بازدید 3395

تاخیر در معرفی وزیر علوم جایز نیست

داوود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم تهران
کد خبر: ۷۳۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 09 October 2017
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ طرح بعضی اسامی از سوی تشکل‌های غیرعلمی و دانشگاهی برای وزارت علوم سهم خواهی است.

داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از تاخیر در معرفی وزیر علوم اظهار داشت: توجه به خواست اساتید و دانشجویان برای انتخاب وزیر علوم از اولویت‌های مهم رئیس جمهور باشد.

وی با اشاره به حمایت قاطع اساتید و دانشجویان از رییس جمهور در زمان انتخابات گفت: اکنون نوبت رئیس  جمهور است تا به خواست جامعه بزرگ دانشگاهی برای انتخاب و معرفی وزیر علوم توجه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین بیان کرد:‌ عده ای که از اساس همسو با رئیس جمهور نبوده و نخواهند بود حداکثر تلاش خود را برای تاثیر بخشی در انتخاب وزیر علوم به‌کار بسته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: تاخیر بیش از حد در معرفی وزیر علوم جایز نیست و انتظار می‌رود آقای روحانی هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی علوم اقدام کند.

محمدی یادآور شد: طرح بعضی از اسامی از سوی تشکل‌های غیرعلمی و دانشگاهی برای وزارت علوم سهم خواهی افرادی است که به وزارت علوم نگاه سیاسی دارند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی کشور، اظهار داشت:‌ سرنوشت نسل آینده را باید دست کسی داد که از ویژگی‌های ممتاز اخلاقی، اعتقادی و علمی برخوردار باشد. انتخاب وزیری کارآمد که مورد قبول اساتید و دانشجویان باشد نیاز به مشورت و احترام به نظر نخبگان علمی کشور دارد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وارد کردن وزارت علوم و دانشگاه ها به حاشیه‌های سیاسی اشتباهی بزرگ و خطرناک است که باید در انتخاب وزیر آینده به آن توجه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی