتان شنیده‌اید؟ بسیاری برداشتشان این بود که این حرف توهین به خانم ابتکار هم بود؛ یعنی من مثل خانم ابتکار ضعیف نیستم…
نه؛ خانم ابتکار زنی توانمند و اجرائی است؛ منتها خب یک خانم است و شاید مأخوذ به ‌حیاتر از من باشد. نماینده‌ها در آن سفر از این مأخوذ به ‌حیا بودنش سوءاستفاده کردند. من اجازه نمی‌دهم نماینده به من توهین بکند. چه‌کاره است که بخواهد بیاید توهین بکند و فحش بدهد. /شرق

روایت کواکبیان از آخرین دیدار با هاشمی

مصطفی کواکبیان در هفتمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار اظهار کرد: برگزاری یک کنگره، کار آسانی نیست. این جلسات نشانه دموکراتیک بودن فعالیت‌های سیاسی است. امروزه از آموزه‌های دینی، سخنان امام (ره) و رهبری، قانون اساسی، تجربیات کشورهای پیشرفته و خیلی از این موارد که جایگاه حزب را مشخص می کند به جایی رسیده ایم که و یک مرحله باید جلوتر برویم. وقت خودمان را تلف نکنیم و به اصل کار بپردازیم. وی ادامه داد: آخرین جلسه ای که با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خدمت آیت الله هاشمی رفتیم، از عدم شکل گیری تحزب در ایران بویژه در انتخابات گله کردیم. ایشان گفتند می دانم شرایط تحزب خوب نیست، اما این بار هم از دکتر روحانی حمایت کنیم و بعد از انتخابات می نشینیم در مورد این موضوع صحبت می کنیم. البته قضا و قدر الهی این طور شد که ایشان به انتخابات بعدی نرسیدند. /ایسنا

موحدی کرمانی: به مصباحی‌مقدم اهانت نکردم

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: سخنگوی محترم جامعه روحانیت مبارز مورد اعتماد صددرصدی ما هستند و صحبت های ایشان مربوط به سابقه بیش از 15 سال قبل است؛ لذا بنده هیچ اختلاف نظری با ایشان ندارم. در پی انتشار اخباری درباره مذاکره جامعه روحانیت با مجمع روحانیون، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت وگویی با سایت جامعه روحانیت داشت که متن آن به شرح زیر است: لازم می دانم به اطلاع مردم خوب و آگاه برسانم که اخیراً در دو روز گذشته یک مصاحبه ای با بنده انجام گرفت و در آن از بنده جوری سئوال شد که گویا درجامعه روحانیت بحث شده که جامعه روحانیت و مجمع روحانیون بنشینند و جلسه ای داشته باشند. بنده جواب دادم که به هیچ وجه بحث و مذاکره ای در جامعه روحانیت نبوده ،بعداً این مصاحبه کننده گفت که آقای مصباحی مقدم اظهار کرده اند؛ به این معناکه همچین مذاکره ای بوده و آقای مصباحی مقدم همین روزها این حرف را زده اند و بنده گفتم نه این طور چیزی نبوده و صحبتی در این زمینه نداشتیم. و این طور منعکس کردند که خدای ناکرده بنده به آقای مصباحی مقدم اهانتی کردم که حرف ایشان صحیح نبوده است.

تعلیق مأمورهای شهرداری که دستفروش چهارراه ولیعصر را کتک زدند

در پی انتشار فیلمی از کتک زدن یک دستفروش توسط نیروهای معربان در چهارراه ولیعصر، بازرسی شهرداری تهران در این باره توضیحاتی را ارائه کرد. محمدجواد شیرازی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: «هتک حرمت شهروندان توسط مأمورین شهرداری از خطوط قرمز ماست و دو معبربان خاطی به خاطر ضرب و شتم با دستفروش خیابان ولیعصر (عج) تا صدور رای کمیته انضباطی از کار معلق شدند. وی تکریم مردم را وظیفه کارکنان دستگاه بزرگ شهرداری برشمرد و ابراز کرد: رفع مشکلات شهری همچون سدمعبر نباید با ابزار زور و غیرانسانی صورت گیرد بلکه از طریق قانون و با رعایت شان و منزلت افراد باید اقدام شود و البته ایجاد ناهنجاری در شهر نیز خود یک تخلف است.

تهدید داورزنی علیه رئیس پیشین فدراسیون چوگان: پیگیری قضایی می‌کنیم

پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نوشت: معاون ورزشی وزارت ورزش به اظهارات رئیس سابق فدراسیون چوگان واکنش نشان داد. محمدرضا داورزنی با رد اظهارات رئیس سابق فدراسیون چوگان گفت: تقاضای برکناری ایشان به دلیل سو مدیریت و عدم رعایت شئونات مدیریتی با امضای اعضای مجمع فدراسیون چوگان در اختیار ما قرار گرفت و اسناد آن هم موجود است. داورزنی تأکید کرد اظهارات کذب وی را از طریق محاکم قضایی پیگیری می‌کنیم و انشاءالله با تعیین رئیس جدید فدراسیون چوگان توسط مجمع، حاشیه‌هایی از این دست جمع خواهد شد و آرامش این رشته بیشتر حفظ می شود.

ماجرای سؤال احمدی‌نژاد از شمخانی درباره دختر آملی لاریجانی

آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار هشت ساعته‌ای که با دانشجویان داشتند به برخی شایعات که این روزها از سوی برخی منتقدانشان مطرح می شود که واکنش نشان دادن. آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به طرح برخی ادعا‌ها علیه بعضی اعضای خانواده‌اش گفت: این افراد با شیطنت می‌گویند که فرزندان ما جاسوس نیستند و بعد هم مدعی هستند که ما تهمتی نزدیم یک جمله سلبی گفته‌ایم. هر فرد عادی هم می‌داند که بسیاری از کنایات، رساتر از تصریح است. بسیاری از دلالت‌ها در زبان مستقیم نیست بلکه با کنایه و استعاره است و این کنایه و استعاره بودن، کلام را از ظهور نمی‌اندازد و آنچه موضوع جرم است همین ظهورات کلامی (و غیر کلامی) است، اعم از اینکه در دلالت یک کلام از دلالت‌های مستقیم استفاده شده باشد یا دلالت‌های کنایی و استعاری. همین آقا در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌گوید از جاسوسی دختر فلانی چه خبر؟ ایشان پاسخ می‌دهد که این ماجرا از اساس دروغ است. به او می‌گوید شما مطلع نیستید، ما اطلاع دقیق داریم که وی بازداشت است و آدرس دقیق محل بازداشت وی را هم می‌دانیم. آخر می‌شود انسان این مقدار دروغ بگوید و از مسیر انصاف و تقوی دور شود؟!

احمدی‌نژادی‌ها باند هستند نه مکتب سیاسی

«عبدالمجيد معادي خواه» که سابقه رسيدگي به پرونده فرقه‌هاي سياسي مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران را در كارنامه خود دارد در گفت‌وگویی درباره جریان احمدی‌نژاد گفت: اين پديده روزي هياهو داشت و همان هياهو سبب شكل گرفتن حرف و حديث‌هاي زيادي در كشور شد. اين جريان با هيچ جريان سياسي، فرهنگي و فكري در كشور قرابت ندارد و من مجموعا اين اردوگاه را يك باند مي‌دانم تا اينكه رنگ و بويي از يك مكتب يا جريان سياسي برده باشند. /اعتماد

بودجه ۹۷ یارانه بگیران را قلع و قمع و فقرا را نابود می‎کند

حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه یارانه ها را استانی کرده که به معنای در اختیار قرار دادن یارانه ها به دست استاندار و قلع و قمع یارانه بگیران است. به شدت مخالفم که افراد جامعه برای دریافت یارانه به سازمان های حمایتی مراجعه کنند. این نوعی زورگویی به مردم است. بر اساس لایحه بودجه پنج دهک جامعه از دریافت یارانه ها حذف می شوند و این مسأله نه تنها فقر را در کشور بر نمی دارد بلکه فقیر را نابود می کند. دولت به مجلس شورای اسلامی اعلام کند پولی که از حذف یارانه ها به دست می آورد، کجا می خواهد خرج کند؟ محل هزینه 16 هزار میلیارد تومانی که از حذف یارانه بیش از 30 میلیون تن از افراد جامعه به دست می آید در بودجه مشخص نیست و این مبلغ نیز کنار 50 هزار میلیارد تومانی که در بودجه نمی آید و در خزانه نیز نمی رود قرار می گیرد. /تسنیم

اصلاح‌طلبان از روحانی سرخورده هستند

کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در هفتمین کنگره حزب اسلامی کار گفت: اگر امروز ما می خواهیم در سال 1404 کشور اول منطقه باشیم و در جهان جزو 10 کشور اول شویم باید همه نهادهای کشور را حزبی اداره کنیم. اصلاح طلبان از دولت فعلی سرخورده‌اند و می گویند ما با تمام وجود از دولت حمایت کردیم اما در این دوره بیشترین بی توجهی به اصلاح طلبان شده است. اگر اصلاح طلبان پای کار نباشند مشارکت پایین می‌آید. /تسنیم

احتمال رد افزایش عوارض خروج از کشور قوت گرفت

برخی مسئولان علت افزایش عوارض خروج از کشور را کمک به توسعه گردشگری داخلی و زیرساخت‌ها عنوان کرده‌اند اما به نظر می‌رسد به‌منظور اصلاح تراز گردشگری کشور، اقدامات اساسی می‌توان انجام داد که «اصلاح نظام قیمت‌گذاری ارز و آزادسازی آن» سرآمد آنهاست. /اقتصادنیوز

کشف سکه های طلا، دلار، یورو و کارت‌های هدیه از کیف یکی از بست نشینان

در روزهای اخیر، خبری در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شده که در آن به کشف یک کیف حاوی دلار، یورو، سکه، اوراق مشارکت و دفترچه حساب پس‌انداز که متعلق به یکی از بست نشینان، اشاره شده است. «پور مختار» نماینده مجلس از جمله افرادی است که خبر از محتویات کیف متعلق به یکی از بست نشینان داده و خطاب به وی گفته است: " جریان ۲ میلیارد تومان پولی که در صندوق امانات بانک ملی گذاشته بودی، چه بوده و چرا برای مردم در این باره توضیحی نمی دهی؟ رئیس سابق کمیسیون اصل نود قانون اساسی همچنین گفته است: "جنابعالی برای پس گرفتن کیفی که در صندوق امانات بانک ملی به امانت گذاشته بودی، نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته‌ای. برای تنویر افکار عمومی لطفا متن آن نامه را خودتان منتشر کنید. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه از ارزش محتویات این کیف گفته و افزوده است: " ارزش ریالی محتویات کیف در سال ۹۰، دو میلیارد و دویست میلیون تومان بوده، اما امروز با توجه به افزایش قیمت ارز ر و سکه ، قیمت این کیف افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. اگرچه این بست نشین تاکنون پاسخ شفاف و روشنی درباره ادعای مطرح‌شده از سوی عضو کمیسیون حقوقی مجلس و رئیس سابق کمیسیون اصل نود، ارائه نکرده است، اما باگذشت چند هفته از این چالش رسانه‌ای، تصاویری از محتویات کیف منتسب به این بست نشین به دست ما رسیده است./ عصر خبر

نماینده ای که فرق «شورای عالی امنیت ملی» و «شورای امنیت سازمان ملل متحد» را نمی‌داند!

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر و از چهره های نزدیک به جبهه پایداری در اظهارنظری عجیب، مدعی شد که دولت در آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با تأمین مالی ترویسم، تشخیص تروریست بودن اشخاص یا گروه‌ها را بر عهده شورای امنیت سازمان ملل گذاشته است. این در حالی است که در متن آیین‌نامه مزبور، شورای عالی امنیت ملی و نه شورای امنیت سازمان ملل چنین نقشی را بر عهده دارد. /اصلاحات پرس

انتقاد تند یک اصلاح طلب به انتصابات شهرداری

محمد علی ابطحی گفت: مردم تهران به ليست اصلاح طلبان به صورت يك پارچه رای دادند. اين رای هدفدار و با انگيزه بود. اين روزها با بعضی از اعضای شوراي شهر صحبت كرده ام. خيلی هاشان منتقد و ناراضی از انتصابات وعملكرد شهردار هستند. گويا كار آنها فقط انتخاب شهردار است و در مورد كارهای شهردار و منصوبانش دخالتی ندارند. اين كار بي اثر بودن رأی مردم را نشان می دهد. مردم اعضای شوراي شهر را انتخاب كرده اند كه پاسخگو باشند نه آن كه در پاسخ به انتقادات موكلان شانه خالی كنند و پاسخگو نباشند./جماران

ماجرای قمه‌کشی برای فرهاد مجیدی در دفتر فتح‌الله‌زاده

علی فتح‌الله‌زاده،‌ مدیرعامل پیشین استقلال گفت: من یک روز نشسته بودم و نگهبان آمد و گفت: یک نفر آمده و یک شمشیر در دستش است. من گفتم مگر اینجا لیان شامپو است که او با شمشیر آمده؟ نگهبان گفت: ولی می گوید می خواهم فتح الله زاده را ببینم. من گفتم که بگذارید بیاید بالا. او بالا آمد و دیدم که خیلی آشفته است و یک قمه در دست اوست. گفتم آن که در دستت است چیست؟ گفت حاج آقا خیلی ناراحت هستم. به نگهبان گفتم برو بیرون. همین که نگهبان رفت بیرون دیدم که او پیراهن خود را پاره کرد و یک قمه به سینه خود زد. من شمشیر را ازش گرفتم و یک سیلی به او زدم و گفتم مگر تو عقلت را ازدست دادی که این کار را می کنی؟ گفت حاج آقا درست است که فرهاد مجیدی می خواهد ازاستقلال برود؟ من درجواب گفتم فرهاد حالا برود یا نرود به تو چه ربطی دارد؟ گفت من نمی توانم تحمل کنم. من دیگر دیدم که نمی شود فرهاد را ازدست داد. حالا نمی دانم خود فرهاد او را فرستاده بود یا نه... به دلیل اینکه فرهاد سابقه همچین کارهایی را دارد. او با علی موسوی می خواست من را به هوای ماهی گیری در آب بیندازد و از من پول بگیرد و من هم پول ندادم. /55آنلاین

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۶
خوندن صحبتهای برخی مسئولین گاها سرگرم کننده است. ولی بیچاره ملت
این همه باند داریم حالا احمدی نژاد هم روش

چراناراحت می شید
چون علی ع می دانست که طلحه وزبیر حالشان دگرگون شده بع آن ها پستی نداد ...اما با این که مسئولین گفتند احمدی آدم درستی نیست اما با او همراهی کردند حالا به او حمله می کنند
بهتره جناب داورزنى رئيس فدراسيون هاى رزمى باشه
واقعا برخى اسمشون سوهان روحه، هنوز اظهاراتش راجب به شجاعى و... يادمون نرفته
یک روز تو خانه بقایی می گوید پول و سکه پیدا کردید که دروغ بود یک روز تو بانک می گوید پول و سکه پیدا کردید الان مثل قبل نیست الان رسانه و اینترنت و فضای مجازی هست اگه راست می گوید تو یک برنامه تلویزیونی دارایی های افراد را اعلام کنید البته به افراد اجازه دفاع بدهید نه اینطور که هر چی خواستید به افراد تهمت بزنید
درشمال وشمال شرقی شهرستان شاهین شهرمنطقه‌ای عقب افتاده است بنام دلیگان
این نماینده ازهمین منطقه می باشد
پیشنهادمیکنم باتمام احترام به کل مردم ایران یکسری به این روستابزنید
کلانتری دچار توهم شده .
برخی بردند و خوردند سفره ملت خاليست
چه جور کیف شخصی بوده که برای گرفتنش از صندوق امانات بانک اختیار نداشته توقیف بوده .یا شخصی نبوده
جناب آقای سعیدی ای کاش توجیه نمی کردید و همان سکوت را ادامه می دادید
اگر احمدی نژاد به قول آقایان " تا این حد دروغگو است"، چرا وقتی داشت در مناظره ها به سایرین تهمت می زد عکس العمل نشان ندادید
جناب سعیدی. آنزمان علی رغم تمام تهمت ها و دروغ هایی که در مناظره داشت،از نظر شما نه طلحه بود و نه زبیر؟؟؟!!!!! صحابی بود؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
اون موقع صرف با سکوت بود .
خيلی تاسف بار است که نمايندگان مجلس ان بی ابرويی رابا سلفی گرفتن با موگرينی ببار بياورن وابرو مملکت را ببرن حالا هم بگويند شاکی خصوصی نداشته پس اين همه اعتراض مردم تایید بر اين کار چی بود!!!!!!!!!!!! وا غيرتا نمی دونم چرا اين قدر بی اهمیت شده ايم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر چی بدبختی میکشیم از احزاب سیاسی می کشیم. بیچاره مردم که گیر این سیاست بازی ها افتادن.
درود بر مرد انقلابی دکتر احمدی نژاد
بحق تو انقلابی ترین انقلابی هستی دیگران اداتو درمیارن
لطفا به شعور مردم توهین نکنید...شما در گناهان این طلحه یا زبیرتان شریکید.شریک.
نمایندگان ،برای رای جمع کردن ، سنگ یارانه بگیران را به سینه میزنند ،والا در طول این ده دورهٔ مجلس ،هیچ دردی از مردم درمان نکرده اند ،بهتر است ،بر اساس قانون ،اساسی کشور همهٔ درآمدها از هر راهی به خزانه واریز شود ،و طبق قانون هم حقوق ،ودستمزدها را متناسب با تورم ،که مبنا تورمی را سال .۱۳۸۶ قرار دهند ،ودستمزدها ،وحقوق کلیهٔ حقوق بگیران و مستمری بگیران را اصلاح کنند ،وافراد ناتوان ،واز کار افتاده و معلولین را تحت پوشش واقعی قرار دهند ،و قیمتها که آزاد شده روستاییان هم که دارند ،محصولات خود را به قیمت آزاد می فروشند ، اصل هدفمندی ،یارانه ها یک اشتباه بزرگ بود ،وهست ؟ حالا چرا این آقایان اصرار به یک اقدام اشتباه را دارند ،جز اینکه از این راه رای روستاها ،وافرادی در شهرهای کوچک ،وحاشیه نشین را برای خود جمع میکنند ،چیزی دیگری نمیباشد ،که اگر نماینده بطور واقعی نمایندگی مردم را که در مجلس دیگر شهر ،ومنطقه مفهوم ندارد ،عهده دار باشد ،و پایبند پیشرفت کشور باشد ،آیا میدانید که با خذف یارانه ها ،و،واریز درآمدها از افزایش حاملهای انرژی ،و خدمات ،به خزانهٔ کشور ،و درست هزینه کردن آن میتواند به اقتصاد کشور رونق ببخشد ‌، با اصلاح حقوق ،ودستمزدها ، قشر متوسط جامعه بوجود می آید ،که توان هزینه کردن را دارد ،وهمین باعث خروج از رکود ،و رونق اقتصادی میشود که مشکل بیکاری هم رفع میگردد ‌وبه تبع آن ازدواج ،جوانان هم سامان می یابد ‌وهزار معضل اجتماعی را بر طرف مینماید ، برای این امر فقط درایت ،و پایبندی به منافع ملی لازم است ،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
همه اینها که گفتی درسته اما در یک مملکت درست و حسابی فقط جواب میده. ایران ما مردمش دو تا کار رو خوب بلدند. شعار دادن و لالایی گفتن برای هم و سرهمو کلاه گذاشتن وقتی طرف خوابش بزد. ناراحت نشیم این واقعیت جامعه ماست.
منتخبین مردم را خراب نکنید
ولی خیلی ها اون موقع از دروغ گویی احمدی بدشان نمی آمد و حرفای اون رو حجت قرار میدادن حالا که نوبت خودشون شده متوجه عیب احمدی شدن
تابناک جان دروغ سیاسی هم داریم؟ من از سایت محترم تابناک خیلی متشکرم بخاطر اینکه مردم با پخش این اخبار دیگر سرکشی به رسانه های بیگانه نمیکنند اصلا دروغ اگر از طرف افراد متدین باشد خداییش میدانید چه ضربه ای به جوانان کشور میزند اگر مطمن نیستید سکوت کنید
مگه طلحه و زبیر سالها رییس جمهور کشوری بودند ؟! این چه مقایسه خلافی است. احمدی نژاد از همان ابتدا بی صلاحیت بود. او حتی صلاحیت ابتدایی را نیز نداشت. حامیانش اصلا سکوت کنند و طلبکار نباشند.
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت
چرا یک فرد با این ویژگی عضو مجمع تشخیص مصلحت است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
!چون مصلحت نظام اقتضاء میکند
باید از کسانی که ویزای دبی می گیرند نفری10ملیون برای خروج بگیرند اگه امکان پذیره تا کمتر ایرانی ها دبی بروند
تنها ترین راه برای خلاص شدن از یارانه این هست که هر ماه مبلغی مثلا هزار تومان و دو هزارتومان از هر یارانه بگیر کم شود تا بعد دوسال به صفر برسد ولی مال افراد نیازمند به تشخیص کم نشود و هم مردم را ناراضی نخواهیم کرد هم تورم و رکود دیگر و گرانی آب و برق و گاز ...را نخواهیم داشت والسلام
هسته ای ؛ احمدی نژاد
لیزری؛ احمدی نژاد
فضائی؛ احمدی نژاد
ریلی ؛ احمدی نژاد
ورزشی ؛ احمدی نژاد
هواپیمای جنکنده و زیر دریائی؛ احمدی نژاد
پیشرفت در علم و صنعت ؛ احمدی نژاد
تمام کننده پروژه های عظیم سد سازی ؛ احمدی نژاد
احیای طبقه متوسط ؛ با ساختن میلیونها آپارتمان برای مردم فقیر ؛ احمدی نژاد
تغییر چهره شهرها: احمدی نژاد
توزیغ ثروت مملکت بین مردم؛ احمدی نژاد
آخه هر کی برای ملت و کشور کار کنه به سرنوشت؛ احمدی نژاد..
پاسخ ها
ا.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
جناب ناشناس این مسایلی که شما به ایشا نسبت میدید تبلیغات دروغ مشتی خناس فرقه ی مارکسیستیه اقای دکتر احمدی نژاد است . امارها و شواهد نشان از دروغ بودن و ظاهری بودن این ادعا های شما دارد. این تورم و رکود و بیکاری و تحریم و اختلاسهای بیشمار همه دسترنج فعالیت های شماهاست. کشور را بردید در شرایط سقوط اقتصادی و از بین رفتن قشر متوسط حالا هم با مشتی دروغ و ادعاهای عوام فریبانه ادای رابین هود را در می اورید. جالب اینجاست که شماها شدید انقلابی و مابقی یزید و معاویه و خائن . حیا هم بد نیست امتحان کنید
"من اجازه نمی‌دهم نماینده به من توهین بکند. جرا باید توهین بکند کلانتری، اونا نماینده منتخب مردم هستن.بهتر است درست صحبت کنید
آقای سعیدی به میان مردم بیاید تا ببینید اخمدی نژاد انحرافی است استقبا ل مردم بانه ومشهد ایا این مردم انحرافی هستند اگر احمدی نژاذ در انتخابات آینده 30 میلیون رای بیاورد با ید گفت مردم منحرف شده اند
خیلی تابلو که به نظرات موافقان احمدی نژاد اهمیت نمیدی و اونا رو تو نظرات درج نمیکنی مثبت و منفی هات هم هر جوری که خودت صلاح بدونی میزنی تابناک جون
عیسی کلانتری توی استان ما به مردم شریف خوزستان توهین میکنه ومیگه اینجا مگه لات خونه است.آقای رییس جمهورتوهین ایشان به مردم خوزستان واقعا شرم آور است وما شما رامسئول این توهین می دانیم.اما از نظر من بعنوان یک کارشناس آب در دولت شما تصمیمات انتقال آب اتخاذ شده است وشما در این ۳ سال بهر قیمتی آن را اجرایی خواهید کرد حتی بقیت تخلیه خوزستان.
روحانی آقاست
چون بزور به بهشت نمیبرد
و این امتحانِ شعورست برای هموطنان
یا صاحب الزمان مملکت دارد با چی اداره می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا شرم آور است که میگویند احمدی نژاد تا وقتی در مسیر درست بود که اشکالی نداشت!
کسی مسیر و کار درستی از او سراغ دارد. این مرد از اول دروغگو بود
همه را ول كن فتح الله زاده را بگير ....
وقتی نماینده های محترم مردم خوزستان دارن باش صحبت میکنن به خودش حتی زحمت نمیده بایسته!! چون پشتش گرمه به رئیس جمهور.
واقعا توهین به مردم خوزستان
در جواب سعیدی میگویم:
کسانی بودند که از همان اول احمدی‌نژاد را شناختند و در مورد سؤمدیریت او هشدار دادند ولی شما جزو گروهی بودید که این درک را نداشتید. شما باید به خاطر هشت سال خسارت به کشور عذرخواهی کنید نه اینکه طلبکار شوید و از صدر اسلام مثال بیاورید و اعمال خودتان را به پیغمبر تشبیه کنید
هر موقع غیر قابل انتشارهای نظرات مردم به هر دلیلی بیش از قابل انتشارهات شد به این معناست که تو رسانه با مخاطبین خود صادق نیستی و داری برای موجودیت و در صحنه ماندنت دست و پا میزنی!
مگر میشود گفت به توصیه های اقای سیستانی توجه نکنید
احمدی نژاد تو هشت سال رییس جمهوریش خیلی کارا کرد ولی حیف یه عده عوام نمیتونن درکش کنن و همه مسائل رو سیاسی میکنن و هر چیزی رو که یه عده دیگه خرابش کردن میندازن گردن احمدی نژاد
فقط این دنیا نیس به فکر اون دنیاتون هم باششین درود بر احمدی نژاد
تابی جان مصلحت سنجی نکن و حرف های مردم را منتشر کن و گرنه شریک گناه میشی ها.
جناب آیت الله سعیدی: اگر ما بی بصیرت ها عدم صلاحیت آقای احمدی نژاد را تشخیص ندادیم حرجی بر ما نیست، ما عوامیم، مقلد و بی بصیرت! شما و دیگرانی که منبع بصیرت هستید و عالم و مرجع چطور متوجه انحراف ایشان نشدید و ما عوام را به رای دادن به ایشان ترغیب کردید؟!!!
اونهایی که منظور آقای سعیدی هست همان بی بصیرت ها هستن؟
حرفهای بعضی کاربران روشن نیست باید گشت ارشاد برپا بشه و مردم را بزور به بهشت برد مردم راز خوشبختی را نمیدانند باید بهشان فهماند فراتر زمینه ای نداریم که آماده کنیم چرا میگید زمینه را فراهم کنیم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی