بازدید 34631

توریست‌هایی که با هدف غارت به ایران می‌آیند!

کد خبر: ۸۲۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 27 August 2018

برخی از این مسافران که از مرز‌های غربی و شرقی وارد کشور می‌شوند نه‌تنها توریست نیستند، بلکه در طول چند ساعت تمام موادخوراکی و کالا‌های اساسی شهر‌های مرز‌نشین را خریداری و از مرز خارج می‌کنند.

به گزارش روزنامه جوان، اخیراً در پی کاهش ارزش پول ملی ایران، اخباری مبنی بر افزایش ورود مسافر و توریست از مرز‌های کشورمان، به ویژه مرز‌های غربی منتشر شده است.

موضوع از این قرار است که تعداد سفر‌ها از مرز‌های کرد‌نشین و عرب‌نشین عراق به داخل ایران در یک ماه اخیر افزایش یافته است. برخی از این سفر‌ها که توریستی است و مسافران خارجی با اقامت در شهر‌های زیارتی و سیاحتی مانند شهر‌های شمالی هزینه می‌کنند و باعث رونق صنعت توریسم و گردشگری می‌شود، مشکلی نیست؛ چراکه به گفته کارشناسان رونق این صنعت در ایران می‌تواند حتی جایگزین درآمد‌های ایران از محل فروش نفت باشد، اما چالشی که اخیراً ایجاد شده بر سر ورود مسافرانی است که با هزینه اندک وارد شهر‌های مرزی ایران می‌شوند و با خرید انواع موادخوراکی و کالا‌های اساسی که با یارانه دولتی وارد و عرضه می‌شوند،فروشگاه‌های عرضه مواد‌غذایی در این شهر‌ها را خالی کرده و از مرز خارج می‌کنند.

دیاکو افخم، یک فعال صنایع غذایی در گفت‌و‌گو با «جوان» تخلیه فروشگاه‌های مواد‌غذایی در شهر‌های همسایه به ویژه غرب کشور را خطر می‌داند و می‌گوید: با کاهش ارزش پول ملی در مقابل دینار عراق، ورود عراقیان به شهر‌های پیرانشهر، سردشت، کرمانشاه، ایلام و... افزایش یافته است. این مسافران عراقی به هیچ عنوان توریست نیستند، زیرا صبح به شهر‌های مرزی ایران وارد می‌شوند و در کمتر ازچند ساعت گوشت، مرغ، برنج، روغن و انواع مواد‌خوراکی را خریداری کرده و از مرز خارج می‌شوند. وی می‌افزاید: این مسافران در گروه‌های سه نفره اغلب از مرز خسروی وارد شده و با خرید گاو و ذبح آن، گوشت‌ها را بسته‌بندی کرده و مرغ و ماهی و حتی تخم‌مرغ و سایر موادخوراکی را از مرزخارج می‌کنند. این اتفاقات در حالیست که دولت ایران به منظور رفاه حال شهروندانش گوشت قرمز، گوشت سفید، روغن خوراکی و حتی نهاده‌های دامی و طیور وارد کرده و با قیمت ارزان عرضه می‌کند. اگر قرار باشد هر شهروند خارجی این کالا‌ها را با قیمت دولتی خریداری و خارج کند، در حق شهروندان ایرانی ظلم شده و باید مراجع ذیصلاح آن را پیگیری کنند.
وی از نایاب شدن آیفون‌های تصویری در شهر‌های مرزی خبر می‌دهد و می‌گوید: به دلیل ارزانی آیفون تصویری در داخل ایران، عراقی‌ها بازار لوازم‌الکترونیکی در شهر‌های مرزی را تخلیه کرده‌اند و علاوه بر این در شرایطی که بازار داخل نیازمند مواد پلی‌اتیلن است است، این مواد به اندازه ۱۰ برابر نیاز کشور عراق به این کشور صادر می‌شود. در‌حالی‌که کارخانجات تولید سبد میوه که به این مواد‌اولیه نیاز دارند به سختی و با قیمت گران پلی‌اتیلن تهیه می‌کنند و کشاورزان نیز در تهیه این سبد‌های میوه دچار مشکل شده‌اند. افخم می‌افزاید: به‌عنوان مثال در گذشته قیمت تمام شده این جعبه‌های ۱۰ کیلویی ۱۲۰۰ تومان بود و امسال به ۲۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

گرانی اجاره در شمال با هجوم توریست‌ها

این سخنان درحالیست که در چند هفته اخیر به دلیل هجوم گردشگران عراقی قیمت اجاره و خرید مسکن و زمین در شمال به شدت بالا رفته است. به علاوه واکنش مردم به این نوع هجوم گردشگر نیز متفاوت است، زیرا از یکسو برخی مغازه‌داران که به عرضه مواد‌غذایی مشغول هستند یا عرضه‌کننده خدمات به گردشگری هستند کار و بارشان سکه است، اما در مقابل کارمندان و حقوق‌بگیران در شهر‌های مناطق شمالی کشور از اینکه مبادا کالا‌های اساسی با این روند گران‌تر شود و هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بالا رود نگران و ناراحت هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۹۹
چقدر بدبخت شدیم باید کاری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
وقتی کشوی پولش چند نرخه است همین بشه بدبختی دربدبختی
دلار دولتی
دلار نیما
سامانه اازار
دلار ازاد
ناشناس
| Bulgaria |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
راهش ساده است.بردن مواد غذایی و بقیه اجناس یارانه دار به انطرف مرز ممنوع شود.با پاسپورت می ایند و با چمدان میروند.بازرسی مرزی اجازه خروج ندهد والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
جنگ کردیم کشته دادیم که اینها به خاک و مال و ناموسمون دست درازی نکنند . وای برما،بخدا شرمنده خون فرزندان این آب و خاک هستیم که به دست اینها کشته شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
ایران بهشت بیگانگان و جهنم خودیاس
به گفته جناب آقایشریعتمداری وزیر محترم صنعت ، معدن ، تجارت وضعیت پیش آمده فرصت است و بایذ به خوبی از آن استفاده کرد . وقتی تفکر مدیران عالی کشور این است هیچکس در صدد چاره جویی برنخواهد آمد
هیچ کشوری اجازه نمی دهد مانند مرزهای غربی ایران به راحتی تردد شود قاچاق و حالا هم تاراج مواد غذایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
درعراق از ایرانیان عوارض خروج می گیرند ایران هم از خارجی ها عوارض خروج بگیرد
طوری تیتر زدید که انگار دزدی کردند اینها قانونی اومدن قانونی رفتن
مثلاً من اگر برم مالزی یا اندونزی چون مواد خوراکی و پوشاک اونها از استرالیا کمتر هست و من اگر چیزی خریدم میشم غارتگر ؟؟
خوب این عزیزان اگر برن مشهد میشه بفرمایید چی میخورند؟ هوا ؟؟؟
چطور اگر برن مشهد و قم اشکال نداره اما برای شمال یا استانهای خوزستان و ایلام و کرمانشاه میشن بد؟؟!!
اینها اگر برن شهرهای غربی هم اونجا کسب و کارشون رونق میگیره یا شما هم مثل بعضی ها فقط همه چیز رو برای برخی استانها میخواهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
استاد!
شما برای رفتن از استرالیا به مالزی یا اندونزی باید سوار هواپیما بیش! کلی هزینه کنی، بری خرید کنی و به فرض اگر هم شب نمونی اون کشور در نهایت میتونی 20 کیلو مواد خوراکی وارد استرالیا کنی (که اون رو هم نمیتونی چون قوانین بسیار سختی داره و بعید هم هست شما این رو ندونی!!!)
طرف زمینی داره وارد میشه، اولین شهر خریدش رو میکنه و سریع خارج میشه! این چه مقایسه ای هست؟!
بعد میایی اینجا این چیزها رو مینویسی؟!
واقعا که!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
تحلیلتون درست نیست راهکار داره باید نقاط مرزی که به این راحتی خارجی ها وارد می شن و جنس می خرن ساماندهی بشود و در ضمن از خارجی ها ارز دریافت بشه مثلا پسته به خارجی به همون قیمتی که یه ایرانی می خره داده نشه اولش کمی مشکل ایجاد میشه مثلا ایرانی دیگه به ایرانی جنس نمی فروشه ولی کم کم تعادل بازار برقرار می شه اون عراقی هم میفهمه که این جا نمی تونه جنس مفت گیر بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
خروج کالاهای اساسی یارانه ای در همه کشورها ممنوع است
خودکرده را تدبیر نیست
مسائل غیر اخلاقی عراقی ها درابادان وخرمشهر بیداد می کنه جدیدا در اهواز بعضی ارایشگاههای زنانه مشتری ایرانی قبول نمی کنن فقط به عراقی ها سرویس می دن البته 3بربرابر هم پول می گیرند
از همه بد گفتید به جز بی کفایتی خودمون.
در آبادان و خرمشهر بازار ماهی فروش ها به هیچ وجه به ایرانی ها ماهی نمیفروشن و میگن که همه ماهی ها توسط عراقی ها پیش خرید شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
آقاعراقیها که ثروتمندندپول زیادهم دارندازارمنستان وآذربایجان که آنچنان پولی هم ندارندبیاببین چه میبرند
بحران كم كم خودشو داره نشون ميده
جا دارد که دولت ما بیدار شده و تدابیری اتخاذ کند که غارتگران به این شکل نتوانند مملکت را غارت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
امیدی به مسئولان بی کفایت نیست
یکی از سپرده گذاران کاسپین
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
دولت خودش برده حالا داده خارجی ها هم غارت کنند تا مردم از گرسنگی بمیرند
متاسفانه تعداد زیادی از عراقی ها برای مسائل خلاف جنسی به ایران می آیند
چقدر بدبخت شدیم ما که باید بشینیم و عراقی ها رو تماشا کنیم که چقدر راحت میان ایران برای غارت و خوش گذرونی و از طرف دیگه خانواده هائی که آرزوی یکبار رفتن به شمال و دریا رو دارن.
واقعا چرا یه دفعه اینقد بدبخت و بیچاره شدیم؟
چی بودیم چی شدیم؟
قراربود غرامت جنگ را از عراق بگيريم چي فكر مي كرديم چي شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
مسولان ما بیشتر به فکر همسایگان عرب هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
از اب گل الود الکی ماهی نگیر ی کار خیلی ساده بگن از. مرز مواد عذایی خارج نکنند
این یعنی صادرات راحت.بهترین فرصت برای افزایش تولیده.البته فروش کالا نه زمین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
البته اون دسته از کالاها که از ارز دولتی استفاده نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
یارانه کالاهای اساسی برای مردم ایران است نه مردم مناطق دیگر
از اقای شریعتمداری بپرسید که فرمودن فرصت طلاییه برای اقتصاده البته انگار برای اونا بوده
عجب مملکت گل و بلبلی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
گل وبلبل رو همین الان بردن
خخخخ
تو همه دنیا این تهدیدها رو به فرصت تبدیل میکنند ولی مسئولین ما ......................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
این فرصت ه ولی متاسفانه ما خیلی بی تدبیر هستیم
باید چه گلی سر گرفت برای این معضل؟ چه کسی پی گیر این قضیه است؟ خدا عالم
آقاي خبر آيوفون ارزان نيست نسبت به پولهاي خارجي ارزان است = ارزش پول ملي كم شده
دیگه به طور رسمی دودستی تحویل برادران عراقی میدهیم
کنترل مرز که دست ایران است بار خروجی را کنترل کنید و اگر لوازم مصرفی که اختلاف قیمت ان با خارج زیاد است خارج میکنند از انها مالیات زیاد بگیرید یا نگذارید خارج کنند.
بالاخره توریست بیاید یا نیاید ؟ اگر ظرفیتهای تولید داخلی را بالا ببریم مشکلی نداریم .
باز هم مسئولین خوابن
با سلام. سر دبیر محترم الان چند ماه هست که مردم محلی در فضاهای مجازی هشدار میدهند اما مسولین مربوطه حرف اهالی محلی را رد میکنند . آیا همیشه بایستی یه بحران پیش بیاید که بخواهیم چاره ای بیندیشیم. این میهمانان خارجی پایشان حتی به خرید ملک درشمال ( انزلی -استارا - و ...) رسیده وقتی به شکل بی بند و باری ورود را آزاد میکنند و برای خروج شرایطی را تعیین نمیکنند این اتفاق میفتد . اقا وقتی شما به یه سری از کشورها میروید نمیتوانید بیشتر از مقدار معینی خواکی آن کشور را بدون پرداخت عوارض ترک کنید .
سلام. گزارش کاملا درستی است . در حال حاضر این مساله در آبادان و خرمشهر که اتباع خارجی بدون ویزا وارد منطقه میشوند به شدت مشهود است و موجب نارضیاتی بسیاری از اقشار کم درآمد شده.در بسیاری از مغازه ها کاسبها برای رسیدگی بیشتر به مشتریان عراقی به راحتی ایرانیها را دست به سر میکنند. بعضی وقتها احساس میکنیم درخیابانهای ایران قدم نمیزنیم.
چرا در مورد توریستهای جنسی که به شهرهای ایران می آیند و رئیس جامعه هتلداران مشهد هم آن را در رسانه ها تایید کرد چیزی نمیگوئید که این یکی هزار برابر حقارت بارتر است. زنان ایرانی بدلیل فقر خودشان را به مردهای عرب بفروشند میدانی یعنی چه ؟ یعنی هر چه رشته بودیم دارد پنبه میشود !!!!!
بهتره بجای منفی نگری به ارز آوری و استفاده از ارز در تولید بیشتر و همچنین افزایش دستمزد فکر بشه
چند روز پیش خیابان بنی هاشم هود میخریدم، فروشنده گفت که از سفارت یه کشور آفریقایی اگه اشتباه نکنم غنا، اومدن کلی هود و گاز و سینک و خلاصه سرویس کامل آشپزخونه رو به تعداد بالا خریداری کرده. به قول خودش کل بنی هاشم رو انداخته به جون هم!!! خواستم بگم اینا فقط واسه مرز نشین ها نیست بلکه از دل تهران!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
این همه هود و گاز و سینک را با هواپیما که خارج نمی کنند توسط همین مرزنشین ها خارج می شود
تیتر خبر اشتباه است زمانیکه که گفته میشود توریست یعنی کسانیکه برای دیدن مناظر و امکان توریستی وارد کشور میشوند و قصد انها هم صرفا خرید خواروبار و این چیزها نیست بنابراین باید نوشته میشد غارت کشور توسط عراقی ها
العجب که توریستهای مخرب همین توریسم مذهبی هستند!!
توریستهای غربی عموما به منظور درک فرهنگ شرقی به ایران می آیند
البته قشر توریست خوشگذرون غربی ایران را انتخاب نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
مذهبی چه ربطی داست دارن مواد غدایی می خرند
متاسفانه بعلت پائین بودن ارزش پول ماکه باتوجه به سیاستهای بانک مرکزی بوجودآمده ازکشورهای همجوارمثل ارمنستان وآذر بایجان ونیز عراق افرادی برای خرید مایحتاجشان وحتی موادخوراکی لازم خودمان به اینجا میآیند وبنوعی هرچه هست میبرند واگر دولت محترم فکری عاجلانه نکنندفرداکمبود شدیدپیش خواهد آمد ودیر میشود،لطفا اینبار علاج واقعه قبل از وقوع شود .
خوب همین کار رو هم ما با ترکیه می کنیم. یک سر به مرزهای رازی و سرو و بازرگان بزنید و ببینید. اینکه اسمش غارت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
مگه ترکیه چقدر به صنایعش یا کشاورزاش سوبسید میده. این اتفاق جدید فرق داره و مفت بری است. کشاورزان و دامداران تولیداتشان را با ارز آزاد انجام دهند و آن موقع هر چقدر توانستند به این عزیزان عراقی و افغان صادر کنند، نوش جانشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
درسته ترکیه سوبسید نمیده ولی تورم ۳۰۰درصدی هم نداره
خود كرده را تدبير نيست! خير اين مملكت هميشه تو جيب غريبه هاي ناسپاس !!! خب چرا راه ورودشون رو نمي بندن!!!!!!!!!!!!!!!!! هزينه ها رو ما پرداخت كنيم اینها بيان صاحب همه چي شن!!!!! مگه كنترل مرزها دست خودمون نيست كه هر كي هر کاري دلش مي خواد مي كنه!!!!!!!
نكنه ازشون رو درواسي دارن توي اين اوضاع! اين ديگه همسايه داري نيست!!! !!!!!!!!!!! چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرامه! اينا كه دلار از سر و كولشون بالا ميره و مقام اول نفتن و به ما پشت كردن ارجحن يا ملت بيچاره!!! زهر شه مال اين مملكت اگر به غير از اون روا باشه!!! بسه ديگه بابا! ايناهم به جيب بري از ملت بد عادت كردن!!!!!!!!!!!!!!!! ماشاا... از مسلموني اسمش تو دنيا مونده و همه زدن به سيم آخر و ديگه هيچي جلودارشون نيست! عاقبت بذل و بخشش بي حساب و كتاب از ملت به نفع دشمن همينه!!!
خود كرده را تدبير نيست!
اول عراقیها بعد خودمان
راه حل اخذ عوارض در مرز خروجی است نه ممانعت از ورود و خرید آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
آره ! این ایده برای دولت خوبه ، چون عوارض میره تو خزانه دولت ، اما بار گرونیش و کمبود اجناس رو قشر آسیب پذیر میدن .
هیچکدام از این دو چه ورود چند ساعته و خرید و خروج از مرز و چه ورود به عنوان توریست و سفر به شهرهای مرکزی و زیارتی نمی تواند ضرر و زیانی داشته باشد در صورتیکه چند راهکار خیلی ساده از طرف ارگانهای درگیر و دولت اعمال شود.
شاید اصلی ترین دلیل ورود چند باره همسایگان عراقی به ایران در طول روز ، عدم اخذ ویزا جهت عبور و مرور است.
بعلت منطقه آزاد بودن اروند ، اخذ ویزا انجام نمی شود در مقابل ایرانیها از همین مرز با پرداخت ویزا به عتبات رفت وآند می کنند.
ساخت و راه اندازی بازارچه مرزی برای موارد اینچنینی و به قوت خود باقی ماندن قوانین جاری برای عدم اخذ ویزا فقط برای ورد به این بازارچه ها اعمال شود و فروش اجناس با قیمت غیر یارانه ای در این بازارچه ها
و اینکه جدا سازی بحث این خریداران با توریستهای دیگر
اینها همه موقعیت است ولیکن متاسفانه مدیران و کارگزاران ما اینقدر وضع و اجرای قوانین جدید متناسب با موقعیتهای جدید را طولانی می کنند تا موقعیت پیش آمده از بین برود.
چه اشکالی دارد وقتی تقاضا برای خرید ماهی در آبادان افزایش می یابد ، به جای آنکه ماهی در بازار نایاب و کویاب شود ، میزان صید را بالا ببریم . الان صیادان کشورهای دیگر از این موقعیت استفاده می کنند.
برای کی می نویسی این خبرها رو برادر؟..دولت؟ مجلس؟..مردم؟...کسی خیالش هم نیست...همان قطار ترمز بریده که احمدی نژاد می گفت الان ایران ماست...
یعنی خوشم میاد تو هر موردی بی برنامه هستیم
با این صورت کشور خالی از کالا می شود
افراد فروشنده و لب مرز باید حواسشان باشد. فروشنده ها باید قیمت را برای خارجی ها بالا ببرند و لب مرز هم نباید اجازه خروج بیش از حد این مواد را بدهند.
اینکه ما یک قیمت برای شهروندان ایرانی داشته باشیم و از توریست ها دلار بگیریم راهکشاست مثل ترکیه ترک باشی یه قیمت داره و لی توریست باشی باید یورو و دلار بپردازی
مسئولان ما از مردم عراق بیشتر از مردم ایران حمایت می کنند .
تابناک چرا از غارت ناموس نمی گین چقدر بهتون مزابا و وعده ی وام دادن که ساکتین.. تابناک چطور فکر کنم ایرانی با ایران اینچنین می کند دختران و زنانش رو برای دو تار مو به جیغ و فغان وا می داره از طرفی هزاران اجنبی اونهم به نام دین و زیارت .. میگن زنای ایرانی میگن دخترای ایرانی .... بابا کشورم ناموسم هوایم آبم رفت چرا دم نمی زنید
خيلي اسان ميشود جلو صادر شدن جنهاي مغازها را كرفت هيج جنسي بدون مدرك براي صادرت خروج نشود اما متاسفانه طاقت هيج جيز نداريم توريست بياد مصيبت ميكوئيد دنبال خوش كذراني هستند نياد ميكوئيد توريست نيست حالا ميكوئيد جنسها را ميبرند يك دوستي كفته بود كه در تركيه از توريستها دولار ميكيرند من كه نديدم هر كجا جنس بخر ولير بده فقط هتل
من و خانوادم خیلی وقته ماهی نمیخریم از بس که گرون شده چون عراقی ها همش رو میخرن و ماهی کمی توی بازار میمونه برای همین گرون میفروشن تابناک تورو خدا اطلاع رسانی کن
دولت باید خروج مواد و کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تهیه میشود را ممنوع اعلام و قاچاق محسوب کند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
به نظرت چه اشخاصی دلار 4200 تومانی میگیرن؟ و کیا این مواد رو از ایران خارج میکنن؟ قطعا مردم عادی نیستن و به دولت وصل هستن!!! خب پس پیدا کردن پرتقال فروش سخت نیست وقتی دولت خودش پرتقال فروشه
انصاف ببین چقدر بدبختیم ما
خب عوارض ورود به کشور بگیرند . دولت که ماشالله دست به بگیرش خوبه از این مدل توریستها هم یه عوارضی بگیره که براشون صرف نکنه این مدلی خواربار ببرند کشورشون .
خیلی جالبه ورود امریکایی ها وبعضی از کشورهای غربی ممنوع یا خیلی سخته به ایران، بعد این عراقی ها بدون ویزا وهیچ عوارضی میان غارت میکنن ویکی دوتا هم ...میکنن میرن کسی هیچ کاری باهاشون نداره
وقتی دلمون برای خودمون نمی سو زه چه توقع از بیگانه
همه اين مسائل به كاهش ارزش پول ملي مربوط ميشه و كاهش ارزش پول ملي هم به سياست خارجي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
البته تنها به سیاست خارجی وابسته نیست. سایر متغیرها نظیر تولید داخلی، سیاست های پولی و مالی، رقابت در اقتصادی در نهایت حکمرانی خوب هم در ارزش پولی دخیل است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
بله شما فکر کنم بهشت و جهنم رو هم به سیاست خارجی ربط بدی!!! نمیدونم شماها چرا خودتون رو میزنین به خواب؟ ما مدیران نالایق داریم و مقصر اوضاع الان اونا هستن بعد سریع میگن مشکل از خارج هست و اگه ترامپ رو ببوسیم حل میشه!!! خدایا یا ما رو راحت کن
باز هم گلی به جمال برخی سایتها مثل تابناک که مشکلات را انعکاس می دهند و شاید مقامهای غیر مسوول بیدار شوند
اين همه عراقي در مشهد چكار ميكنند براي زيارت آمدن ! نه به نظر بنده كه 10 روز تمام دقت كردم ونظاره گر بودم براي خوش گزراني آمدن يكي شان گفته بود قيمت مواد غذائي شما بيشتر از ......... چه بگم وقتي 25 دينار عراقي چه ميدانم 700 تا 800 تومان بشه برين بازار مشهد و نگاه كنيد جوانان عراقي به بد ترين نحو در تفريگاه ها و بازار در حال جولان هستند اونهاي كه فرزندان مارا در جبهه ها !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
حرف شما رو قبول ندارند اومدن ترویست خرج کردن پول برای تفریخ ی چیر عادی و خوبه مشکل ما با توریست.
عراقی نیست ی عده که برای موادغذایی میان هست
ما چقدر بدبختیم......
بنطرم ایرانی جماعت فقط انتقاد می کنند وبهانه درمی اورند این مانند شعارها این بهانه ها سیاسیت وبنظرم دست عربستان واسرائیل در این نوع

تبلیغات منفی می باشد .
عجب هرج و مرجی بوجود آمده یک وقتی فقط بنزین و گازوییل می بردند حالا همه چی برای فساد هم که می آیند خاک بر سر ما
مرغ با یارانه دولتی ۱۳هزار تومانه؟؟؟ یارانه نباشه چند میشه؟؟
از همه بدتر اینه که برای مسائل غیر اخلاقی میان و بعد هم فیلم میذارن تو شبکه های اجتمائی
اون مغازه داروفروشنده ای نبایدکه اجناسش رو با اینکه میدونه مردم کشور خودش بهش احتیاج دارن به عراقی ها بفروشه
به خارجی ها به دلار مواد غذایی بفروشند و به قیمت واقعی
اینو به دولت بگین تا دولت بگه ما تحریمیم و به خاطر تحریم های امریکا داره این اتفاقات میفته!!! من موندم یه عده چه جوری هنوز از دولت بی تدبیر دفاع میکنن!! خیلی سخته که دولت محدودیت وزنی و مبلغی برای خارج کردن اقلام خوراکیو مصرفی از ایران وضع کنه؟ یا نمیتونه مثل عراق که 40 دلار بابت ویزا از ما میگیره اونم ویزا بگیره ؟
یا اگه بلد نیست حداقل مرز رو برداره تا ما هم راحت بریم اونور و ماشین و... ارزون تهیه کنیم
باید جلوی این سودجویان رو گرفت تا وضع اسفناکتر از این نشده
والا یادم میاد وقتی ما میرفتیم از جزیره قشم خریدی انجام بدیم، به اندازه معلومی میتوانستیم خرید کنیم و بیش از آن، گمرک جلوی ما رو میگرفت.
حالا چطور این اجنبی ها آزادانه وارد کشور ما شده و هرچه دلشان میخواهد میخرند و می برند.

پس اجازه بدهید مردم هم بروند و ماشینهای لوکس را بخرند و بدون گمرک ومعاف از مالیات وارد کشور کنند.
من دوستم رستوران کنار جاده در خراسان شمالی داره خدایش از روزی که عرب ها به کشور میان کار و کاسبی همه تو استان رونق پیدا کرده .ما باید از این توریست ها نهایت استفاده رو ببریم .امسال به علت سرما زدگی محصولات کشاورزی یکمی قیمت بالا رفته .اما از سال دیگه ما هر سال محصولات کشاورزیمون به پول نمیخوره .اما با امدن توریست ها عراقی فروش محصولات کشاورزی رونق پیدا میکنه .ما باید نهایت استفاده رو از توریست ها به روش درست استفاده کنیم
واقعا این عراقی ها توی جنگ چقدر جونای ایرانی رو شهید کردن و الان این اتفاق به یه روش دیگه ای داره میفته
میگن تو مشهد ناموس ایرانی رو به قیمت مفت میخرن
وای بر ما
من که می گویم به زودی قحطی می آید
حالا بماند کارهای دیگرشون
الان در ابادان هم مشکل همینه توریست عراقی بدون ویزا با چند صد دلار وارد میشه و با کم شدن ارزش ریال تمام بازار رو از ماهی درو میکنه و میره بطوری که ماهی کمیاب شده
شهربی درودروازه همینه سالهاست دولت سرگرم برجام وتهدیدهای امریکاشده کارهای داخلی یادش رفته دولت به این بزرگی همه باهم نگاهشون به یه نقطه است ملت بیچاره هم سردرگم شده وبرادران ترک عراقی افغانی ثروت مارا دارند به راحتی راحت میبرند
دوستان متاسفانه عراقی ها در شهرهای مرزی آبادان و خرمشهر مزاحمت هایی برای نوامیس مردم ایجاد می کنن. خرمشهر و آبادان پر ازبرخی عراقی شده و متاسفانه گستاخ
از بی عرضگی خودتونه که از فرصتها استفاده نمیکنید
حالا توریستها شدن غارتگر؟!؟
همشون دلارن...دلاررررر
وای بر دولت بی کفایت
والله خوبه دیگه به دوره قاجار برگشتیم متاسفانه. از هر طرف کشورمون رو خارجیها دارن غارت می کنن. دولت هم هیچ کاری نمی کنه. دنیا رو آب ببره آقایون رو خواب میبره.. اون از ماجرای ماهیگیران خارجی در دریای عمان . اون از کم شدن سهم ایران از دریای خزر . این هم از غارت شهرهای مرزی و منطقه های آزادمون. کشور داره غارت میشه ، ما رو دارین گول میزنین که رونق اقتصادیه؟ مگه ما بچه ایم. باید به حال و اوضاعمون گریه کنیم. وای از دست این مسئولین بی خیال ایران.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر