بازدید 15050
سناريو البرادعي تکميل مي‌شود؟

تلاش براي صدور قطعنامه شوراي حکام عليه ايران پس از دو سال

آژانس انرژي اتمي که پس از ارسال پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد در سال 2006 عملا خود را از گردونه قضاوت و صدور قطعنامه درباره پرونده هسته‌اي ايران خارج نموده بود، اکنون خود هم وارد ميدان شده تا يک قطعنامه ضدايراني عليه منافع ملي کشورمان صادر نمايد.
کد خبر: ۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۲:۳۸ 03 March 2008
آژانس انرژي اتمي که پس از ارسال پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد در سال 2006 عملا خود را از گردونه قضاوت و صدور قطعنامه درباره پرونده هسته‌اي ايران خارج نموده بود، اکنون خود هم وارد ميدان شده تا يک قطعنامه ضدايراني عليه منافع ملي کشورمان صادر نمايد.
 
به گزارش خبرنگار «تابناک»، هرچند گزارش اخير البرادعي که مختومه شدن 6 ابهام باقيمانده را اعلام کرد و به زعم عده‌اي روايت عادي شدن پرونده ايران در شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي بود، اکنون شوراي حکام در اقدامي عجيب قصد تصويب قطعنامه عليه ايران را دارد تا وانمود کند نه تنها گزارش البرادعي براي ايران خوش يمن نبوده، بلکه راه را براي تصويب قطعنامه در شوراي حکام عليه ايران باز نموده است.
 
البرادعي در گزارش اخير خود اعلام نمود اطلاعات اخير در مورد برنامه هسته‌اي ايران که توسط بعضي کشورها ارائه گرديده «توجه جدي» نياز دارد و اين درحالي است که طي پنج ساله گذشته تعداد بسيار زيادي از اين نوع گزارش‌هاي اطلاعاتي به آژانس ارائه گرديده و آژانس خود بهتر از هر گروه ديگري در اين موضوعات مي‌داند که اين نوع گزارش‌ها هيچگونه اعتباري براي برسي ندارد. اما اصرار بر روي اين نوع گزارشها علي رغم توافق «مداليته» بين ايران و آژانس چه وجهه‌اي مي‌تواند داشته باشد؟
 
اکنون نمايندگان کشورهاي فرانسه، انگليس و آلمان پيش‌نويس قطعنامه‌اي را آماده نموده‌اند که احتمال مي‌رود تا روز جمعه با حمايت کشورهاي آمريکا، کانادا، استراليا و ژاپن بتواند تعدادي راي در شوراي حکام را به خود اختصاص داده و آژانس بار ديگر به اقدامات غيرقانوني خود عليه ايران ادامه دهد.
 
ابتدايي‌ترين کاري که آژانس مي‌توانست براي نشان دادن حسن نيت خود انجام دهد اين بود که اگر سوالي دارد، حتي در قالب قطعنامه در مورد ايران صادر کند، اما ابتدا بايستي پرونده را از شوراي امنيت درخواست عودت دهد و سپس خود اقدام به صدور قطعنامه براي پاسخ ايران به ادعاهاي کذب سرويس‌هاي اطلاعاتي بنمايد.
 
برخي کارشناسان معتقدند اين نحوه برخورد آژانس با پرونده هسته‌اي ايران به ضعف‌هاي حقوقي مداليته توافقي با آژانس بر مي‌گردد که به رغم آن که ايران به کليه مفاد مداليته عمل نموده، آژانس انرژي اتمي نه تنها به تعهدات خود در قالب مداليته عمل ننموده، بلکه پا را فراتر نهاده و اقدام غيرقانوني صدور قطعنامه عليه ايران با توجه به ارسال اين پرونده به شوراي امنيت به مرحله اجرا مي‌گذارد.
 
در عين حال به نظر مي‌رسد با توجه به عدم فايده جدي قطعنامه شوراي حکام، هدف اصلي از صدور احتمالي آن برداشت تبليغاتي براي خنثي کردن بخش‌هاي مثبت گزارش اخير برادعي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
تا زمانیکه هرچه آنها بگویند ما روی خوش نشان دهیم وبا میل آنها جلو رویم هر روز با بهانه ای جلوتر خواهند آمد و ما فکر میکنیم که با مذاکرات کسب وقت می کنیم. غافل از اینکه آنها به بهانه های مختلف در بازدید های خود به تمام مسائل محرمانه کشورمان دسترسی پیدا کرده و بهانه هایشان سریالی تدوین شده و تا نفس ما را نگیرند از پای نخواهند نشست . پس باید یا رومی رومی ویا زنگی زنگ شد. ضمنا دشمنی مگر شاخ ودم دارد. آنهایی که بیشتر ین منافع از قبل کشور ما دارند اولین دشمنان ما هستند. بخصوص انگلیس این روباه پیر سیاست ناجوانمردانه که در هرجای دنیا نفاقی هست جای پای آنها مشاهده میشود.یک خیزش ویک یا علی ویک نه حیدری لازم است تا اینها دست از این خیمه شب بازیهای خود بردارند.مگر نه ملت پشتیبان دولت است پس چه واهمه ای وجود دارد . فکر نمیکنم ملتی در دنیا یافت شود که وقتی شعار میدهد در عمل نیز تاپای شهادت می ایستد.
اگر فكر كنيم كه امريكا ما را رها مي كند ساده انگاري است.هر قدم كه عقب بنشينيم انها دو قدم جلو مي ايند.فلاكت ليبي عبرت ما باشد.كشورهاي مدعي استقلال حتي انهايي كه نان ما را مي خورند ولي عليه ما به قطعنامه راي مثبت مي دهند نشان دادند كه از خود اراده اي ندارند.حيف كمك هايي كه به انها مي كنيم.
با سلام . اقدامات ديپلماتيك ايران براي حل و فصل بحران هسته اي ، گذر از پرتگاهي خطرناك بود و در چنين شرايطي ، سكاندار اين حركت رهبر انقلاب بود . اما برخي با كج فهمي ، نظراتي را بيان كردند كه وحدت آراي ملت و نظام را خدشه دار نموده و فضا را براي سوء استفاده بيگانگان فراهم كردند و اين اقدامات آژانس و شوراي امنيت سوء استفاده از همين تنشهاي داخلي است . انشاءا... با اتكا به خداوند ، مسير رشد و تعالي را طي خواهيم نمود و توان ابرقدرت خاور ميانه را در افق 1400 به جهانيان نشان خواهيم داد .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی