بازدید 7147
۱

پیشنهاد چین به ایران؛ نفت در مقابل قطار

نماینده شرکت چینی تأکید کرد: پیشنهاد ما احداث این خطوط به روش تهاتر با نفت و انتقال تکنولوژی ساخت به ایران است که البته برای اجرایی شدن آن نیاز به حمایت انجمن توسعه فاینانس چین داریم.
کد خبر: ۷۲۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷ 28 August 2017
نماینده شرکت چینی تأکید کرد: پیشنهاد ما احداث این خطوط به روش تهاتر با نفت و انتقال تکنولوژی ساخت به ایران است که البته برای اجرایی شدن آن نیاز به حمایت انجمن توسعه فاینانس چین داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، به منظور سرمایه‌گذاری و احداث خطوط ریلی هیئتی از کشور چین با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند.

خیرالله خادمی در این دیدار توسعه خطوط ریلی را از اولویت‌های مهم دولت ایران برشمرد و گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار کیلومتر خط ریلی در ایران موجود است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بناست تا ۹ هزار کیلومتر دیگر نیز به این شبکه افزوده شود.

وی افزود: بخشی از این مسیرها به صورت سریع السیر پیش‌بینی شده است و اولین خط ریلی سریع‌السیر نیز با همکاری کشور چین در مسیر تهران ـ قم ـ اصفهان در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد همکاری در احداث قطار سریع السیر تهران ـ مشهد را مطرح و تصریح کرد: این مسیر به طول ۹۰۰ کیلومتر پایتخت را به شهر مقدس مشهد متصل می‌کند و از نظر تسهیل سفر زوار ثامن الحجج (ع) از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی همچنین احداث قطار سریع‌السیر تهران ـ تبریز را پروژه دیگری دانست که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و عنوان کرد: این خط ریلی نیز به طول ۷۰۰ کیلومتر به دلیل اتصال به کشور ترکیه از اهمیت برخوردار است و ایجاد این خط ریلی سریع‌السیر در کنار خط موجود از نظر اقتصادی و تجاری مهم است.

در ادامه این جلسه نماینده شرکت چینی از تمایل این کشور برای همکاری در احداث زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: بعد از رفع تحریم‌ها شرایطی فراهم شد تا بتوانیم با ایران همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی در خصوص فاینانس در این پروژه‌ها تأکید کرد: پیشنهاد ما احداث این خطوط به روش تهاتر با نفت و انتقال تکنولوژی ساخت به ایران است که البته برای اجرایی شدن آن نیاز به حمایت انجمن توسعه فاینانس چین داریم.

در پایان این جلسه مقرر شد طرف چینی پیشنهادات خود را به صورت مکتوب جهت بررسی بیشتر ارائه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
اگر قرارباشه نفت در قبال ريل باشه درآمد دلار ايران براي ساير كالاها چگونه خواهد بود وقتي ايران نيازبه خطوط ريلي ضروري مسافربري در بسياري استانها دارد آيا بهتر نيست كه هزينه انجام برقي كردن با احداث اصل خطوط ريلي براي ساير نقاط بررسي و ارزيابي شود و بهينه يابي صورت گيرد .بهتر است ابتدا به توسعه خطوط ريلي و دوخطه كردن خطوط ابتدا اقدام شود و بعدا به برقي كردن آنها پرداخته شود چون كشور با كمبود بودجه عمراني مواجه ميباشد يا توسه خطوط بزرگراهي و جاده اي در اولويت ميباشد بسياري از جاده ها كم عرض و خطرناك و نامطمئن و غير ايمن و طولاني ميباشند اينها بايد در اولويت برنامه ريزي بودجه كشور قرار گيرد .حمل بار ريلي به تريكه نيازي به برقي كردن ندارد بيشتر سرعت حمل مسافر و امنيت آنها مطرح ميباشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی