بازدید 40173
از اسکن چشم تا بازرسی توسط سگ‌های آموزش دیده؛

برخورد با زائران ایرانی در فرودگاه بغداد، شایسته نام ایران نیست!

از انجام امور مختلفی همچون اسکن چشم تا بازرسی های چند باره که در مورد مردان باعث درآوردن کفش ها، کمربند و ... می شود و همچنین بی توجهی به حق تقدم در صورت حضور شهروندان عراقی در کنار زائران ایرانی و همچنین بازرسی های چند باره بار و خود زائران توسط سگ های آموزش دیده از جمله مسائلی است که باعث هتک حرمت زائران ایرانی در فرودگاه بغداد شده است.
کد خبر: ۷۵۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 11 December 2017

به تازگی به دنبال بستن تعرفه های بالای عوارض خروجی در فرودگاه نجف، پرواز همه زائران ایرانی به فرودگاه بغداد، پایتخت عراق منتقل شده است؛ اما برخوردی که در این فرودگاه با زائران ایرانی می شود، به هیچ عنوان برخورد شایسته ای نیست و بسیاری از زائران از این رفتارها آزرده خاطر هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که بخش اعظمی از زائران عتبات عالیات را ایرانیان تشکیل می دهند، به تازگی گزارش هایی درباره برخورد با زائران ایرانی در فرودگاه پایتخت عراق به گوش می رسد که به هیچ عنوان شایسته ایرانی ها و زائران عتبات عالیات و ائمه معصومین (ع) نیست؛ موضوعی که نهادهای مسئول باید هرچه زودتر به آن رسیدگی کنند.

برخورد با زائران ایرانی در فرودگاه بغداد شایسته نام ایران نیست!

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، ششم آذرماه در مصاحبه ای گفته بود: «از امروز همه پروازهای فرودگاه نجف اشرف به فرودگاه بغداد منتقل می شود.» علت این اقدام هم افزایش عوارض خدمات فرودگاهی اعلام شد، چون مسئولان فرودگاه نجف اعلام کرده بودند، به ازای هر مسافر، باید پنج دلار به عنوان عوارض امنیتی پرداخت شود، ضمن آنکه عوارض گمرکی را از 100 دینار به 150 دینار تغییر و قیمت سوخت را نیز از 98 سنت به یک دلار و 42 سنت افزایش دادند.

ناگفته نماند که پیش از اربعین حسینی(ع)، موضوع قطع پروازها از فرودگاه نجف مطرح بود. به همین دلیل، مذاکراتی برای حل این مشکل با فرودگاه نجف صورت گرفت که گویا به نتیجه خاصی نرسید؛ بنابراین، برای جلوگیری از گران شدن بلیت و تأثیرگذار شدن این افزایش نرخ ها در قیمت نهایی بلیت مسافران پروازهای زائران ایرانی از فرودگاه نجف به فرودگاه بغداد منتقل شد. در حالی که 85 درصد پروازهای فرودگاه نجف مربوط به زائران ایرانی عتبات عالیات بود.

اکنون 100 درصد پروازهای زائران ایرانی عتبات عالیات به فرودگاه بغداد، پایتخت عراق منتقل شده است؛ اما تنها بخش مربوط به عدم افزایش قیمت بلیت با شرایط گذشته حفظ شده، در حالی که مشکلات زیادی پیش روی زائران ایرانی قرار گرفته است، از افزایش هزینه های سفر که مربوط به جابجایی تا فرودگاه بغداد می شود تا برخوردهای نامناسب طرف های عراقی با زائران ایرانی که به هیچ وجه شایسته ایرانیان نیست.

بهتر است، مسئولان سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشور به جای تردد از بخش VIP که باعث می شود مشکلات زائران ایرانی عتبات را لمس نکنند، یک بار به همراه خانواده هایشان از بخش عمومی و عادی فرودگاه بغداد تردد کنند تا مشکلات زائران ایرانی و همچنین عدم حفظ کرامت انسانی ایرانیان را به وضوح دیده و آن را از نزدیک لمس کنند.

از انجام امور مختلفی همچون اسکن چشم تا بازرسی های چند باره که در مورد مردان باعث درآوردن کفش ها، کمربند و ... می شود و همچنین بی توجهی به حق تقدم در صورت حضور شهروندان عراقی در کنار زائران ایرانی و همچنین بازرسی های چند باره بار و خود زائران توسط سگ های آموزش دیده از جمله مسائلی است که باعث هتک حرمت زائران ایرانی در فرودگاه بغداد شده است.

گویا مسئولان سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران مربوط به پرواز زائران ایرانی به بغداد بدون انجام هرگونه بررسی نسبت به انتقال پروازها به پایتخت عراق اقدام کرده اند و پس از مشکلاتی هم که پیش پای زائران ایرانی قرار گرفته است، یا از آن خبری ندارند، که این خود خطا و اشتباه است و یا آنکه خبر دارند و کاری نمی کنند که این عذر بدتر از گناه است.

طبیعتا یکی از ارکان حضور فردی با پاسپورت ایرانی در دیگر کشورها، حفظ کرامت انسانی و جایگاه اشخاص است که متأسفانه عوامل و مسئولان فرودگاه بغداد هیچ گونه توجهی نه تنها به این موضوع ندارند، بلکه برخی برخوردهای آنها را هم می توان طعنه آمیز و تعمدی دانست، لذا باید هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی و مشکلات پیش روی زائران رفع شود.

طبیعتا حضور زائران ایرانی در عراق به صرف زیارت قبور ائمه معصومین (ع) صورت می گیرد و اگر زیارت نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامرا نبود، شاید ایرانیان زیادی به این کشور تردد نمی کرد؛ بنابراین، با توجه به اینکه زائران عراقی در سفر به ایران و به ویژه مشهد الرضا(ع) مورد احترام و اکرام قرار می گیرند، انتظار ایرانیان هم برخورد متقابل است.

در پایان باید گفت، سازمان حج و زیارت و نهادهای دست اندرکار باید هرچه زودتر برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند، زیرا حفظ کرامت ایرانیان مطابق با سیاست های نظام جمهوری اسلامی، دولت و بنا به خواسته مردم، در صدر اقدامات و مطالبات است و هر جایی برخورد توهین آمیزی با ایرانیان می شود، نهادهای مسئول باید خیلی زود وارد موضوع شده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲۰۵
زائر ایرانی وقتی می بینه حرمتش نگه داشته نمیشه باید بمونه تو کشورش
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مگه اونایی که تفریحی می رن ترکیه دبی و یا در صربستان لخت می شن این کار رو میکنن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تو که شب تا صبح و احیانا صبح تا شب دمذ افتادی پای ماهواره غصه زائرای مام حسین ع رو نخور !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مسافر ایرانی وقتی حرمتش نگه داشته نمیشه باید مسولان مربوطه یک تکانی به خودشان بدهند.
ناشناس
| - |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
دو بار رفتم کربلا و رفتار بسیار زشت عراقی ها را بازائران دیدم . دیگر کربلا نمب روم و در عوض هر سال به زیارت امام رضا (ع) می روم. و مطوئن هستم امام حسین(ع) راضی نیستند زائرانشان تن به ذلت دهند. حالاهر کسی ادعای دین داری میکند و دیگران را متهم به بی دینی و نشستن پای ماهواره میکند برود کربلا تا به خیال پوچش ثواب جمع کند.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
حالا با این غلظتی که شما میگید نیست ! این برخوردها که ذکر کردید عزیز من تو کشور خودمان با خودمان داریم میبینیم کسی هم عین خیالش نیست ! بجای اینکه توصیه کنیم مسوولین برن غراق و برخورد آنها را با هموطنامون بینند من توصیه میکنم آقایان مسئول یه بار تو مسیر استانهای مرزی با خانواده سفر کنند تا معنی واقعی کرامت و عزت را لمس کنند ! از قدیم گفتن اول یه سوززن به حودت بزن بعد یه جوال دوز به مردم !!
؟آی دستش درد نکند
این عراق همون عراقه فقط ما چشمهامون رو بستیم
چرا نیست ؟ خیلی هم هست .... کدوم مسولی توی جمهوری اسلامی دلش به حال این عزت ملی ایران سوخته که حالا انتظار چیزه دیگه ای داشته باشیم ؟
صبر داشته باشید هنوز صبح سحر ماست با عراقی ها ؟؟!! چنان گربه رقصانی برایمان بکنند !! که چهار شاخ شویم !!!!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
البته بهتره نام یمن، فلسطین، لبنان و سوریه و بقیه کشوراهارم به لیستت اضافه کنی.
اشکالی نداره
ما باید برای ملت مظلوم عراق شهید بدهیم و هزینه کنیم و غرامت جنگ را ببخشیم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
پاسخت عالی بود. 100 درصد موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
ما برای امام حسین شهید می دیم نه ملت عراق
تقصیر احمدی نژاده
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
هنوز به خاطر احمدی جونت ناراختی
نوش جونتون
یک نفر از مسئولین که صبح تا شب از عزت ملت بزرگ ایران دم میزنن!!! به ما ملت بزرگ ایران میشه توضیح بدن چرا ما باید اینقدر تو دنیا تحقیر بشیم؟
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
حالا دیگه اینقدر بزرگش نکنید ! تو این نوشته تاکید شده روی بازرسیهای چند باره ! خوب این اتفاق در راهپیمائی عظیم اربعین هم همه شاهدا که بارها اتفاق میافته وزائرین میلیونی اربعین در گیتهای منعدد بازرسی مرد تفتیش قرار میگیرند در نظر داشته باشید عراق شرایط یک کشور عادی را ندارد ! عراق یک کشور جنگ زده هست و هر روز مورد تهدید امنیتی و انفحار و ترور هست و بغداد پایتخت آنجا از حتی نحف و کربلا نا امن تر است ! انصاف داشته باشید و توقع زیادی از عراقیها نداشته باشیم شرایط آنها را با داخل کشورمان که خدا راهزار بار شکر گذاریم که امنیت برقرار است مقایسه نکنید !
ناشناس
| - |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
در عراق که بودیم مدیر کاروان می گفت اگر عراقی ها به ازنهایتان چشم دوختند مباد درگیر شوید آنها اینکار را میکنند تا کار به پلیس کشانده شود و تا جریمه سنگین نگیرند دست از سرتان بر نمی دارند و پلیس عراق هم کاملا هوادر شهروندان خودش است. ایرانی ای که این ذلت را قبول کند
م م
| - |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
عراق خودش معدن بمب و باروته و اگر اسلحه ای بین این دو کشور قاچاق شه قطعا از عراق به ایرانه و نه برعکس، هدف این جستجو فقط آزار و تحقیره
خرشون از پل گذشت
امسال توفیق داشتم به عتبات سفر کنم، موضوع به این غلظت نبود؛ سگ ها فقط ماشین ها را جستجو می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
منم اینو تایید میکنم. نمیدونم اینایی که منفی میدن واقعا چند درصدشون به عراق سفر کردن. ظاهرا یه عده ای عادت کردن بدون اطلاعات لازم درباره هر چیزی نظر بدن
ناشناس
| - |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
هزار رای منفی به این سخنان میدم رفتارهایی از عراقی ها در برخورد با زائران ایران یدیه ام چه در فرودگاه چه د ر حرمها که بسیا رتاسف بار بود.
ارش
| Germany |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
اینو نگی چی بگی
تعجب مگر واجب ذات عراقی ها با ما خوب نیست خاب نروند
کلا کجا دیگه برخورد شایسته با ما ایرانیها صورت میگیره؟
زائرین محترم کمتر مواد با خودشون ببرن خب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
دقیقاً علت همین است .
عقل که نباسه جان در هذاب است
حق این مردم که اینهمه پول میبرن اونجا خرج میکنن همینه و به دو تا نیازمند نمیدن و خونه درست نمیکنن و شغل ایجاد نمیکنن .سه میلیون پیاده...با اونهمه پول ویزا و رفت و امد و ...چقدر میشهههه..
خلایق هرچه لایق
اتفاقا کار خیلی خوبی میکنن دیگه ارزشی واسه ایران نمونده، هر جا میریم اوضا همینه، ببین تو چه روزی افتادیم
موقعیکه با یک فرد با تجربه ومدیر مثل دکتر سید احمد موسوی برخورد میشود جه باید گفت تمام مشکلات با عراق وعربستان در زمان ایشان با مذاکره حتی عوارض فرودگاه نجف حذف شد و......
عوضش ما کلی تو عراق کشته دادیم ، صدا سیما هم طوری اخبار به خورد ما میده که انگار عراق یکی از استانهای کشور ماست و همشون غلام حلقه به گوش ما هستند و مخالف امریکا
بله شایسته نام ایران نیست ولی شایسته ما مردمی که به بغداد و کربلا و نجف بیشتر از تهران و اهواز و کردستان اهمیت میدهیم هست
ما جقدر بدبختیم که عراقی ها هم به ما گیر میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تازه فهمیدی بدبختیم ؟؟
واقعاً مطلب درستی است . مسئولان عراقی نبایدمجاهدتهای فرماندهان و جوانان ایرانی در دفع تجاوز تروریستهای تکفیری به عراق را اینگونه پاسخ دهند . نباید فراموش کنند اگرایران نبود الان به جای آنها داعش جای آنها دربغداد نشسته بود .
درستش هم همینه....
این هم از عراقی ها!!!!!
بعد از عربستان و امارات و سوریه!!!!!
ملت های دوست!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
پراید رو میدیم بهشون 4.5 میلیون بمردم خودمون 21 ، بیشتر تاکسیهای بغداد ال نود و پرشیاس که داریم 12 تومن میدیم بهشون . مواد غذایی که دیگه از پسته و زعفرون گرفته تا گوشت و میوه و لبنیات
اگر ایران کمک نظامی وسیاسی نمی کرد الان در عراق دا عش حکومت میکرد.این دوستان.حالا از دشمنان چه انتظار.
فقط یک کلام
از ماست که بر ماست
بازسازی رونق گردشگری عراق مدیون ملت ایران است.
اول سری به فرودگاه امام بزنید ببینید برخورد مقامات آنجا شایسته نام ایران و ایرانی هست، بعد به خارجی ها گیر بدید.
در زمان مدیریت دکتر سید احمد موسوی دریک جلسه با نوری مالکی 18 مشکل موجود ان زمان برطرف شد قیمت ها کاهش یافت دکان های دلالی حذف شد در عمره طی جلساتی با طرف مقابل حج روان و ارام برگزار شد سهمیه خارج نوبت درعمره که بیش از 120000در سال بود حذف شد و.....متاسفانه نعلین جفت کن میخوان واز دروغ وتهمت ابا ندارند البته در دنیا قبل ازاخرت جواب خواهند داد خصوصا پاسخگوی خون 500 نفری که بخاطرمدیریت غلط در حج از دست رفت باید باشند
اگر میخواهند من وامثال من قانع شویم مناظره علنی بگذارند واز دکتر موسوی دعوت کنند وقضاوت را بعهده مردم بگذارند
برای امنیت کشورشون مجبورن بازرسی هاشون رو بیشتر بکنن . اگر بازرسی از زائرین ایرانی رو بخاطر رعایت بعضی ملاحظات کم کنن بعد هر کسی برای خرابکاری میاد از طریق ایران میره عراق . کسی که نتونه این مسائل رو درک بکنه بهتره نره عراق
لطفا کامنت ها را بگذارید
لطفا کالبد شکافی کنید بخاطر کشور ومردم
برید از نزدیک حرف های دکتر موسوی را بشنوید
بخدا چقدرمابدبختیم
این مردم چرا خود برای خود احترام قائل نیستند؟خب نروند
اگه اين توهين تو فرودگاه ايران هم براي مسافران ايراني الان انجام ميشه احتمالا از خودمون ياد گرفتند
سلام
جانا سخن از زبان مردم بی حامی مظلوم گفتی
خداییش مسولین باید این کار رو سروسامان بدن
عزت پاسپورت ایرانی طلب دولت مردان به غیرت مردم احترام بذارن
البته چند ساله این معزل درفروگاه بغداد هست و هرسال بدتر هم میشه
کلاه غیرت
سلام
بنده اربعین امسال پرواز رفت و برگشت از طریق فرودگاه بغداد بود
یک قسمت احمقانه اش اینه که مسافت بین درب ورودی فرودگاه تا سالن رو باید با ماشینهای ون خود فرودگاه اجبارا بری که ده هزار درهم معادل چهل هزار تومن کرایه اجباری میگرفتن و در طول مسیر 4 دفعه ما رو برای بازرسی پیاده و سوار کردن و قضیه سگ و کفش و ... تو همین مسیر است
قسمت ازار دهنده اش این بود که پرواز برگشت من از بغداد به مشهد بود و نیمی از مسافرین عراقی هایی بودن که برای زیارت به مشهد میومدن و هنگام دادن کارت پرواز صرف نظر از زمان حضور تمام عراقیها در جلو هواپیما و تمام ایرانی ها در انتهای هواپیما جانمایی شده بودند
واقعا مسئولین در قبال بی توجهی به کرامت ایرانیان در برخی کشورها علاوه بر مسئولیت قانونی و اخلاقی که این روزها ارزش چندانی ندارد شرعا نیز مسئول هستند
البته منظورم برخی از مسولین بود
تابی جان !اون وقت شما مقاله مینویسی که" چرا مردم نسبت به جهان اسلام بی اعتنا شده اند" بیا شاهد از غیب رسید کشوری که ما براش جوون دادیم ببین چطور با ما برخورد میکنه؟؟
کشوری که برای خروج مردمش، مردم خودش تعرفه در نظر می گیره، شما چه انتظاری برای از کشورهای دیگه برای نوع برخورد دارید.
مقصر خودما ایرانی هااست یک روز در ترکیه روز دیگر در صربستان روزی دیگر درجای دیگر اسم ایرانی ها به خاطر حمل مواد مخدر بد سر زبان ها افتاده است آنها هم ترس دارند برای ملت وکشور خودشان عراق داعش را توانست شکست بدهد ولی نمی تواد اعتیاد به مواد مخدر را شکست بدهد پس ناچار است پیشگیری کند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
البته شما به یه نکته مهم توجه ننمودی که اکثر این کارها موقع خروج ار عراق هست
مثلا بعد از سالن ترانزیت که میخواهی سوار هواپیما بشی کفشها تو درمیارن درحالی که از چهار تا گیت عبور کردی
متاسفانه شاهد بودم که تعدادی را بدون صف به سمت سالن پرواز فرستادند ضمنا در این فرود گاه در دستشویی ها از صابون بزرگ برای همه استفاده میشود که تقریبا منسوخ شده ضمنا یکی از کارکنان هم دستمال کاغذی را به مسافران تحویل میدهد که خوشایند نیست .
از ماست که بر ماست.آدم حالش بد میشه این خبرها را میشنوه
مختص ایرانی ها نیست و برای همه هست. سگهای آموزش دیده ساک همه را چک می کنند.

در ضمن در آوردن کمربند هم مختص بغداد نیست و بیشتر فرودگاه ها از جمله فرودگاه ایران هم این شرایط را برای همه مسافران دارند. بحث امنیت هست.

اون چیزی که بد هست اینه که در فرودگاه نجف پول زور و اضافه از مردم می گیرند (ایرانی و غیرایرانی) که هیچ جای دنیا نیست. برای همین قرار شد که از نجف استفاده نشه که به نظرم تصمیم معقولی بود.

در ضمن این رو هم باید بگم که عوارض خروج که در فرودگاه ایران از ایرانی ها می گیرند از همه اینها توهین آمیزتره و هیچ جای دنیا نیست! این رو حل کنید کسی مشکلی با سگهای فرودگاه بغداد نداره.
مشکلی نیست کافی یه مدت کسی نره اونجا مجبور میشنمنت کشی کنن
چرا فکر می کنید چون ما ایرانی هستیم نباید بازرسی بشیم و به دلخواه ما بازرسی انجام شود؟خب توی فرودگاه های ما بدتر از این بازرسی می کنند .شما ی سری به فرودگاه مشهد یا ساری بزنید بدترین بازرسی در حد توهین به مسافران می شود.ضمنا عراق یک کشور حساسی هست نمی شود بی گدار به آب زد
قبلا هم به جز اسکن چشم، بقیه‌ی موارد وجود داشت، و با در نظر گرفتن اوضاع امنیتی عراق این مسئله نافی کرامت زوار نیست. مسلما حفظ جان زائران اولویت بالاتریه.
واقعا جای تأسف دارد. نمک می‌خورند و نمکدان میشکنند. چرا نباید غرامت جنگ عراق و ایران را گرفت ؟!؟؟ دارند روزی ۶ میلیون نفت صادر می کنند؟!؟ کویت داره میگیره غرامتشو ایران میگیره!؟؟
حقشونه واقعن دلم خنک شد؛ تا اونا باشن یاد بگیرن بجای حاجت گرفتن توعراق، تشریف ببرن دست چنتا هموطن رو بگیرند.
یک فیلم از نحوه برخورد با زوار عراقی در یوتیوب هست در فرودگاه مشهد اول اون فیلم رو ببینید و بعد از نحوه برخورد دیگران انتقاد کنید
عموما ما ایرانی ها عادت داریم فقط عیبهای دیگران رو ببینیم و خود را معصوم از گناه بدانیم
کاملا مشخص بود تا وقتی داعش بود ایرانی ها خوب بودند حالا شدند بد !!
این جالب نیست
از ماست که بر ماست
بخدا فرودگاه نجف هیچی نداره، یه جورایی شبیه ترمینال اتوبوسرانی شهرهای کوچک ما، کلا یه سالن فسقلی با نیمکت های درب و داغون، چه خبره 5 دلار عوارض و 150 دینار گمرکی، خیلی دندون گردن بخدا.
خخخخخخخخخخخخخخخخخ اینم از برادرای عراقیتون
حدود دو هفته قبل مادر پيرم به همراه خانواده در برگشت در فرودگاه بغداد به حدي اذيت شده اند كه اصلا قابل وصف نيست. شما را به خدا اين موضوع را پيگيري كنند. كدام كشور عراق را از دست داعش نجات داد؟ شايد مسئولين اصلي عراق اين موضوع را ندانند.
نهادهای مسول رفتن لالا کنن. هیس
متاسفم برای خودمون که هر کشوری رو آباد میکنیم بعد میشن شاخ برامون چرا قطع نمیکنند این پروازها رو به نشانه اعتراض تا کجا خفت به چه قیمت ولله امام حسین هم راضی نیست
چرا عزت ایرانی رو زیر سوال میبرن وزارت خارجه ماست مالیزیشن هم که تکلیفش معلومه مگر در موارد مشابه چه کرد
خلایق هرچه لایق
حق عراقی ها با داعش ، باید سردار سلیمانی می گذاشت تا داعش این عراقی های نمک نشناس را ادب کند
اتفاقا کار خوبی کردن. بی منت شدنه ودارن امورات مملکتشون را انجام میدن. ماها هستیم که خیلی سریع پسرخاله میشیم و فکر میکنیم حالا چون خسارت جنگ را نگرفتیم و داعش راهم از مملکتشون بیرون کردیم دیگه صاحب الاختیار اونها شدیمه
تابناک ! کشور دوست و برادر را متهم می کنی ؟ وای بر تو !!!
من فکر میکنم حق ماست
1-حق ایرانیان است به دلیل اینکه صاحب وحافظ منافع ووزارت خارجه ای فعال ندارند2-عراقی هارااز دهان داعشی ها نجات دادنداینهم دستمزدشان است3-عربیت برای عراقی ها بیشتراز اسلامیت وشیعه بودن مهم تر است4-انان به کرات به ایرانیهابی احترامی میکنن(خودم حتی درکفشداری حرم حضرت علی این بی حرمتی وتبعیض رابایک خانم ایرانی توسط کفشدارانی که می گویند از سپاه بدرهستنددیدم)ولی بازهم می رویم!!!من درزمان حاکمیت صدام رفتم چقدرعزت واحترام می گذاشتندوحتی یک پذیرایی هم درکاخ صدام منطقه سبز بعمل می آوردند
ديگه ما توي كشورمون مسئول نداريم. همه كساني كه اسمشون مسئول است براي خودشون رييس شدند.
ديگه دليلي نداره به سوال كسي پاسخ بدهند!
مسول بايد پاسخگو باشد كه آقايان اينطور نيستند.
عزت ایرانی یعنمی کشک
خب نرو. اصلا میری اونجا چکار؟
یا دست ایرانی نمک ندارد یا مسولان ناکارامد
اینم می شه مثل عربستان.باش تا صبح دولتت بدمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مطمئناً .
دم عراقی ها گرم دست شان درد نکنه. این کارشان ایول داره.
هويت ملي را به لجن كشيده ايد!
درود بر عراقی ها.
تابناک ! نکنه خدای نکرده خدای نکرده ، اتباع ایرانی توی کفش و کمربندشون مواد مخدر حمل می کنند . مکرر شنیده شده که اتباع ایرانی ناآگاهانه !!! به کشور های دیکر مواد مخدر حمل کرده و در زندان ها هستند .
کار خوبی می کنند. نمی شه که همین جوری راهتان بدهند. باید بازرسی بدنی و ................ انجام شود.
اشکالی ندارد. هرچه خوار و خفیفتر شوند اجرش بیشتر است.
دلیل رفتارشون بخاطر محبت زیادیه که به ایران دارن
چه انتظاراتی دارید. خود کرده را تدبیر نیست. منتظر بیش از اینها باشید
اینم از عراق... بازم کشوری مونده که...
آقا نرن
خاک- بر- سر ما که این عراقی ها همان هایی بودند که جوان های این سرزمین همچون احمد پاسبان ها را دست و پا بسته در اوج وحشی گری در زمان جنگ به خاک خون کشیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
خدارحمت کندشهیددلاوراحمدپاسبان راچقدرخوب بود این فرد
وقتی ما خودمون عوارض خروج از کشور رو 3 برابر میکنیم چرا انتظار داریم طرف عراقی دنبال گرفتن پول زور نباشه؟
چرا باید اعتراض کنیم؟
اول خودمون رو اصلاح کنیم.
سلام. حالا کجایش را دیدین ، بد تر از این خواهد شد و متاسفانه مسئولین ککشان نخواهد گزید ؟!!! یادمان نرود که تمام امامان ما بدست همین مردمان عراق یا کشته شدند یا آواره حال میخواهید به ما رحم کنند
کی بریم جلوی سفارتش پرچم اتیش بزنیم عکس بکشیم پایین ؟ پریروز نوشته بودید چرا ایرانی ها به جهان اسلام بی تفاوت هستن .از امروز میخام دونه به دونه بگم چرا .این اولیش فعلا .برای کشوری که همینجوری طلا و پول و سرمایه و سرباز خرجش میکنیم (میکنید )
با سلام
این برخورد مختص ایرانیان نیست ، خواهشا جو ندید ، بنده خودم بارها به این فرودگاه رفته ام ، بازرسیها شامل همه میشه ، حتی خود عراقیها هم به همین شکل بازرسی می شوند و مختص فقط ایرانیها نیست
دلیلشون اینه که کشور درگیر تروریسم خانمانسوز هست و بغداد به دلیل حساسیت بازرسیهای بسیار سختی داره ، شما کافیه در خیابانهای بغداد تردد کنید تا ببینید چقدر بازرسی می شوید و این برای همه هست نه فقط ایرانیها
اما در فردگاه نجف به دلیل امنیت بهتر ، چنین بازرسیها و سختگیریهایی وجود ندارد . در واقع به دلیل امنیت ناپایدار بغداد ، در فرودگاه خیلی سخت می گیرن و براشون مهم نیست که از چه کشوری هستن ، عراقی ،ایرانی و هر کشوری که باشی ، باید این مراحل بازرسی را طی کنی ، برای همه هست
با تشکر
موضوعی که نهادهای مسئول باید هرچه زودتر به آن رسیدگی کنند.
رسیدگی؟؟؟؟ نهاد مسئول؟؟؟؟؟؟
همه ما می دانیم در حمله برق آسای داعشی ها به عراق و تصرف بخش اعظم سرزمین ، اگر حمایت و حضور مستشاران و مدافعین ایرانی در عراق نبود ، بی شک عراق الان در تصرف داعشی ها می بود و در واقع استقلال عراق مدیون حمایت همه جانبه ایران می باشد .حالا چرا مسئولین سیاسی از این امتیاز به خوبی استفاده نمی کنند ؟
چرا باید امریکا در عراق پایگاه داشته باشد ولیکن ایران این چنین عقب بنشیند .
عراقیها باید تابلوئی بر سر شهرهای خود بزنند مبنی بر اینکه امنیت و استقلال امروزشان را مدیون ایرانیان می باشند .
چرا باید مسئولین عراقی این گونه باشند و به خود اجازه اینگونه رفتار را بدهند ؟؟
مسئولین سیاسی بهوش باشید .
سفر به عتبات عاليات با خفت و خواري؟؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
اینجوری ثوابش بیشتره اون دنیا اجر بیشتری بهت میدن
دولت تدبیر و امید که دیگر سنگ تمام گذاشته و جای تعجب نیست که با افزایش خروجی در برنامه دولت تدبیر عراقی ها نیز هر کاری دوست داشته باشند بکنند.
پاسپورت ایرانی ؟؟؟ هه هه باید خون گریست
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو ....
تجربه ثابت کرده هرجایی بیشتر به ایرانی توهین بشه ایرانی بیشتر برای رفتن به اونجا حریص میشه
قشنگ معلومه که تغییر فرودگاه از نجف به کربلا جلوی کاسبی عده ای رو گرفته
با این مسئولین حقمون هست و انتظاری بیش از این نیست....
نرو.کسی مجبورت نکرده بری بهت بی احترامی کنند و بعد از مسئولان شکایت کنی. ما کارهای مهمتری از مسئولان می خواهیم .
واقعا دست مریزاد به مسئولین کشور
چون عقل نباشد تن در عذاب است.
کجا می ری؟
میری اونجا که چکار کنی؟ تازه مسئولان کارهای مهمتری دارند وقت نمیشه که به شماها و خواسته های شماها بپردازند.
مسئولان کارهای مهمتری دارند. هزاران تا مشکل تو این مملکت وجود دارد. وقت ندارند برای شماها خرج کنند.
چرا رفتی کی بهت گفته خب نرو؟
باسلام و احترام ؛ به خدا گريه كردم آخه تا اين حد وقاحت اگه ايران نبود الان بچه هاشون به چند زبان صحبت مي كردن اگه عشق به اهل بيت نبود كار ايراني ها آنجا چه بود
من خودم این صحنه های زشت را دیدم و خواستم اعتراض کنم اما مدیر کاروانها مانع شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
خوب معلومه که مانع میشن ازاین راه دارن حسابی گوشت میخورن
اشكال نداره مسئولين يك مقدار بيشتر كمك كنند به عراق!
حقمونه
تا بشود درس عبرت برامون و خودمون رو حقیر نکنیم
حالا تازه جنگ با داعش تموم شده اینا این جوری دامبول در آوردن چه برسه به این که کاملا خرشون از پل بگزره سیاست خارجه نداریممممم
ایا امامان معصوم مدفون در عراق راضی هستند ما زایرین مورد بی حرمتی عراقیها قرار بگیریم ؟ چرا مسئولین ایرانی ساکتند ؟ جوانان ایران جانشان را بخاطر وجود امامان معصوم نثار عراقیها کردند ولی انها با هتک حرمت زایران ایرانی جواب ما را اینگونه میدهند . این عادت اینهاست اگر انگشت عسلی را در دهانشان بگذارید عسل را که خوزدند انگشتتان را حتما گاز خواهند گرفت . از ماست که بر ماست.
فقط ترکیه یکم رفتارش بد نیست- همه جا همین وضعیته با پاسپورت ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
واسه اینه که مسافرای اونطرف فرق دارن و میرن واسه پول خرج کردن
برخورد زشت همه جا زشت است .. خوب است که در مقاببل عریان کردن زنان و مردان ایرانی آن هم در مقابل یکدیگر در فرودگاه بلگراد که بسیار بدتر از بغداد است هم مواضع محکم و اینچنینی بگیرید
بحث بازرسی برای تمام افراد است. چه ایرانی و چه عراقی
و جدا بودن صف ایرانی ها با عراقی ها برای اینه که اونها به کشور خودشون دارن وارد میشن و ما به کشوری که باید ویزایمان بررسی شود.
این مورد دقیقا داخل ایران هم داره اجرا میشه
الموت یا عراق
اینهمه پول این ملت خون جوانهای این ملت تو عراق ریخته شده این هم دستمزدشون
قیصر کجایی که ببینی داداشتو کشتن
شهدا کجایید که ببینید کشوری که به خاطرش خون دادید به چه روزی افتاده
این بود شان ومنزلتی که قراربود به مردم ایران بدید؟
مجبورن برن؟
حقمونه
کجای دنیا دیگه برای پاسپورت ایرانی حرمت باقی مانده است؟ حتی هند از ایرانی ها برای ویزا انگشت نگاری میکند.روزگاری ۹۰ کشور از ایرانی ویزا نمیخواست الان به کجا رسیده ایم
... و در عین حال ما در ایران عراقی ها را بیش از حد تحویل می گیریم و احترام می کنیم که به شخصه نمونه هایی را در جاهای مختلفی مشاهده کرده ام
.... در یکی از بیمارستانها مربوط به یکی از وزارتخانه ها؛ در کنار چند عراقی و ایرانی منتظر سرویس عمومی بودم که پس از مدتی با سواری پلاک قرمز آمدند و آن عراقی ها را سوار کردند و به ما گفتند که سرویس دیگر نمی آید شما پیاده بروید!!!!!؟؟؟؟؟
کلا عراقی ها قدری عصبی و تند هستند ولی رفتار بدی نداشتند. به دلیل امنیتی بودن کشورشان بعضی از مسائل لازم است به ویژه بعد از حمله مجلس ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ماله کشان ... که همه جا هستن
عزت و حرمت ایرانی کحا بود و به کحا رسید
ذلت به هر قیمت ....
همین که مثل عربستان بهشون تجاوز نمیشه جای شکرش باقیه .
این عراقی ها واقعا همه چیزشون را مدیون ما ایرانی ها هستند و واقعا اجازه ندارند چنین برخوردهای بسیار زشت را با ایرانی ها داشته باشند. اگر 85% ایرانی ها به عراق سفر نکنند ...دوباره عراق مثل قبل گدا و بدبخت می شوند. ما انتظار داریم که مسئولین عزیز اجازه ندهند که با ایرانی ها همچین برخورد زشتی انجام بدهند. ایران اضافه بر تقدیم امنیت عراق و آزاد کردن آن ها از دست داعش ها واقعا در تقدیم آبادانی عراق و ثروتمند شدن عراقی ها قطعا بیشترین سهم را داشته است و آن ها حق ندارند ایرانی ها را کوچک و حقیر کنند!!!
مگه توی ایران اینجوری نمی کنن، گیت اخر را می گم
این وضعیت نشان دهنده چند چیز است اول ایتکه عراق دست دشمنان ابران ادره می شود هرچند ممکن است ظاهرا دوست نما یاشند وبا اینکه مسولین عراقی از برخوردهایی که توسط افزاد زیرست انها چه در زمیته واردات کالا وچه در زمینه برخورد با زایران انجام می شود خبر ندارند وافرادمیانی دولت عراق از عربستان و امریکا وانگلیس دستور می گیرند که چگونه با ایرانیها برخورد کنند چون این کشورها که اکتون برعراق تسلط دارند دوست ندارند که رواط بین ایران وعراف حسنه باشداین وضعیت همان رفتاری است که عربستانی ها با زایران ایزانی داشتندو بتابراین این رفتار غیر دوستانه نشان از دشمنی اشکار با ایرانیان که توسط عراقیها انجام می گیرد وبهتر مسولین ان را کم اهمبت تلقی نکنند. هرچند ممکن است قاچاقچیان برای متافع کثبف خود خواشته باشند مواد مخدر را وارد عراق کتتد ولی این رفتا رفتاری نیست که بک کشور دوست انجام دهد بادمان باشه وزیز خارجه عراق اخیر گفته سابقه نداشته یک ایرانی متفخر کننده بمب ایرانی باشد
بدتر از این هم انجام بدن میرن اونایی که اینجور جاها میرن این چیزا حالیشون نیست شور دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
و تو هم شعور که اینجور می نویسی
در پاسخ به افرادی که میگویند ایرانی اعتبار ندارد و عصه ویزا ۹۰ کشور در گذشته را میخورند "استاد رحیم پور ازعندی اگر اعتبار این است، یعنی شما هرچه نوکری بیشتری کنی اعتبارت بیشتر است. من در 10 سال گذشته در 5 قاره جهان دعوت داشته‌ام برای سخنرانی و تمام طرف‌های من هم روشنفکران و دانشگاهیان آن کشورها بوده‌اند. بنده در هیچکدام از این سفرها و دعوت‌ها حتی یک مورد ندیدم کسی دلش بسوزد که ایرانی‌ها آبرو ندارند. بدون استثنا می‌گویند همه دنیا روی ملت شما و انقلاب شما حساب می‌کند و همه حواس‌ها به شماست. محترم هستیم ولی احترام انقلابی. منتها اینها خیلی دنبال سفرهای خارجی‌اند، نگرانند که پاسپورت‌هایشان را دیر ویزا بدهند، چون آمریکا دیر به ما ویزا می‌دهد، ایران احترامش کم شده!

اگر اینطور است پس شاه خیلی محترم بود! نوکر محترم"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
استاد بیدار شو صبح شده
خواباتو اینجا تعریف میکنی؟
آقا ما که نفهمیدیم اینهمه زائر برای چه چیز به عراق میروند.اگر موضوع دعا و نیایش هست توکشور خودمون بشینید در یکی از مکانهای مذهبی اعمالتون رو انجام بدید.دوفرض وجود داره یکی اینکه تقریبا برای همه شرکت های زیارتی پرسود خیلی مهم نیست که چه بلایی سر زائر ایرانی میاد .به درک اینها به پول برسند هر چه میخواد بشه.دوم درآمد ها رو تک خوری میکنند و طرف عراقی سرش بی کلاه میمونه اونوقت به زائر بدبخت میتازه. بهر حال کسانی که به عراق میروند به نوعی به اسم ائمه (ع) سرشون کلاه میره.والا بخدا تو کشورخودمون خدا و ائمه و فرشتگان درگاه خداوند، هم گوش شنواتری دارند هم شیطان کمتر تو دست و بالشون میپیچه.
برادران و خواهران در راه سيدالشهدا بايد تمام اين سختي ها رو تحمل كنيم و كنيد، مطمئناً هزار برابر در اخرت اجر خواهيد داشت .
عجل لوليك الفرج
اطلاعات غلط است. فرودگاه بغدا سطح امنیتی خیلی بالایی داره و دقیقا هفت مرحله بازرسی می کنند که دو مرحله اش بازرسی چمدانها با سگ است. ولی این بازرسی برای همه انجام میشه و نه فقط مسافران ایرانی
متاسفانه در فرودگاه نجف هم برخورد توهین آمیز رسمی است.
حدود 85 تا 90 درصد مسافرین فرودگاه نجف ایرانیان هستند لطفا ببینید بر خلاف عرف در تمام دنیا
در سر در گیتهای کنترل پاسپورت فرودگاه نجف چه نوشته اند!!!!

انگلیسی:

گیت مخصوص شهروندان عراقی: "IRAQIS "و به عربی "العراقیون"(ترجمه فارسی: عراقیها که طبیعی است )

گیت مخصوص شهروندان غیر عراقی:"Arab and foreigners " و به عربی "العرب و الاجانب" (ترجمه فارسی:عربها و خارجیها که نژاد پرستانه و احمقانه نوشته شده است).یعنی اینکه عربها خارجی نیستند مثلا قطریها-سعودیها-اماراتیهاو...

ملاحظه میشود که در همه جای دنیا گیت مخصوص شهروندان آن کشور هست و گیت بعدی فارغ از قومیت و نژاد ،برای سایرین است. مثلا در فرودگاه امام مینویسند:ایرانیها(Iranians) و غیر ایرانیها(ّForeigners)
البته ممکن است اتحادیه ها را هم بنویسند مثلا در اروپا اعضای شنگن .ولی نژاد را نمینویسند.
اینا که تو موکباشون پای روار ایران رو میشستند !، از جیب خودشون توی موکبا، ایرانی هارو پذیرایی میکردند! این همه دروغ و ریاکاری اخرش به کجا ختم میشه!؟......هنوز شهیدای مظلوم مون رو از توی گورای دستجمعی بیرون میارن و روح پاکشون شاهد این وهن فاحش وبیدادگرانه لابد هست!!
حالا برید توی عراق سرمایه گذاری کنید
من که صد سال دیگه پامو توو کشور عربی نمیزارم خلایق هرچی لایق.
مهمان نوازی عراقی ها رو از کسانی که پیاده روی اربعین رفتن بپرسید.
اون ایرانی هایی هم که با وجود این همه آدم نیازمند و بیمار و یتیم و بیکار توی این کشور ، پول هاشونو میبرن توی جیب کشورهای عربی و ترکیه و تایلندی ها میریزن، حقشونه بهشون همه جور بی حرمتی بشه
ای کاش این کامنت ها به زبان عربی ترجمه شود، عراقی ها بخوانند و بداند باید نمک شناس باشند .
ضمنا برادران ما که میهمان عراقی ها نیستیم .
ما برای زیارت آقا و مولایمان امیر المونین و فرزندان پاک و نورانیشان می رویم .
ثروتمندان ما به اروپا و آمریکا می روند . عراق که جای تفریحی و دیدنی ندارد .
ما ملت نجیب و بزرگواری هستیم.
این رفتارهای عراقی ها را به حساب تندخویی شان می گذاریم .
مگر آل سعود با ضیوف الحمان چه کردند؟ مگر حاجیان مظلوم ما میهمان خدای رحمن و رحیم نبودند؟
اشکالی ندارد شب دراز است و قلندر بیدار. و اینکه زمستان می گذرد و روسیاهی برای ذغال باقی خواهد ماند .
همش ناتوانی دولت در عرصه سیاست خارجی رو میرسونه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
اگه دستگاه دیپلماسی مون دستگاه بود که اینقدر بی اعتبار نمیشدیم
قابل توجه مدیرانی که ادعا دارند ما در دنیا خیلی محبوبیم !!!!!!این از عراق که این همه براش هزینه کردیم اینجا با ما برخورد میکنند حالا بفرمایید محبوبیت ما در کجای دنیا هست؟ شاید ونزوئلا و گینه ما که نرفتیم
حنای ما برای عراقی ها رنگی ندارد الکی برای خودمان دشمن ساختیم
من امسال به دلیل کار تجاری چند بار به عراق رفتم و دو سناریو متفاوت رو تجربه کردم .وقتی به فرودگاه نجف رفتم بازرسی معمول و احترام و البته کمی تندخویی برخی عوامل فرودگاه راتجربه کردم ودر کل همه چیز خوب بود اما یکبار به دلیل انجام کاری از طریق بغداد خواستم پرواز کنم که بسیار بسیار فضای امنیتی بود و حتی خود عراقیها را بازرسی سخت گیرانه انجام میدادند به نظرم چون بغداد پایتخت است و بالاخره با کشوری درگیر تروریسم سروکار داریم نباید انتظار داشته باشیم شرایط راحت تری نسبت به ایران داشته باشیم در کل نجف فرودگاه مناسبی برای ماست و بغداد برای همه مسافران سخت است
حیف خونی که براشون ریختیم و پولی که براشون خرج کردم. ته قضیه اینه که اونا عرب هستن و ما عجم.
دولت دوست و برادر عراق! مزد مدافعان حرم و سردار سلیمانی که طاعون داعش را از کشورتان بیرون کردند را خوب دادید. مرسی. سپاس. شرمنده می کنید با این همه محبت در حق ملت ما
سلام
من که فکر میکنم گشتن و کمر بند باز کردن و کفش و.... ها هم که در کشور خودمان هم وجود دارد هر چند که ازار دهنده است ولی وقتی موضوع امنیت خودمان است با به پذیریم وکمی صبور باشیم حاد در کشور عراق که این همه تهدید دارد به نظرم سختگیری هم وجوددارد و خواهد داشت. ولی برای جا نمایی کردن برای نشستن اگر ما از یک هواپیمای چارتر برای کارمندان شرکت استفاده کنیم ایا صندلی های جلو را به پرسنل خودمان نمی دهیم بهر حال در دنیااین عرف است .
در رابطه با سگهای برای گشت من کلا در فاصله ۷ متری دوست ندارم نفس سگ بهم بخورد ولی وقتی در کشوری میروید که قانون حکم میکند چاره ایی برای اینکار نیست. تنهااگر فرودگاهها مجهز باشند دیگر این سخت گیری ها نخواهد بود مانند فرودگاه امستردام. تورنتو. انگلستان و....
بنده سفر های متعددی به فرودگاه بغداد داشته ام انچه در مقاله بالا به ان اشاره شده مربوط به زمان برگشت زایرین است در هنگام ورود به بغداد مثل سایر ورودی ها هیچ بازدید خاصی انجام نمیگبرد بجز ایکس ریل ساک های مسافرین و تشریفات گذر نامه هم مثل سایر مرزهاست اما در مسیر برگشت که چند بار ایکس ری و دو نوبت بازدید سگ اعمال میشود یکبار مورد اعتراض بنده قرار گرفت که فرمانده انتظامی فرودگاه در کمال ادب پاسخ داد کشور ما مثل کشور شما امنیت ندارد و تروریست ها در هر لباسی در بین مردم تردد میکنند و احتمال دسترسی انها به بار مسافرین دور از ذهن نیست و ما طبق کنوانسیونهای بین المللی تکلیف داریم مسافر را در امن ترین شرایط به هواپیما سوار کنیم و انجام این پروتکلهای فوق امنیتی برای امنیت و سلامت مسافر است و هیچ تفاوتی بین عراقی ایرانی و یا ملیت های دیگر نیست و دولت عراق در عین کمبود بودجه اینکار را انجام میدهد که هم برای ما هزینه دارد و هم مشقاتش بسیار بیش از زحمتی است که شما بعنوان مسافر متحمل میشوید لذا بنده نیزکه کمی با وضعیت عراق اشنا بودم استدلال را منطقی دیده و تشکر کردم .لذا بنظر میزسد سایت شما بجای تکرار حرف انها که دلشان میخواهد راه عتبات بسته باشد و در عوض بنادر و کاباره ها و خانه های فساد ترکیه و دبی و تایلند پذیرای هموطنان باشد را یکطرفه نشر ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
قسمت اول متن خیلی کارشناسانه بو د ولی قسمت دوم اعتبار کل متن رو زیر سوال بردی
حرف از احترام هست شما کاباره میبینی
اگر ما قصد زیارت داریم دیگر نباید دربازار کربلا مغازه دار عراقی را مورد ضرب و شتم قرار دهیم نباید مانند افراد حقیر وبی جنبه وقتی نمیتوانیم از فروشنده عراقی تخفیف دلخواهمان رابگیریم سراو منت بگذاریم که هرچه دارید از صدقه سری قاسم سلیمانی دارید.
آری این اتفاقات درهمین اربعین افتاده است
ومطمئنیم بااین رفتار تعدادی مسافر ایرانی کوته فکر وضعیت برخورد عراقی ها ازاین بهتر نخواهد شد
اتفاقا دولت باید جلوی سفر چنین هموطنان بی ادب و نزاکتی را بگیرد تابیش ازاین آبروی باقی زوار را نبرده اند
این رفتار هیچ ربطی به شیعیان ندارد بلکه موجب شرمندگی شیعیان وایرانیان است
اصلاً انگار نه انگار که جوانان ما و کمک ایرانیها بود که آنها را از دست داعش نجات داد. به نظر من که عراقیها خیلی بی معرفت هستند و اگر بخاطر مقبره های متبرکه ائمه نبود، شاید حقشان همان بود که گرفتار داعش میشدند. اگر به عراق مسافرت کنید مطمئناً احساس معرفت از کمک ایران به عراق را در هیچ کجا حتی در کربلا و نجف هم مشاهده نخواهید کرد و فقط اگر با جوانان حشدالشعبی برخورد کنید تازه معرفت آنها را به خوبی متوجه میشوید ولی مردم عادی از ما متنفرند، چرا؟ افسوس
خاک تو سره هممون
كجاي دنيا به ما احترام ميذارن كه اين دوميش باشه !فحش هم ميخوريم ! خلايق هرچه لايق
باسلام يه جيزي باتون بكم عراقي با همه اقوام همين رفتار دارند ما يك زماني از كويت رفتيم عراق با اتوبس ايراني از عراق به ابادان مرز عراق كه رسيديم ياسيورتهامون تحويل كذرنامه داديم در موقع كرفتن يك نفر رفته بلندي ايستاده بود وياسيورتها را ميخوند بعدش برت ميكرد ينجاه متر اون طرفتر خيلي از ياسيورتها كم شدند مونديم تا صبح تا اينكه ياسيورها را ييدا كرديم ناراحت نباشيد متاسفانه كسي بدادتون نخواهد رسيد
چی بودیم و چی شدیم! باش تا صبح دولتت بدمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
چی بودی اخه؟؟؟؟؟؟؟؟
من امسال برای اولین بار به عراق مشرف شدم واقعا برخوردشون بسیار محترمانه بود هم فرودگاه و هم مردم عراق
عراق همون عربستان دوم هستش
هنوز بعد از سی سال از پایان جنگ تحمیلی ،جسد جوانان شهید شدهٔ وطن بدست همین جنایتکاران ،به کشور آورده میشود مردم را به بهانهٔ زیارت قبر ،به عراق اعزام میکنند ،و در ازای هر نفر زوار بیش از صد دلار به خزانهٔ دولت عراق واریز میشود،  
به بهانه سگ و اسکن چشم که زیارت امام حسین رو نمیشه تعطیل کرد. حل این مسائل بعهده دولت هست
فردی گر ز غم چنین حوادثی بمیرد چه جای ملامت است که در دیده من شایسته چنین کرامت است.هی...
زیارت رفتی مال خودت بود چرا وقتی عراق قانون کشورش را اجرا میکند ناراحت میشوی چون در عراق با داعش جنگ کردیم هر کاری را بکنیم این منت گذاشتن بر سر مردم عراق نیست پس آمریکا که صدام را برای مردم عراق نابود کرد چی بگوید مردم عراق آنوقت تحت قیومیت آمریکا بمانند انشالاه خروجیها بشود 5تاده میلیون تا دلار کشورمان اینقدر هزینه چند باره رفتن به خارج از ایران نشود آقا چه خبره طرف چند بار مکه رفته باز هم ثبت نام کرده دریغ از اینکه بعضی مردم یکبار هم بخاطر ازدحام ملت نرفتند
اشکالی نداره اونا هم که میان ایران همین کارها براشون بکنید
حتما سر کیسه را برایشان شل نکرده ایم.
تهش عراقیها صدامی هستن
آقای روحانی غزت ایرانی مچکریم
اگر خبر درست باشد مانند خیلی از فرودگاها خیال میکنند قاچاقچی تروریست واسلحه حمل میکنیم سال ۱۹۸۵ در فرودگاه نیویورک جلو ورود بنده را گرفتند خلبان گفت ایشان معلم دانشگاه هستند مسؤول جواب داد اخه ایرانیه پس از جر وبحثهای فراوان مشکل حل شد
ایران دوم داشت شمال عراق تشکیل میشد واین کشور همیشه مضر تضعیف میشد خودمون نگذاشتیم پس این حقارتها هم حقمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
اون که داشت تشکیل می شد باکوی دوم بود
این همه مردم فقیر وبینوا داخل کشور داریم اگه دنبال ثوابید خرج این انسانهای درمانده بکنید ثوابش بیشتره نگید پس چرا فلانی میره آنتالیا بابا اونیکه میره آنتالیا دنبال ثواب نیست شماهایی که دنبال ثوابید به هموطنانمان برسید
آقا همه اینها درست
ولی یه سوال دارم، یه جایی را نام ببرید که با ایرانیها با احترام برخورد میکنن .
گذشت اون زمانی که پاسپورت ایرانی را که میدیدن بلند میشدن سرپا و تا کم جلوی ایرانی خم می شدن گذشت برادرم
چند روز دیگه تو سوریه ازین هم بدتر رفتار می کنن
به قول معروف شب دراز و قلندر بیدار
من این سعادت را نداشتم که تا حال کربلا برم ولی بعضی از افراد را خوب میشناسم. همه جای دنیا به رفتارهای نا شایست معترضند حتی عراق. بهتره یه نگاهی به ویدئو های هموطنانمان که به آسیای میانه، تایلند، اروپا مثل خانم چند چهره به هلند رفته بود بندازید عراق و مسئولین کشور ما رآ مقصر نمیشمارید.
روزی که عراق از8سال جنگ با ایران بدتر رفتار کند دور نیست.رو بیگانه نبایدحساب کردآن هم کشوری که از سال2002امریکایی ها برای آینده آن برنامه دارند.
اینها به چه زبانی دیگر باید بگویند خرما از پل گذشت ..کاری به دست ایرانیان غیر از کشتار دوباره انها نداریم ..
در اينكه خلايق را هرچه لايق بحثي نيست. ولي يكي از دلايل سختگيري ماموران ، مواد مخدري است كه توسط بعضي زائر نماها حمل مي شود .
از هر دست بدی از همون دست میگیری
من پارسال عید رفتم عراق خیلی راحت و بدون مشکل همه ایرانی ها رو از گیت رد میکردن حتی موقع برگشت از عراق چون بچه کوچیک داشتم خود پرسنل فرودگاه منو از صف خارج کردن و بدون نوبت به کارام رسیدگی کردن
ولی برعکس تو فرودگاه امام خمینی موقع ورود به کشور با وجود اینکه چند تا گیت پذیرش آزاد بود ولی همه عراقی هارو مجبور کردن تو یک صف بایستن که اتفاقا صف خیلی طولانی شد و صدای اعتراض همشونو دراورد
اما در ایران با عراقیها محترمانه رفتار میشه کاقیه به مراکز چشم پزشکی نظیر نور و بصیر سر برنید عراقیهای زیادی برای جراحی به این مراکز مراجعه میکنند براشون خدمات VIP در نظر گرفته شد البته وقتی ما ایرانیها به حق وحقوق یکدیگر احترام نذاریم و هر کی فکر خودش باشه چه توقعی باید از بیگانه داشته باشیم
اصلا یکی به من بگه چرا باید بریم عراق .به نظرم بهترین برخورد با کسانی که به عراق میرن همین میتونه باشه
پس چه زمانی ما باید متوجه این قضیه بشیم .
با سلام حقیقتا امسال اون چیزی که آزاردهنده بود چندین بار بازرسی و حرکات آزاردهنده مامورین خودمون در قبل از مرز چزابه بود نه عراق.
بنده سه بار از طریق هوایی و فرودگاه نجف به عتبات رفته ام... واقعا قضیه به این غلظت و اساسا مختص ایرانیان نیست...
تمامی خودروها هم با بمب یاب و هم با سگ های آموزش دیده بررسی می شه چون اساسا منطقه ی عراق منطقه امنیتی هست...خصوصا که داعش و القاعده این جو رو تشدید کرده بود.. از برخی از همسفران که سابقه پرواز از بغداد داشتند هم پرسیدم، گفتند اونجا بدتر هست چون بغداد از بابت مذهبی مختلط هست و امکان عملیات انتحاری و یا حمل مواد مخدر بسیار بیشتر هست. هیچ فرقی بین ایرانی ها و مثلا لبنانی ها و ... نبود.. اتفاقا اگر به انصاف بگیم به ایرانی ها احترام بیشتری قایل بودند... در خیلی از ایست بازرسی ها مأموران، خودِ عراقی ها که همشهری شون بودند رو پایین می آوردند و بادستگاه های بمب یاب و سگ های آموزش دیده تفتیششون می کردند ولی به محض اینکه راننده می گقت مسافرهام ایرانی هستند بی تفتیش و فقط با گرداندن سیستم بمب یاب می گفتند برید. اینها تجربیات شخصی خودم در طی سه سفر هوایی به عراق هست.. بهتر هست همه چیز رو ندیده قضاوت نکنیم... آنهمه خدمتشون در اربعین و ... رو به یک مقاله ای که نسبت به درستی ش علم نداریم، دور نریزیم. ارادتمند
سعی کنیم منصف باشیم . از ورودی ترمینالی که به فرودگاه بغداد ختم میشه تا سوار شدن به هواپیما در مجموع 8 بار بازرسی صورت میگیره و البته این مختص ایرانی ها نیست و برای همه مسافران مقصدهای مختلف فرودگاه بغداد انجام میشه من و همراهانم که اتفاقا اروپایی بودند مسافر استانبول بودیم و همه این مراحل رو پشت سر گذاشتیم قبول دارم بیش از حده و بیشتر ناشی از ندونم کاری مقامات امنیتی عراقه ولی از طرف دیگه شرایط خاص امنیتی بغداد رو باید در نظر گرفت.
خلایق هرچه لایق
نه که تو فرودگاه های ما از این کارها نمیکنن
هر چه بر سر این خلایق آید باز کم است . خیلی خوشحالم
حتی در لحظه ورود از زائران ایرانی پاسپورت طلب می کنند و پاسپورتشان را چک می کنند که بالاترین توهینه!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی