بازدید 32693

واکنش های مختلف جهانی به سخنرانی ترامپ علیه ایران در سازمان ملل

سخنرانی امروز دونالد ترامپ در سازمان ملل، به ویژه آنجایی که به ایران و توافق هسته ای تاخت، توجهات جهانی را به خود معطوف کرد، به گونه ای که بسیاری از مقامات سیاسی و کارشناسان به این اظهارات تند و شدید ترامپ واکنش منفی و مثبت زیادی نشان دادند.
کد خبر: ۷۳۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 19 September 2017

سخنرانی امروز دونالد ترامپ در سازمان ملل، به ویژه آنجایی که به ایران و توافق هسته ای تاخت، توجهات جهانی را به خود معطوف کرد، به گونه ای که بسیاری از مقامات سیاسی و کارشناسان به این اظهارات تند و شدید ترامپ واکنش منفی و مثبت زیادی نشان دادند.

به گزارش «تابناک»، همان گونه که قابل پیش بینی بود، یکی از کسانی که از سخنان غیردیپلماتیک ترامپ هیجان زده شد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل بود.

وی دقایقی پس از سخنرانی ترامپ، در توییتر نوشت: «در بیش از سی سالی که با سازمان ملل سر و کار دارم، هرگز سخنرانی تا این حد شجاعانه و صریح نشنیده بودم.»

 واکنش های مختلف جهانی به سخنرانی ترامپ علیه ایران در سازمان ملل
 
نتانیاهو افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ حقیقت را در مورد خطراتی که جهان را تهدید می‌کند، گفت و مقابله قاطع با آن‌ها برای اطمینان از آینده بشریت را خواستار شد.»

ریچارد هاس، رئیس «شورای روابط خارجی» آمریکا نیز در توییتی جالب توجه نوشت: سخنرانی ترامپ در سازمان ملل تکرار «محور شرارت» (جورج دبلیو بوش) بود؛ با این تفاوت که عراق کنار رفته اما ایران و کره شمالی مانده اند.
 
واکنش های مختلف جهانی به سخنرانی ترامپ علیه ایران در سازمان ملل 
 
 در واکنشی مشابه نیز وزیر خارجه سابق سوئد در توییتر خود نوشت: سخنرانی ترامپ یادآور نسخه‌ای تند از سخنرانی «محور شرارت» است که حالا دو عضو دارد. به طرز خطرناکی ساده‌انگارانه است.
 
واکنش های مختلف جهانی به سخنرانی ترامپ علیه ایران در سازمان ملل 
 همچنین خبرنگار فايننشال تايمز عنوان کرد که ترامپ در سخنراني خود در سازمان ملل دو جنگ اعلام نمود و حالا ديگر سخت است باور کنيم وي از توافق هسته اي با ايران خارج نخواهد شد.
 
در واکنش دیگری، جان کربي، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت؛ ترامپ فرصت بسيار خوبي را در سازمان ملل از دست داد. شرمساري واقعي اينجاست که وي به جاي همکاري و احترام دو جانبه از درگيري و منازعه صحبت مي کند.
 
از سوی دیگر، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی که به نظر می رسد، واکنشی به حرف های ترامپ بود گفت که محکوم کردن توافقنامه هسته اي با ايران اشتباه بزرگي خواهد بود.
 
.
واکنش های مختلف جهانی به سخنرانی ترامپ علیه ایران در سازمان ملل
 همچنین شبکه خبری سی ان ان نوشت: هرگاه از ترامپ درباره مسائل مهم می پرسند می گوید: خواهید دید که چه اتفاقی می افتد. در سازمان ملل نگراني هاي جدي درباره پايبندي آمريکا به توافق هسته اي وين وجود دارد.
 
سناتور دیان فینشتاین، عضو ارشد سنای آمریکا نیز با انتقاد از ترامپ در توییتر خود نوشت؛ سازمان ملل محلی برای پیشبرد صلح است. ترامپ امروز آن را به صحنه جنگ تبدیل کرد.
 
در این میان، باید به واکنش جان بولتون اشاره کرد که گفته، سخنرانی ترامپ در سازمان ملل بهترین سخنرانی او در مقام رئیس جمهوری بود. او در انتقاد از ایران و کره شمالی روشن و صریح بود.
 
 واکنش های مختلف جهانی به سخنرانی ترامپ علیه ایران در سازمان ملل
 
از سوی دیگر، سید حسین موسویان، دیپلمات سابق کشورمان نیز عنوان کرد: نطق ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل هر امیدی را برای دیپلماسی آمریکا و ایران از بین برد؛ سیاستی ناموفق برای آمریکا و غیرسازنده برای صلح بین الملل.
 
واکنش های مختلف جهانی به سخنرانی ترامپ علیه ایران در سازمان ملل 
همچنین، دایان فاینستاین، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا در واکنشی تند به نخستین سخنرانی دونالد ترامپ در سازمان ملل متحد گفته: «هدف از تأسیس سازمان ملل متحد پاسداری از صلح و گسترش همکاری‌های بین‌المللی است... اما امروز، رئیس جمهوری از آن به عنوان تریبونی برای تهدید به جنگ استفاده کرد.»

اشاره فاینستاین به تهدید دونالد ترامپ علیه کره‌شمالی است؛ جایی که رئیس جمهور آمریکا کیم جونگ اون را «مردی سوار بر موشک خواند که قصد خودکشی دارد و گفت آمریکا اگر ضرورت پیدا کند کره‌شمالی را می‌تواند نابود کند».

این سناتور شناخته دموکرات همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره برجام گفت: «با این اوصاف اگر ما بخواهیم درباره برجام دوباره مذاکره کنیم یا از آن خارج شویم، علاوه بر این که تهدید اتمی ایران و کره را چند برابر می‌کنیم، کدام کشور حاضر خواهد شد، با ما که به پیمانی بین‌المللی متعهد نمانده‌ایم، وارد مذاکره شود.»

فاینستاین همچنین گفته، شاید رئیس جمهوری آمریکا تلاش کند از طریق رعب و هراس جامعه جهانی را یکپارچه کند؛ اما واقعیت این است که در عمل این آمریکاست که بیشتر منزوی خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۱
ایران متن سخنانش سخت ترین و همه اش در باره جنایات دیکتاتورهای دنیا که تحت حمایت امریکا و اسرائیل اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
جی می گی؟
جان بولتون در انتظار اقدامات عملی ترامپ دق مرگ می شه کشور لفاظی ها البته جان بولتون نیکی هیلی خیلی خطرناکند
نه هرکه طرف کله کج نهاد وتند نشست کلاه اری وائین سروری داند..از کوزه همان برون طراود که در اوست.بدکاران نیکان را مانند خود تصور میکنند.تصور من ا است که نطق جناب پرزیدنت ترامپ نطق یک رئیس جمهور در یک محفل بینالمللی که هدفش گره زدن لوله تفنگ است نبود. خوراک وهیجان اورنده داخلی وپوششی برای سیاست های نهاجمی گذشته خود امریکا است.دارد..
کجاست احمدی نژاد
تضعیف جایگاه امریکا به عنوان داعیه دار صلح و ازادی برای بشریت
حرفهای بی اساس ترامپ و تمجید ننه یاهو! ثابت کرد صهیونیسم بین الملل حاکم بر آمریکاست ، نه ترومپت لافزن
آخه این کشور کی میخواد روی آرامش ببینه ، دایم باید تنمون بلرزه که نکنه جنگ بشه .
حالا هی بگید مرگ به این و مرگ به ان.
دیدین نتانیاهو چقدر بزرگ شده، دیگه نقاشی نمیکشه بیاره سازمان ملل، ماشاالله بچه بزرگ شده دیگه
نظرات موافقان ترامپ هم مينوشتيد
مردم ایران تبریک تبریک !!! این یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است .ترامپ احمق رسما در جلوی چشم همه نماینده های جهان اعلام کرد این آمریکاست که ناقض برجام است و این از لحاظ سیاسی یک مدرک بسیار بسیار مستند و معتبر برای تیم دیپلماسی ایران است حالا به قدری که خروج آمریکا از برجام می تواند برای ایران مفید باشد خود برجام نمی تواند... چون آمریکا منزوی خواهد شد برای همیشه.ترامپ مچکریم گل به خودی زدی خخخخخخ باید درس سیاست میخوندی آقای ترامپ برو سراغ همون بنگاه املاکت خخخخ
ببینیم روحانی چطوری جواب خواهد داد, مهم واکنش روحانی است
حمد خدا دشمنان ایران را از احمق‌ها آفریده ویدالله فوق ایدهم
جواب روحانی باید به گونه ای باشد که دنیا درک کند فرق بین فرهنگ حاکم برایران باستان ودیکتاتور قلدرمآبی چون ترامپ پرمدعاوآمریکای تمامیت خواه!!!!
آمریکا کشوری که به بیش از 90 درصد کره خاکی حمله کرده اینطور طلبکارانه حرف میزنه.
ترامپ یک احمق است .حرف احمقها را باید دایورت کرد.
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
اتفاقا از احمقها باید ترسید. همینها هستن که میان می زنن نابودمون می کنن
ترامپ احمق از یه طرف دیگر میگه با کره میتونیم مذاکره کنیم اگه از برجام خارج بشه دیگه اصلا کره بهش اعتماد نمیکنه
مردک احمق
قیافه این ماکرون بد جوری تابلو نشان دهنده اینه که طرفداریش از برجام بخاطر منافع شرکتهای پژو و توتاله.
از آدمی که زمانی تفریح و سرگرمیش کشتی کج بوده بیشتر از این نباید انتظار داشت
این افراد افراد غیر موثر در سیاست آمریکا هستند
ترامپ که اینهمه عاشق ایرانیان است چرا نام شهروندانش را در لیست کشورهای ممنوع الورود به آمریکا قرارداده و اپل مردم ایران را تحریم کرده و تحریمهایش دارد جان مردم ایران را ذره ذره می گیرد...ترامپ یک کار را نشان بدهد که لاقل به نفع مردم ایران کرده تا ما هم طرفدارش بشیم ...
ای کاش نماینده ایران راجع به اینکه چند کشور بمب اتم دارن و اینکه رژیم اشغالگر حتی عضو بین المللی نیروی هسته ای نیست .
نسل کشی یمن
نسل کشی میانمار
از بین بردن افغانستان
خراب کردن عراق
ایجاد این همه منازعه بین المللی توسط آمریکا صحبت کنن. تو دهنی محکمی به این آدم دیوانه بزنن.
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. " امام خمینی ره "
ترامپ یک دیوانه تمام عیار است
گفتمان گفتگوی تمدن ها کجا و گفتمان تهدید و جنگ کجا
در مقابل حریف عصبانی خونسردی و هوشیاری بهترین انتخاب است.
بهترين جوابي بود كه ترامپ به كره شمالي داد كيم جون بايد بياد بياره مرگ صدام و غزافي را كه در مدت 10روز .....
ناشناسان محترم،
خواهشن اگر نميتونين فارسى بنويسين بهتره هيچى ننويسين
خسته شديم از بس جملات بى سر و ته و نارساى شما رو خونديم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی