بازدید 2778

پیگدمون خواستار تشکیل ائتلاف جدایی‌طلبان شد

کد خبر: ۷۴۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵ 08 November 2017
رئیس مخلوع منطقه کاتالونیا از گروههای تجزیه طلب خواست تا برای تشکیل پارلمانی متشکل از نیروهای حامی استقلال از دولت مرکزی اسپانیا، یک ائتلاف تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «کارلوس پیگدمون» رهبر مخلوع منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا از گروههای تجزیه طلب خواست تا برای افزایش شانس تشکیل پارلمانی متشکل از نیروهای حامی استقلال از اسپانیا، برای شرکت در انتخابات منطقه ای ماه آینده یک ائتلاف تشکیل دهند.

در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای احزاب سیاسی، پیگدمون در یک مصاحبه رادیویی از محل تبعید خودخواسته خود در بلژیک گروههای طرفدار استقلال را تشویق کرد تا به نیروهای شرکت کننده در انتخابات ۲۱اُم دسامبر بپیوندند.

پیگدمون روز سه شنبه بدون افشای محل اقامت خود، گفت: «در شکلی ایده آل، ما باید فهرستی انفرادی از اسامی تمام دولتها و افرادی را داشته باشیم که از دموکراسی دفاع می کنند. ما چاره ای نداریم جز اینکه به یکدیگر بپیوندیم... تعدادی از مردم در زندان هستند».

گفتنی است که دادگاه ملی در مادرید هشت تن از مقامات پیشین منطقه کاتالونیا از جمله «اوریول ژانکوئراس» معاون رئیس کاتالونیا را به همراه رهبران دو گروه بزرگ حامی استقلال به زندان انداخته است.

این افراد با اتهاماتی همچون شورش، ایجاد اغتشاش و سوء استفاده از بودجه عمومی برای برگزاری همه پرسی غیرقانونی در ماه گذشته روبرو هستند و در صورت اثبات جرم، ممکن است به ۳۰ سال زندان محکوم شوند.

پیگدمون در این مصاحبه رادیویی با درخواست از اتحادیه اروپا برای پادرمیانی به سودِ خود گفت: «اروپا نمی تواند شاهد یک دولت یکپارچه در زندان یا در تبعید باشد».

شایان ذکر است که مقامات اتحادیه اروپا بطور مکرر از مداخله در مناقشه جاری میان جدایی طلبان با دولت مرکزی اسپانیا امتناع کرده اند و در همین راستا، سخنگوی کمیسیون اروپا نیز هفته گذشته اظهار داشت که دادگاه‌های اسپانیا مسئول رسیدگی به این مناقشه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی