بازدید 26548

آنچه در صورت تحقق وعده ترامپ برای «نابودی کامل کره شمالی» رخ خواهد داد

«ایالات ‌متحده قدرت و تحمل بسیاری دارد؛ اما اگر ناچار به محافظت و دفاع از خود و یا متحدانش شود، هیچ چاره‌ای نداریم جز آنکه کره شمالی را کامل نابود سازیم»؛ این جملات دونالد ترامپ در بخشی از سخنرانی دیشب خود در مجمع عمومی سازمان ملل و در رابطه با بحران کره بود.
کد خبر: ۷۳۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 20 September 2017
«ایالات ‌متحده قدرت و تحمل بسیاری دارد؛ اما اگر ناچار به محافظت و دفاع از خود و یا متحدانش شود، هیچ چاره‌ای نداریم جز آنکه کره شمالی را کامل نابود سازیم»؛ این جملات دونالد ترامپ در بخشی از سخنرانی دیشب خود در مجمع عمومی سازمان ملل و در رابطه با بحران کره بود.

به گزارش «تابناک»؛ ترامپ به ‌صراحت در این سخنرانی، کیم جونگ اون را Rocket Man – مرد موشکی – خطاب کرد و گفت: او در مسیر خودکشی خود و رژیمش است.

«گوردون چانگ»، ستون نویس «دیلی بیست» در مطلبی جالب ‌توجه به این موضوع پرداخته است که در صورت بروز یک جنگ تمام‌عیار در کره شمالی و نابودی این کشور، آن‌گونه که ترامپ وعده داده است، بعد از ساکت شدن صدای گلوله‌ها چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ به گفته وی، اولین مسأله این است که بازسازی کره شمالی و شبه‌جزیره کره به شکل کلی بعد از حدود یک قرن تراژدی، یکی از مشکل‌ترین و پرهزینه‌ترین موارد در تاریخ خواهد بود.

هزینه‌های بازسازی «جمهوری دموکراتیک خلق کره» - آن‌گونه که کره شمالی این نام را بر خود گذاشته – تماماً از عهده کره جنوبی خارج است. تخمین کره جنوبی برای این مسأله، دامنه‌ای بین 50 تا 229 میلیارد دلار است. اگر هزینه‌های تخریب جنگ در کره جنوبی را نیز به آن اضافه کنیم، می‌توان بیش از 5 تریلیون دلار هزینه برای بازسازی را تصور کرد.
آنچه در صورت تحقق وعده ترامپ برای «نابودی کامل کره شمالی» رخ خواهد داد 
اما هزینه واقعی آوارگی و رنج بیش از 25 میلیون تن در کره شمالی خواهد بود. بسیاری از آن‌ها در صورت بروز جنگ و نابودی رژیم کره شمالی به سمت شمال پناه خواهند برد و در نتیجه پکن نگرانی شدیدی از حجم انبوه آوارگان و جنگ‌زدگان در استان‌های شمالی خود خواهد داشت. این در حالی است که چین از امکان بستن مرزهای خود با کره شمالی مطمئن نیست.

با این ‌حال به نظر می‌رسد، بسیاری از شهروندان کره شمالی مایل نباشند که سرنوشت خود را در دست مقامات چینی قرار دهند. در نتیجه روانه منطقه غیرنظامی میان دو کره خواهند شد. این مسیر می‌تواند ورود بسیاری از کره‌ای‌های سابقاً ساکن در شمال را به جنوب باز کند. این به معنی آن خواهد بود که در صورت نابودی کره شمالی به شکل کامل، اولین مسئولیت و وظیفه کره جنوبی و آمریکا اسکان حداقل بیش از 10 میلیون شهروند آواره کره شمالی است.

«دیوید مکسول» از مرکز مطالعات امنیتی دانشگاه جرج تاون در این ‌باره به دیلی بیست گفته است، در این شرایط احتمالاً ارتش کره جنوبی دست به یک عملیات سراسری برای ایجاد ثبات و با تمرکز بر دو هدف خواهد زد: برقراری سریع امنیت و احیای خدمات عمومی ضروری در راستای جلوگیری از پناهندگی و آوارگی بیشتر شهروندان کره شمالی.

در عین‌ حال به گفته وی بعد از آن ارتش کره جنوبی و ایالات ‌متحده باید دست به یکی از پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین عملیات‌های پاک‌سازی تاریخ خود برای یافتن و نابود کردن بقایای سلاح‌های هسته‌ای و کشتارجمعی کره شمالی بزنند. به ‌ویژه آنکه این عملیات باید در محیطی به ‌مراتب خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از عراق صورت گیرد. به گفته مکسول، همه مردان در کره شمالی، آموزش نظامی به شکل پارتیزانی دیده و همه می‌توانند سلاح داشته باشند.

اما آنچه خطرناک‌تر از همه این‌هاست، این‌که در حالی ‌که ارتش آمریکا و کره جنوبی به سمت شمال حرکت می‌کنند، احتمال دارد که چین به سمت جنوب حرکت کند. ارتش چین نیز در این شرایط خواهان آن خواهد بود که اقدام به یافتن تسلیحات اتمی، سلاح‌های شیمیایی و کشتارجمعی کرده و موشک‌های بالستیک کند. اما هیچ‌ یک از این‌ها به ‌اندازه «اسناد» برای چین اهمیت ندارد. اسنادی که می‌تواند نشان‌دهنده همکاری احتمالی چین با کره شمالی در ساخت این تسلیحات باشد.

در این شرایط چین به ‌سرعت برای به دست گرفتن کنترل در سایت‌های کره شمالی و همچنین پیونگ‌یانگ وارد عمل خواهد شد، قبل از آن‌که دست آمریکا و کره جنوبی به این مناطق برسد.

«بروس بچتال» نویسنده کتاب «کره شمالی و امنیت منطقه‌ای در عصر کیم جونگ اون» و استاد دانشگاه «آنگلو استیت» در این ‌باره معتقد است، چین همه توافقات خود با واشنگتن و کره جنوبی را در زمانی که اقتضا کند، بر هم خواهد زد. تنها در شرایطی این مسأله متفاوت خواهد بود که شبح یک جنگ بین قدرت‌های بزرگ پکن را متقاعد به همکاری با ایالات‌متحده تحت شرایطی خاص کند.

اما در غیر این صورت و اگر چین متقاعد به همکاری نشود، نابودی کامل کره شمالی به معنی صف‌آرایی دو ارتش بزرگ دنیا در برابر هم و با منافع متقابل در شبه‌جزیره کره خواهد بود. در این شرایط، اشتباه‌های محاسباتی از سوی هر دو طرف آن‌گونه که «رابرت کولینز» بیان می‌کند، شرایط را به سمت یک درگیری جدی ‌پیش خواهد برد. این همان زمانی است که جنگ واقعی در شبه‌جزیره کره آغاز خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۶۱
منظور ترامپ نابودي حكومت كره شمالي بوده نه كشور كره
شک نکنید که جنگ کره حتمی است.
آمریکا باید همیشه یک طرف جنگ باشد تا ابرقدرت بماند حتی به قیمت بمب اتم در هیروشیما و...
و این بخشی از سیاست سرمایه داری است که بقای آن در نابودی دیگران است.
سلام.در این مطالب ظاهرا هزینه بازسازی آمریکا و ضرر آمریکا از فرار سرمایه دارهای لیبرال به اروپا در پی حمله اتمی کره شمالی لحاظ نشده است که میتواند چندین برابر مبالغ فوق باشد.ممکن است "اون" در حال حرکت به سمت خودکشی دسته جمعی در شرق آسیا باشد ولی ترامپ صد در صد در حال حرکت به سمت ورشکسته کردن آمریکاست.ضمنا هزینه های معنوی جنگ با هیچ معیاری قابل محاسبه و بازسازی نیست.
چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد قدرتهای دیکتاتوری اگر ببینند که با جنگ بزمین خواهند خورد چرخش موضع خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
بله حق با شماست.. صدام قذافی و ... ملاحظه کردیم
بدترین اتفاق قوی شدن آمریکا و بهم خوردن توازن شرق و غربه که باعث عوض شدن رفتار آمریکا خواهد شد .
حمله به كره شمالي يعني حمله اتمي به كره جنوبي،زاپن،و حتي خود آمريكا.و ...........
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
بله نهایت یک موشک برای هر کشور که آنها نیز در آسمان زده خواهند شد ولی کره شمالی تبدیل به خاکستر خواهد شد!!!
متاسفانه نویسندگان غربی همیشه رویاهایشان را یکطرفه می بینند کاملاً درست است که از نظر برتری قوا آمریکا از کره شمالی قوی تر است ولی نویسنده با شرح کامل نابودی کره شمالی و وضعیت بعد از آن به این موضوع نپرداخته است که اگر حتی 10 موشک کره شمالی به خاک آمریکا اصابت کند چه وضعیت و اوضاعی در آنجا برقرار می شود ملت کره شمالی سالهاست که با آموزش دیدن در برزخ جنگ و صلح زندگی میکنند ، اما آیا آمریکاییهایی که غرق در غرور و فراموشی هستند هم همینگونه اند ؟
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
شک نکن موشکهای کره شمالی رو تو خاک خودشون می زنن اجازه نمیدن از جاشون بلند شن
5 تریلیون دلار هزینه برای بازسازی خرابیهای ناشی از جنگ باعث حرکت اقتصاد جهانی میشود.کار رهبر کره شمالی از این نظر ستودنیست
اتفاقا احمدی نژاد هم می خواست اسرائیل را نابود کنه
البته شرایط فرضی این نویسنده کاملا بدون در نظر گرفتن استفاده از سلاح اتمیست که اصلا با حقیقت تطابق ندارد . اگر در گیری رخ دهد برای فلج کردن کره شمالی اقدام به استفاده از سلاح اتمی خواهد شد و اشاره ترامپ هم غیر مستقیم به همین مورد است . مطمعنا کره هم از این سلاح قبل از نابودی استفاده خواهد کرد و حداقل آن نابودی بخشی از کره جنوبی و ژاپن است . و شرایط پس از چنین جنگی با آنچه نویسنده ذکر کرده است کاملا متفاوت خواهد بود . به چرنوبیل نگاه کنید هنوز پس از 30 سال قابل سکونت نیست و در صورت بروز چنین جنگی بخش بزرگی از شبهه جزیره کره و ژاپن غیر غابل سکونت خواهد بود و اگر احتمال حمله اتمی کره شمالی به خاک و پایگاههای آمریکا را نیز به آن اضافه کنیم میتوانید ابعاد آنرا تصور کنید.
این ترامپ احمق وکودن کله پوک ضعیف تر ازآن است که بتواند کره رانابود کند درضمن کره شمالی کشور دست وپابسته نیست بایک موشک هیدروژنی امریکارابه زانو درخواهد آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
دوست عزیز بد سواد من کمی مطالعه کن و تنها از روی تعصب حرف نزن! شما اصلا میدانی بمب هدروژنی چیست؟؟؟
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
کیم جونگ اون چقدر طرفدار داره خودش نمی دونه! عزیزم اسباب بازیهای کره شمالی رو اجازه نمیدن از خاک خودشون بلند شن چه برسه به اینکه بخواد آمریکا رو هدف قرار بده
خیلی خوبه
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
دوست گرایم چیش خوبه ؟ مرگ ادمها ؟ غیر قابل زیست شدن نیمی یک سوم کره زمین و خیلی مشکلات دیگه . فقط یک درصد احتمال بدید چند تا بمب اتمی و هیدروژنی به شهرها اصابت کنه .فکر نکنم هیچ خوبی بشه در جنگ پیدا کرد
هیچ اتفاقی نمیوفته.. ترامپ هم میاد عقده هاشو سر ما خالی میکنه
مرخزف محض خواهد بود

در صورت حمله برای نابودی کره شمالی، مطمئنا دیگر کره جنوبی هم وجود نخواهد داشت. حمله اتمی کره شمالی به کره جنوبی قطعی خواهد بود. این مقاله، بیشتر یک جنگ روانی علیه کره شمالی بود.

از تابناک انتظار میره از انتشار مقالات بی پایه و اساس خودداری کنه
call of duty زیاد بازی میکنی
امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه چرا فهمش براتون دشخواره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
صبر کن حالا!
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
چون این حرفها را کسانی میزنند که فرق بین دشوار و دوشخوار را نمیدانند!
کره شمالی بهتره برای ایجاد عمق استراتژیک دانش کلاهک هیدروژنی را به ایران منتقل کنه......ایران داره تو اقیانوس هند یه پایگاه زیرابی میسازه.....
حرکت کره شمالی به سمت دموکراسی خوبه ولی باید دید هزینه کره جنوبی، ژاپن و حتی آمریکا در این زمینه چقدر است؟ آیا این کشورها سالم می مانند که بخواهند کره شمالی را بازسازی کنند؟
چه با مزه و مزخرف. نگفتن اگر کره تصمیم به حمله ی هستی به آمریکا بگیره چه خواهد شد؟
حمله به کره بی تریدید به مرگ امپراطوری آمریکا و تجزیه این کشور خواهد انجامید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
هیج اتفاقی نخواهد افتاد
کره شمالی هم نگاه نمیکنه
فقط ی بمب اتمی به یکی از متحدان برخورد کنه
کارشون تمومه
ترامپ همه جور کثافت کاری تو دوران زندگیش کرده حالا سر پیری میخاد مثل هیتلر اسمش رو تو تاریخ ثبت کنه.
در اين شرايط دنيا بايد دست در دست هم كند تا با اتحاد ويك پارچگي امريكا را نابود كنند تا دنيا بهشت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
حتما با ابرقدرتی چین و روسیه دنیا بهشت خواهد شد!!!!
هیچ غلطی نمی توانید بکنید.
كره شمالي بايد نابود شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
مطمئن باشید کره آمریکایی(جنوب) و ژاپن نیز در امان نخواهند ماند.
شاید آنان نیز نابود شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
به چه دلیل؟!!!! چون حاضر نیست زیر بار زور برود؟
این بابا چه برای خودش بریده و بافته . این ها حرف زیادیه ترامپ در مورد کره شمالی میزنه . کره که ایران نیست . کره دارای بمب هسته ای است . قطعا جنگی رخ نمی دهد .
به عنوان یه فیلم هالیوودی تحلیل های جالبی هستند. فقط من نفهمیدم نقش بمب هیدروژنی و اتمی کره شمالی این وسط چی میتونه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
هیجی
تهدید به حذف کره شمالی از روی زمین از طرف بالاترین مقام یک کشور تروریسم دولتی نیست؟
متاسفانه باید تکلیف کره شمالی مشخص شود تا نتیجه نهایی برای ایران هم معلوم شود.
این کله خر با کسی شوخی نداره
جنگ و جنگ افروزي براي كشورهاي داراي اقتصاد قوي و توان ساخت تجهيزات نظامي مثل آمريكا و ... يك راه حل براي ايجاد گشايش هاي اقتصادي است. يادمان نرود كه اقتصاد كاپيتاليستي براي دوام و بقا نيازمند رشد مستمر و هرساله است و ايجاد رشد اقتصادي در يك اقتصاد كاملا توسعه يافته كار بسيار دشواري است فلذا رشد اقتصادي بايد با تخريب جايي و بازسازي آنجا تامين شود. كشورهاي با خوي امپرياليستي (چه از نوع شرقي يا غربي آن) اين كار را در دور دست ميهن خود انجام مي دهند. از اين زاويه كه نگاه كنيد مي بينيد كه مسايل انساني كوچكترين اهميتي براي چنين افرادي دارد و اگر هم زماني اثري از اين مباحث مي بينيد ناشي از ترس از واكنش رسانه ها و مردم در سطح جهان است. بنابراين لطفا از جنگ و نابودي حمايت نكنيم!
به نظر من اینها همش تخیلاته . مطمئن باشد مردم کره شمالی هیچ وقت مثل گوسفند اینور اونور نمیرن . میمونن میجنگن .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
با کی بجنگند؟ با بمب و موشک که روی سرشان میاید؟
هیچ کشوری نه نابود می شود، ونه باید نابود شود! این تحلیلِ بی منطق بر این اساس نهاده شده است که کشورها مثل یک چراغ روشنند ومی شود آنها را خاموش کرد!بدون اینکه جلوی پای خودمان تاریک شود!!! در حالی که در میدان اینگونه نیست. اینکه آمریکا نگران است نشان قدرتی است که در کره ی شمالی سراغ دارد. قطعاً کره ی شمالی از این پتانسیل در جهت دفاع از خود بهره خواهد گرفت. دود این آتش پیش پای آمریکا را هم تیره وتار خواهد کرد والبته تمام کشور های جهان را. از ما ایرانیان آسیب دیده از جنگ چنین اظهار نظر هایی بعید است! به نظر میرسد دو عزیزی که کامنت های بالا را گذاشته اند، جنگ را تجربه نکرده اند. که امید وارم هیچ گاه هم تجربه نکنند.
اینکه گوام هم کامل نابود میشه رو نگفتید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
گوام اصلا مهم نیست برای آمریکا!!!
نابودی کره شمالی مساوی است با نابودی ژاپن و کره جنوبی ، البته اگه آمریکا جان سالم به در ببرد .ترامپ قمپز در میکنه یانکی های خیالباف هم تحلیلش میکنند . شما باور نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
عزیزم زیاد کیهان نخون.صدا و سیماهم کمتر ببین
از حلا كيم جون اونگ زانوي غم بغل كرده درود بر ترامپ اين حق كره شماليه تا شايد دست از اين بازي ها برداره 4 تا لوله كپسول گاز درش گذاشتن و به هوا پرتاب كردن هنر نيست
برو دنبال کارت گاوچرون
دیکتاتورهای پوشالی و تو خالی . کاش هر کسی خودش تاوان حماقشو میداد نه ملتش
مرگ بر امريكا و اسراييل و عربستان و داعش و فتنه گران داخلي
من خودمو جای رهبر کره شمالی گذاشتم دیدم دارم نابود میشم دستمم به امریکا نمیرسه حرص مو رو کره جنوبی متملق و ژاپن خالی کردم.
کره شمالی در حال حاضر دقیقا مانند یک غده سرطانی است که امکان پاک سازی کامل آن وجود ندارد . جنگ با این کشور عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.
البته بعید است که وارد جنگ شوند اما این حرف های تند پاسخ خوبی برای آن کوتوله دیکتاتور بود که مدت هاست مردم خود را گرسته و بدبخت نگه داشته تا موشک اتمی بسازد و پادشاهی خود را ادامه دهد! البته با کمک چین و روسیه...
کره شمالی باید منزوی تر و با یک رویکرد سیاسی حکومت ضد خدا ی آن عوض شود.البته کمونیست هایی نظیر چین و روسیه مانع تراشی میکنند.
اصولا شروی یک جنگ از ابتدا هسته ای در شبه جزیره برای امریکا بدون مجوز سازمان ملل امکان پذیر نیست..
این تحلیل بطورسطحی ویک بعدی به موضوع پرداخته است متاسفانه متغیرهای دیگرونقش انها را درصورت وقوع جنگ درنظر نگرفته است این جنگ اتفتق نم افتد ودرصورت اتفاق هزینه های تحمیلی به تمام کشورهای درگیرفراترخواهدبود
در صورت بروز جنگ بين كره و امريكا قطعا كره توانايي وارد كردن ضربات بسيار سنگين به كره جنوبي و ژاپن خواهد داشت ولي بعيد است بتواند به امريكا تلفات قابل توجه وارد كند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی