بازدید 2178

پرونده جدید رشوه علیه رئیس جمهوری سابق پرو

دفتر دادستانی کل پرو اعلام کرد، در حال بررسی پرونده جدید اتهام دریافت رشوه چندین میلیون دلاری توسط رئیس جمهوری سابق این کشور است.
کد خبر: ۷۵۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 25 November 2017

دفتر دادستانی کل پرو اعلام کرد، در حال بررسی پرونده جدید اتهام دریافت رشوه چندین میلیون دلاری توسط رئیس جمهوری سابق این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلخاندرو تولدو که از 2001 تا 2006 رئیس جمهوری پرو بود، به اتهام دریافت رشوه از کمپانی برزیلی "کامارگو کوره‌آ" از سوی دادستانی کل پرو تحت پیگرد قرار گرفته است.

وی  همچنین به اتهام دریافت رشوه 20 میلیون دلاری از کمپانی برزیلی اودبرشت نیز تحت پیگرد قرار دارد.

در پرونده جدید علیه وی، بازرسان متوجه شدند که این مرد 3.9 میلیون دلار از کمپانی کامارگو کوره‌آ دریافت کرده تا در ازای آن این کمپانی ساختمانی بتواند قرارداد ساخت بزرگراه را ببرد.

این درحالیست که تولدو این اتهام را رد کرده است.

پرو به دنبال استرداد تولدو از آمریکا در پی پرونده دریافت رشوه از کمپانی ساختمانی برزیلی "اودبرشت" است و در فوریه سال جاری میلادی، پابلو کوچینسکی، رئیس جمهوری پرو از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا تولدو را از آمریکا اخراج کند.

تولدو که یکی از فعالان حامی دموکراسی بود تظاهرات خیابانی را در پرو رهبری کرد که منجر به سقوط دیکتاتوری آلبرتو فوجیموری در 2000 شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی