بازدید 101391

چرا رفتار آقای قرائتی با آقای دوربینی، نه قرآنی بود و نه اخلاقی؟! + واکنش قرائتی

سن و سال كه بالا برود، حوصله آدم كمتر مي شود. در پخش مستقيم هم اقتضائات و شرايطي است كه آقاي قرائتي به آن عادت ندارد. در همين ويدئو هم ايشان مي گويد، دوربين را نگه داريد! يعني كاملا واضح است كه ايشان تصور مي كرده در يك برنامه ضبطي سخنراني مي كند!
کد خبر: ۷۳۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 17 October 2017
چرا رفتار آقای قرائتی با آقای دوربینی نه قرآنی بود و نه اخلاقی؟!
پس از برخورد عجیب حجت الاسلام قرائتی در مقابل دوربین صداوسیما با یکی از آیکون‌های مشهور موسوم به آقای دوربینی، شاهد نقدهای بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی نسبت به این رفتار، آن هم با چنان شخص بی‌آزاری بودیم؛ نقدهایی که تقریباً تمامی طیف‌های فکری و سیاسی را هم‌نظر ساخته و این پرسش را پیش آورده بود که آیا آنچه رخ داد با قرآن و اسلام قابل تطابق است، یا برخی از ما به اندازه‌ای که از قرآن می‌گویم به آن عمل نمی‌کنیم؟
 
به گزارش «تابناک»؛ احتمالاً ویدیوی کوتاهی از برنامه عطر عاشقی را دیده‌اید که حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به یکی از آیکون‌های مشهور موسوم به آقای دوربین هجمه وارد کرده و ادامه سخنرانی‌اش را به اخراج این شخص از میان جمعیت موکول می‌کند. نحوه بیرون کردن این شخص و تعابیری که در مقابل پخش زنده به کار رفت، بسیار عجیب و دور از انتظار بود و تصور نمی‌شد، آقای قرائتی که شاید یکی از رکوردداران حضور در تلویزیون هستند، از نمایش چند ثانیه‌ چهره آقای دوربینی در تلویزیون تا به این حد خشمگین شوند.
 
این رفتار با واکنش‌های فراوانی همراه شد و تقریباً هیچ طیف فکری نبود که به دفاع جدی از آقای قرائتی بپردازد و جانب آقای دوربینی را نگیرد. به هر حال، همه با کاراکتر و بسیاری با شرح حال این شخص نیز آشنا هستند؛ شخصی که تعادل رفتاری نداشته و زندگی‌اش را وقف چند ثانیه دیده شدن کرده و بنابراین حرجی بر او نیست. در مقابل برای چهره‌ای چون آقای قرائتی که به عنوان مفسر قرآن و مدرس اخلاق تشاهر دارند، چنین رفتاری، آن هم در چنین محیط عمومی و در مقابل دیدگان ملت غیرقابل هضم است.
 
چرا رفتار آقای قرائتی با آقای دوربینی نه قرآنی بود و نه اخلاقی؟!
 
امام صادق (ع) فرمود: «کسی که به منظور عیب جویی و ریختن آبروی مؤمن و اینکه او را از نظر مردم بیندازد سخنی را نقل کند، خداوند او را از ولایتش بیرون کرده، به سوی ولایت شیطان می فرستد ولی شیطان هم او را نمی پذیرد.» و از همه چهارده معصوم احادیث مشابهی وجود دارد که بر حرمت آبروی اشخاص و اهمیت حفظ آن در حد قرآن و کعبه و آبروی خود معصومین تأکید شده است.
 
این نقدها از آن حیث مطرح شد که ترویج قرآن بیش و پیش از آنکه از پشت تریبون‌ها رخ دهد، با رفتارها واقع می‌شود. در همین زمینه امام صادق (ع) فرمود: «کُونُو دُعاةً للنّاسِ بِغَیر اَلسِنَتِکُم لِیَرُوا منکُم الوَرَع و الاِجتهادَ و الصَّلاة و الخیر فَانَّ ذلکَ داعیةٌ / مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند زیرا این امور آنان را به سوی حق فرا می خواند.»
 
بدین سان باید از آقای قرائتی پرسید: «أتأمرون الناس بالبر وتنسون أنفسكم وأنتم تتلون الكتاب أفلا تعقلون / آیا مردم را به نیکوکاری فرمان می دهید و خود را فراموش می کنید؟ در حالی که شما کتاب می خوانید، آیا نمی فهمید؟» (بقره / آیه 44)
 
در مقابل این نقدهای جدی، حجت الاسلام و المسلمین زائری در یادداشتی به توصیه‌اش به یکی مدیران تلویزیون اشاره تاریخی کرده و آورده است: «سالها پيش به ديدار مدير وقت شبكه يك سيما رفتم تا درباره برنامه ارزشمند و افتخارآميز درس‌هايي از قرآن صحبت كنم. به ايشان گفتم اين برنامه را در اوج پايان دهيد و الگوي تازه اي در تناسب با مخاطبان جديد و روزگار نو به جاي جناب آقاي قرائتي معرفي كنيد. اين مدير محترم بدون آن كه سخن من را درک كند، به تاكتيكي متوسل شد كه معمولا براي بستن دهان ديگران استفاده مي شود و چيزي گفت كه جلسه را پايان داد!
 
چرا رفتار آقای قرائتی با آقای دوربینی نه قرآنی بود و نه اخلاقی؟!حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در سال‌های دور
امروز كه جناب آقاي قرائتي در پخش مستقيم برنامه تلويزيوني عطر عاشقي ناراحت شده و برخورد تند و توجيه ناشدنی و نادرستي با يكي از حضار كرده اند، به ياد آن داستان افتادم و روزهاي اوج برنامه تلويزيوني ايشان. اكنون همه به آقاي قرائتي اعتراض مي كنند و گاه حتى آزردگي ها و عقده هاي متراكم شده اين سال ها از روحانيت را بر سر ايشان فرياد مي كنند.  

اما فراموش نكنيم اين مرد الگوي پرافتخار رسانه ملي در برنامه هاي ديني است كه دهها سال به گردن همه ما حق دارد. اين مرد كسي است كه هرگز وسوسه نشد تا به مجلس و وزارت و رياست مشغول شود و به برخي از مسائل ديگران آلوده نشد. اين مرد كسي است كه سالها بر خلاف همه آخوندها مردم را خنداند و به شادي حلال فكر كرد. اين مرد كسي است كه تا ديروز همه براي عكس گرفتن با او توي صف مي ايستادند. هرگز نوجواني ارمني را فراموش نمي كنم كه فوتبال بچه هاي كوچه را رها كرد تا برود و برنامه آقاي قرائتي را ببيند!  

البته سن و سال كه بالا برود، حوصله آدم كمتر مي شود. در پخش مستقيم هم اقتضائات و شرايطي است كه آقاي قرائتي به آن عادت ندارد. در همين ويدئو هم ايشان مي گويد دوربين را نگه داريد! يعني كاملا واضح است كه ايشان تصور مي كرده در يك برنامه ضبطي سخنراني مي كند!

آقاي قرائتي مقصر نيست! ايراد از ما و رسانه ملي و فضاي عمومي كشور است كه يك ظرفيت را به جاي حرمت نهادن و قدر دانستن چنان مي چلانيم و به آخر مي‌رسانيم كه اين سرنوشت را پيدا كند! اشكال از مديران محترم رسانه ملي در آن سال هاست كه برنامه زيبا و خاطره انگيز آقاي قرائتي را در اوج پايان ندادند و مثل خيلي موضوعات ديگر بدون مديريت تدبير رهايش كردند!»
 
 
حجت الاسلام قرائتی عذرخواهی کرد
 
حجت الاسلام قرائتی در توییتی عذرخواهی کرد و نوشت: «ما فقط 14 معصوم داریم و همه ممکن است اشتباه کنند. از خدا و جناب آقای نمازی و هرکس دیگری که به هر دلیلی از بنده ناراحتی به دل دارد عذرخواهی می‌کنم.»
 
چرا رفتار آقای قرائتی با آقای دوربینی، نه قرآنی بود و نه اخلاقی؟! + واکنش قرائتی 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۴۳۱
رفتار زشت و زننده ای داشت امیدوارم از دل آقای دوربینی مرد بی آزار و ساده در بیاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
حقیقتش فقط همین یکبار از رفتار آقای قرائتی خوشم اومد
خوب حالشو گرفت. حقشو بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
رفتار آقای دوربین بی آزار نیست.
در همه مراسمات مثل تشییع جنازه های اساتید موجب بی احترامی به استاد درگذشته می شود.
چه کسی گفته است چون سخنی نمی گوید بی آزار است. همیشه صاحبان مراسم ، فیلمبرداران و گزارشگران را آزار می نماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
ببینید من که از نزدیک رفتارهای آقای قرائتی رو دیدم خدمتتون بگم این بنده خدا سنش رفته بالا و واقعا کم حوصله شده و خودش هم میگه. تو دانشگاه هم یک نفر رو اینطوری تو جمع خطاب کرد که طرف برگشت و جوابش رو داد و آقای قرائتی پشت تریبون عذرخواهی کرد. خلاصه اگرم قاضی میشین با کفش طرف یه بار راه برید. من اصلا تایید نمکنم کارش رو ولی شرایطش هم خاصه کمی درک کنیم. سخنرانیهاش هم کم کرده بر نگردین بگین پیره ول کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
ماشالا تکون نخورده. تازه سرحالترم شده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
آقا من تو ستاد اقامه نماز بودم اونجا روزی صدبار رفتارهای از این بدتر می کرد کمتر جلسه و سخنرانی
بود که به یک نفر گیر نده، یبار فیلمبردار جلسه را چنان سبک کرد که همه ناراحت شدند
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
بسيار هم رفتار آقاي قرائتي خوب و به جا بود ...هركاري جا و مكاني دارد همه چي شوخي نيست.
ناشناس
| Indonesia |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
اولا رفتار آقای دوربینی مگر رفتاری درست و انسانی است که تذکر به ایشان برای دست مایه شدن جهت تمسخر حرکتی غیرانسانی باشد؟؟ موضوع این است که آقای دروبینی عمری را به خاطر همین روش نکوهید به باطل گذرانیده است و آقای قرائتی هم اگر چه آهنگ صدایش تند بود ولی توهینی به وی نکرد هر چند آقای دوریسنی مایه تمسخر و طنز دیگران قرار گرفته است و هیچ گاه با این حقیقت روبرو نشده که داری شخصیت خود را زیر سئوال می بری اینکه می گویید آزار نرساند را شما می گویی ولی سخنران که رشته کلام ااز دستش بیرون برود مورد آزار قرار می گیرد ما مردم دوست داریم با دروغ زندگی کنیم نه باواقعیت آقای دروبینی هم همین طور الان حقیقت رفتار زشتش به او فهامنده شده و ما این را برنمی تابیم
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
ببخشید من کار ایشون رو 100% تکذیب یا تایید نمی کنم
ولی حدس میزنم چرا مردم اینقدر از این آقای دوربینی طرفداری می کنن
مردمی که عشق دوربین و دیده شدن هستند، باید هم طرفداری هم صنف خودشون رو بکنن
نمونش تو پلاسکو و دیگر اتفاقات دیدیم که حتی به زور پلیس هم نمیشه مردم رو از جلو دوربین متفرق کرد
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
بی آزار؟؟؟
آقای عزیز کار آقای قرائتی کاملا درست نبود
ولی بی آزار دونستن این عده از فراد که عشق دوربین هستن رو در حوادث مختلف میتونی ببینی
میدونی تا حالا جون چند نفر تصادفی به علت جمع شدن مردم و نرسیدن اورژانس به خطر افتاده؟
این آزار نیست؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
آقای قرائتی به خاطر اینکه احساس خطر کرده و متوجه شده که آقای دوربینی تعداد حضورش در برابر دوربین صدا و سیما داره از ایشون بیشتر میشه بیرونش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
این بنده خدا چه آزاری داره که می گویند مورد آزار فیلمبردار است هرکس دیگه یی هم باشه موقع ضبط ممکنه بیاد جلوی دوربین ژست هم بگیره دلیل بر اذیت و آزار بزاریم همه مردم مشکل دارن لابد
ناشناس
| Norway |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
قرائتی نشون داد که واقعا با قران فاصله داره. یادم در مسجد محلمون یکی همش مزاحم سخترنی حاح آقا میشد ولی روحانی محل یکبار آورد و پیش خودش نشوند. از اون موقع به بعد اون فرد دیگه اصلا یجاد مزاحمت نکرد.
کاشکی قرائتی هم اونو میورد پیشش و میزاشت این بنده خدا سیر دیده بشه.
من که بیشتر یاد میگرفتم
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
واقعا اگر کسی تدریس بکند می فهمد که رفتار مخاطب خیلی در تمرکزش تاثیر دارد!
وقتی جلوی چشم سخنران بالا و پایین بپری تمرکزش به هم میریزد
من به ایشان حق دادم ...
اما خوب کاری کردند که عذرخواهی کردند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
حاج آقا قرائتی اهل فیلتر شکنم هستن!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
آقای قرائتی از چه فیلتر شکنی استفاده میکنه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
بدجوری آقای دوربینی را تحقیر کرد.من دلم براش سوخت متاسفانه رفتار زشتی داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
فقط چوب دستمونه منتظر زدنیم، منتظر کله پا کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
این یه کوچولو از خود واقعی قرائتی بود.اگه پشت پرده هاش آشکار بشه. چی میشه؟؟؟؟؟
محمدطاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
از این منظر که ایشان ملبس به لباس دین هستند نوع رفتار و برخوردشان زیبا نبود. اما عذرخواهی ایشان قابل . ستایش است.
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
انصافاً اگر تمام این مدت که آقای قرائتی داره قرآن درس میده ، نمیبایست خودش دیگه این بی تجربگی و رفتار غیر قابل انتظار رو انجام نده؟ شنیدین مثل وای به روزی که بگندد....
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
این آقای ناشناس که داره خودش رو برای آقای قرائتی هلاک میکنه، میتونه بگه که چه دلیلی داشت این کار؟ چرا مدام عذر بدتر از گناه میاری؟
ثروت و قدرت تکبر میاره برادر من.اون بنده خدا هرچی که نیتش بود سزاوار خورد شدن نبود
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
رفتار آقای قرائتی جالب نبود ولی ثروتمند و قدرتمند دونستن ایشون هم دور از انصافه.
دقت کن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
اشتباه آقای قرائتی با یک عذرخواهی قابل حله و مطمئنا ایشان هم اهلش هستند ولی ثروت وقدرت که می فرمائید حتما ناشی از عدم شناخت شما از شخصیت و زندگی بی پیرایه ایشون است به نظر من یک اشتباه ایشون را به حساب کل زندگی وسوابقش نباید گذاشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
کدام ثروت؟‌کدام قدرت؟ آیا تهمت زدن به یک مسلمان جایز است؟
ناشناس
| Indonesia |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
یعنی اعتراض کردن به کسی که خودش برای خودش ارزشی قائل نیست خرد شدن است؟؟تمسخر کردن او در طول این سالها خرد شدن بنود و تنها گوشزد کردن واقعیت به وی خرد شدن بود؟؟ جالب است رفتار سراسر نادرست آقای دوربینی از نظر ما اشکال ندارد اما برخورد با این رفتار نادرست را اشکال می دانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
دو صد گفته چون نیم کردار نیست. اقای قرایتی نشان داد قدرت در این سالها با ایشان چه کرده و ایشان متوجه نبوده البته قدرت با خیلی کسان دیگر هم همین کار را کرده یعنی تکبر اورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
.اسمت رفت جزو بچه های بد
هم رفتار ایشان ناراحت کننده بود و هم حضار در جلسه که با خنده هاشون تائید کردند کار اقای قرائتی رو
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
چی ناراحت کننده ؟؟باور کن دوربینی از شدت خوشحالی پر در آورده !!من یکی که تا حالا اسمشم نشنیده بودم !امروز دیدمش
یعنی چی بزن ادم بکش بگو سن و سال رفته بالا اشکال نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
نگفته که اشکال نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
شما تا به حال چند نفر را کشتی؟
اگر الگو باشه، بعد این همه سال حضور در تلوزیون و برنامه های مختلف، نباید یه نفر عاشق دوربین حواسشو پرت کنه و نباید به یک عاشق دوربین اعتراض می کرد. اونم کسی که نه حرف می زنه نه کاری می کنه و فقط مواظب دوربین چهره شو نشان بده.
هیچکدام از تعاریف بالا رفتار زشت ایشان را توجیه نمی کنه.
دو روز دیگه میاد میگه اینم یه درس بود
اما 100درصد غیر اخلاقی، غیر انسانی و غیر قرانی که سالها ازش حرف زده
رفتار آقای قرائتی بسیار زشت و زننده و دور از ادب اسلامی است .
باید در برنامه ای زننده و حضوری از نامبرده عذرخواهی کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
وا
اقاهه تو مراسم ختم شهیدا و از دنیا رفته های مهم شرکت میکنه که فقط تو دوربین ببیننش. خودش میگه من عقده دیده شدن دارم، عملا عزت خودش رو گذاشته زیر پاش!
خوب کارش اشتباهه دیگه و حتما بحدی رسیده که باید اینطور در ملا عام باهاش برخورد کرد.
پاسخ ها
سما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
این نظر بیانگر رفتار صحیح اسلامی است.
با هر کسی که به بقیه صدمه نزده باید در ملا عام برخورد شود.

آفرین به شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
دوستان! پيغمبر كه پيغمبر بود و بر همه مردم شرف داشت چطور رفتار مي كرد؟ با نرمي، با محبت، با گذشت. خداوند در سوره آل عمران مي فرمايد:
"فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَليظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ"
يعني : بخاطر لطف و رحمت خدا بود كه تو اي پيامبر با مردم نرم شدي و خوش اخلاق شدي وگرنه اگر خشك و سنگدل بودي همين مردم از دور و ورت پراكنده مي شدن و ولت مي كردن. پس تو هم كماكان از خطاهاشون بگذر و براشون طلب مغفرت كن و در امور مملكت باهاشون مشورت كن.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
خب شماازکجامیدونی که ایشون که اینکارومیکنن روان سالمی دارن شایداختلال روانی داره اصلا دوست داره تمام مراسمات بیادجلوی دوربین بشینه مگه خلاف شرع کارکرده اگه آقای قرایتی خصوصی تذکرمیدادن بهترنبود؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
خرد کردن ارزش هیچ انسانی در اسلام درست شمرده نشده. این که فرد خودش مشکلات درونی دارد دلیلی بر مسخره کردن و خرد کردن شخصیتش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
از کوزه همان طراود که در اوست
جواد
| Switzerland |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
اگر تابناک کلیپ این برخورد را درج میکرد تا مردم بهتر قضاوت کنند دیگر شما نمیگفتید که کار آقای دوربینی اشتباه بوده است بنابراین بروید کلیپ را ببینید بعد قضاوت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
دقیقا درسته
این بابا دوربین چی همه چیزو به طنز گرفته
البته بعضی ها راضی هم هستند که جلو دوربینی برای تبلیغ دارند
انشااله روزی برسد که من نوعی از این قبیل مسائل پند گرفته و با بالا رفتن فرهنگ و معرفت قرآنی کنترل رفتار و اخلاق را هم بدست بگیریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
چرا صدمه نزده؟ شما به چی میگین صدمه؟

شما با کسی که در مراسم ختم عزیزان شما مسخره‌بازی در بیاره، به دلیل صدمه زدن برخورد نمیکنی؟
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند
گوییا باور نمی‌دارند روز داوری کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
کجاش تو خلوت رفته؟
شاید اگف با این فرد چنین رفتاری همان ابتدا باهاش میکرد وضعیت او هم بهتر بود
سلام

پس می فهمیم آن همه سالها پای صحبت کسی نشسته ایم که خود عملاٌ هیچ بویی از محتوای درسی که می دهد نبرده است.بیچاره قران که چه کسانی ادعای آموزشش را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
اولا که زود قضاوت نکنیم، هیچ کدام از ما معصوم نیستیم و ممکن است خطاهایی را مرتکب شده باشیم که باید توبه کنیم ثانیا روایتی از معصوم داریم که می فرمایند: انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال یعنی اینکه توجه شما به مطالب باشد نه گوینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
رفتار ایشون اشتباه یود ولی جواز نمیشه که شما چنین حرفی بزنید. خوبه به متن این خبر کمی دقت کنید.انصافم خوب چیزیه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
رفتار درست از نظر شما اینه که بزاریم هر کس هر کاری دلش خواست بکنه آقای قرائتی حق داره برنامش رو مدیریت کنه
فاطی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
کاملا با شما موافقم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
قطعا شما سالها پای صحبت ایشون ننشسته اید!
چون اگر اینطور بود کمی خدا رو در نظر میگرفتید و اینطور بی انصاف گونه نظر نمیدادید!
با یه تذکری که ایشون به یکی داده،اینطور بغض آلود همه سوابق و کارنامه درخشان یکی رو وارونه جلوه دادن کار خطاییه!
البته زیادن افرادی مثل شما که منتظرن تا کوچکترین سوتی از یک انسان مذهبی ببینن تا علم کنند.اما خوشبختانه خدا کس دیگریست و خداوند همه اعمال رو باهم نگاه میکنه!
واقعا این همه هیاهو که برپا شده نشون میده که قرائتی چقدر کارش درسته که انتظار همچین اشتباه کوچکی هم ازش نمیره.
و کار بزرگی که کردن و تو ایران ما کم دیده میشه عذر خواهی ایشون هست
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
انصاف کجا بود برادر یا خواهر ناشناس دوم. یه عده اهل
بوق و کرنا و وا اسفا هستن. انگار خودشون تا حالا از این
اشتباها نکردن. با یه اتفاق کلا سابقه طرف رو زیر سوال میبرن.
اگردیگران هم این رفتار راباآقای دوربینی می کردند مامجبورنبودیم قیافه این فرد را درهرمناسبتی ببینیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
خوب کسی شما را مجبور به دیدن کسی نمی کند اصلاً نبین مثل هزاران برنامه تلویزیونی که می متوانیم ببینیم ولی نمی بینیم. آقای قرائتی هم باید یاد بگیرند که جایی که حواسشان را پرت می کند نگاه نکنند. فرضاً اگر فردا امامت جمعه تهران را به آقای قرائتی سپردند (که بعید هم نیست) و این مرد آمد و جلو نشست باید خطبه را (که بخشی از نماز است) تعطیل کنند و مطمئن باشند که ایشان از صحن نماز جمعه بیرون انداخته شده و سپس خطبه را ادامه دهند؟ این چه منطقی است؟
تفسیرتون رو اصلا قبول ندارم چرا از آقای قرائتی بعیده که چنین رفتار کنه ؟ این چه استدلال مسخره ای است که شماها دارید؟؟ مگه شماها از رفتار و سکنات قرائتی خبر دارید که در این مورد تعجب کردید؟؟ یک مقدار تفکر کنید شاید شماها تا به حال در مورد قرائتی دچار وهم بودید از توهم بیرون بیایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
لطف کنید از آب گل آلود ماهی نگیرید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
شما تفکر کن استاد
آدم عادی نیست لباس پیامبر پوشیده !!!!
این بار اول نبود ایشون چندین بار دیگه هم تو بعضی مراسمها رفتار تند با مخاطبان داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
بله من هم روزی در مجلس درسی از ایشون چنین رفتار تندی رو از قرائتی دیدم فقط به این دلیل که جمعیت طلاب کم بود به شدت با مسول مدرسه تندی کرد!
این آقای بیکار وعلاف چکاره هستند که شما بزرگش کردید نکند جرو ژنهای آینده هستند ....کسی نبود که به این آقا حرفی بزند احسن به آقای قرائتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
دیوانه و عاقل، سالم و ناسالم فرقی ندارد.
آبروی مومن بالاتر از خانه کعبه است.
مگر آنکه شما این فرد دوربینی رو مومن ندونید که در اونصورت جواب من به شما کاملا فرق داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
خود آقای فرائتی شرمنده شده و عذرخواهی کرده. شماها چی میگید این وسط؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
برای تو و امثال تو متاسفیم که نگاهتون به انسانیت در حد و اندازه خودتونه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
مگه قرایتی چه کسی هستند که این بندخه خدا رو تحقیر کرد؟
خیلی ناراحت شدم، اسلام دین اخلاقه، اخلاق نداشته باشی در دینداریت شک کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
اخلاق با انفعال فرق میکنه برادر
پیری و تبعاتش
سلام عزیز دل روی کارزشت ایشان کاور نکشیدایا اگر بیامبر عظیم الشان اسلام درمجلس حضورداشتندهم اقای قرایتی جرات این حرکت راداشت فرقی بین برنامه زنده وضبطی نیست مهم ابروی یک نفر مومن یامسلمان یا انسان است البته ازافات مشهور شدن این است که انسان جایش راباخالق هستی اشتباه میگیردمن شخصا این برنامه را تماشا میکردم به خانمم گفتم اینها دین را به بازی گرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
انصاف داشته باشید
کاش این همه درسهای از قران را که به مردم میداد یه ذره را برای خودش استفاده می کرد .
عاملان بی عمل همچو زنبورند لکن بی عسل!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
بی انصافها چجور ادمهایی هستن
حالا خدا می دونه توی هزاران برنامه ضبطی که ایشان داشته اند چقدر از این رفتارهای عجیب از خود بروز داده اند و مردم ندیده اند
خیلی حال کردم. دمش گرم
عااااااااااااااااااالی بود
پاسخ ها
خاوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
متاسفم برات
ایشالا همین بلا سرت بیاد حال کنی
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
شما قطعاً مشکل روحی دارین . خورد شدن شخصیت انسان آن هم در مکان عمومی و در حضورمردم هرگز کار پسندیده ای نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
آقای خاوری و حمید آقا
حق با شماست. نظر من از روی احساسات و عصبانیت بود. حرفم صحیح نبود
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
از تحقیر شدن یه آدم بی آزار خوشحال شدی؟
اونوفت توقع از مردم عادي داريم اول بايد رفتار مسئولين عوض باشه بعد از مردم و كوچه بازار توقع داشته باشيد.
باطنش رو نشون داد
آقای قرائتی کارتون خیلی زشت بود
متاسفانه اسمی از اسلام در این کشور مانده و آن چیزی که ازاسلام متصور بودم با رفتار های مسولان بسیار تفاوت دارد. این مورد یک نمونه کوچک است و برای هر فردی می توانداتفاق بیفتد بهتر است سراغ ظالمان برویم که باعث رفتن خیر و برکت از این کشور شده است.
هر شخصی ممکنه اشتباه کنه ؛ اقای قرائتی هم معصوم نیستند
قرائتی برای دیگران گفته و می گوید لازم نیست که بر طبق گفته ها رفتار کند. این ها نشانه های بارز از ناصحان بی عمل است.
عالم بی‌عمل هم چون چراغی است که خودش می‌سوزد ولی نورش به دیگران می‌رسد (پیامبر).
عالم بی‌عمل چون تیرانداز بی‌خشاب است. (رسول خدا)
عالم بی‌عمل چون درخت بی‌ثمر و گنجی است که انفاق نمی‌شود. (حضرت علی علیه السلام)
موعظه عالم بی‌‌عمل چون باران بر روی سنگ است که در دلها نفوذ نمی‌کند. (امام جعفر صادق علیه‌السلام )
عالم بی‌عمل مثل چراغی است بر پشت بام ولی حیاط و اتاق ها تاریک. (حضرت عیسی علیه‌السلام )
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
این کلمه ی خشاب برای من یک مقدار غریب آمد مگر خشاب آن زمان هم بود؟
متاسفانه من چند برخورد بد از ایشون دیدم که مشابه رفتار اخیر ایشون هست . یک بار در دانشگاه بیرجند که به جلوی جمع به ایشون که پشت سر شون واستاده بودن توهین کرد و اون بنده خدا که مرد سالخورده ای هم بود بسیار خجالت زده شد و یک بار هم در تهران پادگان 01 که برای ضبط برنامه درسهایی ار قران اومده بود و وقتی سر کچل سربارها رو دید گفت من سخنرانی نمیکنم چون آمریکا و اسراییل این برنامه رو تماشا میکنند و میگن آفای قراتی رفته برای زندانی های افغانی سخنرانی میکنه
پاسخ ها
همشهری
| Germany |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
احسنت بر شما. دقیقا هیمن خاطره پادگان رو من دوره دانشجویی از دوستی شنیده بودم که خودش اونجا بوده. ما آقای قرائتی و امثال ایشان را تو نیم ساعت برنامه تلویزیونی می شناسیم. شاید ایشان در خفا یک زاهد شب زنده دار باشند شاید هم برعکس. الله اعلم. به قول دوست بالایی شخصیت توهمی نسازیم.
اتفاقاً کار آقای قرائتی درست بود، مردم سوسول شدن و تحمل یه ذره انتقاد و توبیخ رو ندارن. توقع دارن هر کار نسنجیده ای انجام بدن و کسیم نازکتر از گل بهشون نگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
اولا ایشون مگه قاضیه؟
دوما مگه دوربنی کار اشتباهی کرده؟
گیریم دو عامل بالا برقرار هستند.
مگه اونجا دادگاه بود؟
گیریم دادگاه بود.
مگه باید جلوی اون همه آدم ضایع کنه بنده خدا رو؟

کار قرائتی مگه انتقاد بوده یا توبیخ؟ ریختن آبروی مومن بوده.
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
مخت تاب داره
طبیعی است هرچه انسان بالاتر میرود شیطان نفس قویتر واردمیشود همه باید مواظبت کنیم تنها حاج اقای عزیز قرائتی هم مثل سایرین است
اگر دیگران خیلی قبلتر به وضیفه‌شون عمل کرده بودن و با این آدم بی‌هویت برخورد کرده بودن، آقای قرائتی مجبور نبود از اعتبار چندساله‌ش مایه بذاره

تا کی چهره‌ی تمسخرآمیز این آدم باید در هر مجلس ختم و صف اول نماز میت مشاهیر دیده بشه؟
همه چی رو به مضحکه می‌گیره و کسی هم چیزی بهش نمیگه
خون به دل گروه‌های فیلم‌برداری و خبری کرده
خیلی جاها یه خبر جدی نمیتونن بگیرن از دست این آدم

حالا هم که یه نفر پیدا شده، گفته این رو ببرین بشونین پشت دوربین که حواس کسی رو پرت نکنه، باید بهش گیر داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
آقای ناشناس ...عمیقا واست متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
آقای ناشناس
کاملا با شما موافقم
این مرد گنده !! دوربین و مردم را به مسخره گرفته بهترین کار را قرائتی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
چرا برای ایشون متاسفین؟ مگه اشتباه میکنه؟
آقای دوربینی کم احساسات بستگان متوفیان رو جریحه‌دار کرده؟
ایشون اگر بیمار هم هست، باید برن دنبال درمانش
نه این که بهش کاری نداشته باشن و میدان بدن هر کاری دلش میخواد بکنه
آقای دوربینی بسیار عزیز است مواظبش باشید
اولا تیترتون کاملا مسخره و بدون تعقل انتخاب شده یعنی هر کی خلقش قرانیه اخلاقی نیست و یا بالعکس؟شما حق ندارید هرطور خواستید درمورد شخصیت با ارزشی مثل آقای قرائتی صحبت کنید ثانیا آقای قرائتی بدون دلیل اون کار رو نکرده .اون آقای دوربینی واسه اینکه توی تصویر باشه دم به دیقه جاشو عوض میکرده که باعث میشده رشته کلام از دست آقای قرائتی دربره . خوبه آدم اول تحقیق کنه بعد صحبت کنه در مورد رفتار یه شخص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
ایول
کاملا درست گفتی
نذاشت طفلکی دوربین بازیشو بکنه
قرائتی یک عالم است و حتی اگر در روی زمین در این پنجاه سال یک نفر در اثر موعظه ایشان بخود آمده باشد برای شفاعتش کافی است...
دوربینی یک مسخره است... یک مسخره تمام عیار
مضحک تر از دوربینی پدیده های تازه ای هستن که از دیروز حامی دوربینی شده اند
1-به آقای قرائتی ارادت دارم و به خودم اجازه نمیدم به ایشان توهین کنم 2- انسان ممکن الخطا است و فرق پیامبران با آدمهای معمولی هم درهمین مسائله که معصومین همواره مراقب رفتار و گفتارشون هستند 3- رفتار جناب آقای قرائتی هیچ توجیهی نمی تواند داشته باشد و امیدوارم این مرد بزرگوار به نحوی از رفتار خود برائت حاصل کند 4- باتوجه به این واقعیت که انسانها در ایام کهولت کم حوصله می شوند بهتر است ایشان حضورشان در برنامه های تبلیغی را ساماندهی کنند 5- وبلاخره ای کاش ایشان در این مدت طولانی که زحمت تبلیغ دین را برعهده داشتند و الحق که بخوبی هم این وظیفه را انجام دادند، اندکی هم به تربیت افرادی مانند خود می پرداختند تا بعد از ایشان شاهد خلاء فعالیت تبلیغی از نوع کار قشنگ ایشون نباشیم
جدا از کار آقای قرائتی یک خصلت که بین همه ما ایرانیها وجود دارد در این کلیپ نیز خودنمایی کرد و انهم ضعیف کشی به خاطر خودشیرینی و مسخره کردن انسان ضعیف در یک جمع بخاطر همسو شدن با قدرت غالب در آن جلسه است. واقعا جای تاسف برای خودمان .... یعنی یک نفر نبود در ان جلسه اعتراض کند به تخریب شخصیت و تحقیر یک موجود زنده ضعیف و ساده.
این چه توجیهی است ایشان بایدرفتار خود ار درست نمایند.
این چه توجیهی است ایشان بایدرفتار خود ار درست نمایند.
ایشان اغلب این فرمایشات رو داشتند ولی هیچ وقت این طوری بازتاب نداشت مثلا همین چند روز قبل به گرفتن مراسمات سید الشهدا گیر داد یا موردای زیادی به عزاداری ها انتقاد نابجا میکنه .
جالبه انعکاس آقای دوربینی بیشتر از احساسات حسینی مهمه
یکی باید ترمز این دوربینی رو میکشید ... فرستادش پشت دوربین تجربه کنه برای اولین بار به جای جلو دوربین :)
تقصير آقاي قرائتي نيست!

سالها پيش به ديدار مدير وقت شبكه يك سيما رفتم تا در باره برنامه ارزشمند و افتخارآميز "درسهايي از قرآن" صحبت كنم. به ايشان گفتم اين برنامه را در اوج پايان دهيد و الگوي تازه اي در تناسب با مخاطبان جديد و روزگار نو به جاي جناب آقاي قرائتي معرفي كنيد. اين مدير محترم بدون آن كه سخن من را درك كند به تاكتيكي متوسل شد كه معمولا براي بستن دهان ديگران استفاده مي شود و چيزي گفت كه جلسه را پايان داد!
امروز كه جناب آقاي قرائتي در پخش مستقيم برنامه تلويزيوني عطر عاشقي ناراحت شده و برخورد تند و غير قابل توجيه و نادرستي با يكي از حضار كرده اتند به ياد آن داستان افتادم و روزهاي اوج برنامه تلويزيوني ايشان.

اما فراموش نكنيم اين مرد الگوي پرافتخار رسانه ملي در برنامه هاي ديني است كه دهها سال به گردن همه ما حق دارد. اين مرد كسي است كه هرگز وسوسه نشد تا به مجلس و وزارت و رياست مشغول شود و به برخي از مسايل ديگران آلوده نشد. اين مرد كسي است كه سالها مردم را خنداند و به شادي حلال فكر كرد. اين مرد كسي است كه تا ديروز همه براي عكس گرفتن با او توي صف مي ايستادند.
البته سن و سال كه بالا برود حوصله آدم كمتر مي شود.در پخش مستقيم هم اقتضائات و شرايطي است كه آقاي قرائتي به آن عادت ندارد. در همين ويدئو هم ايشان مي گويد دوربين را نگه داريد! يعني كاملا واضح است كه ايشان تصور مي كرده در يك برنامه ضبطي سخنراني مي كند!
آقاي قرائتي مقصر نيست! ايراد از ما و رسانه ملي و فضاي عمومي كشور است كه يك ظرفيت را به جاي حرمت نهادن و قدردانستن چنان مي چلانيم و به آخر مي رسانيم كه اين سرنوشت را پيدا كند!
اشكال از مديران محترم رسانه ملي در آن سالهاست كه برنامه زيبا و خاطره انگيز آقاي قرائتي را در اوج پايان ندادند و مثل خيلي موضوعات ديگر بدون مديريت ى تدبير رهايش كردند!
مهم نيست كه جناب آقاي قرائتي چگونه عذرخواهي كند و چگونه به اين موضوع خاتمه دهد. مهم اين است كه با ناشيگري ما يك سرمايه ملي چنين زخم و آسيب ديده و البته همه آن مديران هم خود را كنار كشيده اند تا اين پيرمرد محترم تك و تنها وسط اين ميدان بماند!
اين بلايي است كه سيستم بيمار و معيوب ما بر سر امامان جمعه اي مي آورد كه تپق مي زنند، بر سر وزيراني مي آورد كه توي جلسات رسمي مشغول چرت هستند، بر سر آيت الله هايي مي آورد كه به جاي ابراز هوشياري و اقتدار، تصويري منفعلانه و ضعيف به افكار عمومي منتقل مي كنند!
تقصير ماست كه هوشمندي توقف در اوج را نداريم!
به یک جمله تصویر خودش را در نزد مردم شکست ساعتها دوربین در اختیار شما بود به ثانیه ای که دیگری را نشان دهد عصبی می شوی و ابروی بنده خدایی را می بری حیف ادم اینهمه وقت در خدمت قران بگذراند ولی خودش قرانی نشود عمرش هدر رفته است غرور و خود را بزرگ دیدن عاقبت خوشی ندارد چون غرور مخصوص رحمان است که افریننده است کاخ زیبایی ساختی ولی به جمله ای ویرانش نمودی
رفتار ایشان به هیج وجهی درست نبود و بایستی از این رفتار عذرخواهی نمایند.
به نظر بنده در سواد علمی حاج آقای قرائتی در حوزه قرآن و تبلیغ دین شکی نیست لیکن باید دید چرا این اتفاق فتاد که به نظرم نداشتن تواضع موجب این خلل شده است. ایشان بایستی متناسب با وزن سواد دینی خود و بلکه بیشتر ملبس به لباس تواضع هم باشند.
یادم هست نزدیک 16سال پیش در ضبط برنامه درس‌هایی از قرآن که در حرم حضرت امام ( ره) بود شرکت کردم و چون ایام محرم بود قرار بود مداح با اخلاص مرحوم کوثری هم مداحی کنند که بنا به دلایلی با تاخیر رسیدند. برخورد ایشان با مرحوم کوثری اصلا پسندیده نبود و از هم آنجا این نوع شخصیت متکبرانه در ذهن بنده نقش بست. در هر حال امیدوارم و از خدا استمداد دارم تا عاقبت به خیری را نصیب ما نماید.
دو صد هزار گفته چون نیم کردار نیست . برای آقای قرایتی متاسفم.
سلام، اگرچه بد، بد است و از بزرگان بدتر ولی انصاف را هم نباید فراموش کرد. چرا عادت کرده ایم تا یک چیزی (کوچک یا بزرگ) از افراد دیدیم می خواهیم با خاک یکسانشان کنیم. اینکه افراد را معصوم به تصویر بکشیم غلط است. ایشان اشتباه کرده اما به نظر می رسد این یک اشتباه نباید موجب ندیده انگاشتن آن همه زحمات و صفات نیک و تجربه و علم و تلاش ایشان باشد. امیدوارم با توجه به خصائصی که در ایشان هست و بارها نشان داده اند که جرات پذیرش خطا را دارند، این بار هم به همه بیاموزند که ما معصوم نیستیم، در عین حال باید مسئول باشیم و نسبت به کارهایمان پاسخگو و جسارت عذرخواهی را هم داشته باشیم.
این رفتار آقای قرائتی را که دیدم یاد یک حکایت از دوستانم افتادم که ایشان را در فرودگاه دیده بود وبا توجه به ذهنیتی که این دوست ما از آقای قرائتی داشت میگفت سریع رفتم تا با ایشان خوش وبش کنم که تجربه تلخی برای دوست ما رقم زده می شود و برخلاف انتظار آقای قرائتی اصلا توجهی به دوست ما نکرده وبا یک پاسخ سرد جواب سلام دوست ما رو می دهد
"هرگز نوجواني ارمني را فراموش نمي كنم كه فوتبال بچه هاي كوچه را رها كرد تا برود و برنامه آقاي قرائتي را ببيند! "
نویسنده محترم شاید شما یادتان نباشد ولی ما خوب یادمان هست که در مدارس مسابقه ای برگزار بود ((شاید به اجبار)) که حتما باید برنامه آقای قرائتی رو نگاه میکردیم و در پایان جواب های مسابقه را از متن این برنامه پیدا میکردیم. این دانش آموز ارمنی بی شک مجبور بوده و هیچ آدم و انسان سالم ارمنی یا زرتشتی و با هر دینی به غیر از اسلام وجه سالم و منطقی ندارد که برنامه یه مفسر قرآن رو تماشا کند. لطفا به ادیان دیگر احترام بگذارید
متأسفانه همه یک جانبه با قاضی رفته اند. آیا موقعیت سخنران را در نظر نمی گیرید که با بازی های یک فرد دیگر هی حواسش پرت می شود و از ارائه مطلب باز می ماند.
اسااسا جه لزومی دارد افرادی مانند آقای دوربینی در آن جلسه می بود که حواس حاج آقا را پرت کند. و او را عصبانی.
ضمن اینکه مگر هر کسی عصبانب شد، خلاف قرآن عمل کرده است.
این آقا از قرار معلوم روی اعصاب سخنران تأثیر گذاشته و او ناراحت شده است.
ایراد به مدیرات جلسه است نه به سخنران محترم.
در ضمن از آنهایی که کامنت زده اند که درباره ایشون اشتباه می کردیم و ... انتظار این است کا انصاف داشته باشند و با یک خطای احتمالی سیاه و سفید برخورد نکنند. مگر معلم و مفسر قرآن معصوم است که هرگز خطا نکند. بسیاری از بزرگان و علمای بزرگ نیز عصبانی می شوند و حرکاتی می کنند.
باسلام.خداوند رحمت کند بنیانگذار نظام را که گفت .خدایا مارا ادم کن
قدیما بزرگترا وقتی می خواستن برا کسی دعای خوب بکنن بهش می گفتن عاقبت به خیر بشی خدا همه رو عاقبت بخیر کنه و یک لحظه زحمات 70 سالمون رو نابود نکنه
نمی دانم چرا ما اینقدر از نظر اخلاقی افول کرده ایم؟
یه نفر باید یه تشر به آقای دوربینی میزد. سالهاست که کار و زندگیش شده همین. همه هم ازش تعریف میکنن. این حرکت لازم بود
بابا آقای قرائتی هم مثل همه ما انسان است. شما تا حالا توی زندگیتون عصبانی نشدین. بی عیب بودن مربوط به معصومین است. خیلی راحت در مورد دیگرات قضاوت نکنید. ایشون خیلی خدمت کرده و دنبال مال و قدرت هم نرفته. اینها واقعا سزاوار تحسین هستش.
در خبر اشاره شده که آقای قرائتی گفت"دوربین را نگه دارید"
اگر حواسمان به دوربین خدا باشد خیلی از این غفلت ها پیش نمی آید.
بهرحال همه ما ممکن است دچار غفلت شویم و بهتر خیلی روی این موضوع تمرکز کنیم . به خدمات و خوبی های ایشان هم عنایت کنیم.
رفتار آقای قرائتی در آن جلسه دور از توصیفات اخلاقی دینی و قرآنی بوده است، اگر هم موردی بوده چه خوب بود در جمع عنوان نمیشد،ظاهرا اون شخص هم به نیت خیر در مراسمات اجتماعی و ..... حضور دارد..
حالا یک اشتباهی شده ما نباید خدمات آقای قرائتی را فراموش کنیم ایشان به گردن همه اونهایی که درسی از ایشان یاد گرفته اند حق دارد .
لطفا دلیل عزیز بودن آقای دوربینی را بگویید و مواظبش باشید .
"در همين ويدئو هم ايشان مي گويد دوربين را نگه داريد! يعني كاملا واضح است كه ايشان تصور مي كرده در يك برنامه ضبطي سخنراني مي كند!" یعنی چی؟ اگه منظور رفتار اشتباه ایشون بوده که پخش زنده و مرده نداره! خدا همیشه همه رو پخش زنده میبینه! البته اگه منظور واقعاً نقد رفتار ایشونه.. اینجور که این مقاله نوشته شده من احساس میکنم هدف ماست مالی بوده نه واقعاً نقد، "اگر که ایشون تصور نمیکرد پخش ضبطی نباشه" اشکالی نداشت؟ نه؟؟ در ضمن اون قسمت "عقده های متراکم و ... هم خوب بود!
انسان جایز الخطاست....من که ساختمون سازم ساختمونم از رو سهل انگاری خراب بشه باید تاوانشو بدم...کسی که فیلمی و عکسی خارج از قواعد عمومی زندگیش گرفته و پخش میشه هم تاوانشو باید بده ....معلم اخلاقم اگه بد اخلاق بشه هم تاوان باید بده ...سعی کنین نرین تو چشم مردم اگرم رفتین مواظب باشین اگه بخاطر شما کسی نسبت به دینش بدبین شد روز قیامت شمام حساب پس میدین.
حرفی از آن هزاران کاندر عبارت آمد
آیا این آفت درس و وعظ کسانی نیست که نه تنها در این مورد بلکه در موارد دیگر نیز ممکن است مجری، سوال کننده، مشارکت کننده و ... از ترس او مجبور باشند همواره مطابق میل آنان عمل کنند؟
خیلی کار زشتی بود اگه این بنده خدا اخلالی کرده بود آره ولی زبون بسته فقط نشسته بود و نگاه میکرد البته من کلادر همه مواقع چه اینجا چه جای دیگه تصویر بردار و کارگردان را هم مقصر می دانم
بنده خود شاهد برخورد‌های ناجالب از ایشون در مراسم احیا کوی دانشگاه تهران بودم که با تندی با کسی که به حرف ایشون اعتراض می‌کردن صحبت کردن.
من به عشق پیدا کردن آقای دوربینی تو مراسما اخبارو دنبال میکنم خیلی باحاله باعث شادی همس خدا بهش عمر زیاد بده دله مردمو شاد میکنه همیشه دلش شاد باشه
من خودم در یکی از برنامه های زنده دیدم که این آقای دوربینی مثل تانک همه رو میزد کنار و از روی دست و پای همه رد می شد تا در مقابل دوربین قرار بگیره و از کادر خارج نشه. این برخورد آقای قرائتی رو تایید نمی کنم اما هم باید مراعات سن و سال ایشان رو کرد و با یک برخورد این چنینی، تمام گذشته و زحمات سالهای سال ایشان رو زیر سوال برد و از طرفی به نظر من از اول باید به نحوی با این آقای دوربینی برخورد می شد. ان شاالله که درس عبرتی براش شده باشه هر چند شنیدم بنده از این بابت نوعی گرفتاری و مشکل داره که دست خودش نیست.
امان از قدرت وپول\
برنامه هایی مثل درس های اقای قرائتی جنبه رسمی پیدا کرده باید برگذارکنندگان مجلس رعایت اصول را میکردند درست نیست از هر مجلسی تصاویر مغایر با جو مجلس هم پخش شود
کار آقای قراِئتی بقدری زشت و زننده بود که من حتی تا آخر کلیپو نتونستم ببینم. برای کسی که کلام خدارو برای مردم بازگو میکنه خیلی بهتر بود بجای این حرکت زشت با شوخی و خنده نقدشو به اون آقا میکرد.امیدوارم تا دیر نشده دلجویی کنه از اون آقا. دل شکستن هنر نمی باشد...
آقای قراعتی هم انسانه اشتباه میکنه میتونه در یک برنامه ای ازش عذر خواهی کنه تا فرهنگ معذرت خواهی در جامعه باب بشه
آقای قرائتی خیلی دوست دارم
انسان ممکن الخطاست .
ایکاش آنروز کاظم الغیظ میشدی
اگر برنامه ای بچینی و در حضور خوش و در جمع ازش عذر خواهی کنی ارزشت را هم بالایردی و هم خیلی ها را که دچار تردید شده اند به راه راست هدایت خواهی کرد .
تورا به آبروی چهارده معصوم اینکار را بکن چون هرچه در این سی و اندی سال بافته ای پنبه میشود .
سلام : لطفآ انصاف عدالت و مروت : بیماری خود نمائی بصورت قرار گرفتن روبروی دوربین و فرستادن صلوات وشعارهای بی موقع وسط سخنرانی وخطبه نماز جمعه باید علاج شود . آقای قرائتی انسانی است که درس قرآن می داده معلم روش دار بوده و مورد پسند مردم است . به ایشان نیازی نیست نمره عالی بدهیم . نمره قابل قبول کافی است . فردی که در کلاس جدی قرآن شرکت می کند باید متمرکز باشد نه متشدد . آقای دوربینی را دوست دارم ولی توی تظاهرات خیابانی والبته از موضوع پیش آمده نیز متاسفم . آقای قرائتی اگر ایشان را میبرد روی صندلی کنار تخته سفید می نشاند شاید بهتر بود .
دست مریزاد.
وقتی کسی این همه با قران و کتاب خداست اینجور صبر نداره بی اخلاقی میکنه حوصله یه نفر ادم ساده رو نداره وای به حال این جوانان مملکت . اونا دیگه چی بگن اقای قرائتی
پیامبر میفرمایند خداوند برای دو چیز در این دنیا درمانی قرار نداده: اولی مرگ است و دوم پیری ....
آقای دوربینی می خواست معروف بشود که بالاخره موفق شد!
حالا کی رفتار با گفتارش یکی است که اقای قرایتی باشه اینها میگویند که دیگران هدایت بشوند خودشان که نیاز ندارند
مگه مرد دوربینی چه خیانت وگناهی کرده که این اقا حق داده به اون توهین کنه البته کهولت سن میتونه دللیش باشه
باسمه تعالی
آقای قرائتی را با نام برنامه درسهایی از قرآن می شناسند. خداوند در قرآن کریم در سوره توبه ( اگر اشتباه نکرده باشم) خطاب به پیامبر فرموده اند: ای پیامبر اگر 60 بار هم از من درخواست کنی شخص مسخره کننده را نمی بخشم. دو صد گفته چون نیم کردار نیست. در روز قیامت بیشترین حسرت برای کسانی است که دیگران را به کارهای خوب تشویق می کرد ولی خودش از انجام کار خوب پرهیز می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
سورة براءة (توبه)آیه های 79 و 80
ترجمه خرمشاهی: كسانى كه به داوطلبان مؤمن درباره صدقات [آنان‏] و نيز درباره كسانى كه چيزى جز نهايت وسع [ناچيز] خويش نمى‏يابند، طعنه مى‏زنند و آنان را ريشخند مى‏كنند، [بدانند كه‏] خداوند [به كيفر آن‏] ريشخندشان مى‏كند و عذابى دردناك [درپيش‏] دارند.چه براى آنان آمرزش بخواهى، چه آمرزش نخواهى [يكسان است‏]، اگر هفتاد بار براى آنان آمرزش بخواهى خداوند هرگز آنان را نخواهد آمرزيد، اين از آن است كه به خداوند و پيامبرش كفرورزيدند و خداوند نافرمانان را هدايت نمى‏كند
فردی دارای اخلاق غلطیه برخی موارد باید بهش تلنگر جدی زد که دست از این کارش برداره
آقای دوربینی داره کاری رو انجام میده که نه خیر دنیا داره نه آخرت بالاخره یک نفر باید این رو بهش می فهموند
به نظرم رفتار حاج آقا قرایتی درست بود، برخی موارد درمان با درد همراهه
به بازار گندم فروشان نمای، که این جو فروش است گندم نمای
واقعا واسه آقای قرائتی متاسفم.چجور میتونند به خودشون ببالند که اهل دین و اسلام اند.ایشون ابروی دین رو هم با کارشون بردند.کجای اسلام نوشته ابرو مسلمان بردن کار درستیه که شما هم تشویقش میکنید حال فلانی رو گرفت.واقعا واسه اقای قرائتی و امثالشون متاسفم که با کارشون جوانها رو هم از اسلام زده میکنند.
دوستت دارم حضرت آقای حجه الاسلام قرائتی هرچه بگویند تو خوبی و هر آدمی اشتباه دارد غیر از معصومین
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
تا تو و امثال تو هستند قرائتیها جولان خواهند داد .با این اخلاق به اصطلاح قرانی اش
حق با آقای قرائتی بود.آقا دوربینی دیگه شورشو درآورده . اونجام ظاهرا هی بلندمیشده وامیستاده تا توی دوربین دیده بشه. این کاراش باعث شده بوده حواس آقای قرائتی پرت بشه ورشته کلام ازدستش در بره.
سلام
من رفتار آقای قرائتی را تایید نمیکنم ولی مظلوم نمایی آقای دوربینی رو هم تایید نمیکنم.
در حالی که به بررسی رفتار آقای فرئتی مشغولید به نوعی باعث باد کردن بیجای آقای دوربینی هم میشوید. رفتار آقای قرائتی خارج از آموزش هایی خود ایشان بود ولی دلیلی برای مظلوم بودن با تایید آقای دوربینی نیست.
جالبه همه منتقدین یک عمر رفتار سخنان درست آقای قرائتی را نادیده انگاشته و تندی می کنند اما رفتار سراسر اشتباه دوربینی را تائید می کنند و می گویند نباید او را خرد کرد؟؟ آیا این انتقادات تند به کسی که سالیان سال درست گفت و درست رفت خرد کردن نیست ؟؟ شماهایی که از حملات نادرست به گروه فیتله ای ناراحت می شدید ومی گفتید یک اشتباه آنها نباید موجب تخریب شان شود چگونه است با یک لایک و تائید دارید از رفتار اشتباه دوربینی حمایت و قرائتی را که عمری درست می گفت را تنها و تنها به خاسر برداشت خودتان نکوب و تخریب می کنید این دردی است که خود شما به آن بیشتر مبتلاید
برای استاد اخلاق خجالت آوره .غرور آخرش آدم زمین میزنه.
آیا درست است که ؟؟؟؟!!!! به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت گالوپ، در گزارش سالانه 2017 این موسسه از احساسات جهانی، مردم ایران به عنوان عصبانی ترین مردم جهان معرفی شده اند.

این گزارش با مطالعه از وضعیت 142 کشور جهان تنظیم شده است.

در این گزارش مردم ایران با 50 درصد جمعیت عصبانی و عراق با 49 درصد و سودان جنوبی با 47 درصد عصبانی ترین کشورهای دنیا معرفی شده اند.

در این گزارش یونان نیز با 67 درصد پراسترس ترین کشور دنیا معرفی شده است.

در این گزارش همچنین 70 درصد از مردم جهان گفته اند که لذت زیادی می برند و لبخند زده و احساس آرامش و احساس احترام می کنند.

متن کامل گزارش سالانه گالوپ را می توانید از لینک زیر" دانلود" کنید.
با سلام خدمت همه عزیزان
همیشه از شخصیت آدم ها یک دیوار برای خود درست کنید و با یک یا چند رفتار اشتباه کل دیوار شخصیتی فرد رو تخریب نکنید. موفق باشید
آقای قراعتی به نظرم توجه به دوربین و دیده شدن واینکه مجلس معنوی مصنوعی دیده نشود زیادی حساس هستند چون یکباردراین مجلس درس قران بودم قبل از شروع میگفتند به این لوله بخاری زول نزنید علامت پیروزی نشان ندهیدخلاصه تذکرمیدادند.بنده ازاین نگرشش راضی نبودم.اگرفیلمبردارتذکرمیدادبهتربود.
آقای قرائتی معصوم که نیست هر انسانی ممکن خطا کنه اگر خطایی هم کرده خودش میدونه لازم نیست اینهمه مورد هجمه قرار بگیره ایشون آدم فهیم و عالمی است خدا حفظش کنه.
ایکاش راجع به زندگی اقای دوربینی و جنبه های روانشاختی این مسئله تابناک اطلاعاتی می داد
1- کار آقای قرائتی و بخصوص نوع برخورد ایشان به هیچوجه قابل دفاع نیست.
2- حاضرین باید به این کار ایشان اعتراض میکردند، نه اینکه همراهی کنند و بخندند.
البته رفتار آقای قرائتی مسبوق به سابقه هست ! خودم در ایام عید در صحن امام رضا(ع) ایشان را دیدم و از ایشان تقاضای عیدی به عنوان تبرک کردم ، ایشان گفت به گدا جماعت پول نمی دهم !
به همین علت از اون تاریخ به بعد از این جماعت به شدت بیزارم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
منم از اين جماعت به شدت بيزارم
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
فتحی جونم بنظرت واقعاً تبرک بود خوب شد بهت نداد وگرنه اونیم که داشتی میرفت از دستت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
فتحی جان
تو قالب گدا رفته بودی
متاسفانه ما همیشه با یک عکس گرفتن از زندگی یک شخص در موردش قضاوت می کنیم ....
بنده نیز با همه احترامی که به قران و احادیث ائمه اطهار و مطالب فرانی دارم ولی صحبت های قرائتی هیچ موقع دلنشین نبود احتمالا در خلوص این شخص مشکلی باید باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
کرم از درخته
شما مشکلو در جای دیگه ای جستجو کن
قرائتی.....اصلا اعصاب نداره.....بدجور دل بنده خدارو شکست.....خدا بگم چیکارش کنه...
بعد سوال پیش میاد که با وجود این همه برنامه ی دینی، قرآنی و معنوی چرا وضعیت فرهنگی جامعه بدین گونه است. خوب واضح است، وقتی مبلغین و وعاظ خودشان به حرف هایشان اعتقاد ندارند دیگر از شنوندگان چه انتظاری دارید؟!
بسیار جای تاسف دارد که به خاطر یک اشتباه که بدتر از آن را همه ما انجام می دهیم اینقدر یک مدرس قرآن را تحقیر می کنیم.... تابناک هدفت با این تیتر چیست؟ زحمات این بزرگوار را با یک اشتباه زیر سوال بردی تا به بدخواهان میدان تاخت و تاز بدهی... از این کاربرانی که این همه انتقاد می کنند یک نفر پیدا نمی شود که در روز از این اشتباهات انجام ندهد... قبل از محاکمه حتما باید می پرسیدید که چه اتفاقی افتاده است که این واکنش را به همراه داشته است. سالهاست که یک نفر مزاحم سخنرانی ایشان می شود ولی ایشان همیشه با بزرگواری از حرکات این شخص چشم پوشی می کنند... متاسفانه ما تعادل نداریم یا یکی باید معصوم باشد و یا شیطان... تابناک محاسبه کن بازی با آبروی یک مدرس قرآن چه گناه بزرگی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
مسئله دقیقا همینه که از افرادی عادی مثل ما بعید نیست هر چند باز هم زشته، ولی از شخصیت باصطلاح قرآنی مثل قرائتی خیلی خیلی بعیده و می تونه الگوی بدی باشه. اینه اصل مسئله. تیتر هم خیلی عالیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
آقای سعید برو اول خوب مطالعه کن ببین این بنده خدا چند بار تو جلسه این معلم اخلاق شرکت کرده بوده که امثال تو این رفتار بسیار زشت رو تایید می کنی؟
هفتاد سال عبادت یک شب بباد میره خداوند یک لحظه مارا بخود وانگذارد تصویر ای شخص را هم صدا سیما باید از برنامه های ضبط شده حذف کند بنظر من پخش تصویر او باعث تشویق بیشتر او به این کار شده
پاسخ ها
علی
| Norway |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
شما در جایگاه خدا نشسته اید که تصمیم به باد دادن عبادت هفتاد ساله افراد می گیرید؟
چقدر برای دیدن این ویدیو وقت گذاشتید و چقدر از صحبتهای آقای قرایتی تا کنون استفاده کردید.
نقد و تفسیر بسیار منصفانه ای بود. اشکال نه آز آقای قرائتی بود و نه آقای عشق دوربین. اشکال را باید در بی تدبیری ها جستجو کرد!!!!!!!!!!!!!
رفتار جناب قرایتی خوب نبود ولی این اقا هم شورش رو درآورده؟! بابا صدا و سیما یا عمو پورنگ در برنامه هاش ازش استفاده کنه شاید بی خیال دوربین بشه .
واعظان کاين جلوه بر محراب و منبر مي کنند...
اون شخص هرکي بوده باشه رفتار آقاي قرائتي که سي ساله داره درس قرآن ميده غلطه و هيچي کارشون رو توجيه نميکنه. تمسخر و بردن آبروي يه بنده خدا که گناهي مرتکب نشده چه توجيهي داره. شما که ميگي کار خوبي کرده وقتي خودت جلوي جمع ضايع شي چه حالي بهن دست ميده. آقاي قرائتي که دم از قرآن و اخلاق مي زني کجاي قرآن گفته کارت درسته
كارشون اسلامي بود ولي غير اخلاقي...
"در پخش مستقيم هم اقتضائات و شرايطي است كه آقاي قرائتي به آن عادت ندارد. در همين ويدئو هم ايشان مي گويد دوربين را نگه داريد! يعني كاملا واضح است كه ايشان تصور مي كرده در يك برنامه ضبطي سخنراني مي كند! "
یعنی این کار زشت آقای قرائتی مسبوق به سابقه است. و قبلا" هم در برنامه های ضبطی از این برخورده ها داشته.
بازهم مطرح شد اقای دوربینی
مگه بده ؟ خداوکیلی همین آقای دوربینی تا حالا چندین بار موجب انبساط خاطر بینندگان شده حتی در مراسم تشییع جنازه به محض رؤیت موجب خنده شما شده . خود آقای قرائتی که بیشتر از آقای دوربینی جلو دوربین اومده . حالا خوبه یه بار که آقای قرائتی توی یک مراسم تشییع جنازه وارد حریم آقای دوربینی بشه و این بار اقای دوربینی ایشون رو بیرون کنه؟
اگه من اونجا بودم با آقای قرایتی برخورد تندي مي كردم تا بفهمه خرد كردن يه نفر تو جمع چه مزه اي داره ...
چرا فکر میکنیم حالا رفتار قرآنی و اسلامی یعنی همیشه محبت کردن و خوش رو بودن اگر همین چند سال پیش شخصی این رفتار رو با آقای دوربینی میکرد قطعا ایشون الان در مسیر بهتری قرار داشتن. اتفاقا این برخورد براشون لازم بود
آقای دوربینی بیماره. بیماری روانی داره.
آیا درسته کسی رو به خاطر بیماریش مسخره کنی؟
بهتر بود استاد اخلاق تلویزیون می گفت: اقای فیلمبردار، یه تصویر بسته از صورت این عزیز بگیر که شاد بشه! من خوشحالم که امروز ایشون وقت گذاشته و اومده پا منبر من! شد کردن دل بنده خدا، خیلی کار خوبیه!
من تو مجلس بودم میخواستم بچه‌ها م از نفس مفسر قرآن استفاده کنند که با رفتار زشت آقای قرائتی من زودتر از آقای دوربینی رفتم بیرون و لی درحد خودم ندیدم جواب ایشون بدم فقط به عنوان اعتراض اومدم بیرون
خدا آخر و عاقبت همه مارا ختم به خیر کند .
سالهای گذشته نزدیک به 10سال با ایشان کار کرده کردم ایشان بیشتر احادیث و روایاتی را که می گویند عامل به آن نیستند شرح بد اخلاقی های اشان را کارکنان نهضت سواد آموزی بخوبی می دانندوقتی اینها استاد اخلاق مردم باشند نتیجه جامعه می شود این!!!!!!! وای برما
تابناک جون نون به نرخ خوردن هم حدی داره یک بار شد خارج از جریان عمومی جامعه ودر موضع حق مطلب بزنی
با چه معیاری این بنده خدا رو که این همه براش یقه چاک دادی و در رسای مظلومیتش وا قرانا سردادی خارج از تعادل رفتاری قلمداد کردی ،گویا طرف دیوانه است که بر او عسر و حرج را وارد نمی دانی ، ایا شما قبل و بعد این کلیپ برش خورده راهم دیدی یانه ؟ اگر ایشون چند بار با تغییر موضع دوربین جابجا شده باشه انهم در پخش زنده تکلیف چیه ؟
درثانی کسی که به قول شماتعادل رفتاری نداره وعسر وحرجی هم بر او نیست توی این جلسه چکار میکنه ؟
اتفاقا در قران هم انذار داریم هم تبشیر کجای قران امده که در مقابل هر عمل خارج از تعادلی لبخند بزنیم ایا این شخص باید روزی پی به اشتباهش میبرد یانه ؟
شماهم گرفتار همون خشم وبغض فرو خورده از روحانیت شدی که حالا تحت تاثیر جو موقعیت رو برای بروز ان مناسب دیدی.
اکه خیلی دنبال حق مظلوم هستید در مقابل نیش و کنایه های تند وتیز نسبت به رهبری وتمامی منتقدان از جانب رییس جمهور ( ایشون هم اتفاقا گاه و بیگاه قران رو ازدید خودش به نفع برجام تفسیر میکنند)که گاهی خارج از ادب ونزاکت است به همین شدت وحدت عکس العمل نشان بدهید وگریبان چاک بدهید .
جناب قرائتی هم انسانی است مانند سایرین دارای همه رفتارهای انسانی واحساس مثل خشم ،غضب و...اقتضای سن ایشان است که جنبه های رفتاری استحکام اولیه را نداشته باشد همین ،
سلام،
جناب استاد قرائتی می توانست از آقای معروف به دوربینی بخواهد پای تخته سیاه بیاید و مطالبی را که ایشان تدریس کرده اند بازگو کند و درس پس دهد.
اگر آقای دوربینی که فقط حواسش به دوربین بوده است درس را بلد نبود، آنگاه جناب آقای قرائتی می توانست از او بخواهند تا تمامی کفش های حاضرین در مجلس را تمیز نموده و جفت کند، تا بدین ترتیب ایشان با حواس جمع تر در سر هر صحنه ای حاضر شوند لااقل پس از چهل سال که بر سر هر دوربین زنده ای حاضر می شود چیزی هم یاد بگیرد.
و من ا... توفیق
حالم از این حسین نمازی چندش بهم می خوره دم آقای قرائتی گرم
سلام - خودتان از آقای قرائتی خورده گرفتید که آبروی مومن را برده حالا شما هم همین کار را کردید و با پخش این صحنه آبروی 40 ساله آقای قرائتی را حسابی بردید!
حاج آقای قراعتی مواظب حق الناس و دل شکستن باش. دوستان اگه پای صحبت با آقای دوربینی بشینید متوحه میشوید چه قد ساده دل و بی ریاست.این کار آقای قراعتی بسیار ناشایست بود و امیدوارم مغذرت خواهی کنه
کار آقای قرائتی درست نبود اینکه شکی بهش نیست... کار اون بنده خدا آقای دوربین هم درست نبود اینم شکی بهش نیست.
ولی آقای قرائتی که معصوم نیست که ...انسان جایزالخطاست... این عادت ملت ماست که هزاران خوبی رو نمیبینن ولی یک خطا حالا چه بزرگ چه کوچیک رو تو بوق کرنا میکنن... بنده خدا این همه سال خدمت کرده و ازش خوبی دیدیم حالا یه بار نمیدونم به چه دلیل ما که تو اون برنامه نبودیم یک خطایی ازش سر زده ....
اقای قرائتی رومن ازنزدیک دیم اون ادمی نیست که شماتوتلویزیون میبینید،رفتارش باگفتارش اززمین تااسمون فرق داره
کار آقای قرائتی قابل دفاع نیست نه اسلامی است و نه اخلاقی، می توانست نحوه دیگری با آقای دوربینی برخوذرد کنه
کار آقای قرائتی قابل دفاع نیست نه اسلامی است و نه اخلاقی، می توانست نحوه دیگری با آقای دوربینی برخوذرد کنه
بسیار بد بود از کشتن بدتر بود
یکی از دوستان بنده سالها پیش در برنامه ایشون حضور داشتند. قبل از شروع ضبط با دوست بنده قرار میزارن که با شروع ضبط، ایشون شروع به دادن شعارهای خاصی بکنه که همین کار انجام میشه. جالبه آقای قرائتی که برنامه رو شروع میکنه شدیدا شعارهای این بنده خدا رو محکوم و ایشون رو ضایع میکنه!!
آقای قرائتی اینم یه درس دیگه از شما
همه ما می دانییم چه به سر پیغمبر و حضرت علی اوردند . همه ما شنیده ایم جریان یک یهودی که بر سر مبارک حضرت ختمی مرتبت خاکستر می ریخت یا خار مغیلان در سر راه پیغمبر می ریخت وقتی ان حضرت از غیبت ان یهودی مطلع شد به یاران گفت ان مرد یهودی کجاست یاران گفتند مریض شده به انها فرمودند همه ما موظفیم بریم دیدن ان یهودی. اقای قرائتی شما کجا و ان حضرت کجا. تو می دانستی که شاید اگر فیلم را پخش کنند توسط مردم محکوم می شوید لذا امر کردید دوربین را خاموش کنند . پس کار شما اشتباه بود. توبه کنید و این کارها را نکنید.
آقای قرائتی اینم یه درس دیگه از شما
آقای قرائتی اینم یه درس دیگه از شما
آقا نگاه دوربین کند عجب حکایتی .آقا حکایتی هست میگه بادی بود راحی داشت با تو آیا کاری داشت
کاری که اقای قرائتی کرد نوعی امر به معروف است و بنظر من صحیح بود. چون این اقا با این فرمت رفتن جلوی دوربین در هر منظری باعث ایجاد نوعی طنز گردیده بود و بخاطر مصاحبه ای که کرده بود ایشان هدفش در حضور این جلسات را گم کرده بود. شاید انشا... به خود اید و جایی بشیند که در معرض دوربین نباشد
پيامبر گرامي اسلام صلي‌الله عليه و آله و سلم»:

مَن مَشي في عَيبِ اَخيهِ و كَشْفِ عَورَتِهِ كانَت اوّلُ خُطوَةٍ خَطاها وَضَعَها في‌جَهَنّم! وَ كَشَف اللهُ عَوَرَتَهُ عُلي رُؤوسِ الخَلائِقِ.

هر كس براي عيب‌جويي و فاش كردن اسرار برادر ديني‌اش قدم بردارد اولين قدم او ورود به جهنم خواهد بود! و خداوند اسرار و عيوب او را نزد همة خلايق فاش و علني خواهد ساخت. (لئالي‌الاخبار، ج ٥، ص ٢٤١)
خوشا بحال جناب حجه السلام و المسلين آقاي محسن قرائتي حفظه الله كه با عمري فعاليت و حضور در تلوزيون ، راديو ، مساجد ، حسينه ها و ... و ميليون ها ساعت سخنراني و حضور در بين مردم ، در همه اين نيم قرن فعاليت فقط همين يك مورد را از ايشان ديده ايم.اين ميزان اشتباه و خطا درصد بگيري صفر هم حساب نميشه.
خوشا بحال جناب حجه السلام و المسلين آقاي محسن قرائتي حفظه الله كه با عمري فعاليت و حضور در تلوزيون ، راديو ، مساجد ، حسينه ها و ... و ميليون ها ساعت سخنراني و حضور در بين مردم ، در همه اين نيم قرن فعاليت فقط همين يك مورد را از ايشان ديده ايم.اين ميزان اشتباه و خطا درصد بگيري صفر هم حساب نميشه. بخدا قسم اين انسان بي نهايت بارزش است. و تو اي شبيه مگس كه از اينهمه خوبي هاي ده ها سال فقط همين يكي رو ديدي ، واي بحالت كه خدا هم در قيامت همينطوري بهت نگاه ميكنه و البته مطمئن هستم كه انبوهي از اعمال زشت را در كارنامه ات داري مثل همين يكي كه فقط انتقاد كردي و كل سابقه ان شخص نوراني را خواستي به باد بدي
تذکر و تنبیه در انظار عمومی کار نهی شده ایست که خدا در قران زیاد به ان اشاره نموده است . بیچاره شمائید که پای تفسیر قران این اقا مشینید . یکی باید به این اقای قرائتی درس اخلاق بدهد . چهل سال است مردم پای صحبت این اقا سر کار بودند .
چون کلا اینا رو برای مردم میگن...
آقای قرائتی معصوم نیست پس ممکن است اشتباه کند خوب است که بدانید آقای قرائتی از آقای نمازی عذرخواهی کردند.دنبال اصلاح باشیم نه مچ گیری (تذکر به نویسنده متن تابناک)
اقای قرائتی همش شعار بود حرفات؟؟؟؟؟
ما در روایات داریم هیچگاه نزد جمع کسی را حتی نصیحت نکن چه برسد بخواهی او را در جلو جمع ضایع کنی . اگر اقای قرائتی اسم معلم اخلاق را یدک نمی کشید هیچ کس از کار ایشان به این اندازه ناراحت نمی شد. متاسفانه ما مردم نمی دانیم که ان کس که جلو دوربین ظاهر می شود چه خصوصیات اخلاقی دارد کارش ایجاب می کند که جلو دوربین مودب ظاهر شود اما بقول خود منبریها خداوند بعضی را اینجوری رسوا می کند چون نیت خدایی نیست و بیشتر ظاهر سازی است. مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین.
اقای قراتی عزیز ... بچه بودم ... پنجشنبه ها حرفت از صدا سیما دنبال می کرد...م ... اصلا باورم نشد این کار را شما کردی؟؟؟
حتمنا از مردم و ازاین عزیز ... عذرخواهی کنید
دیگرهم در صدا سیما ظاهر نشوید.
واقعا عجب معلمین قرانی داریم ما.
اگه این آقا و امثال ایشان نباشند خوب آقای قرائتی می خواد برای کی حرف بزنه؟
چند وقت پیش هم اقای قرائتی پا برهنگان را مسخره کرده بود جورابشان را در اورده بودند وگفته بودند ما هم جز پا برهنگان شدیم الان .
سلام به همه من تا به حال به افرادی که توفیلم ها هستند دقت نکرده بودم و تازه با این خبر متوجه این آقای دوربینی شدم شاید خیلی ها هم مثل من خبر یا فیلم براشون مهمه نه دیدن افراد در صحنه در هرصورت اگر این آقای دوربینی در جلسه حضور داشتند فکر نمی کنم که باعث اختلال در برنامه می شده همه نشستن اونم ساکت نشسته مگه چه ایرادی داشت دوربین را میخورد یا آقای قرائتی رو واقعا کبر وغرور تا چه حد
اين همه مسئولين مگه به خاطر ديده شدن تو مراسم شركت نمي كنند.
تازه ماموريت نيز مي گيرند. ولي آقاي دوربيني غير از هزينه كردن و كرايه دادن هيچ چيز ديگه گيرش نمياد.
آقاي قرائتي شما نون همين دوربيني ها مي خوريد. از خدا طلب بخشش كن.
آقاي قرائتي يك عمر فقط شعار مي دادي.
دريغ از يك جو عمل.
حركتت قرآني بود؟
عمده ما ایرانی ها عذر خواهی بلد نیستیم .الان فردا اقای قرائتی می اید و با اسمان و ریسمان به هم بافتن از کارش دفاع می کند. می گی نه؟ نگاه کنید
این آقای حسین دوربین در مراسم عزا وتشیع جنازه اون زمانی که همه ناراحتن این داره خود نمایی میکنه تو نماز جمعه شرکت میکنه ولی بعد سخنرانی وشروع نماز بلند میشه میره
همه چیز وهمه جا مسخره این آقا نیست .
بگفته حافظ شیرین سخن :

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند
تو مجلس امام حسین همه جور قماشی اجازه ورود دارن و اتفاقا بارها واعظین,مداحین ,علما و ... داستانهائی مبنی بر حضور افراد غیر موجه در مجالس عزاداری برای مردم گفته اند حالا چجور شده که آقای قرائتی مهربون به ناگاه اینجور تصمیم بدی میگیره .
طبق فرموده قرآن خدا و ائمه اطهار آقای قرائتی دین آقای دوربینی گردنشه باید شجاعت داشته داشته باشه و ازش دلجوئی کنه.
سلام من اولش قصد کامنت گذاشتن نداشتم اما نظرات که خواندم متاسف شدم و مجبور به گذاشتن نظر خودم شدم . من سوالی از دوستان نظر دهنده دارم و اون اینه که این آقا به هر اسمی دوربینی یا نمایشی یا هر چیز دیگر با اینکارش هزینه ای برای افراد سخنران یا برگزار کنندگان ایجاد مکرده؟ اینکه صرفا بشینید یا بایستید جلوی دوربین بدون اینکه هزینه یا مزاحمتی داشته باشه بده. من فیلم را نگاه کردم و کلی گریستم از این برخورد زشت زشت زشت. اون هم از یک مدرس اخلاق و قرآن که بچگیم را با نشستن پای صحبت‌های این معلم دلسوز قرآن گذراندم بعد هم مصاحبه این آقای دوربینی را دیدم مجددا گریستم چون در حال مشاهده افول اخلاق در این جامعه هستم اونم از کی ؟ آقای قرائتی!
اقای قرائتی الان 30سال است دارم کار می کنم و منتظر بازنشستگی هستم و دارم روز شماری می کنم برای بازنشستگی . دیگر جون وجلایی وروحیه وانگیزه ای برای کار ندارم تورا به خدا بگو تو چگونه بعد از 50سال ظاهر شدن در تلویزیون نمی خواهی بازنشسته شوی؟ تورا به خدا بگو شما حقوقت مثل حقوق من 2 میلیون می باشد؟ ایا شما مثل من کارمند صدا و سیما هستی که روزهای شنبه تا چهارشنبه در صدا وسیما کار می کنی و پنجشنبه ها نیز درس اخلاق می دهی و ماهیانه نیز حقوق ثابت 2 میلیونی می گیری؟. من فکر می کنم چون نیت شما خدایی است ودارید برای مردم کار می کنید لذا اصلا از هیچ ارگانی حقوق نمی گیری و دارید در شرکت اذر اب اراک که کارگران ان 8 ماه حقوق نگرفته بودند کار می کنید و 8 ماه است که شما هم حقوق نگرفته اید. چون از بعضی از دوستان شما شنیدم که شما دو ماه پیش رفته بودی یک وام ضروری یک میلیونی از بانک انصار بگیرید اما بخاطر نداشتن ضامن این وام را به شما پرداخت نکردند. خو می امدی سراغ من مگر من مرده بودم.
چرا هیچکس نمیگه آقای دوربینی با رفتار و عملش همه برنامه های جدی ، قرآنی ، عزا ، مراسم شهید ، و ..... را به سخره گرفته و در واقع او دارد به همه توهین می کند ...... ؟
بنده با رفتار آقای قرائتی موافق نیسستم اما همه ما انسانیم و ممکن الخطاء. این آقای قرائتی در طول این سالیان سال خدمات ارزنده ای در خصوص قرآن ، نماز و نهضت سواد آموزی داشته اند و بالتبع حفظ جایگاه و آبروی ایشان بر همه ما واجب است . حالا اینکه به هر دلیلی یک اشتباهی کرد و ناخواسته آبروی کسی را برد(که اگر از ایشان بپرسید ابراز پشیمانی می کند) ما نباید آن اتفاق را باز نشر دهیم و اگر خیلی ها قضیه را نشنیده بودند آنها راهم مطلع کنیم
كسي كه كنترل رفتارش را ندارد ، نميتواند به ديگران نصحيت دهد كه آدمهاي خوبي باشند،
آقاي قرائتي از چشم من افتاديد...
آقای دوربینی خدمتگزار کتابخانه هستند که نظافت همه جا را برعهده دارند اما آقای قرائتی معلم اخلاق و روحانی می باشند که دعای این که انسان بایستی عاقبت به خیر شود در اینجا صدق می کند.
ولی خداییش خوب شد این کلیپ پخش شد و ما از سلامت جسمی آقای قرائتی باخبر شدیم ؛ فکر نمیکردم این برنامه هنوز ادامه داشته باشه و چیزی که در این سالها متوجه نشدم سود این برنامه برای راهنمایی مردم است . آیا سودی هم داشته است ؟
با شناختی که از آقای دوربینی پیدا کردم و همیشه شخصیتش برام جالب بوده، فکر میکنم آقای قرائتی حق داشت که اینطور برخوردی باها ش بکنه. اقای دوربینی بر خلاق سادگی و سکوتش، بسیار موجود روی مخی هست :) اتفاقا اقای دوربینی الان به شهرتش بیشتر اضافه شده و به نظر من شاید خوشحالتر هم شده باشه.

در کل اقای قرائتی نباید اینقدر تند برخورد میکرد ولی مسئولین جلسه هم باید مراقب باشند. من اگه بودم که از 100 متری حضور آقای دوربینی رو تشخیص میدادم و مرخصش میکردم.
آقای قرائتی نباید نباید نباید چنین رفتاری میکرد .تکبر داشتن و صبور نیودن و خیلی چیزای دیگه اینجا معلوم میشه. بقول خود آقای قرائتی شیطلان منتظر روزنس که کارشو انجام بده .که اینجا شایدم جای دیگه کارشو انجام داد. کسی که جلوی دوربین و برای راهنمایی ویاد دادن به دیگران حضور پیدا میکنه . رفتارش برای مردم آموزندس. پس کاری که کرد اصلا صحیح نیست . وباید از اون شخص عذرخواهی کنه در حضور مردم و رسانه ملی.
عذر خواهی کرد
ببين تو برنامه هاي ظبت شده چه نكرده
متاسفانه کم نیستند افرادی که فکر میکنن به واسطه نماز یا قرآن خوانی یا رفتن به مکانهای مذهبی الان علامه فاضله شدند و بیشتر از بقیه میفهمند و بهترین آدم های روی زمین هستند!!
مجري باسابقه ومعروف اتومبيل و سرعت بي بي سي را به دليل مشابه اخراج كردند
مجري باسابقه ومعروف اتومبيل و سرعت بي بي سي را به دليل مشابه اخراج كردند
شاهد رفتار ایشان در پخش زنده شبهای قدر هم بودیم سر بستن درب مکان سخنرانی بعلت گرمای هوا و بی توجهی به ازدحام جمعیت
چند سال پیش که متوجه حضور چندین باره این آقای دوربینی تو نماز جمعه شدم، به موضوعی فکر کردم که از طرف ضد انقلاب شایع میشد، این که کسائی که میان نماز جمعه پول میگیرن! بعدها که تو هر مناسبتی دیدم، خودمم داشت باورم میشد که اینجور آدما دارن پول میگیرن میان تا مراسم ها پر بار و پر جمعیت بشه!! بعدها که فهمیدم این آقا عشق دوربینه و اصلا تعادل درستی هم نداره، فکر میکردم چرا وزارت اطلاعات باهاش برخورد نمیکنه!! تا این شایعات لااقل کم رنگ بشه!! حالا ولی معلوم شد که اصلا وزارت اطلاعات به اینطور مسائل فکر نمیکنه! اهمیت هم نمیده! شاید هم درست بود نمیدونم! به هر حال اون شایعات دیگه تو ذهن مردم نیست! ... این آقا ولی به نظرم خیلی هم خجالتیه، من چند بار دیدمش، فکر کنم نمیدونست مردم در موردش چی فکر میکنن، احتمالا دیگه جلوی دوربین پیداش نشه!!
تقصیر اقای دوربینی بود
رفتار ایشان در وحله اول عجیب بود برایم.اما تا دلایل ایشان را نشنیده باشیم نمی توانیم قضاوت صحیحی بکنیم.شاید نکته ای تربیتی در درخواست ایشان برای نشاندنش پشت پایه دوربین وجود دارد.نمی دانم .و نمی خواهم در مورد هیچکدام قضاوت کنم که مقرون به ثواب نخواهد بود.آن بنده خدا هم هرچه هست عشق دوربین یا .....دستکم رو بازی می کند و ظاهر وباطنش یکیست نه همچون برخی.......
بنظر مي رسه اين آقاي قرائتي هست كه نياز دارد به كناره گيري از سخنراني و تفسير قرآن
۱_آقای قرائتی می تونستن سعه صدر بیشتری از خودشون نشون بدن
۲_این آقای دوربینی کارشون صد در صد اشتباهه .کاشکی قبلا اقای قرائتی با ایشون اخلاقی صحبت می کردن که شما عمرتو داری بیهوده از دست میدی با شرکت کردن ووقت گذاشتن در مجالسی که به شما مربوط نیست واون دنیا باید جواب بدی که عمرتو در چه راهی صرف کردی .
۳_ ولی من از بی تقوایی بعضی ادمها وقضاوتهای زننده بعضی ها واقعا تعجب کردم که گفتار خودشونو جزو اعمالشون حساب نکردن وهرچی دلشون خواست در مورد آقای قرائتی گفتن .وای از بی تقوایی وای از دهانها وقلمهای ولنگار .یاد آیه ای از قران افتادم که وقتی جهنم رو می آورند .انسان به یاد می آورد که چه کرده ولی این یاد آوری سودی برای او ندارد .
اگر یک دهم سوتی های این آقای قرائتی رو کسی بده هزار بار ممنوع التصوری و کار میشه.
اینهم که سالها درس اخلاق و انسانیت میداد...انگشت بدهان؟...رطب خورده...همه دین و ایمانش ...
دوستان عزیز, اگر شخصی می خواهد مشهور شود. باید پای همه چیزش هم بایستد. چون خودش آبروی خودش را در معرض فروش و حدشه قرار داده است. اگر دیوانه است که مسئولان مراسم باید او را کنترل کنند. اگر هوس دیده شدن دارد که خربزه خورده و پای لرزشش ایستاد . استاد قرائتی که به انسان گمنام و بی آزاری تندی نکرده است. البته پیداست که عده ای از قرائتی عزیز انتقام می گیرند و گرنه قرائتی پدر معنوی همه ماست و پدر معنوی را باید مانند پدر جسمانی احترام کرد. شماخوانندگان احترام کردید؟ یعنی حضرت آدم و داود نبی و ... اگر ترک اولی کردند گناه کار شدند؟ درور بر شما.
گفتند مدرس قرآن؛ ایا مدرس بودن قرآن برایش حقی ایجاد میکند که دیگران رو مثل متکبرین عالم خرد کنن ، به نظرم من همه مطالعات و علومی و دانشی رو که تاثیری در شخصیت خود مدعی نداشته ؛ باید گذاشت لب کوزه ، ایشون ده ها سال دیگران رو دعوت میکرد به قرآن ولی مشخص شد لازمه برود از اول شروع کنه و ده ها سال رو خودش کار کنه
البته جناب قرائتی خیلی عاقلانه تر از خیلی ها که بقول شما دنبال نماینده و یا وزیر و غیره شدن رفتند رفتار کرده . مدیریت یک سازمان بی حاشیه با اعتبارات کلان و بی مخل و حاشیه ساز . ایشان خیلی خوب دانستند که دنبال اون عناوین رفتن فقط چندسال عزت و احترام و سایر امتیازات را بهمراه داره اما جا و مقام ایشان... تا حالا که حدود چهار دهه هست که بی مدعی و آقابالاسره.
آقای دوربینی نزد مردم عزیزتر هست
کار ناپسندی بود ولی همیشه یادمون باشه که با یه اتفاق کسی رو که این همه مدت مبانی قران رو برای ما روشن میکرده رواینطور مورد هجمه قرار ندیم
درحالی که خود اقای قراتی اعلام پشیمانی کرده وگفته:
گفتند که ما فقط چهارده معصوم داریم و همه ممکن است خطا و اشتباه کنند. آقای قرائتی از خدا و جناب آقای نمازی و هر کس دیگری که به هر دلیلی از ایشان ناراحتی به دل دارد عذرخواهی کردند.
وگفته شده:احتمالا با آقای دوربینی ملاقات می کنند و خبرش را هم منتشر می کنند.
اینجانب از دهه شصت پای سخنان گوهروار استاد ارجمند و بی ریا جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا قرائتی نشستم ولی برخورد تند و به عبارتی تحقیر آمیز ایشان با یک انسان جدا مرا متاسف نمود .
هر چقدر که آقای دوربینی مقصر و سیرش باشد ولیکن معلم قرآن با بیش از 40 سال تدریس حق نداشت او را تحقیر کند می بایست با روش دیگر و آرام نسبت به جابجائی ایشان (دوربینی ) اقدام می نمودند .خود استاد قرائتی حتما مستحضرند که حفظ آبروی فرد و عدم تحقیر او از اوجب واجبات است .
ولیکن این اقدام آقای قرائتی باعث گردید آقای «حسین نمازی» ( آقای دوربینی ) بیش از پیش معروف شود و آقای نمازی به آرزوی خود رسید ( البته برای مزاح عرض کردم )امیدوارم آقای قرائتی با شجاعت تمام از آقای نمازی رسما عذر خواهی کند .
من خیلی از نظرات فوق را خواندم. هیچ خطا و اشتباهی قابل توجیه نیست ولی قابل جبران است.
به هر ترتیب هیچ کس از ما و در هر مقامی و دانشی خالی از اشتباه و خطا نیست. خود ما به عنوان عضوی از جامعه هر ساعت چقدر اشتباه می کنیم؟ اگر کسی بگوید من خیلی کم اشتباه می کنم احتمالا معنی و جایگاه اشتباه را نزد خود به خوبی تعریف نکرده است.

یقینا بردباری در اتفاقات از صفات افراد بسیار گرانقدر است. حال اگر حسب اشتباه زبان بر صحبتی باز شده و در عصر ارتباطات کنونی این گونه دست به دست شده است دلیل بر کسر مقام و شان آقای قرایتی نیست. چند نفر از دوستانی که علیه ایشان نظر داده اند به همان اندازه که برای دیدن این ویدیو وقت گذاشته اند، صحبت های دیگر آقای قرایتی را هم گوش داده اند؟
آقای قرایتی حسب وظیفه قرانی خود در این خصوص بایستی اظهار نظر کند ، شاید برای بسیاری از ما ها و آدم های مشهور و معروف درس اموز باشد!
فرصت خوبي براي بررسي روحيات جامعه است. ببينيم در قضاوت، اين مردم چه مي كنند؟ تعادل هست يا يك اشتباه براي دفن فرد كافيست؟
قرائتی با این رفتار باید دیگه بازنشسته بشه.باید در اوج کنار میرفت.تصور میکنم در این کشور معممین هم مثل افراد عادی باید بموقع بازنشسته شوند اما ......عقربه ها رو 80 و90 میرسه اما هنوز چندتا شغل و سمت دارند.این تقصیر قرائتی نیست.تصور غلط اینه که میگن با افزایش سن زهد و تقوی هم افزایش پیدا میکنه اما ...
این موضوع هم ارزش عالم بی عمل را بار دیگر نشان داد
این موضوع هم ارزش عالم بی عمل را بار دیگر نشان داد
آقای قرائتی حق نداشت در فضای عمومی با فردی برخورد کند که توان پاسخگووی نداره و آدم ضعیفی است . خودش 40 ساله داره قرآن درس میده ولی اخلاق قرآنی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
شما کی باشی؟
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
استاد اخلاق
.

هفتاد سال عبادت یک شب به باد دادی
.
غرور گرفته ایشون
.
خودش 40 سال دوربینیه
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
درسته که کارش درست نبوده ولی اینکه اعمال یه نفر به باد رفته یا رستگار شده رو فقط خدا میدونه لطفا به جای خدا حرف نزنید
خسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
با سلام دوست عزیز وگرامی جناب کورش مگر قران را مطالعه نکردی مکررا میفرماید کوچتکترین عمل شما پاداش داده میشود وهیچگاه بههیچکس ظلم نمیشودنابود شدن عمل به گفته قران تنها در دو مورد اتفاق میافتد پس از ایمان وعمل صالح به حالت کفر ویا شرک بمیری امیدوارم درست راهنمایی کرده باشم
کار آقای قرائتی صحیح بود و کسی که برای گوش دادن به سخنان نیامده و هدفش چیز دیگه ای است و با حرکات خود باعث عدم تمرکز میشود بهتر است جلوی چشم ننشیند.
اخراجی هم در کار نبوده فقط گفتند جلوی چشم ننشینند.
فرض کنید خودتان یک بحث مهمی را در یک جمعی مطرح می کنید و یه نفر جلوی همه اون وسط نشسته و با آدامس تو دهنش مدام بادکنک درست می کند و می ترکاند. خوب رفتار منطقی چیست؟ باید ضمن پرهیز از زیاده روی، فرد را متوجه کار زشتش هم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
در وسط برنامه زنده اون هم با این الفاظ صحیح بود؟! از کجا میدونید که بقیه اومدن تا فقط به سخنان گوش کنند؟! تازه اگه دوباره گوش کنید میبینید که اول گفت این آقا رو بیرون کنید.
شاید ما انتظارمان از اقای قرائتی زیاد است وایشان را ادمی بی عیب می دانیم.من 15 سال پیش که ایشان در برنامه ای ملیت را در مقابل مذهب قرار داد وقیاس بیخودی کرد عطای برنامه اش را به لقایش بخشیدم.درسهایی از قران ایشان همچین برنامه جالبی هم نیست.تکراری شده...
به اجازه خدا هرکس باید چهره واقعی اش را مردم ببینند تا بدانند که با چه کسانی نصیحت میشوند. خدا رحم کند به مردم خدایا از شر همه بدیها و ناملایمات به تو پناه میبریم .
بشکن دلم که رایحه درد بشنوی / کس از برون شیشه نبوید گلاب را . مظلومیت آقای دوربینی باید دیده می شد که خوشبختانه به بهترین نحو اتفاق افتاد . مردم بهترین قاضی هستند .
همانطور که خود آقای قرائتی گفته اند، غیر از معصومین همه مصون از خطا نیستیم.... فراموش نکنیم آقای قرائتی زحمات زیادی برای ترویج فرهنگ قرآنی کشیده اند.... سزاوار نیست بخاطر یک اشتباه همه خدمات و شخصیت ایشان را زیر سوال ببریم
اینکه آقای قرائتی بدون هیچ توجیهی عذر خواهی کرده قابل ستایش است و حامل پیام خوب اخلاقی است.
امام صادق (ع) فرمود: «کسی که به منظور عیب جویی و ریختن آبروی مؤمن و اینکه او را از نظر مردم بیندازد سخنی را نقل کند، خداوند او را از ولایتش بیرون کرده، به سوی ولایت شیطان می فرستد ولی شیطان هم او را نمیپذیرد .»
پیشنهاد میشه صدا و سیما روزی نیم ساعت با آقای دوربینی مصاحبه کنه از سریال های درپیتش بیشتر بیننده پیدا میکنه
من واقعا نمیدونم کسانی که از آقای قرائتی طرفداری میکند چه منطقه پوچی دارند کار آقای قرائتی که ادعای معلمی قران واحکام دارند بسیار زشت بود
متاسفانه باحمایتهای یک سری افراد این کارها عادی شده وبعدا باید شاهد کارهای به مراتب بدتری باشیم
برای خودم ومردم ایران متاسفم که هر روز شاهد یک اختلاس یک بی احترامی و......از مسئولین این نظام باشیم
جند سال پیش هم در گلزار شهدای قم صبح چمعه بود ساعت شش صبح که برای دعای ندبه رفته بودیم اقای قرایتی آمد و بچه ای کنار موتور ایستاده بود و ناگهان بوق زد و ایشان همین رفتار را نشان داد که همه تعچب زده شدند!
سلام و درود خدا بر سینه ای که ذخیره آیات قرآن شریف است. سلام و درود خدا بر نفسی که ده ها سال با قرآن بالا آمد. سلام و درود خدا بر استادی که سخنش غیر از کلام خدا چیزی نبوده است. این لحظه ی از زندگی حضرت استاد نیز صحنه ای بود برای امتحان که خود عمری از قرآن امتحان و ابتلاء را بیان و تفسیر فرمودند. و شاید الان بهتر درک می کنند که آنوقت که رسانه ها و شخصیت های مختلف ، قلم به دستان، تریبون داران، جایگاه داران در باره یک شخص قضاوت می کنند چه حالی به آدم دست می دهد و قرآن این را به خوبی بیان نموده است در چنین شرایطی خوب انسان و بهتر احساس می کند که سخن گفتن در باره رفتار دیگران چه مزه ای می دهد. حالا این امر به جابجایی این عزیز هم برای حفظ شءنیت سخن گفتن یک عالم در باره قرآن بوده است که خواستند با آرامش خاطر بیشتر و بدون حواس پرتی برنامه را ادامه بدهند. اما همه اینها امتحان الهی است. دردو و سلام خدا بر حضرت استاد ما قدر دان همه زحمات قرآنی شما هستیم و ذره ای از شأن و منزلت حضرت استاد با این برخورد کم نخواهد شد و مردم دق دل از روحانیت و ...دارند در میارند که نباید از حدّ اعتدال خارج بشود. خدا یا ما را با امور سخت و طاقت فرسا و حساس امتحان می کنی توفیق قبولی در آن را عنایت کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
زرشک!!!!!!!!!!!!!!
اشتغال اشتغال اشتغال
الکی اگوش نکنیداین بابابداخلاق وتندخوهست اونی که توتلویزیون نشان میده نیست
عجب
بلاخره از ایشان چنین برخوردی قابل قبول نیست
هرچند کار اقای دوربینی هم اصلا شایسته نیست
با توجه به اینکه از احوال اقای دوربینی هم خبر داریم
آقای قرائتی فکر کرده برنامه ضبتیه ، بابا ملت از ماها بیکار تر سراغ دارید؟ اون دوربینی عقده ای ۱ جا باید حالش گرفته میشد، آقای قرائتی هم دیگه سنش بنده خدا رفته بالا اعصاب این بازی ها رو نداره، خب ملت عزیز و غیور ایران باید به این خبر اینقدر اهمیت بدید اونوقت چند تا خبر پایین تر خبر نابودی۹۳ هکتار زمین جنگلی وزارت نیرو است، صداتون نباید در بیاد؟! از ماست که بر ماست
متن جالبی بود مخصوصا اونجاش که گفته اقای قرایتی به گردن خیلی از ما ها حق داره من خودم تو دوران نوجوونی با سخنرانی های ایشون اشنا شدم و خیلی از اعتقاداتمو مدیون اقای قرایتی هستم وقتی اون فیلم دیدم یک لحظه به همه چیز شک کردم به خودم به روحانیت حتی به اعتقاداتم اما بعد چند روز فهمیدم اشتباه کردم اقای قرایتی اشتباه کرده درسته ولی انقدر جرات داشت که معذرت خواهی کنه و حلالیت بطلبه و این خیلی ارزشمنده تو جامعه ای که مدیرانش با معذرت خواهی بیگانه هستند .... خدا عاقبت همه ما رو به خیر کنه انشالله
و همچنان توییتر برای از ما برتران باز و حلال است!
دوستان توجه کنید که حق الناس هست! یعنی اگه طرف نبخشه ، فقط عذرخواهی کردن باعث نمیشه گناه ایشون شسته بشه. قابل توجه خیلی از رسانه ها و مدیران و ... که آبروی طرف رو میبرند و بعد فقط عذرخواهی میکنند!
ایشان در یک مجمع عمومی مثل صدها تن دیگر نشسته است تا وقتی آزاری برای کسی ندارد به نظر من نباید با آقای دوربینی برخورد کرد.
آقای دوربینی را به دکتر روانشناس معرفی کنید درسته که کاری نمیکنه ولی این یک مریضی حاد هست و ایشان همیشه دنبال زاویه دوربین میگرده.


بعدش من مانده ام ایشان کار و کاسبی نداره و از کجا پول در میاره تو این اوضاع که هم فرصت و هم پول داره برای رفتن به همه این مکان ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
ایشون کارمنده
احتمالا آقای دوربینی با حضور ساکتش ، تاثیر گذارتر از سخنرانی ایشون بوده و همین امر باعث حمله به آقای دوربینی شده
سلام اقدام آقای قرائتی کاملا خلاف اخلاق اسلامی و سیره و روش ائمه ع بود. ولی شما نویسنده این مقاله تابناک بنظرم شما هم معلوم الحال هستی که به آقای دوربینی توهین کردی و نوشتی او که معلوم الحال هستند
یکی از همکارانشون در رابطه با رفتار تند ایشون برام قبلا حرف زده بود ولی من باور نکرده بودم
الناس علی دین ملوکهم
حالا رمز اصلی بی اخلاقی ها در جامعه را دریافتید؟
وقتی مردی که به ظاهر معلم اخلاق و نماز و زکات و قرآن و اخلاص است چنین رفتاری دارد، دیگر چه توقع از مردم عامی جامعه؟
چهره واقعي خودش رو نشون داد
دوربین و تلویزیون آینه خودشیفتگی است.
هردو شبیه هم اند. یکی دوربینی و دیگری تلویزیونی.
این رفتار از آقای قرائتی به دور بود و با هیچ چیز نمیشه جبرانش کرد
ایشان آبروی یک شخص رو در کشور بردند هر چند اون شخص آقای دروبینی باشد و لحن صحبت کردن واقعا زشت و گستاخانه بود
عذر خواهی ایشان برای مغفرت خود کار ساز باشد وخوب کاری کرده اما در کل برخورد ایشان غیر قابل قبول و تعجب آور بود صدا و سیما هم در این مورد مسؤول است نباید اینطوری ملی اش میکرد.
آقای قراءتی اصلا متوجه دوربینی نبود از اینکه چندبار جایش را عوض کرد وزمانی که نشست کله اش را مرتب بالا وپایین می آورد بهردلیل، آقای قراءتی با اون برخورد...
واعضان کین جلوه بر محراب و منبر می کنند ...
فقط توصیه به دیگران میکنن ولی خودشون کمترین بهره رو از گفته‌های خودشون نمیبرن! نه رفتار آقای قرائتی با گفتارش تطابق داره نه کردار آقای حسینی اخلاق در خانواده!!!!
آبروی بدبخت رو تلویزیون برده حالا اومده تو یه سایت درپیت معذرت‌خواهی کرده
سلام
یکی نیست بگه بابا شما هم 30 و اندی ساله جلو دوربین هستی کسی چیزی بهت گفت
کارت نه قرآنی بود و نه اخلاقی
قرائتی به پایان رسیده و خوب است از صفحه تلویزیون کنار رود
اتفاقا كار خوبي كرده
دوربيني همه جا عين تانك مياد و به بقيه تنه مي زنه تا خودش جلو دوربين باشه
چنين ادمي جاش فقط تيمارستانه
واقعا جای تاسف داره این امکانات عصر جدید.
آخه چرا هرکسی هر گوشه دنیا کاری میکنه منتشر میکنیم؟ چرا فکر میکنیم هرکسی هرکاری رد کل عالم و آدم باید یه عکس العملی نشون بدن؟
منم یه جایی چندسال قبل رفتارنادرستی ازجناب قرایتی دیدم که هنوزتوذهنم وجلوچشم است
سالها پیش قرایتی خود را به یک کفاش تشیبه کرد و گفت مگر کفاش که اینهمه کفش میدوزد همه را می پوشد و قرار نیست که ما انچه می گوییم همه را خود عمل کنیم . تدریس قران و یا هر بحث دینی دیگر را باید با عمل به انها توسط مدرس از هم جدا نمود. رفتار ش نسبت به ان بنده خدا بسیار زشت و زننده بوده و با تویت کردن هم کار درست نمیشود چ.ن معلوم نیست که ان مرد اصلا به با تویت اشنا باشد علاوه بر این در یک جمع حرمت ان مرد را شکسته است
آقا ببینید یارو تا دوربین میاد روش خودشو صاف میکنه که خوب بیفته
خوب قرائتی هم نشون داد که حواسش به جمعیت هست دیگه
جواب آقای قرائتی رو سالها پیش جناب حافظ داده اند

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند / چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس / توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند
گوییا باور نمی‌دارند روز داوری / کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند
سلام
از کوزه طراوید هر آنچه که در او بود
من حق را به اقای دوربینی نمیدهم ولی خیلی هم از دست اقای قرائتی با این برخوردش ناراحت شدم یکبار دیگر هم در سال ۷۴ بدتر از این را با یک معلم سواد اموزی در مسجد دانشگاه کرد و از همان روز دیگر برنامه های ایشان را نمیبینم داستان این بود بعد از نماز جماعت یکی از بچه های نهضت سواد اموزی مشکلی داشت از شهرستان امده بود مشکلش را برای ایشان مطرح کند ایشان بدون توجه به این معلم گفت من وقت ندارم وقتم بیش از این ارزش داره با شما صحبت کنم باید بروم به ۴ میلیون بیننده تلویزیون صحبت کنم و تو ماشین پژو ۴۰۵ نشست و راننده اش هم سریع ایشان را بردو این بنده خدا خیلی حالش گرفته شد . ایشان باید بازنشسته شود به چه معنی یک نفر ۴۰ سال بیاید مردم را موعضه کند و اخرش خودش نتواند انچه را که میگویید عمل کند
پس ایشون هم ازتوییتر استفاده می کنن خداروشکر
کاش عدالت اسلامی حداقل برای عموم مردم برای این استفاده از این شیکه مجازی رعایت می شد.
هرکس آزاد هر کاری کنه رفتار زشتی نکرده انقدر مردمو نصیحت میکردی چی شد میگن واسه مردمه همینه
این خودش یک درس بزرگ برای همه.
اینارو بازنشسته کنید انسانهای عادی درشصت سالگی بازنشسته میشن ایناروهم در ۶۵ بازنشست کنیدخسته شدن
آقای قرائتی محبوبیت چهل ساله رو از دست داد.
آقای دوربینی به محبوبیتی که چهل سال دنبالش بود رسید.
بنده خداحاج آقاقرائتی به قول خودشون معصوم که نیستن ازهرکسی اشتباهی ممکنه سربزنه تواین چندسال این اولین اشتباهی بوکه اونم اقای دوربینی باعث شد.تازه عذرخواهی هم کردوتمام شدورفت
متاسفانه آقای قرائتی نمونه های دیگری هم از این برخوردها داشته است ومن خودم دیده واز دوستانم شنیده ام اما این مورد چون رسانه ای شد همه باخبر شدن. به نظر من این ماجرا چوب خدا بود که باید اقای قرائتی به خاطر این دست برخوردها باید می خورد.
رفتار آقای قرائتی منو یاده آقای حسینی اخلاق در خانواده انداخت!
بعضی وقتا بهتره تو اوج خدافظی کنی
وااااای...سرم رفت...از اینهمه نظر....سی سال منتظر یه خطا ازبنده خدا بودین؟؟؟
از فریدون وداداش جهانگیر خان یادتون رف...بی انصافا
این مورد را درکنار گفتار اقای قرائتی در فیلمی که گفته بود من اول رییس خودم هستم و در مرحله بعد معاون وزیر نشان میدهد ایشان و بسیاری از معممین برای خود جایگاهی خارج از مناسبات معمول قائل هستند.
اسیب شناسی از رفتار خودمان با دیگران را با وجدان در میان بگذاریم نتیجه خواهد داد.
-- قرآن کریم : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ

- سعدی علیه الرحمه : یکی را گفتند عالم بی عمل به چه ماند؟ گفت به زنبور بی عسل.
زنبور درشت بی مروت راگوی باری چو عسل نمی‌دهی نیش مزن

مسئله معصوم نبودن جناب قرائتی نیست ... مسئله اینست که ایشان 40 سال است با تکیه بر قرآن و روایات و با لهجه کاشی غلیظ دارند یک جامعه را راهنمائی اخلاقی میکنند در تمام شئون زندگی و برخوردهای اجتماعی . آنهم از رسانه ملی ... مردم دارای سطح تشخیص و شعور بالائی هستند . بخصوص نسل جوان !
آره راست میگین اقای قرائتی از اقتضائات پخش زنده خبر نداره نمیدونه تو پخش زنده دیگه نمیشه سانسور کرد
خیلی واسه آقای دوبینی ناراحت شدم،صدای شکسته شدنه دلشو شنیدم.
اگه آقای قرائتی و خیلیهای دیگه به اون چیزی که میگن اعتقاد و باور قلبی داشتن و بهش عمل میکردن، الان وضع مملکت ما این نبود که هست
میخوای منعکس کن میخوای نکن من حرفمو گفتم تو هم شنفتی
حرکت آقای قرائتی بسیارزشت وزننده بود وعذرخواهی ایشان بدتر.
۱.رفتار آقای قرائنی اشتباه بود
۲.عذر خواهی ایشان درس عملی قرآن بود
۳. عده ای هم فرست پیداکردند عقده هاشونو از قران و قرائتی نشون بدن وگرنه بعد عذر خواهی دیگه این همه بی انصافی و زیر سوال بردن عمری خدمت صادقانه ایشان چه معنی دیگری دارد
با سلام. لطفا بفرمائید درآمد و خرج و مخارج این آقای دوربینی از کجاست؟ او که همه جا دنبال دوربینهاست و حتی گاهی در شهرهای دیگر نیز دیده شده، کی کار می کند؟ و .................
نویسنده محترم این همه مقاله نوشتی که فقط حرف خودتو به کرسی بنشونی که چرا قرائتی در اوج کنار گذاشته نشد؟؟؟
خب عزیز من در این کشور کسانی هستن که برخلاف وظایف و منافع عموم عمل میکنن و کسی پیگیر ماجرا نمیشه و فقط در حد حرف

عین بی انصافی هست که همه خدمات این مرد رو زیر سوال ببریم بخاطر یک اشتباه که همه چه عادی و چه مسئول مرتکب میشن .()

خدا نگهدار آقای قرائتی باشه من هیچوقت برنامه ایشون رو کامل ندیدم حتی یکبار !
ولی از رفتار و گفتار دوستان و آشنایان باشیوه کار و زحمات ایشون آشنا شدم.

بهتره بجای این چنین برخوردهایی به پاس احترام به همه خدمات این آقا از خداوند برای ایشون طلب بخشش کنیم اگر خطا وگناهی از ایشون سر زده باشه. هرچند خودشون عذرخواهی کردن


تنها کسی که بیشترین خدمت و کمک به جوانان در راه دین کرده آقای قرائتی بوده حداقل کسانی که من باهاشون سروکار داشتم از دوران دبیرستان تا بعداز ازدواج!!!
خوش به حال آقای نمازی که این همه وکیل مدافع داره!عزیزان اگر این رفتار از یک فرد بدنام بروز می کرد هیچ کس تعجب نمی کرد. اگر این رفتار هنگام سخنرانی یک شخصیت پرطرفدار مثل یک بازیگر یا یک شخص سیاسی روی میداد شاید ما به آقای نمازی حق نمیدادیم.اما «عیب پاکان زود بر مردم هویدا می شود/موی اندر شیر خالص زود پیدا می شود.» بهتر است به جای اینکه در جایگاه محکمه الهی بنشینیم و درباره شخص آقای قرائتی حکم صادر کنیم،به بررسی سخنان ایشان پرداخته و آنها را برای خود تجزیه و تحلیل کنیم تا درست و غلط آن سخنان را تشخیص دهیم.همانطور که حدیث داریم: «به آنچه گفته میشود بنگرید نه به اینکه گوینده چه کسی است.» واقعه پیش آمده هم بماند بین آقای قرائتی و آقای نمازی و خداوند عادل متعال!
اقای قرایتی بسیارسطحی است
شمانمینویسین چرا چون بوجه تون قطع میشه واقعاخجالت داره به قران قسم دل شکستن به خداگناه داره اقای قرائتی مردم روازاسلام داره زده میکنه
گله میشه که چرا مردم ایران بد اخلاق و کم حوصله و عصبی و در ضمن بسیار ریا کار هستند. توجهتون رو به این سخن مولی علی (ع) جلب میکنم که می فرمایند لنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ؛
مردم، به دولت‌مردان خود شبيه‌ترند تا به پدران‌شان
چرا ی مسیله جزیی انقدر بزرگ شده
خود آقای قرایتی عذرخواهی کردن معصوم نیست که
انسان ممکن الخطا
ولی انصاف نیست اینهمه فعالیت ایشون و آموزهای قرآنیشون با ی تشر کلا زیر سوال بره
آقای قرائتی! 40 سال تدریس قرآن را به باد دادی رفت
فکر میکنم اگه یه کت و شلواری مثلا اقای شجریان همین رفتار رو با اقای دوربینی داشت نسبت مثبت و منفی ها به نظرات مخاطبان عوض میشد
بنده خدا معصوم نیست که ی خطا کرده
انصافه اونهمه خدمات قرآنیش فراموش بشه!؟
اونایی که به نفع اقای قراعتی میگن انصاف داشته باشید حق اقای دوربینی رو دارن ضایع میکنن خود قراعتی هم فهمید کارش زشت بود که عذر خواهی نمودن اگه برنامه ضبطی بود عذر خواهی هم نمیکرد کلا ایشون اعصاب نداره بار اولشم نبود ........
معلم قران است دیگر
۴۰ساله که تو جلو دوربینی حالا این بنده خدا هم چند سال جلو دوربین باشه هیچ فرقی نمیکند واقعا هیچ فرقی نمیکند
درپاراگراف سوم تصریح گردیده که آقای نمازی تعادل روانی ندارد. من نسبت دادن این امر به نامبرده را ولو آنکه مدارکی دال بر صحت آن وجود داشته باشد،به اندازه رفتار آقای قرائتی زشت می دانم.
یه عمر عبادت را یک گناه از بین میبره. عابد واقعی در زمان ازمایش مشخص میشه. که ایشان در ازمایش اول خودشون رد شدن.
برادر عزیز جناب اقای نمازی من براستی درسهایی از قران را از قلب رئوف شما یاد گرفتم
از اینکه اقای قرائتی امشب عذر خواهی کردن واقعا بهشان تبریک میگوییم
اخلاق اخلاق اخلاق بعد بقبه اعمال ...
همه اینها موعظه شون فقط برای مردمه ....................مرگ خوبه ولی برای همسایه.................یکی باید به این اقا درس اخلاق بده
دم اقای قرائتی گرم که اینگونه سریع عذرخواهی کردند اولین مسئولی است اینگونه سربع تصمیم گرفت و هم تویتری و هم در صدا و سیما امد عذرخواهی کرد الگو دیگران شدند خدا ما را ببخشد ایشان هم ما را ببخشند که درباره اش صحبنت کردیم و نوشتیم و کامنت گذاشتیم
چقدر نفرت پراکنی زیاده- یکی کلی زحمت کشیده یه جا اشتباه کرده عذر خواسته- چرا این ملت علاقه داره فقط منفی ها رو ببینه؟
از طرف دیگه آقای دوربینی آیا واقعا فکر میکنید ناراحت شد هیچکی مثل او الان خوشحال نیست که مورد توجه توجه قرار گرفت. لطفا فقط اونایی که فحش دادند مستند دوربینی رو ببینید که حتی کنار تابوت میره و هول میده و هولش میدن و نه حرمت مرده که فقط دیده بشه. البته خورده ای هم بهش نیست اما مظلوم هم نیست کارش همینه.
اما من از اینکه فردی تا وقتی جوون بود و نهضت سواد آموزی و ... حالا یک کارگردان برمیگرده میگه پیرشدی پرخاش میکنی.
از این نفرت پراکنی سطحی غمگینم.
زیر تابوت بزرگلن گرفتن محض خنده و عکسی برای خودنمایی ..چوب خدا بی صداست ..همینه که یکی مثل خودش دچار شود تلنگری بخورد
جلو همه آبروشو برده،حالا توییت کرده حتی اسم این آدم رو هم نیاورده!
ای کاش اقای قرایتی سالها پیش به این مرد این برخورد را میکرد و تکانش می داد تا عمرش را هدر ندهد. اقای قرایتی با این سابقه قرانی دلش برای افرادی که راه این مرد را می روند سوخته و خواسته کاری انجام دهد. زنده باد قرایتی که با تخریب خودش جامعه ای از ادمای مثل این مرد را نجات میدهد.
چیزی که مشخصه آقای قرائتی اصلا اعصاب نداره
وقتی آقای قرائتی اینقدر عصبانی است مردم کوچه و بازار دیگه چه خواهند بود
با سلام
متاسفانه تعدادی از نظرات رو که خوندم متوجه شدم عده ای اصلا متوجه نیستند که این آقای دوربینی انسانی ساده دل هستند و این جریان هم اتفاقا باعث شد ایشون بیشتر دیده شوند چون دل ساده و پاکی دارند.
رفتار آقای قرائتی اصلا درست نبود اما باز هم باید شاکر بود که عذر خواهی علنی کردند قابل توجه مسئولین !!!
اين رفتار اقاي قرائتي بسيار زننده و شرم اور بود
واقعاكارزشتي انجام داداون هم ازيك روحاني بعيدبود
از همه جالب تر اینکه آقای قرائتی هم توییتر دارند!!!!؟؟؟؟
تمرین کنیم که اگر روزی در شرایط مشابه قرار گرفتیم درست عمل کنیم. شاید بهتر بود آقای قرائتی آن آقا را می آورد و کنار خودشان می نشاند.
به نظر من آقای دوربینی رو باید بیشتر تحویل بگیرن
مثلا بیاد مسءولیت برجام به عهده بگیره
یا مسءولیت تحریم های جدید.
دوستان شما هم کم ادعا داشته باشین. کسانی که این همه رفتار قرائتی رو نکوهش میکنن خودشون آخر رفتار اسلامی هستند؟ این جمله انیشتین رو باید با طلا نوشت که حاصلضرب ادعا و توان عدد ثابتیه. افرادی که یه صورت افراطی و دشمنانه نکوهش میکنن هم مصداق این جمله هستند.
خدا خوب دست مون و رو میکنه و تابناک هم میخاد درستش کنه ولی نمیدونه داره خودش و نابود میکنه. کاش یکی ک چندبار اومده تلویزیون و اینقدر بالا نمیبردیم ک مجبور نشیم اینجور وقت ها توجیه و منزه ش کنیم
تابناک عزیز نظرات رو سلیقه ای انتخاب می کنید ، مگه نه؟! یک موضوع رو داغ و موضوعی دیگه که به مراتب مهمتره رو با کم نظر گذاشتن بی اهمیت جلوه میدید
سلام مت همه ی نظرات عزیزان رو خوندم منم یک عضوی از این جامعه هستم نباید قضاوتهای نا متعادل داشته باشیم بالاخره اینم یه درس اخلاق بود که به اون بنده ی خدا داد چون اونم باید به خودش میومد تا دست از این کارای تکراریش برمیداشت البته اگر برداره , درسته همه ی ما اهل مطالعه هستیم از آیه ها واحادیثی که گفتید معلوم بود ولی امکان داره کتاب رو یکبار بخونیم و خودمون علامه ی دهر بدونیم ولی بعد از دو روز دیگه یادمون میره که چی خوندیم چی بود چی شد!!؟؟ چون همش باید تکرار کنیم تا ملکه ذهنمون بشه حاج آقا قرایتی اینکار رو برای ما دارن انجام میدن , چه در برنامه ی درسهایی از قرآن و چه برنامه ی سمت خدا , بالاخره نباید زحماتی که طی این سالها کشیدن رو نادیده بگیریم و قدر نشناسی کنیم , بالاخره بابای خونه هم بچه هاش رو دوست داره ولی یه وقتی هم بهش میتوپه و خجالتش میده که همون خجالت باعث میشه به خودش بیاد , و این رو هم بدونیم وقتی امام حسین ع برای فرزندانش استاد قران میگرفتن که بهشون آموزش قران بده , امام حسین ع دهان اون استاد رو در و گوهر میگرفتن چون میفرمودن به فرزندان من قران تعلیم داده و بسیار صله میدادن , پس ما هم نباید به این راحتی آقای قرایتی رو کنار بذاریم چون هر چی باشه استاد قران و مفسر قران هستند و مطمین باشید که این عشق دوربین هم آقای قرایتی رو میبخشه پس شما هم خودتون رو درگیر قضاوت نکنید , ببخشید که طولانی شد به خدای بزرگ و مهربون میسپارمتون موفق باشید
آقای قرائتی اگه میخواست قرآنی رفتار کنه میتونست آقای دوربینی رو ببره رو صحنه رو یه صندلی کنار خودش هم اون بنده خدا تو کادر بود و خیالش راحت و هم حاج آقا رشته کلام از دستشون در نمیرفت......
حتما داستان زن يهودى كه بر سر پىغمبر خاكستر مىرىخت را شنىده اىد وواكنش رفتار پىغمبر را در بىماري ان زن اىن ىعنى درس نه رفتار اقاى قراىتى واقعا براى اىشان متاسفم
رفتار ایشان اشتباه بوده اما دلیل بر این همه بزرگ کردن یک رفتار نادرست نبوده ونیست
خود ما که الان داریم مثلا رفتار ایشون را نقد میکنیم رفتارهای بسیار بدتر از ایشون هم داشته ایم وداریم
پس کمی منصف باشیم
رفتار ایشون نادرست بوده قبول ولی دلیلی بر این همه توهین به ایشون و بزرگ کردن این قضیه نمی شود.
اقای قرائتی انسان بزرگی هستند
از طرف یک اصلاح طلب دو اتیشه
تابیجون واقعا برات متاسفم دیگه برام ثابت شد حزب باد تشریف دارید شدید !
بهترین زمان برای خداحافظی جناب اقای قرائتی از تلویزیون هم اکنون است برنامه های خوبی داشت در اوج بهتر است در اوج هم تمام شود
معمولا همینجوریه. خیلی عادیه! خیلی از افرادی که زاهد و دیندار و ... هستند بعد از مدتی فکر میکنند خود خدا هستند!
نظرات اکثر مردم کشورم رو اینجا دیدم
از کسی حمایت نمیکنم اما مردم ما خیلی مردم با اخلاقی هستند
بالاخره انسان جایز الخطا است اما حاج آقا نباید پیش مردم شخصی رو کوچیک کنه!
آیا ما نخوانده ایم که به سمت مالک اشتر در بازار سبزی گندیده پرت میکردند؟آیا مالک دست پرورده ائمه معصوم (سلام الله علیهما)نبودند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
ملت دلسوز مگه آقای قرائتی چه گفتند:اول گفتند دوربین را نگهدارید و بعدهم گفتند ایشان را جابجا کنید چه برسر شما آمده به کجا چنین شتابان
سلام چطور ما چند سال از انقلاب شد همه هفته روزهای پنج شنبه تلویزیون را روشن می کردیم آقای قرائتی جلوی دوربین بو د سخنرانی میکرد ما از دیدن قیافه اش خسته نشدیم کسی دیگر نبود تفسیر قران بگوید ایشان در یک جلسه تحمل دیدن آقای دوربینی را نداشت هر کس به اندازه خودش آبرو و حرمت دارد آقای قرائتی بسیار کار زشتی بنظرم بود ازشما بعید بود - پس مشخش می شود کردار و اعمال و رفتار شما با گفتار مطابقت ندارد
درود خدا بر اقای قرائتی انسان وارسته و خدا ترسی که سالیان سال است که به جامعه خدمت می کنه هیچ وقت فراموش نمی کنم در زمانی که رئیس نهضت سواد آموزی بود همه معلمان نهضت در سراسر ایران به استخدام رسمی آموزش و پرورش شدند حالا بخاطر یه آدم معلوم الحالی که هدفش از شرکت در مراسم ها مشخص و تابلو می باشد ارادتم را از ایشان سلب کنم، هرکز محبت و علاقه کمتر نشده بلکه دوچندان هم شده.
2
چی بگم والله. برای اولین بار نظرات رو خوندم. دوستان خیلی هم متفاوت نوشتند. و این تفاوت یک معنا میدهد. الگو نداریم. فرهنگ محور هستیم.
آقای فرائتی یکی از شخصیت های دوست داشتنی هستند. ولی خب به هر اکثر حال آخوندها یا عالمان دین یک روی دیگری نیز دارند که بحمدا... روی دیگر ایشان فقط همین بود.
هرکسی کو باز ماند ازاصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش
این هم از استاد قرآن....ظاهر قرانی و اما باطن ...
یکی ار دلایلی که جامعه ما با این همه معلم اخلاق به این سمت وسو میره ، همین دوستان به اصطلاح استاد هستند
طبق فرمایشات حاج آقا ما چهارده معصوم داریم حاج آقا کار خیلی خوبی کرد عذرخواهی کردند بعضی ازاین موقعیت فرصت طلبی میکنند به هرحال کار آقای دوربینی درست نیست شایدحواس حاج آقا را پرت کرده باشند
عذر خواهی ایشان ناشی از انعکاس وسیع رفتارش در شبکه های اجتماعی بود.در واقع مجبور شد عذر خواهی کند.
متاسفانه اینها پیر شده وکم حوصله هستند ونباید در اینجور محافل بیاورند باید کسانی که این مجالس رو برپا می کنند حواسشون باشه
خود آقای قرائتی عذرخواهی کردند و پذیرفتند که نباید چنین کاری می کردند پس در نادرست بودن رفتار حرفی نیست.این طور جرات مندانه و قاطعانه عذرخواهی کردن درس اخلاق است.ای کاش همه مسئولین و مردم این درس را بیاموزند.
اولین بار نیست که آقای قرائتی این برخورد رو دارن. یکبار تو یک مراسم یک عکاس رو که از زوایای مختلف ازش داشت عکس میگرفت مورد انتقاد شدید قرار داد و ضایعش کرد. من خودم تو جلسه بودم. فکر میکنم یک غرور قرآنی ایشون رو در بر گرفته. خدا همه را هدایت کنه.
خداوند در قرآن کریم میفرماید:موسی به سمت فرعون برو که طغبان کرده و با او به آرامی و نرمی
سخن بگو
خداوند نفرمودند که موسی برو به سمت فرعون و بگو فرعون برو بیرون برو بیرون تو داری چند ساله به مردم ظلم و ستم میکنی و هر روز هم میبینیمت
حضرت علی ع با آن مقام بزرگ در عالم هستی کودکان یتیم را در منزل آنها بر پشت خودش سوار و با آنها بازی میکرد

لحن و ادبیات و کلام توهین آمیز مشخصه برادر من حالا شما میفرمایید که حاج آقا قرائتی گفتند لطفا دوربین را نگه دارید,لطفا آن آقای محترم را
جابجا کنید؟آیا واقعا اینگونه شما دیدیدو شنیدید

قطعا خود ایشان متوجه رفتار بدشان شده اند که از دوربینی عذرخواهی کرده اند و نیاز به دلجویی شما دوستان نیست که حاج آقا مگرچه گفته اند
امیدوارم شما رو کسی در جمع اینچنین کوچیک
کنندکه متوجه حال اون انسان بی آزار که فقط عشقش دیده شدن در دوربین است رو درک کنید
شما گویا دوربینی رو با جنایتکاران و داعشیان اشتباه گرفتید
برای تابناک که مطالب کوچک رو بزرگ میکنه متاسفم.این مطلب رو حتما فیلتر میکنید.بترسید از خدا
با سلام هیچ انسانی عاری از خطا و اشتباه نیست و از برخی افراد انتظار خاصی در نوع برخورد با مردم می باشد علی الظاهر آقای قرئتی در طی این چند سال وجه خوبی داشتند و دارند امیدواریم خداوند همه ما را به راه درست هدایت کند و سابقه فردی را به خاطر اشتباهی سهوی نابود ننماییم
اول : همه ی ما اشتباه میکنیم
دوم : آقای دوربینی باعث خنده ی همه میشه در اوج تشییع عزیزی از دست رفته
سوم : گروه تولید که همیشه سعی در متفرق کردن افراد به هنگام مصاحبه ی یک شخص خاص داره مگه براش کاری داره که ایشون رو از جلوی دوربین دور کنه ؟
ازهمه بیکارتروعقده ای تر تابناکه که با نشروبازارگرمی دراین ماجرا می دمه آقای قرائتی پوزش خواست وتمام شدچرا تابناک ول کن نیست
از قدیم گفتند درس را باید مفهومی یاد بگیری نه طوطی وار واگر اینطور شود میشود مثل اقای قرایتی وان قاری بنام قران
الان اقای قرائتی یک اشتباهی کرد وخوبس که زود هم فهمید وعذر خواهی کرد فقط ما باید عبرت بگیریم که همه ما در معرض اشتباه ولغزش هستیم واز خداوند منان برای خودم و همه شما
عاقبت بخیری خواستارم
از همين حق توييتش ميتوان فهميد برخورداري از حقوق ويژه و زير پا گذاشتن به اصطلاح قانون يعني چه. از عدالت كه ديگر نگو.
برای مسلمانان متاسفم که با نماز و قرآن و دعا بیشتر به جای رسیدن به کرامات اخلاقی که رنگ خدایی بدهد روز به روز از خدا دور می شوند و به گناه بیشتر آلوده می شوند برخی از مسئولین نیز که خدایی می کنند و تمام افراد را برده و بنده خود می دانند. خدا زنده است و همه را ضبط و ثبت می نماید یک عمر عبادت با تدبر بهتر از عبادت با ریاضت و خود خواهی است.
تقصیر خودمان است
اینجاست که فاصله طبقاتی از نظر قدرت و ثروت رو حس میکنم.
حاج آقا لطف کنید قند شکنتون رو به ما هم قرض بدید ما هم یه سر بیاییم توئیتر
روحانیون باید مراقب رفتار خود باشند طوری نشود که از چشم مردم بیافتند
بنده دو بار این کلیپ رو دیدم چنین استنباط می شه که آقای قرائتی تاب تحمل در کادر بودن کسی دیگه رو نداره به بیان دیگه از ایشون دوربینی تر دیگه وجود نداره و این برای یک واعظ اخلاق بعید هستش!
باسلام از آقای دوربینی که یک شخص عام هستند توقعی نیست و دوست دارد در هر جا که دوربین هست دیده شود و خیلی هم در این راستا تلاش می کنه ولی حاج آقای قرائتی که انسان فرهیخته ای هستند نباید در جمع اینکار را می کرد. و الا فرق افراد در کجا باید مشخص شود. با عذز خواهی فراوان
عجیبه این همه نظر میدین . شما هنوز این جماعت رو نشناختین؟
در درس قران نمره صفر اورد استاد
جواب تيترتون اينه كه رفتار ايشان برخاسته از اصل وجودشان است اشاره نمی کنید؟
چرا؟
لطفا مساله رو زیاد بزرگش نکنیم انسان جایز الخطاس مهم اینکه ایشون عذر خواهی کردن آ قای دوربینی هم باید عبرت بگیره
تابناک جان آقای قرائتی فقط کسی رو که تو جلسه اش مزاحمت ایجاد کرد رو بیرون کرد و توهینی در کار نبود که تو اینقدر حدیث و آیه آوردی-دقیق مشخصه که میخای آقای قرائتی رو با تحلیل شیطانی و عمروعاص مانندت ازچشم مردم بندازی-تو باید از آقای دوربینی حلالیت بطلبی بخاطر این جمله ات"(شخصی که تعادل رفتاری نداشته و زندگی‌اش را وقف چند ثانیه دیده شدن کرده و بنابراین حرجی بر او نیست)" چراکه تابناک عزیز شما اون بنده خدا را دارای مشکل روانی و کم عقل خواندی !!!! چیزی که شاید در مورد اون آقا حتی به ذهن آقای قرائتی نیامده چه برسد بر زبان بیاورد-آقای قرائتی تنها شاید و شاید و شاید ترک اولی کرده و مطلقا گناهی مرتکب نشدند که عذر خواهی کنند-عذر خواهی ایشان هم احتمال میدم برای بستن دهان رسانه های حاشیه ساز و بی مغز و جلو گیری از تنش آفرینی علیه دین بود.
انسان جایزالخطاست کامپیوترکه منطق ماشین صفر یک داره اطاعت میکنه گاهی هنگ میکنه
تابناکی های عزیز لطفا نظرات را گزینشی نکنید توی نظرات عزیزان همه اش به یک شخصیت نظام تاخته اند گو اینکه مشکل مملت ما طرح این موضوع است موضوع به این سادگی را زیاد بزرگنمایی نکنید برادرِ فلان شخص ومسئول دولت آن همه حیف ومیل دارد کسی درمورد او نمی نویسد.
اینکه اقای دوربینی خوب است یا بد من نمیتوانم قضاوت کنم شخصی است که به دیدن شدن علاقه زیاد دارد و راه افراط گرفته و چه بسا نیازمند روانپزشک و دکتر است....و اما قرائتی که چند دهه تدریس قران و نماز و خدا و اسلام میکند.تبلیغ پیامبری که سرگین و شکمبه گوسفند روی سرش ریختند ولی حرفی نزد . من نماز میخوانم یا نمیخوانم مهم نیست ولی قرائتی تو چی
جناب آفای قرایتی انسان بزرگورایست وکارهای قرآنی وفرهنگی زیادی برای رشد دین ونظام اسلامی انجام وزحمت کشیدند. انسان جایز الخطاست وعذرخواهی کردند واین متانت ایشان را نشان میدهد خداوند او را حفظ کند تا در خدمت ترویج قرآن باشد
یه سری روشن فکر دلواپس حالا دغدعه شون این شده که چرا آقای دوربینی باید اینقدر عشق دودبین باشه و اصن خوب کاری کرد قرایتی و فلان...
این هایی که دائم در این روزها فاز اخلاقی برداشته اند و دارند به آقای قرائتی حمله می کنند خوب است قدری به خودشان هم توجه کنند.
یادش بخیر شهیدمرتجی فرماندهان بهداری لشگرمحمدرسوالله درزمان جنگ وماه مبارک رمضان باماشین درحال عبورازبلوارشهردزفول بودیم که یک ارتشی درحالی که بایک زیرپوش دروسطبلوارنشسته وچیزی می خوردشهیدمرتجی بعدازطی مسیری ایستادوازماشین پیاده وبه طرف ان مردرفت من پیش خودخیال کردم برای دعواوتذکرسخت نزدان مردمی رودوباکمال تعجب دیدم بعدازگفتگوی مختصربااوومصاحفه وبوسیدن وی وخداحافظی به طرف ماشین امدوان ارتشی سریع لباس خودراپوشیدوسفره راجمع کرداری امربه معروف بایددرخفاباشدتاهم اثربخشی ان زیادوباعث ریختن ابروی کسی نشود
چقدر راحت ملت با یک برخورد راجب یک استاد و مهمتر از اون معلم قضاوت کردند
لیست کسانی که باید از انها معذرت خواهی کنه بالا است
((و گاه حتى آزردگي ها و عقده هاي متراكم شده اين سال ها از روحانيت را بر سر ايشان فرياد مي كنند.))
همانطوریکه آقای زائری گفتنداین فریاد ها برسر قرائتی نیست این فریاد همانی که درجمله بالا مشاهده می کنید
صرف حرف زدن و ادعا بسیار ساده است ، وقتی پای عمل به میان می آید آنگاه است که بقول معروف باید دید هر کس چند مرده حلاج است !
بابا ازاین حرفها که بگذریم یک روانشناس همت کنه علت و مشکل جلو دوربین قرارگرفتن زیاد آقای دوربین را حل کنه بخدا هم مشکل خودش حل میشه هم بیننده های صدا وسیماوهم آقای قرائتی .
به خودم و همه خوانندگان و کامنت نویسان و دو سوی اصلی این ماجرا می گم که:

از حکیم گرانقدر نظامی گنجوی:

عیب کسان منگر و احسان خویش *** دیده فرو بر به گریبان خویش
یا خدا
چه همه کامنت
خدا روشکر موضوعی دیگر پیدا شد که فراموش کنیم آب و هوا و خاک آلوده رو
اختلاسها رو.تجاوزها رو .دزدیها رو
چگونه پرده ها را برای کسانی که اصرار بر گناه دارند کنار می زند. همیشه از قرائتی دفاع می کردم اما الان چهره واقعی اش برایم آشکار شد.
از اقای قرائتی دوربینی تر نداریم ! خودش دوستدار دوربینه و تاب دیدن رقیب رو نداره ! از چشم من که افتاد
آقای قرائتی واقعا برای شما متأسف هستم
به نظر میاد این رفتار آقای قرائتی برا بار اول نبوده فقط بنده خدا نمیدونسته که اینبار پخش زنده است . خوب شد ما هم یه چیزایی از قران به روش استاد یاد گرفیم.
دلقک بازی بعضی مواقع حرص آدمو در میاره تو اون لحظه من به آقای قرائتی حق میدم چرا یه دوربین سوخته نمیدن این بابا صبح تا شب بشینه روبروش ادا در بیاره
اینها معلمانی هستند که خودشان رطب خورده اند.
عزیزان دلم این آقای قرائتی به برکت بیش از چهار دهه تدریس قرآن در سیمای ملی به آنچنان جایگاه رفیع مادی و معنوی رسیده است که انسانهایی که پای سخنان او نشسته اند را، هیچ که نه، کشک هم حساب نمیکند خودش را علامه دهر و عوام الناس را چون گوسفندانی میبیند که در مواقع خاص بع بع میکنند
تابناک جان اگه غیر قابل انتشارش کنی دیگه هیچی نمینویسم
متاسفم برات آقای قرایتی ناامیدمان کردی
اين رفتار در شان يك فردي كه خود را معلم مي داند ، نبود.انشالله همه ما مواظب رفتار و گفتارمان باشيم.
اصلا کار اقای قرائتی چیز عجیبی نیست .شما یک مسئول را پیدا کنید که حرفها وکردارش یکی باشه .این حرفها فقط برای گفتنه ، نه برای عمل کردن
دوستانی که خیلی به رفتار آقای اقای قرائتی انتقاد دارید شما که نمیخواهید بگید معصوم هستید!
بنظرتون آبروی یه مومن را در یک جمع بردن گناه نداره اون هم از یک روحانی قران درس خون ؟
رسانه ها شدن میدان مین با یک لغزش طرف نابود میشه...
والا چطور 40 سال در یک ساعت مشخص تلویزیون رو قبضه کرده کسی نمیگه خسته شدیم. قران تو 20 سال نازل شده این اقا 40 سال داره تفسیر میکنه ارزش و ابهت همه چیز رو اوردن پایین
راست میگن لعضی دوستان..
ایشون پا به سن گذاشتن...تو جوونیشونم رک و صریح بودن..الان دیگه کشش ندارن کسی اینجوری بخاد مجلسه شو خراب کنه..
مراعات حال ایشونو باید کرد..کمتر تو آنتن باشه بهتره...
انشاء الله از خطبای جوان تر در آینده استفاده بشه..
سلام بر همگي و خسته نباشيد

....
گفت شيخا هر آنچه گويي هستم آيا تو آنچه مينمايي هستي
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی