بازدید 24720

علت مشاجره نمایندگان خوزستان با عیسی کلانتری چه بود؟

خوزستان و دشت های حاصلخیزش که تحت تأثیر مدیریت نادرست منابع آب و دست اندازی های منفعت طلبانه برخی مدیران، چند سالی هست طراوت و شادابی گذشته را از دست داده و امکان حیات در این منطقه دشوار شده است، هنوز هم عرصه ای برای آزمون و خطای مدیران ارشد کشور است؛ مدیرانی که با دعوا و طرح های غیرکارشناسی خود، راه گذشتگان را ادامه می دهند و به ترسیم آینده سیاه خوزستان مشغول هستند.
کد خبر: ۷۵۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 12 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمخوزستان و دشت های حاصلخیزش که تحت تأثیر مدیریت نادرست منابع آب و دست اندازی های منفعت طلبانه برخی مدیران، چند سالی هست طراوت و شادابی گذشته را از دست داده و امکان حیات در این منطقه دشوار شده است، هنوز هم عرصه ای برای آزمون و خطای مدیران ارشد کشور است؛ مدیرانی که با دعوا و طرح های غیرکارشناسی خود، راه گذشتگان را ادامه می دهند و به ترسیم آینده سیاه خوزستان مشغول هستند.
 

به گزارش «تابناک»؛ در شرایط کنونی که همه دلسوزان کشور بر بحران آب واقف هستند، آن را تهدیدی جدی برای آینده ایران قلمداد می کنند و به همین منظور، اجرای طرح های احیای محیط زیست و جبران خطاهای گذشته را اجتناب ناپذیر می دانند، هنوز مدیران اجرایی کشور علاقه ای به دوری از مطالعات غیر کارشناسی و پرهیز از رفتار نسنجیده در حوزه مدیریت منابع آب ندارند.

در میان همه حوضه های آبریز کشور که هر یک به نوعی دچار بحران آب و کمبود آب هستند، شرایط حوضه آبریز کارون و به صورت مشخص استان خوزستان به مراتب بدتر است؛ استانی که در روزگاری نه چندان دور با جلگه های حاصلخیزش به انبار مواد غذایی ایرانیان تبدیل شده و طراوت و شادابی اش زبانزد خاص و عام بود.

اجرای چندین طرح انتقال آب مثل کوهرنگ 1 و 2 و تونل چشمه لنگان در بالادست سرشاخه های رود کارون و احداث چندین سد غول پیکر در مسیر رود های بزرگ دز و و کارون در دهه های گذشته بخش زیادی از حقابه های طبیعی خوزستان را از این استان گرفت و آرام آرام دوران نابودی محیط زیست این استان را نوید داد.

گرایش سیری ناپذیر مدیران ارشد اجرایی کشور به تکرار طرح های انتقال آب و نهایی کردن عملیات اجرایی چند طرح انتقال آب دیگر روی سرشاخه های رود کارون و دز مثل کوهرنگ 3 و بهشت آباد در حالی در دستور کار مسئولان کشور است که در شرایط کنونی نیز طرح های پیشین خسارت سنگینی به محیط زیست استان خوزستان وارد کرده است.

به بیان بهتر و بر اساس شواهد بسیاری که نیاز به ذکر آنها نیست، اگر وضع موجود باقی بماند و مدیران اجرایی کشور، کاری برای جبران خطاهای گذشته نکنند، با همین روند کنونی آینده نگران کننده ای در انتظار استان خوزستان است؛ حال آنکه شواهد نشان می دهد مدیران اجرایی نه تنها بنایی برای جبران خطاهای گذشته ندارند، بلکه می خواهند در مسیر گذشته گام بردارند.

این مهم یعنی حرکت در مسیر گذشتگان را می توان از نامه محرمانه رئیس سازمان محیط زیست کشور به رئیس جمهور برداشت کرد که در متنی عجیب مدعی شده است، هم اکنون در استان خوزستان مازاد مصرف آب وجود دارد و در صورت صرفه جویی می توان منابع لازم برای انتقال بین حوضه ای را فراهم کرد.

کلانتری در نامه ای که به آن اشاره شد، بدون اشاره به طرح های بزرگی مثل انتقال آب و احداث سد ادعا کرده است، مطالعات کارشناسان این سازمان نشان می دهد دلیل اصلی بحران آب خوزستان، مصرف بی رویه آب در بخش هایی مثل کشاورزی و صنعت است که با مدیریت صحیح این منابع می توان علاوه بر احیای محیط زیست خوزستان، با این منابع آب مشکل حوضه های دیگر آبریزی کشور را نیز حل کرد.

چراغ سبز رئیس نهاد مهمی که باید متولی سلامت محیط زیست کشور باشد و برای بهبود وضعیت هر حوضه آبریز از منابع آبی موجود در همان حوضه بهره ببرد، برای انتقال آب بین حوضه ای در تک تک واژه های نامه محرمانه اش به رئیس جمهور مشخص است و همراهی او با معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان نیز در همین راستا قابل تفسیر است.

دسترسی نمایندگان استان خوزستان به این نامه محرمانه و ملاحظه مواضع عجیب کلانتری در آن، کافی بود تا در جلسه ای که با حضور برخی وزرای دولت دوازدهم و معاون اول رئیس جمهور انجام گرفت، مشاجره ای لفظی و تند میان کلانتری و برخی نمایندگان خوزستان مثل قاسم ساعدی رخ بدهد؛ مشاجره ای که هم اینک فیلم ویدئویی آن در شبکه های مجازی دست به دست می شود و ادبیات زننده مدیران ارشد اجرایی کشور را پیش چشم مردم ایران قرار داده است.

غلامرضا شرفی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در مورد چرایی این مشاجره و پیامدهای آن به «تابناک»، گفت: همه دولت های پس از انقلاب در بروز بحران آب خوزستان مقصر هستند و در طول همه این سال ها اجرای طرح های متعدد غیر کارشناسی را باید دلیل نابودی خوزستان دانست.

شرفی ادامه داد: آقای کلانتری در مورد اجرایی شدن طرح های انتقال آب از آبریز کارون به سایر آبریزها در حالی به رئیس جمهور نامه محرمانه زده است که ما از دولت انتظار داریم، عادلانه و کارشناسی شده موضوع بحران آب خوزستان را حل کند. واقعیت این است که خوزستان خود در تنش آبی قرار دارد و رفتار دولتمردان کشور با مردم این استان نسبت به سایر استان ها عادلانه نیست.

این نماینده در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مسئولان دولت به دروغ می گویند آب انتقالی را برای مصرف شرب انتقال خواهیم داد، ادامه داد: این ادعا در حالی مطرح می شود که حجم آب انتقالی بسیار بیشتر از نیاز به شرب است و مردم خوزستان خود مشکل تأمین آب شرب دارند.

بنا بر مطالبی که آمد، بحران آب کشور وارد فضای جدیدی از تنش و نا امنی شده است که در این فضا دیگر مدیران با تجربه و تحصیل کرده کشور نیز در تعامل با هم حرمت ها را می شکنند و این مهم را باید بسیار نگران کننده توصیف کرد، چون در چنین شرایطی از عامه مردم که در جریان بسیاری از پشت پرده ها نیستند و اتفاقاً با نگرانی و حساسیت بسیاری مطالب را دنبال می کنند، نباید انتظار رفتار بهتری داشت.

در این شرایط به نظر شفاف سازی حقایق، مجازات عاملان گذشته بحران و پاسخگویی صریح و دقیق به مردم و رسانه ها نیاز اصلی جامعه است؛ اقدام مهمی که البته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست علاقه چندانی به آن ندارد و تلاش های متعدد برای ارتباط با او به نتیجه نمی رسد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۷
آقا وجدانن یک ساعته میخام از توی منطقه ویژه ماهشهر سایت 2با موبایل تماس بگیرم نه همراه اول و نه ایرانسل هیچکدوم خط نمیده.اینجا قطب انرژی کشورهستش.علی برکت الله
بابا این آقا رو بزارین کنار تا مملکت رو نابود نکرده .
اقای کلانتری باید خجالت بکشدوخودش استعفا دهد عامل خشک شدن دریاچه ارومیه وهزاران بدبختی کشور است ایا وقت آن نیست کشور را بحال خود بگذارد ورها کند
ذرات خاکی که در تالابها ته نشین شده اند عموما سبک وزن و ریز هستند خشکی هوا هم باعث ریزتر شدن ذرات خاک می شود و با کوچکترین بادی به هوا برمی خیزند دستکاری جغرافیای ده هزار ساله و به هم زدن نظم طبیعت که بر اساس حکمت خدا است تاوان سختی برای بشر دارد و ریزگرد باعث شیوع سرطان و بیماریهای تنفسی و گسترده شدن فقر در خوزستان می شود اولا که انتقال آب اشتباه و بر خلاف قوانین طبیعت است در ثانی در صورتی که مسولین برای آبادانی زادگاههای خود به دنبال انتقال کارون به کویر مرکزی هستند باید برای مهاجرت مردم خوزستان به کویر مرکزی هم امکانات فراهم کنند چون ریزگرد علاوه بربیماری باعث شیوع اعتیاد هم در خوزستان می شود
اگر پز و ادعای یکپارچگی ایران را میدهیم اما این نوع از عملکرد ناصحیح این به اصطلاح مدیران آخرش ایران را تکه پاره و مردم را به جان هم می اندازن. تصمیم های ناشیانه و بدون کارشناسی و مخفی کاری ها و همه وهمه باعث بی عدالتی و تبعیض و درنهایت انشقاق ملی میشود.
نابودي خوزستان يعني نابودي ايران اينو ميفهمين همه!!!!؟
خواهشمندم دست از سر ما خوزستانی ها بر دارید خوزستان با خاکی که داره می تواند با آبیاری تمام صنعت کشاورزی رو احیا کنه..

بهتر طرح احیای دریای مرکزی از طریق دریای آزاد (شاخاب پارس)رو جدی تر بگیرید ..تا خشک کردن خوزستان.

حداقل می تواند باعث احیای صنعت توریسم..کشتیرانی...نمناک شدن هوا..و با توجه به شرایط و وزش باد ..باران های احتمالی..
ایران قبلا این اقلیم(قبل از خشک شدن دریاچه مرکزی) تجربه کرده و قابل برسی هست.
سسسسلام

واقعا شرم آوره برای هیچ شهری در خوزستان اب شرب سالمی از سرچشمه های کارون نگرفتند.
ولی برای باغات و کشاورزی اب از سرچشمه میگیرند درحالی که کشاورزی خوزستان پنج ساله مقام اول در ایران را دارد.

و شهری مثل اهواز از فاضلاب شهر دزفول و شوشتر استفاده میشود آنهم با فلزات سنگین.
تابناک ممنون از اینکه کامنت های من (به عنوان یک شهروند ایرانی ساکن خوزستان را مبنی بر بی کفایتی مدیران زیست محیطی کشور و متأسفانه کویرکردن خوزستان و متعاقب آن رتبه یک مهاجرت از این استان در بین استانهایی کشور) رو منتشر نمیکنی !
مردم بصورت خودجوش وارد شوند
واقعا ساده انگاشتن تقسیم صحیح اب در حد یک نرم افزار ساده تخصیص یا تقسیم ساده و سرانگشتی منابع به مصارف سالهاست که باعث این بحران ابی شده و شروع ان نیز از زمان همین وزیر فعلی وزارت نیرو در۱۵ سال پیش زمانی که معاون اب بود رخ داد انشااله تجربه تلخ گذشته را ایشان تکرار نکنند خوزستان مظلوم دچار کم فهمی عده ای شده که زندگی این منطقه را چون موش ازمایشگاهی با طرحهای ازمون و خطا و باز هم خطا پیگیری میکنند
- آلودگي کارون از پس آب و فاضلابهاست نه از کمبود مفرط. ابتدا جلوي ورود الودگي مزارع نيشکرو صنايع به کارون را بايد گرفت
2- متوسط آورد ابي حوزه کارون طي 30 سال گذشته حداقل 15 ميليلرد متر مکعب بوده است و انتقال نيم يا حتي يک ميلياردمت مکعب (3 تا 6 درصد) از اين اب به ساير بخشهاي تشنه کشور، مشکلي در خوزستان ايجاد و يا تشديد نميکند.
3- اگربخواهيم اينگونه برخورد کنيم انوقت ساير بخشهاي کشور آيا ميتوانند مانع رسيدن محصولات خود به ساير بخشها شوند؟؟
پاسخ ها
خوزستانی
| United States of America |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
سسسلام

هموطن عزیز
اولا جلوی پساب را گرفتن کار همین مسولین محیط زیست است که چهل سال در خوزستان اینکار را نکردند ولی برای انتقال اب لحظه ای درنگ نمیکنند.

دوما وقتی عملکرد کشاورزی و اب در خوزستان چند برابر سایر نقاط است چرا اب را به مناطق دیگر باید برد.؟

سوما چرا برای مزارع اب از سر چشمه میبرند ولی مادر خوزستان همه شهرها اب شرب ندارند واهواز از فاضلاب شهرهای دزفول و شوشتر اب شرب دارد؟

چهارما دبی مورد اشاره کارون در زمان اوج و سیلابی شدنه نه درحال حاضر .
آقای رییس جمهور انتخاب آقای کلانتری بزرگترین اشتباه در دولت شما هست ومتاسفانه ایشان هیچ شناخت دقیقی از مسائل محیط زیست ندارند وادامه حضور ایشان در راس سازمان حفاظت محیط زیست به یکی از تاریکترین دوره های این سازمان بدل خواهد شد واین یعنی فاجعه برای دولت محیط ز زیستی.
حضرت امام خميني فرمودند خوزستان دين خودرا به اسلام ادا كرد . دلير مردان وزنان خوزستان شجاعانه جلوي هجوم
اسكتبار را در هشت سال دفاع مقدس گرفتند ودر اين راه شهداي زيادي را تقديم انقلاب اسلامي كردند . مسلما اين مهم خوشايند اسكتبار نبوده ونيست ممكن است بعضي داخلي ها برنامه ايي براي حركت بعدي استكبار زمينه سازي كنند كه همانطور حضرت آيت اله جزايري در جلسه شوراي اداري استان فرمودند: شوراي عالي امنيت ملي در قضيه آب ورود كند .مسئله احداث سد عظيم گتوند در مجاورت كوه نمك كه موجب شور شدن آب رودخانه كارون شده مسئله قابل تاملي است .
همین الان بیشتر نخلستانهای ابادان خشک شده
دورود بر تابناک عزیزشما تنها رسانه ای هستی که با جدیت فریاد مظلومیت خوزستان و لرستان و چهارمحال و بختیاری را سر می دهید و نقشه های مافیای آب را نقش بر آب می کنید.
اجر شما با خدای متعال
آری : مردم این سه استان که نام بردم مظلوم هستن که نه تنها چیزی به آن ها اضافه نشده بلکه همین ثروت آن ها هم که آب هست موردطمع استان های برخوردا ر است
دولت تدبیر و امیددددددد....
بجای آب شور دریا بهترین و گواراترین آب ها را برای صنایع فولاد و پالایشگاه اصفهان و یزد بخار هوا کردند رفت و باز هم دست از حماقت بر نمیدارند. جای صنایع در دشت کویر و مناطق بیابانی نیست جای آنها پهلوی دریاست . چرا با تفکر نادرست کشور را در مسیر نابودی قرار می دهید قدری به عواقب کارها فکر کنید و سنجیده عمل نمایید .
هم اکنون در استان خوزستان مازاد مصرف آب وجود دارد و در صورت صرفه جویی می توان منابع لازم برای انتقال بین حوضه ای را فراهم کرد.

حالا بفرض مثال اگر آب کارون مازاد است که با تفکر شما دارد از بین می رود و شور شده است بیایید از پایین دست رودخانه آب را منتقل کنید نه از بالا دست که پایین دست نابود نشود
وقتي مديران و مسئولان همه با هم فاميل باشن،كسي كه خطا ميكنه و با آينده يك استان با قلدري بازي ميكنه هيچوقت محاكمه نميشه.نه فقط تو بحث يك استان بلكه كل كشور
طرحهای متعدد انتقال آب از حوضه های آبریز منتهی به خوزستان اولاً غیر کارشناسی و با دید منطقه ای در حال انجامست و ثانیاً اگر تمام آب های سطحی خوزستان و چهار محال نیز به استانهای اصفهان-یزد و کرمان منقل شود مشکلی از استانهای مذکور حل نکرده و فقط باعث پایان حیات استان خوزستان می شود. درد استان خوزستان ناشی از دید منفعت طلبانه مسئولین کشور نسبت به استان همیشه مظلوم خوزستان بوده و هست. هشت سال جنگ بر پیکره بی جان این استان کافی نبود حالا نوبت به منابع اندک این استان رسیده تا در فاصله زمانی بسیار کوتاه کار این استان و مردم آن یکسره شود.
این آقا فقط ناامید میکنه هیچ راهکاری نمیکنه مثل خانم ابتکار که گفت کشورهایی که منشا ذرات معلق دارند درگیر جنگ اند نمیشه اونجا درخت کاشت.ما همچنان کشاورزیمون غرق آبیه.بعد آقای کلانتری میگه مردم اب رو هدر دادن انگار ارث باباشونه.آقا شما بگو چیکار کردید تو این چندسال??
مجازات رو خوب آمدي ، بحث همينجاست كه مسئولين جوابگو نيستند
چند نکته در نامه مرقومه جناب آقای دکتر کلانتری به رئیس جمهور محترم و نیز برخورد لفظی نمایندگان با ایشان وجود دارد:
1- اینکه چرا جناب آب دکتر کلانتری، حتی بعد از انتصاب به پست ریاست سازمان محیط زیست، پیگیر آب برای اهدافی غیر از نیازهای محیط زیستی است، خود یک سوال مهم است. اگر ایشان با هدف گذاری آب انتقال بین حوضه ای برای نیازهای بحرانی زیست محیطی حوضه ای دیگر، به دنبال منبع یابی آب انتقالی بود، خوب تا حدودی قابل تامل و توجیه بود ولی ظاهرا هدف ایشان برای منبع یابی آب برای انتقال، اهداف غیر زیست محیطی است که سوال برانگیز شده است.
2- اینکه در هر طرح انتقال آب بین حوضه ای، با نگاه منافع حوضه ای، ذینفعان حوضه مبدا ناراضی و مخالف و حوضه مقصد، خوشحال و راضی باشند، نیز شکی نیست و هر یک به سهم خود به دنبال موضوع خواهند بود.
3- اینکه، وظیفه دولت است تا فارغ از هر گونه فشارهای دو طرف مذکور، به فکر تامین نیازهای اولویت دار آبی هر خطه ای از کشور باشد نیز جای هیچ گونه شکی نیست و خوب در این راستا، باید تصمیم گیری ها در جهت تامین رضایت نسبی هر دو حوضه مبدا و مقصد، و صلاح کلی کشور اتخاذ گردد. با چنین رویکردی، حال اگر یک مقام دولتی با ارزیابی هایی به این نکته پی برده باشد که در صورت اصلاح شیوه های آبیاری و صرفه جویی در یک حوضه مبدا، می توان نیازهای حوضه دیگری را تامین کرد، بشرط آنکه در حوضه مبدا دیگر نیازهای آبی بهینه شده دیگری باقی نمانده باشد، خود اقدامی بزرگ و شجاعت آمیز است، زیرا اعلام چنین مواردی مسلما ایجاد دشمنان زیادی در حوضه مبدا را خواهند نمود که می تواند زیر بنای فشار به رئیس جمهور محترم، برای تعویض مقام پیشنهاد دهنده را فراهم نماید. علیهذا چنین پیشنهادی می توانست توسط وزیر کشاورزی و وزیر نیرو و یا بصورت توامان ارایه گردد و نه رئیس سازمان محیط زیست که باز این خود جای تعجب است. این می تواند به معنای حساستر بودن جناب کلانتری به دخل و خرج آب و کم توجهی دو وزارت ذیربط به این موضوع و یا دخالت نابجای ایشان در مدیریت آب، تلقی گردد.
4- در یک جامعه مترقی و پیشرفته و در جهت اهداف کلان توسعه و عدالت محوری، اگز بتوان از ظرفیت های حاصل از بهینه سازی مصرف در خطه ای از کشور، بتوان نیازهای خطه ای دیگر را تامین نمود که اقدامی بسیار شایسته و نیز خدا پسندانه خواهد بود.
لذا توصیه می گردد محاسبات انجام گرفته توسط دکتر کلانتری توسط دو وزارت خانه ذیربط و نیز توسط نمایندگان محترم خوزستان، کالبد شکافی و متعاقبا با دلیل و برهان، مورد نقد، تایید یا رد قرار گیرد. جنجال موجب حق بجانب بودن، هیچ طرف درگیر نخواهد بود.
ببخشید سوء مدیریت دهه هاست که حکمفرماست، همواره و از بعد جنگ دشتهای خوزستان اغلب بایر بوده و چیزی در اونها کاشته نمی شده ( کاری به استثناهایی مثل 7تپه نداریم که اونها هم از زمان قبل مونده) ، اینجانب به عینه و بارها این مطلب را دیده ام. بومیان مناطق مذکور اغلب حال و حوصله کشاورزی ندارند و همیشه کشاورزان روستاهای دیگه به ویژه روستاهای اطراف اصفهان به کشت صیفی جات و غیره در دشتهای خوزستان مشغول می شدند.
موضوع فعلی و جدی دشت خوزستان کم آبی نیست، بلکه شور شدن آب است که متاسفانه دلیل اصلی آن سد گتوند است که باید خیلی خیلی سریع آب رودخانه را منحرف کرده و این سد تخلیه شود و گنبدهای نمکی آن پس از خشک شدن آب تاجای ممکن پوشانده شود که باد نمک را پخش نکند و غیره....
پاسخ ها
خوزستانی
| United States of America |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
سسلام

معلومه که اصلا خوزستان نیومدی . خوزستان همیشه سه استان برتر تولید گندم و در پنج سال اخیر استان اول تولید گندم کشور است.

پس این گندم از کدام مزارع آمده؟؟؟

بهتره یک سری به همه مناطق خوزستان بزنی تاببینی با چه زحمت و دردسری مردم کشت میکنند.

این حرفها که خوزستانیها حال ندارند رو برخی هموطنان ساده لوح مطرح میکنند برای اهداف نادرست .
اگراینطور بود استان اول کشاورزی ایران نبود .

در خصوص شوری یک قسمت به دلیل سد گتوند است ولی دلایل دیگر هم هست که مجال نیست
تا خوزستان را نابود نکنند و 5 میلیون انسان را کوچ ندهند،ول کن ماجرای انتقال آب نیستند!!!
بخدا خساراتی که این دولتمردان بیسواد و منفعت طلب به مملکت زدند، بسیار بدتر از حمله مغول بود به ایران.
کاش...
دلیل همه این تنش ها مظلوم نمایی خوزی ها واسه کسب امتیازه نمونش در ماجرای قطع ناخواسته برق پول قبض برق بیت المال رو ندادند و فقط سایر نقاط ایران رو متهم کردند
پاسخ ها
خوزستانی
| United States of America |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
هموطن سلام

محض اطلاع قبض برق را با ده درصد اضافه پرداخت شد.

اگر همه درامد مملکت هم از استان شما بود و کشاورزی اول کشور داشتید و جز سه استان صنعتی ایران هم بودید ولی حتی هنوز اب شرب نداشتید.
مظلوم نمایی که هیچ شلوار دیگران راهم میکندید
هم نویسنده وهم دوستان صحیح میفرمایند...انتقال اب فقط وفقط از زاینده رود به یزد وکاشان وقم و بروجن و کل ایران مجاز,علمی,منطقی,شرعی,قانونی وعرفی میباشد..فقط خوزستانی ها دشت وتالاب ومحیط زیست دارند..اصلا گاوخونی مگر جزیی از ایران هست؟مگر پلهایی بنام خواجو وسی وسه پل همداریم..مگر در شرق اصفهان حقابه داری هست؟.ضمنا همینجا از غیرت نمایندگان اصفهان هم تقدیر وتشکر میکنم.
همانطور که اشاره شد مقدار آبی که قرار است منتقل شود خیلی بیشتر از نیاز شرب است که دروغ بودن علت انتقال که نیاز آب شرب اعلام شده است ثابت میکند
اين مرد ويرانگر منابع طبيعي كشور است. در احياء درياچه اروميه شكست خورده و حالا مي خواهد كارون را از نقشه ايران پاك كند.
برادر من پیشرفت با تلاش وکوشش حاصل می شود نه با عینک ری بن زدن و سر کوچه ایستادن.
اینها هزار سال است وزیر و وکیل هستند نتیجه کارشان مشخص است.تا اینها هستند به نابودی ایران و ایرانی ادامه می دهند
حضرات تهرانی وخوزستانی محض اطلاع سرچشمه این آب خوزستان نیست شهرکرد ماست.نظر ما روهم بخاین
خوزستان نیز مثل اذربایجان زخم عمیقی بواسطه کم لطفی و عدم درایت مدیران دیده است .
کلانتر آب
لطفا از خارج یک مسئول با سواد کاربلد دلسوز وشکم وچشم سیر بیاورید تا به داد مردم برسد .............
ب قران بخدا بی عرضه تر از ما مردم خوزستان مخصوصا اهواز توی دنیا وجود نداره. بابا ماشین رو روشن کنید برید سمت شیراز اصفهان یاسوج رشت هرجا ک برید اهواز با نفت و گاز و پتروشیمی مثل روستا میمونه کنار اون شهر ها.
مگر ظلم از این بزرگتر در دنیا داریم 10 هزار سال است که کویر کویر است مگر می توان با نابودی خوزستان عطش کویر را سیر کرد
دوره آقای کلانتری تاریکترین دوره در مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود. ضمنا ادبیات ایشان و رفتاری که ایشان با شخص معرتض داشتن، اصلا و ابدا در شان مقام مدیریت سازمان محیط زیست نبوده و لفظی که ایشان بکار برد توهین به زنان میباشد. به کار بردن چنین شخصی که هیچ اطلاعی از وظیفه خود نداشته و حتی با افتخار اعلام میکنند که ما به یوزپلنگ ایرانی هیچ نیازی نداریم چه معنی دارد.
مسئولان کارآمد را عشق است !!!!؟؟؟!!!
اینو مطمئن باشند مردم خوزستان اگه کوتاه بیان وضع بدتر از اینهم خواهد شد خوزستانی ۱/۳منابع مالی کشور (نفت و گاز) را داره تامین میکنه تاموقعیکه مسئولین کشوری اصفهانی یزدی تهرانی ویا ترکها باشند خوزستان را به نابودی می کشاند پس نیاز به یک عزم جدی ازمردم میباشد خواهشا پخش کنید
انتقال آب خوزستان بلای بسیار بزرگی است که نفس خوزستان را گرفته. بی تدبیری در این بخش فاجعه بار است تمام بچه های ما مشکل تنفسی پیدا کردن یک نسل را نابود کردید خداوند از مسببینش نگذرد .این هم مزد خوزستان مقاوم که الان در حسرت یک روز هوای پاک است. وجود مسوولی مانند کلانتری مایه ننگ نظام اسلامی است
سلام ،
به نظرم اين دولت هم تنها در شعار حامي محيط زيسته و در عمل ميخواهد فاتحه محيط زيست رو بخونه و خيال خودش و همه رو راحت كنه غافل ازاينكه با اين كار نه تنها خودش بلكه همه رو بدبخت مي كنه البته در رابطه با محيط زيست اين يه رويه غالب شده تو دولت هاي بعد از انقلاب با اين تفاوت كه شدت و ضعف داشته .
تنها چیزی که برای این مهم هست بیابان مرکزی ایران هست
من جدیدا به این استان سفر کردم.قابل مقایسه با 15 سال پیش نیست.همه جا خشک و پر از گردو غبار.مردم با استفاده از پمپ هم اب کافی دریافت نمیکنند و همون اب هم کدر و بودار هست.بومی ها ی شادگان میگفتند تالاب شورهزار شده و درخت های نخل بر اثر اب شور از بین رفتند
دست از سر خوزستان بردارید آقای کلانتری
جناب اقای عیسی کلانتری سلام علیکم احتراما زمانیکه وزیر کشاورزی بودی برای این استان فلاحتی ودارای استعداد فراوان از نظر کشاورزی کاری انجام ندادی و اگر اشتباه نکنم با زدن پل کذایی وصرف هزینه فراوان از جیب ملت وتغییرات اکو سیستم دریاجه رضاییه باین روز افتاد اکنون هم لابد می خواهی بجای رسیدگی به وضع سد گتوند که نیاز فوری است وباسمت شما تطبیق دارد با فکر مشاوران خود خوزستان را به سر نوشت دریاجه مبتلا کنی ما از شما توقع دیگری داریم. پایان
اب زاینده رودو منتقل کردند به کرمانو یزد خوده اصفهان اب داره اگه به استانهای دیگه منتقل نشه صنایع اصفهان قبل انقلاب هم بودند زاینده رود هم همیشه خروشان بوده
نبود آب سالم در خوزستان از بی مدیریتی مسئولان استان است و ربطی به انتقال آب ندارد. ثانیا بیشتر مسئولان خوزستان خودشون ساکن اصفهان هستند فقط با سیاسی بازی جنگ آب داخل کشور راه انداختند.
خب بنده خدا کلانتری راست میگه دلیل اصلی بحران آب استان مصرف بی رویه آب بخصوص کشاورزیه. مثلاواسه کشت یک هکتار برنج اندازه یک شهری آب بهش میدن تازه به غیرازابی که هدرمیره.بایدببینیدبعداقضاوت کنید.نماینده گان استان الکی شلوغش کردن البته احتمال قوی واسه انتخابات،،
چرا رسانه های مکتوب به مباحث مربوط به خوزستان خصوصا در حوزه اب نمی پردازند؟خدای ناکرده نکنه پشت پرده توافقاتی صورت گرفته باشه!
تابناک عزیز
شما رو به قرآن قسم می دهم که نسبت به این مسئله باز هم مطلب بنویسید.
مسئولین کشور که خوزستان رو دارن نابود می کنند و مسئولین استان هم که آنطور که باید و شاید عکس العملی نشان نمی دهند.
اگر نامه محرمانه بوده، چه کسی آنرا لو داده، شاید خود کلانتری
مثل اینکه با خوزستانی ها دشمنی دارند
یکی از یکی بدتر میات
نمیدونم تاکی میخوان دست از سرمون بردارن
الانشم همه دفن خاکیم از بیمارهای گوناگون تا بیکاری و تبعیض تاکی میخوان
انشالله خدا ازشون نگذره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی