بازدید 4586
۲
دومین روز هفته؛

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

فعالان بازار ارز و سکه امروز نظاره گر کاهش معنادار قیمت‌ها بودند. به گونه‌ای که دلار آمریکا که پیش از این به کانال‌های ۶۶ و ۶۷ هزار تومان صعود کرده بود، در حال حاضر به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۲۳۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴ 28 April 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
خرید دلار خیانت به مردمه برای دوزار‌سود خودتون رو شریک جرم گناه نکنید ارزشش رو نداره
پس راس ت میگن ارزش دلار تو دتیا رو به افول گذاشته
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی