بازدید 3357

بهترین مطالبه‌گری رسانه‌ در نمایندگان متجلی است

دو عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای نظارت بر صدا و سیما با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط دو سویه بین سازمان صدا و سیما و نمایندگان مردم تهران در مجلس، نمایندگان را مظهر مطالبه‌گری دانستند.
کد خبر: ۷۳۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 09 October 2017
سیداحسان قاضی زاده هاشمی در نشست نمایندگان تهران با مدیران سازمان صدا و سیما گفت: یک سال پیگیری کردیم تا این نشست برگزار شود به همین دلیل نشست را به فال نیک می گیریم.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: نمایندگان تهران نقش مطالبه‌گری دارند و می‌توانند در برنامه‌های صدا و سیما این نقش را نسبت به مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی و عمومی به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس علاوه بر وجهه سیاسی عصاره‌ای از تخصص‌های مختلف هستند. از مدیران شبکه تهران و رادیو تهران می‌خواهم از تخصص‌های ۳۰ نماینده تهران در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ ، پیرامون مسائل و مطالبات مدنظرشان استفاده کنند.

این ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما از مدیر شبکه ۵ سیما خواست با حذف تهیه کنندگان و برنامه سازان این شبکه رابطه مستقیم و بدون واسطه‌ای با نمایندگان تهران برقرار کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی متذکر شد: یکی از واقعیاتی که در حوزه رسانه بویژه صدا و سیما برقرار است، این که به دلیل وجود عوامل متعدد از جمله تهیه کنندگان و مدیران گروه های برنامه ساز و زیرشاخه‌های آنان حضور نمایندگان تهران در برنامه‌های شبکه ۵ بسیار کم رنگ است.

غلامرضا کاتب در ادامه این نشست با بیان اینکه سخنان نمایندگان تهران از روی دلسوزی است، گفت: این عزیزان قصد تخریب ندارند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد: براساس شواهد و قرائن معتقدم رئیس سازمان صدا و سیما با نگاه سیاسی به مجلس اشتباه نمی‌کند هر چند که ممکن است برخی از عوامل و مدیران این سازمان حتی نسبت به من ناظر مجلس رفتار تند و نادرستی نشان دهند، اما بنده سعی می کنم جایگاه صدا و سیما در اظهار نظراتم را زیر سوال نبرم.

این عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما از برگزاری نشست دیگری با حضور نمایندگان تهران با عسگری رئیس سازمان صدا و سیما و معاون سیاسی وی و طرح نقدهای سیاسی در این جلسه خبر داد.

کاتب همچنین خطاب به دبیر مجمع نمایندگان تهران، رئیس روابط عمومی مجلس و رئیس شبکه ۵ سیما از آنان خواست تا زمینه و بستر حضور نمایندگان تهران در برنامه های رادیویی و تلویزیونی را با همکاری مشترک، به وجود آورند.

پروانه مافی که هم نماینده تهران است و هم عضو ناظر مجلس شورای نظارت بر صدا و سیما بحث اصلی سخنانش را در قالب انتقادات نمایندگان تهران و عملکرد سازمان صدا و سیما  و شبکه های رادیویی و تلویزیونی استان تهران بیان کرد.

وی در ادامه نشست خطاب به مدیران سازمان صدا و سیما حاضر در جلسه  پیشنهاد کرد: فیلم‌ها و برنامه های ساخته شده طی یک سال و نیم گذشته از نمایندگان را بررسی کنید تا ببینید که چند درصد این برنامه ها از نمایندگان عضو فراکسیون امید و چند درصد از نمایندگان جریان همسو در صدا و سیما است.

مافی در ادامه افزود: مردم تصور می کنند نماینده زنی در مجلس حضور ندارد. چرا که آنان در برنامه های تولیدی صدا و سیما هیچ نقشی ایفا نمی‌کنند.

وی افزود: در موارد متعددی در بخش‌های مختلف خبر صدا و سیما از مخفف نام افرادی که در مظان اتهام قرار دارند استفاده می شود اما در بخش خبری ۲۰:۳۰ اسم و رسم افراد متهم و آباء و اجداد آنان را به تفصیل، تشریح می‌کنند،‌ آیا این کار انسانی - اخلاقی است. چه متهمانی که هنوز جرمشان اثبات نشده است اینگونه آبرویشان در سطح افکار عمومی برود؟

این نماینده تهران از مدیر شبکه ۵ پرسید: چند بار شده که از ۳۰ نماینده تهران گزارش بگیرید و از آنان بخواهید تا مشکلات مردم را تشریح کنند. بنده از شما می‌خواهم به وظایف قانونی‌تان عمل کنید و چیز اضافه‌تری نمی‌خواهم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی