بازدید 26709

آیا صادق زیباکلام با این همه گاف، نماینده واقعی دانشگاه‌های ایران است؟

سال هاست جدایی دانشگاه‌ از مسائل اصلی کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف نظام آموزش عالی کشور مطرح می‌شود؛ اما ظاهرا صادق زیباکلام، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در حال تبدیل شدن به تهدیدی بزرگتر برای دانشگاه‌های ایران است؛ مردی که با گاف‌های هر روزه‌ خود در حال اعتبارزدایی پیوسته از دانشگاه‌های ایران است!
کد خبر: ۷۵۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 11 December 2017

سال هاست جدایی دانشگاه‌ از مسائل اصلی کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف نظام آموزش عالی کشور مطرح می‌شود؛ اما ظاهرا صادق زیباکلام، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در حال تبدیل شدن به تهدیدی بزرگتر برای دانشگاه‌های ایران است؛ مردی که با گاف‌های هر روزه‌ خود در حال اعتبارزدایی پیوسته از دانشگاه‌های ایران است!

به گزارش «تابناک»؛ صادق زیباکلام که به سبب تألیفات متنوع و ارائه روایت‌های متفاوت از پاره‌ای مسائل تاریخ معاصر و همچنین سیاست خارجی ایران مورد توجه و علاقه بسیاری از دانشجویان سیاست و مخاطبین رسانه‌ها در ایران است، این روزها در حالی به صدای غالب اساتید علوم سیاسی در فضای عمومی ایران تبدیل شده است که با اشتباهات مکرر و گاف‌های پرتعدادش، این پرسش را به ذهن متبادر می‌سازد که اگر اساتید دانشگاه‌های ایران همینی هستند که زیباکلام نشان می‌دهد، آیا نظام سیاسی ایران حق ندارد به کار و نظریات دانشگاهیان بی‌اعتماد باشد؟

زیباکلام یکی از سهل‌الوصول‌ترین افراد رسانه‌های ایران و به ویژه مطبوعات اصلاح‌طلب است و کمتر روزی است که سخنان وی در تعدادی از این رسانه‌ها نقل نشود. فضای مجازی و ابزارهای جدید ارتباطی، این امکان را نیز در اختیار وی گذاشته که بدون نیاز به درخواست رسانه‌ها، نظراتش را درباره موضوعات مختلف از فوتبال گرفته، تا تحلیل سینما، وضعیت القاعده، مناقشه اعراب و اسرائیل، احتمال خطر بازگشت احمدی‌نژاد و اشتباهات مقامات دولتی خطاب به دولتمردان و مردم ایران بیان کند.

زیباکلام حتی اگر زندانی‌کشیده دوران ستمشاهی و استاد دانشگاه هم نبود، حق داشت در چارچوب قوانین کشور، نظراتش را درباره هر موضوعی که دوست دارد و از هر طریقی بیان کند. مسأله مهم ولی این است که وقتی نظرات این استاد دانشگاه تهران به ویژه در حوزه تخصصی وی به طور مکرر و روزمره غلط از آب در می‌آید، وی در قبال دانشگاه و دانشجویان خود احساس گناه نمی‌کند؟

نامه‌نگاری با سفیر سوئد در تهران و درخواست قرار دادن نام علی مطهری در فهرست نامزدهای جایزه صلح نوبل در حالی که سوئد و سفیرش هیچ ارتباطی با موضوع جایزه صلح نوبل ندارند و سازوکار انتخاب جایزه صلح نوبل در کمیته صلح نوبل وابسته به پارلمان نروژ انجام می شود و یا پیش‌بینی افول جریان‌های افراطی در نتیجه تحولات در کشورهای عربی از جمله اشتباهات مشهورتر و قدیمی‌تر زیباکلام در حوزه تخصصی کار اوست.

هر کسی با هر میزان اطلاعات ممکن است گاهی دچار خطاهایی از این دست بشود، ولی مشکل این است که زیباکلام اولا هر چه به ذهنش برسد، بدون یک بررسی اولیه و کوتاه فوری بر زبان و کاغذ می‌آورد و از آن جایی که اغلب درباره مسائل مهم و حساس ایران نیز اظهارنظر می‌کند، اشتباهات وی خطرناک‌تر به نظر می‌رسند.

از اشتباهات زیباکلام فقط در یکی دو ماه گذشته، می‌توان فهرستی طولانی تهیه کرد.

  • زیباکلام در همراهی با احمد نقیب‌زاده دیگر استاد دانشگاه تهران در حمایت از جدایی‌طلبی مسعود بارزانی از عراق مقاله نوشت و نامه‌نگاری کرد. مسأله کردستان عراق برخلاف توصیه‌های زیباکلام با اقدام قاطع دولت مرکزی عراق و هماهنگی کشورهای همسایه سرنوشتی متفاوت از پیش‌بینی‌های زیباکلام و نقیب‌زاده پیدا کرده است. آیا مقامات و نهادهای مسئول در سیاست خارجی، در نتیجه این وضعیت به دانشگاه‌ها و نظرات اساتید دانشگاه بی‌اعتماد نخواهند شد؟!
  • پس از موضوع زلزله در مناطق مرزی در استان کرمانشاه پیش آمد و زیباکلام در توئیتی از «جواب منفی متکبرانه ظریف به پیشنهاد کمک 5 سناتور امریکایی» انتقاد کرد، در حالی که اولا سناتورهای آمریکایی پیشنهادی به ایران برای کمک در موضوع زلزله ارائه نکرده‌اند و ثانیا اعلام عدم نیاز به کمک‌های خارجی در حل و فصل مسائل زلزله‌زدگان، تصمیم کلیت نظام است و نه شخص وزیر خارجه.
  • پس از تصمیم پر سر و صدای رئیس جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، زیباکلام این بار در گافی قابل توجه در خصوص موضوع مناقشه اعراب و اسرائیل و موضوع فلسطین که از قضا این موضوعات را در دانشگاه نیز تدریس می‌کند، نوشته: «در جنگ ۱۹۶۷ که اعراب متحمل بزرگ‌ترین شکست تاریخی‌شان از اسرائیل شدند و تمامی فلسطین را از دست دادند، جمال عبدالناصر، رهبر انقلابی جهان عرب، بر روی تانک‌های مصری نوشته بود یهودی‌ها را به دریا خواهیم ریخت. در ۷۰ سالی که اسراییل به وجود آمده بیشترین لطف را اتفاقا کسانی به آن کرده‌اند که خواهان نابودیش شدند.»

زیباکلام در حالی چنین ادعای عجیبی را درباره جمال عبدالناصر مطرح کرده است که اولا خود رسانه‌های اسرائیلی اذعان دارند هیچ مدرکی وجود ندارد که عبدالناصر چنین سخنی بر زبان آورده باشد و ثانیا سرعت عمل اسرائیلی‌ها در جنگ شش روزه سال 1967 چنان سرسام‌آور بود که کشورهای عربی، فرصت دفاع از خود را پیدا نکردند، چه رسد به این که بر تانک هایشان شعار بنویسند.

نظر جمهوری اسلامی در همه سال های گذشته این بوده که روند سازش با اسرائیل هیچ فایده‌ای برای فلسطینی‌ها نخواهد داشت. بیست و چند سال پس از پیمان اسلو، اکنون کمتر کسی در میان فلسطینی‌ها دیگر مفید بودن گفت وگوهای سازش با اسرائیل را باور دارد.

نکته مهم این که اکاذیب زیباکلام در خصوص عبدالناصر و روند سازش حتی اگر با سیاست رسمی ایران تناقض نداشته باشد، به خاطر دور بودن از واقعیت، اعتماد دستگاه‌های رسمی سیاست خارجی به دانشگاه‌ها را خدشه‌دار خواهد کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۶۳
شما راست می گی. دروغ مگه کنتور میندازه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
نخیر کلا هرکی به جمهوری اسلامی انتقاد کنه و حرفهای اونوری بزنه که به مذاق شماها و بعضی های دیگه! خوش بیاد میشه راستگو حتی اگه حرفهاش از بیخ دروغ و بی اساس باشه و بیچاره نظام و حکومت (دولت رو نمیگم) که حتی درست ترین حرف هاش رو شماها هم میگین باور نمیکنیم.
در بعضی موارد که ایشان نظر خود را گفته اند و نتیجه براساس نظر او نشده دلیل بر گاف نیست. ولی در مواردی که درباره اتفاقات گذشته چیزی را اشتباه گفته اون گاف محسوب میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
كوه پرديس نهايتا 700 متر از زمين ارتفاع دارد و با محدوده خط استوا هم بسيار فاصله دارد و اين درحالي است كه در خط استوا كوه هاي با ارتفاع 3500 متر هم داريم . مانند كوه كوكنان در ونزوئلا
لطفا به جاي گير دادن به گاف هاي آقاي زيباكلام كمي تحقيق كنيد
نویسنده میگه:
زیباکلام حتی اگر زندانی‌کشیده دوران ستمشاهی و استاد دانشگاه هم نبود، حق داشت در چارچوب قوانین کشور، نظراتش را درباره هر موضوعی که دوست دارد و از هر طریقی بیان کند.

بعد میگه چرا اینطوری گفت!! غلط از کار در اومد.

آقا جان نظرش را داده. مقامات اینقدر اظهار نظر می کنند و غلط از کار در میاد. بعضی مواقع خسارت بار هم هست. این بابا که خسارتی هم به جایی نزده!

به قول مهندس میر سلیم: اینا چی می کی؟
نویسنده محترم مقاله: لطفا بجای برجسته سازی اشتباهات دیگران برای پنهان کردن ضعف های ایدولوژیک و فکری خودتون پرهیز نمایید
ایشون انسان بسیار شریفی است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
بیگ لایک
استاد زیبا کلام
همین و بس
ایشان هیچ اصراری بر معصوم بودن ندارند و اگر کسی هم خلاف نظرات ایشان نظری دارد میشنوند.
اما انتخاب عنوان گاف برای مقاله شما دور از اخلاق حرفه ای و نزاکت ژورنالیستی است ، که البته از شما هم بیش از این انتظاری نیست.
ایشان دیگر وقت بازنشستگی شان فرا رسیده است. این همه تحصیل کرده های جوان و باسواد و به روز داریم، بهتر است اساتید پا به سن گذاشته به جوانان نیز فرصتی برای کار بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
وقت ایشون فقط رسیده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
خیلی ها جلوتر از ایشان در صف هستند پس لطفا ببند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
ببخشید مگه قرار جایی رو بیل بزنن که په به سن گذاشتن؟؟؟
تابناک عزیز من اصلاحاتی هستم ولی شما رو میخونم هر روز .پس لطفا در مورد یه استاد برجسته اینجور صحبت نکن هر چند در مرام ما انتقاد آزاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
الحمدلله ایشون چون اصلاح طلب هست همه خوانندگان تابناک که اصلاح طلب هستند میگن به ایشون توهین نکنید چون نظرش رو گفته اما اگه یه اصولگرا نظرش رو بگه میگن چرا و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
انتقاد هیچ مشکلی نداره اما توهین یک چیز دیگست
لحن این مقاله مشخصه که نویسنده یک خصومت شخصی با ایشان داشته
حداقل جرات داره حرفهایی بزنه که دیگران جرات گفتنش رو نداره.که در فضای فعلی قابل ستایش هست.اما در مورد غلط یا درست بودن عقاید هر فردی مردم قضاوت میکنند چون خودشون عقل دارند لطفا شما کاسه داغتر از آش نباشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
فضای ایران آزاده و همه هم میتونن نقد کنند و هیچ کس هم چیزی بهشون نمیگه
لذا اقای زیباکلام هنر نکرده چیزی گفته
مثل همه مردم که توی همین سایت نظرشون رو ازادانه میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
این دوستمون که این زیر نوشته فضای ایران آزاده فکر کنم در مورد یک ایران دیگه داره حرف میزنه خخخخخخخخ
همین چند وقت پیش بود شبونه ریختن در خونه آقای صادقی خواستن یهویی بگیرن ببرنش بخاطر حرف هایی که زده بود
هم از زیباکلام تنفرم، هم از مخالفینش. همه شون مثل هم یک مشت آدم بی فکر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
ای بابا ، با این حساب شما از خودتم متنفری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
پس میم متنفرم کو !! بذار یبار دیگه جمله ایشونو بدون میم بریم :
هم از زیباکلام تنفرم، هم از خالفینش. همه شون ثل هم یک شت آدم بی فکر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
شما برو استراحت کن بهتر میشی!
زيبا کلام بده فقط شماها خوبيد
تابناک دقت کردي تازگي ها در مورد موضوعات مختلف از ما مدام سؤال ميپرسي تا به ناکجاآباد پرتمون کني؟
زيبا کلام هر چي باشه حرفاش از خودش مهمتره
يک مقدار به ميهن و ملتتون وفادار باشيد؛ فقط و فقط يک مقدار
آقای تابناک شما خودتون خیلی وقتها اخبار کذب بدون تحقیق را نشر می دهید مثلا بارها درمورد کودتا درعربستان سوقصد به ولیعهد و امثالهم اطلاع رسانی کرده اید بعد هم مشخص شد اون خبر نادرست بوده ، حالا به زیباکلام که کارش خبررسانی نیست بلکه تفسیر وارائه نظرشخصی است ایراد می گیرید؟
همین یک نفر را اخراج نکردند تابناک جان.....
یک کاری بکن او را هم اگر نه دستگیر ،خانه نشینش کنند!!!!!
بیسواده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
حداقل بی ادب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
براحتی به همه چیز گیر میده و توهین میکنه چطور میگید بی ادب نیست!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
شما سوادت کافی نیست که درک کنی
آیا همه باید با شما هم نظر باشند در کشور ؟؟

.ج.د یک مخالف یا چند مخالف برای شما اینقدر سخت است . ایشان نشر خود را میگویند و شمانظر خودتان را .

اتفاقا آفرین بر ایشان که با وجود سعی شما در خفه کردن ایشون هنوز حرفشان را میزنند .
عزیزم ایشان صدها نظر داده بر فرض دو تاش هم اشتباه در آمد به کجای کار برخورد می کند. چه کسی است که تمام تحلیل های او صدرصد درست باشد. اصلاً مگر بنا این است که استاد دانشگاه باید مشوق سیاست رسمی کشور باشد یا نقد کننده آن.
تحلیل های زیبا کلام در یک سری مسائل بسیار قوی دقیق بوده و با این کار ها نام این استاد خراب نمیشه . با چند تا اشتباهه ساده به قول خودتون گاف نمیتونید تمام حرف های این استاد رو نهی کنید و سعی در کاهش محبوبیتش کنید .
ما شاهد گاف های خیلی بزرگتری از مقامات مهم تری در کشور هستیم و اگه اعتبار هر کس به چند تا اشتباهه ساده باشه بهتره کل دستگاه کسور عوض شه .
اگر خبرهای تابناک در مورد زیباکلام در این 1ماه رو کنارهم بذاریم متوجه تغییر عجیب موضع تابناک خواهید شد که جوابش سخت بنظر نمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تقصیر خودشونه که صبح تا شوم در حال نظریه دادن هستند.
والا اگه ایشون خودش که نگفته نماینده کل دانشگاههای ایرانه ولی نمیدونم اونایی که چند نفر بیشتر نیستند و صداشون از همه بلندتره و خودشون رو نماینده کل دانشجویان و دانشگاهها میدونند و از جانبشون حرف میزنند رو کسی ازشون حرفی نمیزنه
آيا اين كار شما راه اندازي يك جريان جديد در راستاي خراب كردن وجهه دكتر زيباكلام در نظر عوام نيست !!!؟؟؟
فعلا در کمک به زلزله زدگان این آقا نشون داد که خیلی از مردم بهش اعتماد دارند.
حتی بیشتر از مطالب سایت شما بهش اعتماد دارند.
شاید باید بیشتر در سخنانتان تحقیق کنید.
شما چقدر بدبختی که برای ساکت کردن یه استاد دانشگاه به چه روزی افتادین
خواننده ناشناس محترم!!!!
محض اطلاع عرض کنم دروغ با گاف فرق دارد!!!
نکات زیاد مثبتی هم داره
مثلا پول چند میلیاردی برای کمک به زلزله ردگان...
در خصوص برداشتن حصر و.....
و حداقل پاچه خوار و جیر خوار نیست...حرفشو که فک می کنه درسته میزنه
گذشت زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد!
دکتر زیبا کلام یکی از نازنین ها و از جمله اساتیدیست که به هر دلیلی توانسته اند نماینده صداهای سرکوب شده باشند.
تلاش در جهت تخریب ایشان نیز از جانب شما بعیده !
لطفا مردمی بمانید
حالا این بنده خدا چطور می شود که یک حرف درستی هم می زند را هم خفه اش کنید ببینیم وضعیت بهتر می شود یا نه .
یکبار هم تحلیل ها وپیش بینی های خود را بررسی کنید ببینیم چقدر درست بودن و چقدر اشتباه. طبیعی است کسی مانند زیبا کلام که دایم در حال اظهار نظر در مورد برخی از موضوعات است برخی از تحلیل هاش هم درست نباشد.
چقدر حضور ایشان برخی را آزرده خاطر کرده
البته بعید می دانم منتشر نمایید
جناب اقای زیبا کلام ازچهره های محبوب کشور میباشد که درسخنانش همواره حرف دل اکثریت ملت ایران را بازگو میکند . شما بهتراست بجای حسادت وکینه ورزی وایرادهای کودکانه ازسخنانش درس بگیری .
تابناک جان بیخیال شما زیباکلام را نقد نکن اگر بنا به نقد باشه. میشه عملکرد سیاسیونی که جان و مال و ناموس مردم را در دست دارند و تا به حال پاسخگوی اشتباهتشان نبوده اند را نقد کرد که شما جرات این کار را ندارید
در ۷۰ سالی که اسراییل به وجود آمده بیشترین لطف را اتفاقا کسانی به آن کرده‌اند که خواهان نابودیش شدند. این جمله را باید طلا گرفت
نه تو خوبی
خیز بلند زیباکلام برای انتخابات 1400..خیلی خوبه با این جریان عوام گرایی حتما رای میاره!
اگر چه آقای زیبا کلام بعضا دارای گاف های تحلیلی و یا تاریخی هستند، اما ایشان دو خاصیت مهم دارند که فعلا در میان چهره های تریبون دار بسیار کمیاب است. یکی صادق بودن ایشان است و دیگری زیبا کلام بودنشان. ضمن اینکه در کنار این اشتباهات نباید تحلیل های خوب و پخته سیاسی دیگر ایشان را ندیده گرفت. شاید برتری کاملا مشهود ایشان در بسیاری از مناظره ها بر اساتید مدعی دیگر را بتوان محک خوبی برای این موضوع دانست.
چی شده چپ افتادین با زیباکلام؟ الان تو کشور همه گل و بلبل هستن فقط گاف ساز اصلی شده زیباکلام؟
تو را اتش زدن. و خود زدی دامن بران اتش
از کی تا حالا تحلیل سیاسی یک استاد گاف منظور میشه؟ من به شخصه همه نظرات استاد زیبا کلام قبول ندارم ولی این مقاله شما کاملا بی محتوا و غلطه.
والا تو این چیزایی که شما نوشتی ما گافی ندیدیم!!!
زیباکلام هرچه هم گاف بده، بازهم بنده خدا حرف بخشی از مردم رو میزنه و با اون سن و سالش (۷۰ سال دارن ایشون) و با اون شرایط جسمی (نمونش کمر دردی که در کرمانشاه گرفت) بلند میشه و میره به سمت مردم. کدوم استاد دانشگاه و صاحب‌نظر تو سیاست رو دیدین که مشابه اینکارو بکنه؟
از نظر اخلاقی هم اینقدر صمیمی و دوست داشتنی هستن که حتی با مخالفینشون با روی گشاده و خلق آروم و گاهی شوخی‌های زیبا برخورد میکنن. برخلاف برخی که ماشالا از در پشتی سالنها میان تو که با دانشجو برخورد نداشته باشن.
ظاهر و باطنش هم همینی هست که میبینیم، بقول شما پر گاف که این باز هم برخلاف برخی هست که ...
سوپاپ اطمینان آزادی بیان دچار فرسودگی شده
نویسنده محترم در خصوص آقای زیباکلام و اطلاعات ایشان به علت عدم آگاهی به علوم سیاسی نمی توانم نظر شما را تایید یا رد نمایم اما علت جانبداری شما از جمال عبدالناصر برای من نامشخص است شما که مدعی علم و دانش هستید بهتر نیست در خصوص خصومت عبدالناصر با ایرانیان مطالعاتی داشته باشید واژه کذایی خلیج عربی از واژه های است که جناب عبدالناصر در بین اعراب رایج کردند
در حوزه ی نظریه پردازی و تحلیل آینده همیشه اینگونه است که ممکن است بعضی نظریات درست نشود ولی راستش رو بگو از کدوم حرف راستش سوختی که این طور یه نفر رو که جرات و توان اظهار نظر داره میخوای تخریب کنی!
خوشبختانه دروغگو و اختلاسگر وفریبنده و زورگو تو مملکتمون کم نداریم چرا همه رو فراموش کردی به سراغ یک آزاد اندیش اومدی راستش را بگو!
اگر تابناک که در انتخابات اخیر حامی جریان اصولگرای شکست خورده بوده ، این حرف ها رو نزنه پس کی بزنه .
تابناک عزیز؛ بدون که کل تحلیل های شما از گاف های زیباکلام هم بی ارزش تره . . .
ای کاش سایر اساتید دانشگاه ۲ برابر ایشان گاف میدادند ولی میتوانستند حداقل نصف ایشان جسارت بیان حقیقت را داشتند و اطلاعات اشتباه به دانشجو ها نمیدادند
اتفاقا خیلی منطقی و حساب شده حرف میزنه جناب دکتر زیبا کلام
از اینکه گاهی حرفهای مردمی میزند و یا مورد وثوق و اعتماد قرار گرفت برای جمع اوری کمک به زلزله زدگان زیاد ناراحت نباشید.
قرار نیست همه تا ابد نان به نرخ روز خور باشند.
چقدر سطح تحلیل ضعیفی به کار بردید به نظر شما از قبل ی هدف داشتید که زیباکلام رو بزنید بعدا در ادامه سعی کردید دنبال شواهد باشی برای اثبات حرفهات. فقط یک مورد آن به نظر در مورد بارزانی خیلی زود نتیجه گرفتید و فکر کردید کار تمام شده. خاورمیانه بزرگ تازه داره شروع میشه. و حمایت ایران بعدا نتایج منفی یا مثبت آن مشخص میشه
بذارید همه حرف بزنند تا خودشونو اثبات کنند. بعضی ها فقط از محدود شدنشون اعتبار کسب کردند. آزادشون بذارید طرد میش.
حضرت امیر المومنین علی (ع) می فرماید: زبان عاقل پشت قلب اوست و قلب نادان پشت زبانش .
شایسته است فرهیختگان و مردان دانش هنگام بیان سخن بهترین ها را انتخاب کنند .
معلم شهید دکتر شریعتی و علامه شهید مطهری اینگونه بودند .
نیکوست آقای زیبا کلام هر چیزی را نگوید و یا حداقل هر جایی نگوید .
همه ما در یک کشتی سوار هستیم. خوب است از ارزش ها و آرمانهای نظام عزیز اسلامی خود بطور شایسته ای دفاع کنیم.
دست و پا میزنی
يه نفر به اسم زيبا كلام پيدا شده دو تا حرف حساب مي زنه اونم نمي تونيد ببينيد ؟
اولا اینکه ایشون یک فرد دانشگاهی و نحصیلکرده هستند و متخصص تو زمینه هایی که صحبت می کنند صحبتهای ایشون هم مثل همه قابل نقد هستش اولا اینکه ایشون نماینده دانشگاههای ایران هستش کجا همچین ادعایی داشتند خواهشا ذکر کنید دوما ایشون نظرات شخصی خودشون رو دادند از نظر شما شاید اشتباه باشه و ممکنه از نظر خیلی ها نظرات خود شما اشتباه باشه اینکه گفتین زیبا کلام به تهدیدی بزرگ برای داشنگاهها تبدیل شده این حرف شما رو به حساب درک نادرست از آزادی گفتمان می گذاریم به هر حال امیدواریم فرهنگ نقد و گفتمان به امری غالب در جامعه تبدیل بشه و متخصصان در هر حوزه ای بتونن مسائل رو تشریح کنند و نظرات هم رو با احترام متقابل نقد کنند.
(اعتماد دستگاه‌های رسمی سیاست خارجی به دانشگاه‌ها را خدشه‌دار خواهد کرد.)
مسولان اگر سیاست خارجی مملکت را بر اساس نظر اساتید فن تنظیم میکردند که وضع این نبود
نویسنده محترم
کتابهای زیر از استاد زیبا کلام رو فقط یک بار بخون
بعد ما انتظار انتقاد سازنده داریم نه تخریب و بر اساس چند رفتار اشتباه از یک شخصیت برجسته ، تخریب و ویران کردن شخصیت یک استاد محترم را. اگر بر این منوال و با همین دست فرمون بخوایم بریم که برادر محسن رضایی رو باید الان بفرستیم دنبال ابطال مجوز تابناک
"ما چگونه ما شدیم"
"غرب چگونه غرب شد"
"تولد اسرائیل"
اگه قرار بود زیبا کلام مثل شما باشه طرفدارانش هم اندازه شما بود، و الان ناشناس بود
زیبا کلام و احمدی نژاد دو روی یک سکه هستند هردو حراف و پوپولیست و مردم فریب هستند.
تابناک اعتبار خودت رو از دست می دی. زیبا کلام رو بی خیال شو . حداقل انتقاد درست بکن. وقتی اینطوری علیهش می نویسی معلوم می شه چیزی علیهش نیست
با نشر این مقاله مبتذل سقوط اخلاقی در حد کیهان و نشریات مبتذل مثل یا لثارات و.... کرده اید چه بسا نویسنده این مقاله یکی از همان قماش باشد
کسی نگفته زیبا کلام هر نظری که داده درست است یا به قول. عوامانه نویسنده مقاله گاف داده ِِِِ ....ِزیبا کلام کسی است که نسبتا شجاعانه در برابر برخی از برخیا موضع عقلایی (نگفتم موضع درست) گرفته
بي محتواترين مطلب نقدي كه تا كنون خوانده ام !!!
دعواي شما بر سر اين موضوع است كه جمال عبدالناصر چه گفته يا چه نگفته؟!!! اگر تاريخ را بي غرض و به دور از تعصبات خشك و جاهلانه مرور كرده و درست بفهميد،متوجه خواهيد شد اگر اسرائيل در حال حاضر قدرت نظامي و منطقه اي دارد به دليل پيروزي در جنگ شش روزه و شكست مفتحضانه اعراب بود...حرف آقاي دكتر زيبا كلام درست است و منظور ايشان يادآوري عدم اتحاد و تصميم قاطع مسلمانان در شكست دادن اسرائيل و تعبيري براي طبل تو خالي بودن دشمنان اسرائيل است.اسرائيل دقيقا مي داند كه در منطقه چه مي كند: تفرقه بينداز و حكومت كن !!!!!
مملکتی که درونش گوشت نیست ؟؟؟!! مسلم است چغندر پهلوان است !!!!
من 50 نظر رو خوندم اکثر عزیزان متوجه نشدند که منظور تابناک چی بوده و خیلی احساسی و خطی و حزبی فکر می کنند.تابناک داره میگه چون ایشون گاف زیاد میده باعث میشه تصمیم گیران واقعی به نظر صاحب نظران علوم سیاسی که زیبا کلام بهترینشونه توجه نکنن که به نظرم حرف درستی هستش.مثلا ایشون گفت حلال احمر تو زلزله ضعیف کار کرده بعدش بلند شد رفت کرمانشاه دوباره پیام داد اشتباه کردم حلال احمر خوب کار کرده.خوب اینطور اظهار نظر های ایشون باعث میشه که مسئولین روی حرف های ایشون حساب باز نکن و بگن چشمامشو بسته و ... این باعث میشه مسئولین حتی حرف های خوبه ایشان بی اهمیت بکنن و بنظرم تحلیل تابناک درسته.چون واقعا زیبا کلام جو گیره و بدون تحقیق حرف زیاد میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
این قدر شهامت داشت که بعد از دیدن حقیقت معذرت خواهی کنه و تایید شما ها چی؟
نماینده واقعی دانشگاهی ها که خیلی وقته ساکت و بیصدا است...
به نظر ميرسد تابناك تخريب زيباكلام آغاز كرده است
خیلی دست و پا شکسته و با احتیاط حرف دل اکثر مردم رو میزنه کاملا موافقم باهاش !
حالا نوبت خراب كردن زيبا كلام رسيده ...
شما به جای انتقاد از آقاس زیبا کلام اول از سیاست شکست خورده و پرهزینه ایران درباره فلسطین دفاع منطقی کنید
قبل از زدن این نوع تیترها از خودتان اول بپرسید اصلا شما و همفکرانتان که سیاست این کشور را چند دهه در دست دارید مگر نمایندگان واقعی این ملت هستید؟!!
آره راست میگی گاف زیاده میده خیلی وقته اما مشکل اینجاست که سیستم این آقا را به خورد جوانان داده و حالا مثله احمدی نژاد خود سیستم هم میدونه چرت و مپت میگه اما دیگه نمی تونه جلوی اعتماد جوانان را بگیره. منم در دوره خاتمی که دانشحو بودم فکر میکردم خیلی مرد عاقلی هست و خیلی قبل تر فهمیدم که مثل دیگر اصلاح طلبان یک سلطنت طلب بیش نیست اما با لباس اصلاحات اومده ه جلو
چرا اینقدر دوست دارین که بهتون فحش بدن!!!! این اراجیف چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
هر چی که شما قبول نداشته بشید میشه اراجیف حتی اگه عین حقیقت باشه!
ایشون نماینده کل دانشگاهیان نیست و در مورد درصد هواداران ایشون نیز آمارگیری نشده ولی به هر حال بخشی از دانشگاهیان و مردم علاقه مند به نظرات ایشون هستن
خب مثلا الان که چی ؟
تخریب یک فرد رو انجام دادید ( طبق نظر خودتون)
الان به چی میخواستید برسید ؟
به جای تخریب کافیه حرف خودتون رو بزنید مردم خودشون شعور دارند میفهمند
زیبا کلام واقعا ادم باسوادی نیست و خودش معلول نظام آموزشی فاسد هست. کسانی که با علوم سیاسی اشنا هستند هم این واقعیت را می دانند. بیشتر طرفداران ایشون هم افرادی هستند که در این رشته ها تخصصی ندارند. شوربختانه خود رسانه ها ایشون را بزرگ کردند.
پاسخ ها
ابوالفضل
| United States of America |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
جنابعالی که خیلی باسوادی لطف کن و اشتباهات ایشونو یادآوری و تصحیح کن. خراب کردن بقیه برای مطرح شدن، دیگه خیلی وقته نخ نما شده
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ایشون جز چرندیات گفتن و توهین به مردم ایران چه کردند؟ یه روز ارزوی باخت تیم ملی را می کنند؟ یه روز انگ نژاد پرستی به مردم می زنند. مثلا چه تحلیل عمیق یا مقاله به درد بخوری به جامعه علمی تحویل داده اند؟
ناشناس
| Australia |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
تو حتي نتونستي بفهمي چرا گفته دوست دارم تيم ملي ببازه اونوقت اومدي درباره ميزان سوادش حرف مي زني؟!!! به احتمال زياد مثل خيلي از همكارات اصلا مقاله هاشو نخوندي و فقط بر اساس تيترهاي مغرضانه نظر ميدي.
ایرادات شما بنی اسراییلیه.اما زیباکلام هم جزو ان دسته است که فکرمیکنند روشن فکر هستند وهمه چیزرا میدونن.ازنظریات ایشان در حمایت از تجزیه طلبان متنفرم
انسان متفکر و خوش فکری است و خرف ملت را می زند
اره راست میگین صلح وگفتگو وسازش فایده ای نداره دوباره جنگ راه بندازین تا این بار اسراییل کل غزه وکرانه باختری وبقیه فلسطین رو ضمیمه خاک خودش کنه
قبول دارم خیلی وقتا حرف دل مردم رو میزنه
ای کاش گوش می کردن مسئولین
تابی جون عزیز لطف کن اسم نویسنده این مطلب رو مشخص کنید

چون این نویسنده حتی جرئت نکرده اسم خودش رو زیر توهماتش بنویسه.

شما اگر خیلی مرد بودید عین همین استاد زیباکلام که حرفش رو با اسم خودش حالادرست یا غلط بیان می کنه
بیان می کردید.


تابی جون عزیز دل ما هم اگر بی نام مطلبی به شما در مورد بعضیاااااا بدیم چاپ میشه؟

آزادی بیان واس شماس
یا واس ماس هم هست؟
یکی از بی سواد ترین استادهایی که بیشتر خبرنگار سیاسی تا استاد علوم سیاسی همین آقای زیبا کلام هستند. اما خب نظرش را گفته الان می خواهید همین را هم بفرستیم سر طناب دار
اولا همين عكسي كه از اقاي زيبا كلام براي تيتر انتخاب كرده ايد خود نشاندهنده بي غرضي و بي كينه شما ميباشد نسبت به اي چهره محبوب امروزه ايران در شرايط كوير گونه اين زمانه كه چهره محبوب بسيار نادر داريم در داخل كشور!!!!!!!اتفاقاً تحليلهاي زيبا كلام (نه پيشگويي)همشون درست و بي عيب ميباشند،همه انهايي كه اشاره نموده ايد جواب دارند و اين شما هستيد كه از محبوبيت ايشون دلخوريد.
مهم اینه مردم دوستش دارن، مردم میتونن اشتباه رو ببخش ولی از دزدی و نامردمی نمیگذرن، امیدوارم بفهمید اینو
اشتباهات ایشون رو که گفتید درسته.
اما واقعا هشدارهای بجای ایشون رو هم اعلام کردید؟؟؟
آیا واقعا نظام سیاسی به حرفهای ایشون اعتنا میکنه که حالا اشتباهاتش مخرب باشه؟؟؟؟
یادتون رفته که کیا و چطوری از احمدی نژاد حمایت کردین و کردن و چطوری هاله نور دور سرش دیدن و حکومتشو حکومت امام زمان! پس لطفا خودتونو بیشتر از این لو ندین و سعی نکنین چهره های مورد احترام جامعه رو خراب کنین چون نتیجه اش فقط خرابتر کردن خودتونه! شما اگه حرفی برای گفتن دارین بزنین و بزارین مردم خودشون نتیجه گیری کنن! تابناک سعی کن همین یه ذره اعتبار رو هم که داری از دست ندی و به سرنوشت کیهان دچار نشی!
مناسفانه در بسیاری از جهات نه فقط دانشگاه بلکه نهادهای مختلف دچار عوام زدگی و عوام گرایی شده اند و تحلبل هایی که در کوچه و بازار میشود بعضا به نحوی در این مراکز نیز ارائه میشود...و متاسفانه تر از آن نیز اینکه در این مراکز باند بازی هم شدت گرفته و علم هم دیگر بی طرف نیست...بنده یکی از دانشجویان دانشگاه معتبر در تهران هستم در درجه بالا...و تحلیل هایم را بصورت یاداشت و مقاله همیشه ارائه داد ه ام در بساری از موارد درست پیش بینی شده از لحاظ علمی ولی به دلیل حسادت و...پر و بال .....
بنظرم فامیلی ایشون یه پارادوکس و طنز روزگاره ...
یه آدم درست تو این مملکت پیدا می شه اونم این استاد عزیزه
خدایی کاری ندارم ولی چرت و پرت هم زیاد میگه،یه جا میگفت ناو امریکایی هواپیمای ایرباس ایران رو با هواپیمای جنگنده اشتباه گرفت و زد، بابا جان ماها که نظامی نیستیم و فرق هواپیمای جنگنده با ایرباس رو میفهمیم بعد فرمانده ناو وینسنت با اون همه تجربه و تجهیزات پیشرفته که در اختیارش هست نمیفهمه!!!! مگه میشه ،مگه داریم
ایشون یک استاد بی سواد فقط فقط با جنجال حرفشو به کرسی مینشونه
یکی از معضلات بزرگ جامعه ما شتاب زدگی در ابزار عقاید و نظرات شخصی هست و این معضل در سطوح بالا و خبرگزاری ها نیز رخنه کرده است، بعضی از شخصیت ها بیش از حد یزرگ کرده و بعضی شخصیت ها را بیش از اندازه محکوم کرده، این تخریب شخصیت ها باید بازنگری شده و دید عمیق تری به مسایل انسانی داشته باشیم.
ایشان بسیار فرد مطلع و جسوری هستند و ایراد های کودکانه شما تاثیری در نگرش درست مردم ندارد.
از جوابهایی که میگیرید میزان تاثیر خودتان را در تخریب انسانهای وارسته متوجه شوید.
گافهای خودتان را دیده اید.
گوینده تابناک پلاس وقتی خبری باب میل اش نباشد با تمسخر اعلام میکند
مردم را اینقدر احمق فرض نکنید.
البته شجاعت شما در انعکاس نظر مخالفانتان نیزنباید نادیده گرفت.
این آقا اصلا جاش دانشگاه نیست بیچاره دانسجوها
همه گاف میدن چرا اونا رو برجسته نمیکنید درود بر زیباکلام صادق و رک گو
تابناک از تو بعید بوداااااا
اتفاقا یکی از شریف ترین ادما اقای دکتر زیبا کلام هستن ک هیچوقت در جهت باد نبودن برا رسیدن ب منافع شخصی مثل بعضیا ک همیشه نون ب نرخ روز خورن
ای دل غافل , نکنه سد گتوند و هدفمند سازی یارانه ها و مسکن مهرو هزار خراب کاری دیگه در این مملکت انجام شده کار ایشون بوده؟
فقط امیدوارم با این حجم نظرات مثبت انهم از سوی قشر ی که اهل نظر هستند به اشتباهت در رابطه با استاد زیبا کلام پی برده باشی و شجاعت عذر خواهی از ایشان و مخاطبان سایت را هم پیدا کنی
گاف نمیدن، منطق شما متاسفانه سوراخه، چکه میکنه
به عنوان يك همكار براي استاد زيبا كلام احترام بسياري قائلم وشجاعت ايشون رو تقديس مي كنم ايشان هيچ وقت ادعا نكردن كه خطا ندارن به هر حال ديكته نانوشته غلط نداره
خیلی جالبه با اینهه کامنت منفی ژست حق به جانب می گیرید
واقعا برای تابناک برا این مقاله آبکیش متاسف شدم .
دکتر زیبا کلام و دکتر مطهری رو تنها جلوه از شخصی چون مدرس زمان پهلوی بدونید
بنده بعنوان دانشگاهی بازنشسته باوردارم جناب دکتر زیبا کلام ازافتخارات دانشگاهیان فریهیخته نه همه دانشگاهیان هستند ۱- در این شرایط سخت بسیار شجاع هستند۲- در گفته هایشان صادق هستند۳-مستقل وازاده هستند ۴-متواضع و خود را عقل کل نمیداند۵- در خدمت مردم هستند وبرخلاف بعضی ها ملت ایرانرا مهجور نمیدانند۶- درباره دانش سیاسی ایشان نمیتوانم نظر بدهم چون رشته بنده سیاسی نیست
تابناک تو فعلا در سطح غلط املایی سیر می کنی
فعلا سعی کن خبر ها را بدن غلط املایی منتشر کنی تا بعد در امور مهم تر دخالت کنی!!
همین امروز دیدم به جای معذورات نوشته بودی معضورات!!!
قطعا انسانهای با شرافتی مانند ایشان مغضوب مافیا هستند وسخنان حق ایشان برای غیر منتخبان حاکم سخت است
خداییش خیلی مردتر از همه شماهاست.دمش گرم
ایشون هرچی که باشن هم صادقن هم استاد زیباکلام. هرچند تخریب شما باعث محبوب تر شدن ایشون میشه ولی اینم بگم که همین که شما دنبال اشتبااهات لپی و لفظی و ایراد گیری های اینجوری هستید نشون میده که چقدر از نظراتش و عقیده ش ترس دارید که به چنین چیزایی متوسل میشید برای تخریبش
هرچقدر هم گاف دهد یک دهم گاف های دکتر عباسی نمی شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
10000000000000000000000000000000000000 لایک
کم گوی و گزیده گوی چون در.......
اینو هر هشتاد ملیون ایرانی و به ویژه هزار نفر مسوول ارشدش باید آویزه گوشش کنه...
اینها گاف نیست نظر شخصی خودشان است که اتفاقا در اکثر مواقع درست هم هست...تابناک جون شما با نگاهی به گذشته خودت به گافهای خودت فکر کن
سوپاپ خرابه!ریپ میزنه!برو رو چال میزون شی!
مصری ها می تونستن قبل شروع جنگ رو تانکاشون شعار نوشته باشن ربطی به سرعت عمل اسراییل نداره.به نظرم نویسنده هم گاف داده
مهمترین درسی که من از ایشون یاد گرفتم اینه که مطالعه کنین. شما هم به نظر من بیشتر مطالعه کنین
فقط اینو می تونم بگم: لطفا خجالت بکشید
نویسنده میگه پیش بینی زیباکلام در کردستان غلط از آب درآمد. یا ایشان معنی پیشبینی را نمیداند یا گاف یا "اکاذیب".
بعد در حالی که در موضوع فلسطین کاملا دمکرات است اعلام میکند موضوع کردستان با همکاری یا بهتر بگوییم سرکوب و تهدید کشورهای منطقه حل شده است. تو گویی افتخاری است سرکوب.
"هر چه به ذهنش برسد، بدون یک بررسی اولیه و کوتاه فوری بر زبان و کاغذ می‌آورد"
اینکه ویژگی اکککککککککککککثر ایرانیهاست
هرچی ازشون بپرسی نمیگن نمیدونم نظر دارن از بس سرانه مطالعه وعلم بالاست
مگر گل خار ندارد .
کمکهای مردمی به ایشان در زلزله کرمانشاه نشان داد که امین مردم شناخته می شوند. روایات بکر و دست نخورده از اول انقلاب فقط از دهان ایشون در میاد.
از این به بعد از نظرات استا تتلو بیشتر استفاده می کنیم خخخخ درود برصادق زیباکلام
دکتر زیبا کلام فردی دانشمند به علوم سیاسی هستند. به نظر من همه نظارتش مبتنی بر واقعیات و حقیقت است. مطمئن باشید مردم ایران ایشان را قبول دارند.
استاد زیبا کلام مرد شریفی است و زندگی سالمی دارد ولی واقعا بدرد زندگی در دنیای سیاست نمیخورد. من هر گاه عکس یا حرفی از ایشان میبینم یا میشنوم یاد آقای دوربینی میافتم. ایشان از نظر من، آقای دوربینی در دنیای سیاست هستند.
عقده گشايي خوبي بود!
مگه زيباكلام گفته من غيب گو هستم كه با درست در نيامدن پيش بيني هايش گاف داده باشه؟! اين بنده خدا يك تحليل كرده و نظر خودشو داده. بعضي وقت ها درست در مياد، بعضي وقت ها هم نه. مثل هر تحليل گر ديگه اي.
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
من دانشجوی ایشان بودم.
سر کلاس ایشان، همه و همه دانشجویان آزادند که هر گفته و نظر ایشان را با سخت ترین جملات نقد کنند.
و یکی از استادانی است که واقعا دانشجویان دوستشان دارند.
ایشان هیچی ازخود ندارد
وقتی دختر دانشجو نقدش کرد جوابی نداشت همه نوسته هاش کپی برداری بود
آنهائي كه بدگوئي زيباكلام ميكنند چشم ديدن ايشان و شنيدن حرفهائي اورا ندارند
نه نه اقاي تابناك ترمز كن ابدا اينطور كه اين اقا ميگه نيست كدام پيش بيني ايشون غلط بوده بزار بررسي كنيم پيش بيني
اولا اقاي روحاني و احمدي نژاد پيش بيني كردن نفت وًپول بياد سر سفره چرا نيومد
تو پيش بيني اقايون قيمت دلارًبايد كنترل ميشد چرا نشد
تو پيش بيني اقايون پول يارانه بايد ميامد توًصنعت. چرا نيام
و هزار پيش بيني ديگه نابودي اسراييل نابودي فرانسه امريكا و همه و همه غلط در امد شما مثل زيبا كلام با سواد دانشمند مترقي راستگو بيار بزار حرفشً را كامل بزنه اون پيش بيني يك ابتدا داشت با يك انتها و چند تا اگر وًاما اونا را نگفتي. همه معتقد هستن و هستيم با فحش ناسزا و دعوا كاري پيش نميره با مذاكره حل ميشه و براي اين كار مثل زيبا كلامها لازم هستن داداش
نظريه پردازي نتيجه اش معلوم است يا مي شود يا نمي شود همانگونه كه چنانچه نتيجه مثلت حاصل شود معجزه اي اتفاق نيفتاده است عدم حصول به نتيجه هم گاف نيست ، وقتي در دوره آقاي احمدي نژاد ايشان بعنوان دومين مقام عالي يك كشور يك ضرب چند رقمي را نمي تواند درست حل كند و يا در جواب احوالپرسي يك مقام خارجي سلام عليك ميكند گاف داده است و هيچ آبي هم تكان نميخورد گافهاي احتمالي يك استاد دانشگاه كه جاي خود دارد !
این مقاله در شان سایت تابناک نبود.
آقای زیباکلام به خاطر عشق به میهن و مردمانش، خیلی صادقانه مسایل مختلف کشور رو تحلیل می کنه و دیدگاه های خودش رو به مردم ارائه میکنه. گر چه ممکنه که شخص دیگری همون موضوع رو از زاویه ای دیگه نگاه کنه و تحلیل دیگه ای ارائه بده.
اینکه شما به سه چهار مورد اشاره بکنی و ایشون رو اینگونه نفی کنی، اصلا زیبنده شما نیست! سخن ایشون در مورد صحبت جمال عبدالناصر(چه درست باشه و چه نباشه)، سخن کاملا درستیه!!
ایشان پایه تحصیلیش شیمیه وامروز فقط یک علوم سیاسی خوانده ژورنالیستیه نه تحلیلگر عمقی
اين مقاله نويسنده نداشت؟ حداقل اينقدر زيبا كلام جربزه دارد كه مقالات يا گفتارهايش را با اسم بگذارد.
هیچ کس بی دامن تر نیست جمله می پوشند و ایشان بر آفتاب افکنده اند. از لحن مقاله تان مشخص است مغرضانه نوشته اید .اما آزادگی ،صراحت و نداشتن زذ و بند با قدرت و ساده زیستی از محاسن ایشان است که امروزه کیمیاست.
ایشان مغرضترین استاد سیاسی هستند ویک حالت لجوجانه درسیاست دارندوهیچ پیش بینیهایشان درست نیست ومورد پشتیبانی سرویسهایی جاسوسی هستنداگرچندتاازاینها درهرکشوری باشنددیگر احتیاج به لشکرکشی نیست
البته مواردیکه اعلام شده همه گاف نمی باشند اما یک محقق علوم سیاسی این اشتباه رو نمی کنه
در ضمن کی گفته این شخص که تو صدا وسیما یه جور حرف می زنه و تو هر روز نامه متناسب با عنوان و ..... حرف می زند نماینده دانشگاه ها می باشد
این افراد که فقط شلوار دوبنده اش به روشنفکران می خورد اینقدر بزرگ نکنید
مساله اصلي آزاد انديشي است كه ايشان را برجسته و دوست داشتني ميكنه . اي كاش همه مسولين همينقدر آزاد انديش بودند. براي همينه كه تو قضيه زلزله مردم بيشتر از ارگان ها و سازمان ها به ايشون و آقاي دايي اعتماد كردند.
شما به جاي گاف گيري به مشكلات واقعي جامعه بپردازيد.
تابناک جان ببین مردم چقد دوسش دارن ... تو هم طرف مردم باشی دوست می دارن :D
اين همه نظر مثبت درمورد استادجناب دكتر زيبا كلام گذاشته شده ،پس خجالت بكش وديگه مطالبي از اين دست به ايشون واشخاص روشنفكر مردمي نسبت نده .كه مطمئنم همين اقاي دكتر زيبا كلام از من وصد تا مثل توي منورالفكر ونون به نرخ روز خور ،بيشتر حاليشه دادا...
جمال عبدالناصر از چند ماه قبل از جنگ شش روزه اعلام کرده بود که قصد حمله به اسرائیل رو داره و حتی پیشنهاد خروج فلسطینی ها رو داد تا راحت بتونه بمباران کنه اما اسرائیل پیش دستی کرد و جنگ رو برد و قدرتمند تر از همیشه شد.
آخرش این زشت کلام یه کاری دست خودش میده حالا ببینید کی گفتم
فقط این نکته را عرض کنم که بر عکس اغلب مسولان و مدیران کشور، ایشان اگر اشتباهی هم داشته _ که داشته _ خیلی واضح و بدون توجیه معذرت خواهی کرده و اصلاحیه داده
کاری که کاش مسوان هم کمی بیاموزند.
اونجا که به ایشان نسبت "سهل الوصل" داده شد واقعا تلخ و زشت و غیر حرفه ای بود. فعلا که ایشان محبوب و نماینده افکار خیلی از "عوام" هستند. همان "عوام" که در کامنت بعضی از هموطنان با طعنه از آنها یاد شد. به نظر من مانند اسمشان "صادق" هستند و هم "زیبا کلام". کتاب "ما چگونه ما شدیم" ایشان واقعا انتقادی و قابل تامل است.
زیبا کلام به درد استادی هم نمی خورد.
صادق زیباکلام کور سویی در تاریکی امروزه ماست پایدار بااااد
وقتی در کشوری قحط الرجال بشه کسانی مثل اقای زیبا کلام مطرح می شوند.
سوپاپ اطمینان و کبریت بی‌ خطر.
خيلي ازش بدم مياد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی